Kyllä melkein pitäis välikelin rengasta alle laittaa, jos meinaa että enskassa pitoa näillä kelillä on.
Ei nyt jaksa kyllä alkaa itsekään väkertää kun toisilla vanteilla on sitteen jo piikit ja niitä ei viitsi kivikossa ilman lunta katkoa.
Taitaa kaikki eteläiset enskareitit olla nyt kiinni, Asikkalakin meni tänään kiinni.
Täällä Iiitissä on vielä kerhon radoista 3kpl auki, joten pakkohan se noista on jollain käydä huomen kokeilee pitääkö se kesänen enää yhtään.
^
Yks talvi piikeillä, niin ei enää jännitä kovin paljoa, mikäli mopo välillä vähän värisee
Se on jännä se pito niillä. Pidon ja luiston raja on valtavan paksu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kieltämättä olen jo vaimolle vähän "alustanut" että jospa piikkirenkaita Bemariin kun ei sitä kelkkaakaan ole enää.
Saapahan sitten sanoa että Pojat käski.
Juu, eiköhän ne renkaat kannata tilata. Rauhassa liikkeelle niin löytyy rentous hommaan. Talvella pikku pyllähtelytkään harvemmin rikkoo mitään.
Vastaanpa vielä tähänkin.
Sorateitä ajelen hyvinkin mielelläni, jopa haen niitä. Siksi pyörävalintani on tuo nykyinen kasigessu koska tykkään ajella myös pitkiä matkoja.
Alustan rakensin viime talvena että säätöjä on kyllä olemassa.
Eli pyörä olisi valmis talveen renkaita lukuunottamatta, kuski ei.
Ei kai se jännitys muulla lähde kuin kokeilemalla.
Eli pohjatyöt on pyörän kanssa tehty joten tuo on seurraava etappi, rohkeaa ajamista ja erilaisten asioiden kokeilua vaikka lopputulos olisi jo etukäteen epävarma. Välillä tulee kausia tai päiviä ettei ajamiseen saa minkäänlaista luottoa ja silloin on turha ajaa väkisin teknistä ajoa. Joskus tuokin on korjaantunut ajamalla, vauhti nousee vähän kerrallaan ja pienen hien ja hengästymisen jälkeen ollaan taas vauhdissa.
Vanhemmiten noita varovaisia päiviä on alkanut tulla useammin, mistä lie johtuu...
Kun innostutaan etsimään omia rajoja, tai ajetaan mukavuusalueella, niin muistakaa suojata itsenne. Enkä tällä tarkoita lateksista suojapukinetta lompakossa... Mitä enemmän on suojia ympärillä, sitä paremmat mahdollisuudet on selvitä pienemmillä loukkaantumisilla kun mopo menee nutulleen, ja niitä tulee tapahtumaan jos ajaminen on vähänkään aktiivista.
Kaulasuojan käytölle erittäin vahva suositus, nyt on kokemusta sen tarpeellisuudesta ja se kuuluu vakiovarusteisiin kuten kypärä. Aiemmin kyseenalaistin kaulasuojan tarpeellisuuden teitä pitkin ajaessa, en kyseenalaista enään. Onneksi tuli hankittua viime keväänä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Piikit alle vaan, ja menox.
Pito aiheuttaa huutista, ja paikat mistä kevyt enska menee piikeilla ja kaasulla...
Kun kerran elämässä sattuu kohdalle se täydellinen puuteripäivä, jolloin kaikki metsäautotiet, järvet ja muut ovat sitä syvää lunta pullollaan, niin kaikki, ihan kaikki velat (menneet, oleva, tulevat) ovat saamapuolella. For good![]()
Vapaaduunarille: saatko vannelukot gessun vanteisiin?
Sen verran pienillä paineilla piikeillä saa ajaa, että ihan hyvä olla.
Näyttää siltä, että lanka on pelastamassa yhden eksyneen lampaan mopottomalta talvelta.
Tankorukkaset ja kahvalämppärit ovat ehdottomat, mutta kelkkamiestä kai turha neuvoa kylmältä suojautumisessa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ajelin joskus yhden talven Superilla ilman lukkoja. 1.7 bar oli DIDin vanteilla semmoinen kipuraja että sen päälle ei rengas pyörinyt vanteella. Tieajossa isommalla mopolla minusta vähän mukavampi käyttää reilumpia paineita, maastossa sitten pienemmillä/muussit.
Ei se piikki oikein pure puolentoista paineilla.
Tota kerran kaveri ihmetteli, kun ei keuli, sutii vain. No, katottiin takasen paineet ja oli 1,4. Pudotettiin samoin tein jonnekin 0,8 tienoille ja heti toimi.
Tämä siis noilla tientapaisilla ajaessa. Pikkugessu vähän painavampi, niin tommonen 0,9-1,1 vois olla soiva ihan mutulla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Juu, ei se vetopidossa pärjää mutta vähän rauhallisempi suoraan hurruutella mielestäni. Ei nuo raskaammat ainakaan minun alla piikeillä keuli kuin reilulla ponnistuksella. Lähinnä sillä tuota kirjoittelin että lukoittakin pärjää varsin hyvin jos ei satu Gessun vanteelle löytymään.
Unohtakaa siis ne rengaspaineet ja panostakaa siihen, että millaisen kurapyöräosion haluatte.
Sain tänään nimenomaan navigointia verten hakkimani puhelimen, ja latasin siihen tässäkin ketjussa mainitun Kurviger Pron. Jumalauta, kuinka nopeasti se piirtää reitin! Käytettävyyskin on aivan huikea.
Ei voi kuin ihmetellä, että miten navigaattorivalmistajat voi tehdä niin paskoja tuotteita? Puhelin maksoi 250, softa kympin ja teline, jota vielä odotellaan taisi olla kuutisen kybää. Tuohon hintaan ei saa oikein minkäänlaista MP-navia.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Just näin. Mä laitoin Kurvigerin lisäksi Locus Mapin, Wazen, Wikilocin ja Googlen. Noista löytynee joka tilanteeseen sopiva.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
..ja taas omppuporukkaa syrjitään, ei löydy kurvigeria![]()
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos semmoinen on, niin riittäähän tuo. Tiedät itsekin. Itellä vanha SE, jossa kolmas akku menossa. Ainoo järkevän kokoinen omppu omaan puhelinkäyttöön. Navikäytössä saa tietty olla isompi.
Tuo SE ei kyllä vettä kestä. Meinas jo kerran laueta pienestä kosteudesta. Jäi värinä päälle. Onneks yön yli kuivatessaan tokeni. Virtoja ei voinut pitää päällä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jokainen tietty tyylillään, mutta ei tulisi mieleenkään käyttää navigointiin samaa puhelinta, jolla olisi tarkoitus pystyä soittamaan – edes katupyörässä. Tärinä ja varsinkaan kolhiminen ei tee hyvää.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Mä meen yhden luurin taktiikalla ja telineessä on hyvä olla tärinäkumit että luuri kestää. Samsungeissa alkaa kameran tarkennus sekoilemaan kun saa aikansa tärinää, viimeisin Xcover ollut toista vuotta pyörässä ja hyvin on toiminut, eikä haittaa vaikka sataa.
Kahdessa luurissa on puolensa ja taskupuhelin olisi hyvä olla olemassa, sattaa tulla tilanne että apua pitää soitella eikä ole pyörän vieressä tai luuri singahtanut maastoon telineestä.
Ite tehty teline ja neljällä pehmeällä tärinäkumilla, teline kiinnittyy T7 navitornin poikkitakoon. Eka luuriteline joka ei ol vielä rikkonut luuria tärinällä, aiemmat telineet hajotti keskimäärin luurin kesässä.
![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Tabletti on rammountin lataavassa telineessä, ei irtoa ihan vahingossa.
Loppu on sitten enempi vähempi itse tehty, toisesta
päästä kolmesta pisteestä kiinni pikku-adven kojetaulun kiinnityspisteissä, eli kumityynyissä mitkä taasen kiinni etuhäkissä...
Eli tuollainen hässäkkä...
Kai se ihan perus ram palluroillakin pysyy, kovin ainakin mainostavat, ei ole kokemusta kun ei ole ollut tarvetta.
Mulla toi samppa roikkuu mukana tolla rammountin pallolla ja siihen se n.7cm siipimutteri varsi. Kyllä sillä pärjää mutta ei sitä oikein hyväksi voi kehua. Nykypäivänä näyttää olevan niin että jos haluat hyvän, se on itse tehtävä. Mistä materiaalista tuo koheltajan puhelin teline on? Näyttää pätevältä.
Elämä on onneksi mutkikasta
Kokeilin kaikenlaisia telineitä, halpoja ja kalliita, länsimaisia ja kiinalaisia, lopulta teline oli tehtävä ite eikä enään ole ollut mitään ongelmia pysyvyyden tai tärinöiden kanssa. POM muovia ja rosteria, tehty manukoneilla omasta päästä eikä ole olemassa piirustuksia. Siihen mahtuu iso puhelin tai 5-6" navi.
![]()
Kylätason kurapyöräilijä.