Sivu: 6 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 514:sta
  1. #151
    Ompa siisti ja kliini systeemi/paketti
  2. #152
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vapaaduunarille: saatko vannelukot gessun vanteisiin?

    Sen verran pienillä paineilla piikeillä saa ajaa, että ihan hyvä olla.

    Näyttää siltä, että lanka on pelastamassa yhden eksyneen lampaan mopottomalta talvelta.

    Tankorukkaset ja kahvalämppärit ovat ehdottomat, mutta kelkkamiestä kai turha neuvoa kylmältä suojautumisessa.
    Enpä ole noihin yhtään perehtynyt. Luulisi löytyvän kyllä.
    Kahvalämppärithän löytyy vakiona. Tankorukkaset kyllä varmasti tarvitaan. Kelkkaillessa ei ole yleensä kylmä vaivannut käsiä koska onhan niissäkin kahva- ja peukalolämmittimet & käsille viimasuojat. Ja lisäksi kun innostuu kelkalla räppäilemään niin lopputulos on aina ollut helevetinmoinen hiki. Ei ole tarvinnut siihen edes kiinni jäädä kinokseen.

    Kyllä edelleen talviajo kiinnostaa mutta ensin on investoitava auton talvirenkaat ja sen webasto kuntoon. Joulun jälkeen jos euronkuvia vielä jää, ehkä sitten niitä Gessun renkaita...
  3. #153
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Ilman muuta gessuun renkaita. Eiköhän Jyväskylän pohjoispuolella ala olla jo hyvät ajokelit?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #154
    Eipä täälä napapiirilläkään vielä kunnon polannetta ole. Luntakin niin vähän että kelkkailijat tuskailee kun ei pääse niitä ennakkotilattuja rääkkämään.
    Lue: Ajetaan pikkureissu ja mennään "Essonbaariin" vertailemaan ominaisuuksia...
  5. #155
    Morjes tyypit, loinpa tänne tunnuksen kun luin tätä kuraosioita. Hankin vanhoilla päivillä tollasen pappa-DR:n, siis sähköstartillisen 650:n, ysiseiskan. Edellinen mopo oli TS125, jonka joku lurjus varasti 1976. Asuin silloin landella ja totuin soraan. Tessulla pääsi maastoon, ja tykkäsin ajaa trialia.
    Nyt kun ikää ja pikkusen huono selkä, en lähde spooriin tai montulle. Pärrä oli kyllä tuunattu sitä varten, kun sen ostin. Alla nappulat ja tosi tiheät välitykset. Olen modannut siitä matkapyörän ja koska kumit on tollaset adventure-henkiset Contit, menen soralla ihan sujuvasti.
    Koska meikäläistä ei hotsita muoviluodit eikä isot kruiserit, kannatan sellasta kuraosiota, johon iisi soramies voi tulla mukaan.
    Doktori on älyttömän hyvä yleispyörä. Notkee kaupungissa, hyvä mutkateillä ja kyllä sen nykyisillä välityksillä motarillakin menee. Sitä on kevennetty gixerin titaniumämyrillä. Edellinen omistaja vaihtoi siihen kottaraisen keulan ja takana on Öhlinssi. Vaihdoin ton lyhdyn että se muistuttaisi teini-tessua.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    (Jawa 150 * Kawa J1 * MZ125 * Suzuki TS125) nyt: Suzuki DR650SE

    fb: Matkalla jossain Suomessa
  6. #156
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Foorumilla tuntuis olevan enempi? sorasurattelijoita kuin spoorissa nuhjaavia, joten eiköhän lankoja asian tiimoilta saada. Se, että kumpaa enemmän riippuu siitä, kummat apinat ovat enemmän äänessä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #157
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Foorumilla tuntuis olevan enempi? sorasurattelijoita kuin spoorissa nuhjaavia, joten eiköhän lankoja asian tiimoilta saada. Se, että kumpaa enemmän riippuu siitä, kummat apinat ovat enemmän äänessä.
    Kovasti on ainakin asfalttimopoilijat vähentyneet foorumilta, en laske ihan hyväksi moista tapahtumaa.
    Ilmeisesti kiinnostus letkoihin on vähentynyt tai letkat on pienemmän piirin juttuja mistä ei foorumilla nykyisin enää puhuta.
    Tietysti kurapyöräilijöiden pitää saada omat aliosiot höpötyksiin.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  8. #158
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Kovasti on ainakin asfalttimopoilijat vähentyneet foorumilta, en laske ihan hyväksi moista tapahtumaa.
    Ilmeisesti kiinnostus letkoihin on vähentynyt tai letkat on pienemmän piirin juttuja mistä ei foorumilla nykyisin enää puhuta.
    Tietysti kurapyöräilijöiden pitää saada omat aliosiot höpötyksiin.
    Omat asfalttiajot painottuneet radalle ja ulkomaille viime aikoina. Kahdesti ulkoilutin fiiattia keväällä mutkilla yksin, ja yhden kahden mopon "letkan" vedin. Keväällä yksin Sukselantiellä reilusti törkeät taulussa, ja lisää ois suurin osa tiestä huutanut. Ei vain pokka riitä, eikä se olisi järkevääkään.

    Niin karmeet penaltit täällä ja aikakin kortilla

    Mutta mielihän voi aina muuttua, ja yhtäkkiä kimpassa rento fiilistely voi alkaakin maistua.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #159
    Tuo on yksi homma mistä soratouhuissa tykkään. Välillä on kiva laulatella vähän reippaampaa tahtia ja keskittyä ajamiseen. Silloin ei viitsisi keskittyä liikenteenvalvonnan jännittämiseen. Ja jopa Uudellamaalla saa aika rauhassa soitella, sen vähän mitä täällä hiljaisempia sorapätkiä on.
  10. #160
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Kovasti on ainakin asfalttimopoilijat vähentyneet foorumilta, en laske ihan hyväksi moista tapahtumaa.
    Ilmeisesti kiinnostus letkoihin on vähentynyt tai letkat on pienemmän piirin juttuja mistä ei foorumilla nykyisin enää puhuta.
    Tietysti kurapyöräilijöiden pitää saada omat aliosiot höpötyksiin.
    Meilläpäin ainakin alkavat vanhat mutkatiet olla kaluttu ja asfaltti huononee vuosi vuodelta. Pitkään matkaan ei ole suurta himoa saati ulkomaille. Vanhat ajokaverit ovat myyneet pyöränsä aikoja sitten.

    Penskana tuli satapiikillä koluttua metsäteitä ja vastaavia ja tuo 690 oli vähän kuin paluuta juurille. Pikkuteillä ei sinivuokkojakaan näy ja asutus harvaa, joten voi vaikka vähän sladia vetää jos oikein innostuu. Sorateitä ja metsäutoteitä on seudulla loputtomiin. Mihinkään suonsilmään ei ole mitään himoja lähteä punnertamaan.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  11. #161
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Kovasti on ainakin asfalttimopoilijat vähentyneet foorumilta...

    Samat asfaltinnielijät foorumilla vielä on. Tosin nyt ei puhu mitään, koska ei oo mitään puhuttavaa. Kesällä sit taas.
    Braaaaap
  12. #162
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Keväällä yksin Sukselantiellä reilusti törkeät taulussa, ja lisää ois suurin osa tiestä huutanut.
    Sukselantie mukavaa pätkää ja paljon peuroja, ja olisi muuten hyvät soratiepätkät siinä rinnalla Yliskulmalta Paimioon päin, samoja mitä oli syksyllä rallipikataipaleenakin, mutta en tiedä onko yksityistietä välissä kun tulee Tuomolantieltä Sukselantielle siinä pari kilometriä ennen Paimion keskustaa. Siellä tullut työhommien perässä autolla seikkailtua.
    Born to be middle aged.
  13. #163
    Lainaa ST77 kirjoitti Katso viesti
    Sukselantie mukavaa pätkää ja paljon peuroja, ja olisi muuten hyvät soratiepätkät siinä rinnalla Yliskulmalta Paimioon päin, samoja mitä oli syksyllä rallipikataipaleenakin, mutta en tiedä onko yksityistietä välissä kun tulee Tuomolantieltä Sukselantielle siinä pari kilometriä ennen Paimion keskustaa. Siellä tullut työhommien perässä autolla seikkailtua.
    Mitä liikennemerkit kertoo, onko mahdollisia ajamista kieltäviä/rajoittavia merkkejä (pelkkä yksityistie lisäkilpi ei ole sellainen)?
  14. #164
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Mitä liikennemerkit kertoo, onko mahdollisia ajamista kieltäviä/rajoittavia merkkejä (pelkkä yksityistie lisäkilpi ei ole sellainen)?
    Täytyypä katsoa kun siellä taas joskus liikkuu, työasoissa kun ajaa autolla tai työkoneilla niin ei tarvitse tienkäyttöoikeuksia miettiä eikä tule merkkejä tiirailtua kun ne ovat asiakkaan tilausten toteuttamiseksi tehtäviä ajoja ja heillä tietysti tieoikeudet kun ovat paikallisia.
    Born to be middle aged.
  15. #165
    Asfaltilla körötellessä vaanii tankoon nukahtaminen, kun on niin tasaisen puuduttavaa. Soralla taas syttyy oikein liekkeihin.
    Ready to race
  16. #166
    Lainaa taiger kirjoitti Katso viesti
    Asfaltilla körötellessä vaanii tankoon nukahtaminen, kun on niin tasaisen puuduttavaa.
    Kannattaa kokeilla muitakin kuin moottoriteitä...
  17. #167
    Lainaa taiger kirjoitti Katso viesti
    Asfaltilla körötellessä vaanii tankoon nukahtaminen, kun on niin tasaisen puuduttavaa. Soralla taas syttyy oikein liekkeihin.
    Täälläpäin on kyllä niin reikäistä asfalttia että ei ole moisesta vaaraa. Pitäisi varmaan vaihtaa LTD --> KLR ihan asfalltillakin ajaessa.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  18. #168
    Automobiilin webasto on nyt kunnossa eli askelta lähempänä ollaan.
  19. #169
    Tänään tuli todettua että toi leka on just oikea peli mulle. Pääsin nimittäin kokeilemaan 350 Kotaria ja 300 2t Shercoa. Hienoja ajaa, ehkä liianki helppoja, mutta tehoa puuttuu.

    Mutta samalla selvisi, että jos joskus kisaenskan ostan, niin kyllä se on iso kaksitahtinen.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  20. #170
    Pakko kysyä, että missä sä niillä ajoit, jos tehoa on liian vähän?
    En siis epäile sitä, etteikö 690 ole oikea valinta jos sellasen on halunnut

    Lähinnä sillä, että mä ajan tollasella 300 4-T Shercolla ja vaikka en aja kilpaa, niin treenatessa se mun vauhti on luokkaa Been peräpää. Kertaakaan ei ole ollut tunnetta, että voima ei riitä Mulla on tossa omassa karttakytkinkin softilla, kun se terävämpi tuntuu repivän jo liikaa ja vauhti kärsii

    Anyway, hienoa hommaahan kaikki kurapuolen touhut on ja jokaiselle onneksi löytyy omat laitteetenduro.jpg
  21. #171
    Kotarilla metsäpolkua, Shercolla pattisuoraa edestakas.

    EDIT: Kaverit muuten sano että 690:ssä on liikaa tehoa
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  22. #172
    Ei sillä oo mitään väliä kuka on ekana maalissa. 250 nelari on silti kaikkein nopein.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  23. #173
    En sanoisi että pikkuruisistakaan itse tehoa uupuu, se vaan tulee sieltä niin eri laillla pihalle että isompaan tottuneella menee tovi totutellessa. Tuollaisella reilumman kokoisella pannulla on jouhevin ajaa aika isolla vaihteella koko ajan, aika harvoin menen teknisemmässä maastossa tehoalueelle. Silti vääntöä on koko ajan sen verran liipaisimen takana että on näppärä keventää keulaa kun tarvis tulee.
    Vaimolla on toisena mopona 250 nelari Sherco ja aina minulla menee tovi ihmetellessä kun sillä lähtee metsään. Jos samoilla kierroksilla koittaa ajaa niin eihän siinä moottorissa ole ketään kotona. Sitten kun saa taottua päähänsä että koko ajan pitää olla totuttua pykälän pienempi vaihde pesässä niin ihan tarpeeksi se maastossa hyökkää.
    Iso savustin taittuu tuollaiseen leppoisampaan kierrosten käyttöön paremmin.
  24. #174
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    EDIT: Kaverit muuten sano että 690:ssä on liikaa tehoa
    No en ihmettele On siinä 50kg liikaa painoakin

    Millä laitteella Skuikka normisti ajelee?

    Tässä nyt kun vaan ajattelen noita enduroratoja millä itse on tullut ajettua, niin tollanen 690 on jo kyllä ihan jumalattoman painava ja kömpelö.
    Toki vetomies vie laitetta kuin laitetta, mutta mun kyydille toi 300 on kyllä ihan riittävä
    Näillä reiteillä mitä ite paukuttelee, tulee ajettu suurin osa 4&5 vaihteella, kutosella jos nyt sattuu hyvää suoraa... Mutta jos oikein mietin, onko mulla rulla koskaan 100% auki, niin sanoisin että tuskin.
  25. #175
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Ei sillä oo mitään väliä kuka on ekana maalissa. 250 nelari on silti kaikkein nopein.
    Esitän kyllä vastalauseen
    Kyllä noi uudet ruiskulliset 300 2-t kotari ja husse on mahtavia laitteita ja törkeen nopeita
  26. #176
    SE 950 Kotarilla ajelen, En oikein tiedä miksi mutta se on minusta hauskaa. Enskahommista lähinnä tuota Hanskallion lenkkiä tulee jynssättyä kun tässä melkein naapurissa asutaan. No, Espoossa käytiin tänään taas eksymässä, ihanat maastot mutta pitäisi olla navi että pysyy reitillä. Superi palvelee toisilla renkailla sitten katupyöränä. Aina välillä innostun pikkumoposta haaveilemaan mutta saa nähdä tuleeko koskaan hankittua.
    Litraisessa on luonnollisesti voimaa aika älyttömästi mutta kun pitää kiekat alhaalla niin se tulee tosi helposti annosteltavassa muodossa ulos. 690 minulla oli joskus ja siinä on vähän sama juttu, tosin se on aika paljon herkempi stumppaamaan.
    300 kaksitahtinen on tavallaan hyvin samanluontoinen kone. Helppo ajaa melkein tyhjäkäynnillä ja jos tulee hups-paikka ja tarvitsee äkkiä voimaa, kääntää vaan kaasua pitemmälle. Molemmilla voi pelotella itseään päästämällä koneen tehoalueelle. Vähän semmoisia laiskalle kuskille sopivia luonnoltaan.
  27. #177
    Mä olin todella yllättynyt, kun kokeilin uutta 690:ä ekaa kertaa. Niitä vanhempia olen ajanut useammankin vuotisia sekä enskaa että SMC:tä ja ne tuntuu vaan painavilta ja kankeilta. Uusi on paljon kevyemmän tuntuinen ja on siinä ruutiakin aivan eri tavalla. Tietty eihän se kevyt silti ole eikä ketterä, mutta tuleepahan ainakin kuntoilua.

    Superenskan ostaminen on ollut parikin kertaa mielessä, mutta ehkä se on näille lapasille vähän overkill.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  28. #178
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa samserious kirjoitti Katso viesti
    Esitän kyllä vastalauseen
    Kyllä noi uudet ruiskulliset 300 2-t kotari ja husse on mahtavia laitteita ja törkeen nopeita
    Kyllä se sunkin on ruvettava ajamaan löysällä niin kuin saarnaat kovalla. Power!

    Joku 550 SXV supermoton koneella oleva RXV. Mukavan pirteä.

    (Oot ite tarjonnut tän syötön lapaan)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #179
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mä olin todella yllättynyt, kun kokeilin uutta 690:ä ekaa kertaa. Niitä vanhempia olen ajanut useammankin vuotisia sekä enskaa että SMC:tä ja ne tuntuu vaan painavilta ja kankeilta. Uusi on paljon kevyemmän tuntuinen ja on siinä ruutiakin aivan eri tavalla. Tietty eihän se kevyt silti ole eikä ketterä, mutta tuleepahan ainakin kuntoilua.

    Superenskan ostaminen on ollut parikin kertaa mielessä, mutta ehkä se on näille lapasille vähän overkill.
    Pitääpä koittaa kinuta tuollainen uudempi 690 joskus koeajolle. Minulla oli -08 SMC joskus ja siitä jäi lähinnä paha maku suuhun.
    Superi alkaa olla vähän huru-ukko-osaston juttuja, kai se hankaluus joitain viehättää ja onhan se niin älytön keksintö että sitä joko rakastaa tai sitten sen kanssa ei tule ollenkaan toimeen.
  30.  
  31. #180

    Kyllä mä vahvasti väitän, että tossa mun 300 4t shercossa riittää jerkku mun ripuliranteille.
    Kesällä ajoin kaverin -20 mallin 300 2t kotarilla ja onhan siellä sitä perkeleen voimaa vielä enemmän ja sillä voi myös ajaa erittäin sivistyneesti ja ohan se hieno peli.
    Mut ku haluu olla erilainen ja ajaa jollain muulla kuin ktm:llä

    Mulla olis tuolla tallissa tollanen smr450r hussen kisamoto, voisinhan mä ruuvata siihen enskat alle, niin saa sitä voimaa, tosin painoahan siinä ei vielä olis riittävästi
Sivu: 6 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen