Onko kellään kokemusta, tai muuten tietoa siitä, miten nestemäiset paikkausaineet toimivat moottoripyörässä? Hyviä / huonoja puolia?
On niistä apua pikku tihistyksiin. Ajelen aika paljon soraa katurenkailla ja on jäänyt tavaksi nakata fillarin renkaanpaikkauslitkua renkaaseen vaihtaessa. Joskus katselin rengasta kun tuli uudella sepelillä lennätettyä aika reippaasti ja parissa kohdassa oli vähän kosteaa ja nosti kuplaa. Jatkoin matkaa ja eipä se siitä tyhjentynyt. Kovin isoihin reikiin ei kyllä auta.
Jos teetät renkaanvaihdot liikkeessä, saattaa remppapenaa vituttaa kun lurahtaa nesteet yllättäen pihalle.
Tuo litku ei varmaan estä kamelinpaskan tarttumista jos sattuu tulemaan isompi vuoto?
.
Ei estä, taitaa olla nytkin takasessa yksi kamelinpaska. Vanhaa vaihtaessa ihastelin sitä limaista ällöttävyyttä kun litku oli tehnyt semmoisen Alienmaisen limapussin renkaan sisälle törröttävän ruskean kamelinpaskakakkaran päälle.
Ne sprayt mitä esim. Biltema myy ei ole koskaan toimineet, ihan räkää. Mutta Volvon jauhe+12V kompura on kyllä toiminut. Tosin se jauhepurkki maksaa saman verran kun kiinalainen 205/60x16 rengas.
FJR -17
Ne vaahdot on tarkoittettu vain ja ainoastaan äärimmäiseen hätään, ja siihen että pääset ajamaan huoltamolle/rengas liikkeeseen.
En suosittele jättämään niitä pitkäksi aikaa renkaan sisään.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Kannattaa myös huomioida, että paikkausainesprayt toimivat huonosti tai ei lainkaan sisärenkaallisissa kumeissa. Suurin syypää tähän lienee sisärenkaallisen rakenteen lisäksi se jauhe (talkki?) sisärenkaan sisäpuolella, joka tehokkaasti estää paikkausaineen tarttumisen.
Ai, mistäkö tiedän...![]()
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
Jos on tubelekset ja venttiileissä rengaspaineilmaisimet niin älkää laittako mitään mömmöjä tai pulvereita renkaaseen, ne tuhoaa paineilmaisimen yhdellä kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Meni toissavuonna takarengas puhki, Bilteman "mömmöt" sisään, ei toiminut - tuli ulos "maitona". Ajoin kotiin (n. 10km.) otin autosta toisen purkin, valitettavasti samaa biltsun kamaa, sama juttu. Pyöränä BMW K1600GT vahvistetuilla Michelin PR4:lla, pystyi ajamaan tyhjälläkin renkaalla. Uusi rengas Kumiveikolla joka ei suostunut paikkaamaan vanhaa, kertoi ettei paikkavaahto aiheuta haittaa kuulopuheista huolimatta, pyyhkäisee vain liuottimella moskat pois. Ei rengaspaineanturikaan ottanut nokkiinsa operaatiosta.
Ps. luin jälkeenpäin jostain testistä jossa oli 4 erimerkkistä litkua, ja 3 toimi ja 1, kuinkas muuten Biltema, tuli "maitona" ulos paikkaamatta rengasta.
966
Älä lykkää niitä "varuiksi", vaan vasta tarpeeseen. Ja tosiaan tienpäällä vain hätähätä paikkana.
Tosin enemmin suosittelen reissuun mukaan tämmöistä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/8088...-paikkaussarja
Saa tehtyä "kunnon" paikan helposti tienpäällä. Itselläni tuo on autossakin vararenkaan seurana. Vie vähemmän tilaa kuin paikkapullo.
Nimimerkillä. Renkaita työkseen myyvä.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Hyvä että toimii, kaikki ei ole olleet yhtä onnekkaita. Omaa kokemusta ei ole vaan viesti tuli rengasliikkeestä joka varoitti käyttämästä paikkavaahtoa tai litkua jos on paineilmaisin venttiilissä (ei korkissa), tosin auton renkaista, mutta sama tekniikka pyörien paineilmaisimissa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Mitenkä mahtaisi käydä jos laittaisi mp-renkaaseen sisään näitä raskaamman kaluston piireissä tunnettuja ja toimiviksi todettuja renkaan sisään jo ennakoivasti laitettavia paikkausaineita kuten 11D tai vastaavat tuotteet? Toimiiko nopeammin ajettavissa laitteissa vai viekö tasapainon? Jossain traktorissa tai pyöräkuormaajassa kun ei ole merkitystä että miten litku asettuu renkaaseen.
https://konetalovainikka.fi/tuote/11...ikkausaine-1l/
Tuolla ainakin luvataan nopeaan ajoon sen myös sopivan.
Born to be middle aged.
Juurikin renkaan paikkuu operaation pelossa on tullut kyllä yhdeksi kriteeriksi pyörävalinnassa että valuvanne ja tubeles renkaat reissupyörässä , no nykyisin customeistakin nuo jo uudemmissa löytynevätkin.
Stoopid is strong in this one.
Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
ex: Kawasaki Z900 '18
ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
Samaa lupaillaan Slimelle...
https://www.slime.com/us/blog/which-...-do-i-need.php
Mikähän siinä on että ei pelaa sisäkumin kanssa ?
Biltemassa oli joskus (15 vuotta sitten?) polkupyörän sisärenkaita joissa oli valmiiksi paikka-aine sisällä. Ostin joskus sellaiset kun piti olla vähän päästä paikkaamassa ja muistaakseni niitä ei tarvinnut paikata ikinä.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Saattaa se pienen piston paikkoa sisukassakin. Ne vaan tahtoo olla täynnä päällikumin sisällä ollessaan pikkuisen venytyksellään ja siksi tosi pienikin pistoo venyttyy enemmän auki. Päällikumin tukikudokset pitää sen muodossaan.
https://www.suomenurheilupyora.fi/zf...-paikkausspray
Toimii sisurillisissa mutta ei kauaa, pääsee tuon avulla kuiten maastosta pois. Ite vaihan sisurin ennemmin tallissa kuin kannon nokassa.
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein