Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    upload_fb436d96-58e5-45e8-b8d2-ddde24524f0e_1000078748_1719390150005.jpg

    Kuala Lumpurissa tullut nyt Jakartan jälkeen asuttua pari vuotta, ja tänne asti sai pyörättömänä kitkutella. Jakartassa vielä tallessa Yamaha 150 Byson (josta Yamaha-foorumilla juttuakin), mutta kun täällä Malesiassa saa motareillakin ajaa kaksipyöräisellä (Indonesiassa ei saa), ja liikenne muutenkin jaavalaista rauhallisempaa (hei, kaikki on suhteellista!) ja ruuhkattomampaa, niin pikkaisen enemmän voimaa oli hakusessa. Varsinkin jos vaimon ottaa sunnuntaiajelulle peräpenkille.

    Ja valinta osui jo sisäänajettuun motoon, eli 2018 / 25 tkm Modenas Dominar 400:aan. Tuo merkki vaatinee heti selitystä, eli Dominar on yksi intialaisen Bajaj'n tuotemerkeistä. Modenas taas Malesialainen "oma merkki", joka valmistaa tai (Dominarinkin kysessä ollessa) vain pistättää muiden tekeleisiin omat merkinnät. Joissakin maissa (ainakin Filippiineillä) pyörää myydään myös Kawasaki Dominarina ja muualla sitten ihan Bajajina.

    Moottorina KTM Duke 390:n peruja oleva mylly (Bajaj omistaa 49% KTM:stä, ja kaikki 390 ja pienemmät katumallit valmistetaan Bajaj'n tehtailla Intiassa), mutta Kotarista poiketen tässä ensimmäisen sukupolven Dominarissa SOHC-kansi DOHC:in sijaan ja huipputehon (jälleen: kaikki on suhteellista!) sijaan tehoa yritetty saada alemmas kierrosrekisteriin. Uusimmat Dominarit sitten jo DOHC-koneella. On ruiskua ja absia sun muuta, mitä nykyään kaikista muistakin jo löytyy.

    Käytännön kokemuksia tulee, kunhan moton saa kotiin - juuri palasin ostosreissulta ja varausmaksu maksettu. Tulokas oli vielä sen verran tuore vaihtopyörärivistössä, että tarkistavat että kaikki OK ja sitten toimittavat pyörän kotiovelle.

    Ai niin hintako? 7900 RM / 1550 EUR plus vakuutus ja rekisteröintikulut n. tonni paikallista, eli kaikki yhteensä euroissa 1750.
    Viimeksi muokannut: Tenere-Heikki; 15.07.2024 klo 07:48.
    ...
  2. #2
  3. #3
    451357287_10161018874801839_498298037813357784_n.jpg
    Vaikka Dominar eurooppalaisille pikkaisen tuntemattomampi tapaus, niin kyllä siihen saa aftermarket-palikkaa "paikan päältä". Esim. Givin Aasian tehtaat pukkaavat ilmoille perä- ja sivulaukkutelineitä plus tankkilaukun kiinnitysrinkuloita.
    ...
  4. #4
    451983696_10161026245481839_6989850421084712411_n.jpg

    Nonni, lopultakin Domi kotihallissa ja ensimetrit ajettu. Ja kyllä, myyjän tarra rungon kyljestä lähtee popispoikkeen.
    ...
  5.  
  6. #5
    No nyt on toureri!

    Hassua, miten se peltiputki ja ämpärimuovi erihintaista eri maailmankolkissa: Givin Monorack-teline 230 RM / 47 EUR ja Givin 45-litrainen peräboxi 165 RM / 34 EUR täällä Malakan niemimaalla kotiin kannettuna.

    456785109_10161137629376839_1106917930772743671_n.jpg
    ...