Sattu tossa käymään niin että tuli keulittua 1 vaihde loppuun jonka jälkeen keula tulee rajottajalle mentäessä alas josta vahingossa vaihdoin 2 ilman kytkintä ja vielä perkele 2 vaihteelta 3 vaihteelle ilman kytkintä. En ole täysin varma ehtikö kaasu käydä välissä nollassa vai oliko vielä kaasua päällä kun vaihteet vaihtui.. Kuuntelin musiikkia nappikuulokkeista samalta niin en osaa sanoa pitikö mitään ääniä mutta hyvin meni vaihteet sisään kuitenkin. No tästä ajelin ihan normaalisti kunnes sitte nyt olen huomannut että vaihtaessa kytkimen kanssa 1 vaihteella kovaa kiihyttäessä rajottajalle tai kovemmille kierroksille 2 ei meinaa mennä sisälle ja välillä kolmonenkin tuntuu jäykemmältä mitä ennen tai ei meinaa mennä sisään, mutta yleensä se on 2 joka ei mene sisälle ekalla kerralla vaan vaatii toisen polkasun niin saattaa mennä. Normaalissa vauhdissa toimii hyvin mutta tuntuu toki vaihdettaessa hieman epänormaalilta ihan kun olisi jäykempi 2 ja 3 vaihde mitä ennen.
Aikaisemmin olen huomannut että kytkin on pari kertaa luistanut ajossa mutta ei pahasti tai ei ollenkaan yleensä.
Kokeilin huvikseni ajaa 1 loppuun asti ja vaihtaa välikaasulla ilman kytkintä 2 ja vaihde meni oikein nätisti silmään ihan samalla tavalla miten on yleensä mennyt kytkimen kanssa. 2 vaihteelta myös kolmoselle välikaasulla ilman kytkintä meni oikein nätisti.
Mietin tässä että mikä tuossa nyt voi olla vikana? Vaihdelaatikko ottanut osumaa tuosta episodista missä vahingossa olen vaihtanut vaihteita ilman kytkintä enkä ole varma onko ollut kaasua päällä vai voiko olla kytkimessä vika kun ilman kytkintä vaihdettaessa välikaasulla vaihde menee nätisti päälle?