Ja aina tulee uusi kesä!
Jonkinlaiseen ajokuntoon, niin nyt on aikaa bimmerillä lähteä Alpeille?
Itellä tässä kovakin ratapolte, mutta sattuneesta syystä isolohkon enskakausi vain venyy. Ajetaan rataa sit ku laitteet nipussa.
Aina jokin uus juju pitää olla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jokkiskisat näyttää järjestään siirtyvän myöhemmäksi, saatat hyvinkin ehtiä joihinkin kisoihin mukaan. Yks ehjä pyörähän sulla kuitenkin on, ja toiv Kawa on myös iskussa sitten joskus. Harmittaa kyllä teikäläisen puolesta, niin miehen ku pyöränki. Mutta eiköhän kumpiiin kuntoon tule.
Tsemppiä paranemiseen. Kesä on vasta alussa.
Täh?
Suzuki GSX-R 1000R L8, kilvetön rataleluaihio
Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio - EX
Tuota joo...
Jos nyt kisailu kumminki kiinnostaa ja halvemmassa hintaluokassa niin miten olis nuo SVKMK-kerhokisat?
Kalustohan siinä voi olla hyvinki halpaa eli Classic superbikessä saa ajaa 1999 ja vanhemmalla kalustolla, tiettyjä sääntöjä soveltaen hiukka uudemmillakin.
Ja kesän kisabudjetti on tosiaan ihan jotain muuta kuin jokkiksessa, TOKI tähänkin saa kaikki rahat menemään, jos vain tahtotila riittää!
Terv. Ile
Osanottoni.
Itsellä alkaa taas vähän fiilikset olemaan positiivisemmat. Pyörä on jo pajalla uudet ajovarusteet tilattuna (kypärä + ajopuku ja paukkuliivi). Rahanmeno v****taa, mutta itseni tuntien johonkin vielä turhempaan se kuitenkin olisi törsätty.
Olokin alkaa pikkuhiljaa helpottaa ja kalenteriin ruksin jo loppukesän ratapäiviä. Saas nähdä tuoko Air Tech -suojavarustus riittävästi luottoa tekemiseen ja toivottavasti ajaminen ei ole ihan köröttelyä. Ensi viikonloppuna jo tarkoitus suunnata Alastaroon (apu)mekaanikon roolissa.
Juuri sellainen. Kemoraan ja viis mutkaa myöhemmin kotia. Perä alta ekassa vasurissa maltillessa vauhissa, pyörä melkeen pystyssä ja kaasuu ei kerinny edes kunnolla koskee. Ja kyllä lämppärit ainaki päällä oli.
Mopo pyöri vähä joka akselin ympäri. Keulaputket katki/väänty. Kolmiot solmussa ohjausiskari, syyläri, nippulat nappulat ja pääsylkkä. Vanteet, levyt, takarunko ja takaiskari solmuu. Swingi tai runko entinen. Ilmaboksi repes kiinnikkeistä ja onko ne nyt läppärungot irti ja hiekkaa koneeseen. Ja Kaikkee pientä muuta.
Sentää kuntoon laittaminen on kohtalaisen helppoa. Sen kun hakis uuden kaupasta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kyllä taitaa tulla tallin tyhjennys ja katse sinne veneilyn puolelle mitä on tovi jo haaveiltu.
https://m.youtube.com/watch?v=7m7UpR...ature=youtu.be
^
Erikoinen kaato. Mikähän mahtoi olla loggerin mukaan kallistuskulma ja kaasunasento kun lähti?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
???
Öljynsuodatin löysällä, kylmä rengas jne. (ei näe, miten aiemmat mutkat on tultu)
Oudosti lähti.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Lähtee kyllä hätäseen alta, huhhuh.
Ketjut rasvattu sprayllä ja siitä renkaan vasemmalle reunalle? Jäähdytysnestevuoto ja valunut vain toiselle puolelle? Mulla on pitänyt kylmä ja kostea rengas jossain +4 kelissä paremmin kuin tuossa.
^
Rajua...
Kyllä tuosta voisi koittaa kaivaa loggeritiedot. Kaasunasennot, läppien asennot jne. jne.
Kaikkihan pitäisi löytyä kun vain virrat saa päälle.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nestettä ei äkkiseltää ois vuodellu mistään, mut pitää vielä kattoo kunnolla läpi.
Lämppärit toimi edelliselle kerralla kyllä ihan kauttaaltaan, mut kaikkihan on mahollista.
Pito kuitenkin katos sitä ei ole kiistäminen. Tuntus vaan että ton pystyy melkein tota vauhtia ajamaan vaikka lähtis täysin kylmillä renkailla.
Sama paikka, sama pyörä (tosin 2015 R1) vuonna 2019
https://youtu.be/EQGCLtPGI4s
Tuossa on ollut erittäin hyvä tuuri, jos ei käynyt kuskille mitään...
Viimeksi muokannut: fayban; 01.06.2021 klo 13:57.
Honda VTR SP1
BMW S1000RR 16
BMW S1000RR 11
Tsiisus, tais olla keulakittikin. Ois luullut koppaavan tuon luiston. Itse tosin ajoin 3 asennossa tc. Noissa muuten menee vikatilaan jos esim pyörittää pukilla. Aika huomaamaton valo jossain siellä kulmassa. Ei anna vaihtaa ajotilaa silloin. Siitä tuossa ei varmaan ollut kyse, mut tiedoksi jos jollain uudehko R1.
K8-1000
En näe tossa mitään muuta kuin kylmän renkaan, ellei porukkaa poistunut mystisesti samasta kohden. Mikäli ajohaluja jäi jäljelle, niin mulla voisi löytyä jokkis kisailuun sopiva budjetti luokan R1 kohtuu korvausta vastaan, eikä ole pakko edes ostaa omaksi. Koko pyörän saa polttaa ja kaivaa suohautaan pahimmassa tapauksessa suunnilleen uuden R1 keulan ja swingin hinnalla.
---
Pakko taas kysellä tyhmiä. Olenko ymmärtänyt oikeen että on racinkiä poistaa absit ja luistonestot kuuluu laittaa minimiin? Uudet ratapelit maksaa päivityksineen varmaan sen 30 tonnia, kuitenkin vanhemman laitteen ilman noita abs ja muita haitakkeita saisi muutamalla tonnilla. Eikö siis olisi viisaampaa ostaa sellaanen. Mikä BMW S1000RR on vikana noitahan on niin paljon että kauppaavat niitä netissä. Siinähän oisi ABS ja TC mitkä voi sitten kääntää pois päältä. Oisko niin että nämä trendit juontaa siitä että kattotaan tuubista pro kuskien videoita jossa sanovat että ei sellattia voi käyttää? Hullulta tuntuu että harrastaja ei tuollasilla pääsisi tarpeeksi kovaa?![]()
Hayabusa+ Massey ferguson
Stay safe stay away from COV-19 vaccine!
TC laitetaan "minimiin" jossa se antaa renkaan pikkasen elää muttei liikaa. Eli jos kuski kääntää rajusti kahvaa ni se sallii ns. "normaalin" luiston mutta isompi luisto potkii tehot pois alta (ja haittaa kierrosaikaa).
ABS mun käsittääkseni otetaan pois siksi että ABS aktivoituessaan vaikeuttaa jarrun voimakkuuden hallintaa, joku korjatkoon jos meni väärin.
Noissa uusissa tonnareissa on paaaaljon muitaki paremmuuksia vanhoihin verrattuna kuin pelkät ABS/TC, kuten parempi geometria, matalampi painopiste yms yms yms.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Hayabusa+ Massey ferguson
Stay safe stay away from COV-19 vaccine!