Sunnuntaina 10.1 klo12 Tapsan lenkille. Askolassa on tämä paikka.
Tänään Soitin Tapsalle ja varmistin että rata on auki. Kehui että upeassa kunnossa on reitit.
Linkeissä toimintaohjeet
Hinta on kyllä noussut parilla eurolla tuon 2014 tehdyn lehtijutun jälkeen muistaakseni 12 tai 15€. Mutta Hinta selviää paikanpäällä.
https://www.xracing.fi/uutinen/askolassa-radat-auki
https://www.xracing.fi/uutinen/esitt...enkki-20140728
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Hyvässä kunnossa oli. Lunta ehkä 10senttiä. Pellolle oli aurattu semmonen todella nopea sänkikrossirata. Joka nyt jäisenä on aika nopeassa kunnossasen lisäksi kymmenisen kilometriä enduropolkua. Eli aikamoinen puuhamaa. Yksi ensikertalainenkin kävi tutustumassa lajin helppouteen. Saa kirjoittaa tänne tuntemuksistaan jos haluaa
Kertamaksu on muuten nykyään 10€
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Kiitos rapsasta!
Pitää koittaa ens viikonlopuks jotain juonia. Ei huvittais piikeillä lähteä ainakaan mitään kalliota sutimaan tolla möhköllä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niin se ensikertalainen olin minä![]()
Kokemusta talviajosta 0 metriä kokemusta endurosta/spooriajosta 0 metriä. Lajin helppoudesta voidaan olla monta eri mieltä.
Pellolle tehty sänkirata oli ihan jeppis ja kulahtaneetkin piikkipyörät tuntui noobiesta toimivilta ja ajaminen oli ihan hauskaa ja lämpöä kertyi ajokamojen sisälle, voin suositella kaikille siis ihan kaikille.
Sitten öö kannattaa omata paremman peruskunnon kun paskakondis -50% . Miten helvetissä se pyörä ei pysy siellä spoorissa vaan sukeltaa joka saatanan vaiheessa jonnekin minne ei halua. Pyörä joka toimi ku enkelin mieli pellolla sai metsässä ihan oman luonteen ja meni ku saastamoinen minne sattuu ja nutullee sitä useimmiten päädyttiin, kaatumisen oppii ja siihen tottuu aika nopeesti
Muutama nousukin osui matkalle mutta niistä selvittiin boltin enskakoulun opeilla ja saatanan hyvällä tuurilla(ei varmaan tarvi lotota tänä vuonna) sit vaan kunto loppui totaalisesti seinään tosin huomattavasti myöhemmin ku ajotaidot.
Näin nyt kun on aikaa kulunut noin 3h niin hengitys on lähes palautunut normaaliksi eikä maistu veri suussa ja muutenkin olo normalisoitunut niin voin suositella kokeilemaan vaikka vähän helpommalla reitillä.
Ei ne luulot itsestään karisee sieltä hartioilta niitä pitää vaan vähän ravistella niin ne kyl sieltä putoaa pois.
Ei taidolla vaan tuurilla.
Ihan samaa säätöä se on ollu muillakin
Metsä ajoa en nähnyt, mutta oletan että on tapahtunut seuraavaa.
Jalkoja on laahattu maassa niinkuin tuossa spoorissa pitääkin. sitten se saapas on haukannut ihan pikkuisen ja perse valahtaa penkissä taaksepäin. sitten kädet suoristuu ja vaistomaisesti puristaa tankoa ja ohjaus lukittuu. Tästä seuraa se että pyörä hyppää spoorin viereen ennenkuin kuski edes tiettä mikä meni pieleen. Kesäkaudella tuut koittaa uudestaan.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Ilman liukupohjia tosta spoorin hinaamisesta ei tuu kyllä yhtään mitään. Ite ajan oikeastaan vaan pakon sanelemana spooria kun tota lunta nyt kerran on ja polte on mopolla ajaa läpi vuoden
Muuten minun mielestä enduroa ajetaan edelleen tapeilta ja valitsemalla ihan ite reitti mistä mennään.
Onneksi siellä oli se peltorata. Ja bartilla oli liukusaappaat jalassa. Mutta nekin haukkaa joskus kiinni. Paitsi jos on täydellinen herkkukeli. Semmoinen hanki joka kantaa. Pystyy oikeen kanttaamaan spoorin reunoja vasten. Se kai vaatii että edellisenä päivänä plussaa ja yöpakkanen tekee jääpinnan siihen päälle. Sillon kierrosajat voi olla parempia kuin kesällä.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri