Kaikkein tärkein on HYVÄ rengaspainemittari. Sen jälkeen teippi.
Pakulla kun tuli kuljettua, oli tietty helppo ottaa roinaa mukaan.
Riittävän laaja hylsysarja
Pieni momenttiavain (iso jos jaksaa, ilmankin selviää)
Varmistuslankapihdit ja lankaa
Lasinpesuainetta, CRC:tä, ketjurasvaa, jarrunestettä
Renkaanvaihtoromut, jos pitkä setti
Akkuvettä
Mukana kulki aina myös jotain jarrupaloja, vaihtovipuja, clipariputkia sun muuta kuluvaa ja kaato-osaa. Kertaakaan niille ei tullut tarvetta.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Mulla on tullut sellainen tapa että jos joskus on ollut jollekin työkalulle tarvetta ja ei ole ollut mukana niin olen pyrkinyt huolehtiimaan että näin ei enää uudestaan käy.
Ihan kaikkea en jaksa listata mutta nykyään mukana kulkee näistä syistä seuraavia juttuja kattavan perustyökalujen valikoiman ja varikkohilppeiden lisäksi:
- akkurälläkkä
-pulttipyssy akulla
-vaatteet jotka pysyy yleensä päällä nykyisin
- pari tarpeeksi tukevaa pöytää että voi vaikkapa moottorin siinä avata ja kasata. Ei oikein oo kivaa maassa jos vaikka sattuu olemaan 10cm vettä...
-helicoilkamat
-akkuväännin
-juotosvehkeet kaapeleita liittimiä ja muuta nippeliä
-lasikuidun korjaamiseen tavarat (näille lienee ensi kesänä taas enemmän käyttöä)
-valaisimia. Pimeetä on aina kun on tilanne päällä
-vaijereiden korjaukseen tavarat (Toki on sopivat vaijerit nykyään myös mukana pyöriin)
-ulosvetimiä kaikelle mahdolliselle
-kenttäkeittiö, nahkaessu ja katrastrofirukkaset (kokihatun saan aina ambulanssista)
- 2 yleismittaria. Jos vaikkapa joku lainaa toista ja se ei jostain syystä toimi enää palauduttuaan lainasta.
- paljon välittämistä. Tätä jaan ilomielin kaikelle kansalle. ja ihan ilmaiseksi!
Viimeksi muokannut: Soikkeli; 02.02.2021 klo 12:48. Syy: typo
Jopo
Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.
Soininen racing
Oletteko löytäneet jostain valmiina sopivia telineitä vanteiden kuljettamiseen peräkärryssä vai pitäisikö yrittää rakennella?
Vanerista laatikko per vanne&rengas, niin saa samalla suojattua jarrulevyt.
Helppo pinota ja säilöä sekä kuletuksessa että varikolla, vaakana tai pystynä.
Miinusta lievä hukkatila mitä laatikon nurkkiin jää, tosin voihan siihen viritellä lokerot vaikkapa rengasläppäreille, tai muille räsyille tjsp.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Rakentelin metallista sellainen telineen, jossa on putken pätkät joihin yhdet pyörät saa kaikkine hiluineen ja tarvittaessa lämppärit päälle. Tuossa aikaisemmin linkittämässäni Youtube-kanavaltani löytyvällä videolla kötöstelmä näkyy parissa kohtaa. Mulla kun ei ole kuin kaksi vannekertaa, niin pärjään tuolla.
Vesuri ja höylä jos menee keppihevosesta varsi poikki ja pitää hakea metsästä uusi.
Käsipumppu riittää keppiheposen renkaisiin.
Lainailen vähän tätä ketjua, vaikka kaiken tyyppisiä pyöriä ropailen.
T-spanner, t-avain, t-väännin...
Vuosia olen tuollaisista haaveillut. Nyt voisi ostaa. Onko suosituksia?
Noita näyttää olevan kiinteillä hylsyillä, 6-koloilla ja torxseilla. Jos kaikkia tyyppejä hommaa kaikki koot, niin tulee aika läjä työkaluja. Se ei haittaa, jos kokemuksesta joku sanoo, että ne ovat parhaita.
Vaihtoehtoisesti on olemassa irtohylsyillä toimivia T-avaimia. Onko ne kätevämpiä?
Kiitoksia etukäteen! Linkkejä kauppoihin ja tuotteisiin saa laittaa.
![]()
Braaaaap
Olisko biltemassa mitään?
https://www.biltema.fi/tyokalut/kasi...t/t-vaantimet/
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Laakeroitu T-avain ja pitkät hylsyt. 1/4", 3/8" ja 1/2".
https://www.svh.fi/tyokalut/kamasa-t...4-kamasa-tools
CBR1000RR - radalle & kadulle
Kiinteät mahtuu tietty ahtaisiin paikkoihin paremmin, hylsy kun on vähän paksumpi ja oletetulla tuurilla jää johkin väliin, irtoaa ja tippuu. Omat kiinteät T-torxit löysin ihan Prismasta, Lux tools vai mikä. Eivät oo kovalla käytöllä ollu mutta kestäny sen mitä oon tarvinnu.
RC8R
Super Duke (Se vanha)
Kiitoksia! Tein sillai, että nappasin tollaset laakeroidut 1/4" ja 1/2" kokoiset. Hylsyjä kun on reilusti, niin noilla pääsee kokeilemaan, miten tommosista tykkää. Motonetissä oli vastaavia Bahco-merkkisiä myynnissä. Nuo Kamasat oli kesäalessa, joten tuli edullisemmaksi ostaa noi kaks svh:sta.
Jotenkin tykkään kiinteistä, joten tulevaisuudessa saatan ostan sellaiset.
Ovat vähän kuin ruuvimeisselit. Yksi työkalu on yhden kokoinen eikä kärki pääse tippumaan ikinä. Eli pääsee keskittymään autenttisesti kiinnittämiseen tai irroittamiseen.
Braaaaap
Tällainen vastaava 6-kolo ja torx -setti mulla on ollut vuosia. Näiden designista en tykkää, mutta periaatteessa tosi kivoja käyttää. T-malli olisi näistä varmaan parempi versio ja koitan tulevaisuudessa investoida.
![]()
Braaaaap
Minulla on Bondhusin T-avaimet torx ja kuusiokoloina. Wihan kevyet versiot on sitten pakissa ja ei huonoja nekään, keveytensä takia kevyissä hommissa jopa paremmat. Mopon kanssa ne Bonhusit on kuitenkin paremmat. Torxit on minusta vähän liian pitkät.
Nuo Kamasan T-vääntimet on hyvät. Minulta puuttuu vielä yksi koko ja taidan laittaa tilaukseen. Minusta kompromissi olisi paras, eli käytetyimmät koot myös kiinteinä pakissa. En ole löytänyt mieleisiä, koska ne saisivat olla todella sirot. Biltema ei ole synonyymi siroudelle
Edit: Tuli hankittua tuo puuttuva Kamasan 1/4" T-väännin. En huomannnut tilatessani, että siinä on (lähes) sama mitoitus kuin 3/8" T-vääntimessä. Mielestäni liian iso ja kömpelö eli täysin turha hankinta, joka tuli vain sen takia tehtyä että nuo 1/2" ja 3/8" T-vääntimet ovat hyviä. 1/4" T-väännin ei käytännössä edes kaipaa tuota laakerointia, koska sormilla voi pyörittää varresta.
Näillä siis mennään edelleen ja tuo 1/4" väännin saa toimia painona työkalulaatikon alimmassa laatikossa:
https://www.wihatools.com/screwdrive...ric-nut-driver
Sori "T1mppa" - ei koskaan pitäisi suositella sellaista mitä ei itse ole pidempään käyttänyt....
CBR1000RR - radalle & kadulle