Kiinnostus herännyt matkapyöriin ja pahiten kuumottaa nuo Bemarin bokserit.
Noitten tietämys itsellä pikaisen netin pläräilyn varassa, joten heräsi kysymys noitten vuosimallien eroista
Näyttäs olevan 07...09 suosittuja, miksi? Kun samaan hintaa saa melkein 2010..12 mallia.
Ihan mutua,että olisiko vuosina 2005-2009 myyty enempi pyöriä kaikkiaan ja tuo versio pysyi suht. samana tuon aikaa - joten tarjonta?
Itellä vm. 2010 ja ostaessani tuon seitsemän kesää sitten käytettynä ja kaikilla mausteilla 26 tkm ajettuna halusin nimenomaan tuon mallin, parempi muotoilu minun silmään ja minusta "paras versio" muutenkin öljyjäähystä mun tarpeisiin.
Ilman syvempää asiantuntemusta ja faktoja, siis mutuna.
Onhan tuo kone vieläkin uusissa malleissa käytössä, tai ainakin hetki sitten oli, esim NineT.
Toistaiseksi ainkaan ei ole syntynyt halua/tarvetta vaihtaa mihinkään, nyt mittarissa vajaa 140tkm. Tiiä vaikken koskaan hävitä tuota, noita kun ei enää valmisteta.
On tosiaan viimeinen malli perinteisestä öljyjäähy matkaboxerista ja näppärä matkapyörä, eikä pelkää sorakaan
Ekana kesänä mulla vaihdatin polttoaineliuskan, kun alkoi sekoilemaan, tyyppivika ja siinäpä ne kaikki viat toistaiseksi onkin.
Kovasti ollut mulle mieleinen matkapyörä. Suuri/-n osa mun ajoista kaksi päällä.
Itse en paljoakaan osaa ja ymmärrä tekniikasta , mutta olen uskotellut itselleni, että huollettuna kait tuolla ajelee satoja tuhansia kilometrejä huoletta.
Välillä on kyllä käynyt mielessä, että jossain vaiheessa saattaa tulla esim. kytkinremppaa ja ehkä perän laakerien vaihtokin, vaan vielä ei oo klappia, vaikka nuo kuulema ei kestä mitään.
Ja just 2010 mallista puuttuu huohotinkin perästä, sentäs öljyt vaihdettavissa ja proppukin on, ettei mikään ikiperä kuiteskaan. Oisko 2011 tullut huohotinkin perään, vaan onko väliä, kun en tuota ojaan upota, eikä tuo nyt kuumana perästä käy.
(Keväällä tosin ostin rinnalle Hussen 701 Enskan rinnalle, joten jatkossa tohon kilometrit kertynevät maltillisemmin, tänä kesänä melkein puolittui normaalista. Tosin korona osasyy niin toisen pyörän hankintaan kuin siihenkin , ettei tullut lähdettyä mihinkään pidemmälle tolla reissuun)
Juu, kansi vaihtuu,muutama heponen lisää ja vääntöäkin taisi tulla. Ja pakoputkeen pörinäläppäJa venttiilit muuttui palasäätöisiksi. Sanovat ,että yhtä helppo on, itse olen parin kympin välein teettänyt ison huollon ja silloin on nuo tarkastettu ( ja mahdollisesti tarvittavat palat on silloin hyllyssä) En nyt jaksa muistaa onko ainuttakaan palaa vaihdettu, alarajan tuntumassa ollut jotkut venat usealla viimeisimmällä mittauskerralla .
2010-2013 mallit ymmärtääkseni päällepäin ihan samanlaisia. Ja tekniikassakin hyvin hyvin pieniä viilailuja. Sitä ennen 2005-2009 suht. samannäköinen, tosin pikku muutoksia sielläkin matkalla ja 2013 tuli rinnalle myös vesikone. Niin kaitse meni.
Muistaakseni 2011 tuli sinihammas audioon, mitä ise olen vähän kaivannut, vaan ei sekään kait kaikkiin kypäräpuhelimiin ollut käypänen , vaan ronkeli ja bmw-versioisiin vain yhdistynee nätisti.
2011 taisi tulla tosiaan huohotin perään,muuten sama hyvä perä varmaan vesijäähyyn asti.
Oiskohan polttoainemittarin liuska vaihtunut uimuriin jossain vaiheessa ennen vesijäähymallia.
Että varmaan ihan parhaimillaan perinteinen boxeri siinä kohtaa kun viimeinen tullut linjasta ulos , eikä kait mikään versio koskaan ole ollut huono.
2013 malliahan on myyty upeilla väreillä ja hyvillä varusteilla bmw 90th anniversary juhalamallina. Oliko jo tosiaan silloin julkaistu ja rinnalla uusi vesijäähymalli, jossa kaikki meni uusiksi, ja sanovat sen olleen taas paras malli.. ei tullut tarkkaan seurattua kun se ei ole mua innostanut. Painoa lisää ja syylärit.
2013 mallihan sopisi vaikka vitriiniin...tai käyttöpyöräksi vieläkin paremmin, joskus silmäillytkin, josko oma samanlainen sopivasti vaihtuisi vaikkapa 100tkm vähemmän ajettuun...vaan kun rahaa palaisi ja muuttuisiko silti juuri mikään...
Mun mielestä mikä vaan malli kohdalle osuu ja historiat ja varusteet ja hinta korelloi kiinnostavalla tavalla, niin ei kait se paljon pieleen voi mennä. Makuasioitahan nämä.
Täältä selviää jotain: https://bmwwiki.org/models/bmw-r1200rt.html ja https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...3-buyers-guide
Viimeksi muokannut: Patukka; 24.12.2020 klo 00:24.
Varaosaluettelosta selailemalla varmaan löytyy? Joskus 2010 kesällä?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
No katalogin mukaan on siinä kesäkuulla valmistetuissa jo koho. Tiedä sitten, kuinka ylivuotisia maahantuojat täällä myyvät...
Toi Realoem toimii myös runkonumerolla.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
No, nyt tuli hankittua 2013 malli (eli viimeinen öljy/ilma jäädytteinen) ja tutustuminen alkoi
Itse pitäisi pärjätä huoltojen suhteen, joten motoscan hankittu ja mistä saisi tähän malliin huolto/korjaus manuaalin?
Edelliseen löytyy DVD:tä yms. Mutta 2010...2013 en löytänyt.
Ebaystä itse ostin aikanaan ja näyttää nytkin löytyvän, en muista keneltä itse tilasin
https://www.ebay.com/itm/2005-2013-B...127636-26712-0
Lähetetty minun SM-A525F laitteesta Tapatalkilla
R1250RT -23
R1250RT -20
R1200RT -14
r1200rt -12
1200 bandit
650 aprilia pegaso
yamaha rd 350
yamaha rd 125