Niin loppuu matkalehmän taru ja valmistus.
Ensi vuoden alusta alkaen uusien Euroopassa myytävien moottoripyörien pitää täyttää Euro 5 -normit.
Yamaha ei muuta FJR:n moottoria, joka tarkoittaa sen jäämistä pois Yamahan mallistosta.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...tanto-paattyy/
Jotain, jossain, silloin tällöin!
No, eihän käytössä olevat ajamalla lopu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Olihan tuo FJR jo aika kauan tuotannossa.
Toinen vanha vanha klassikko on Barley Sporster. Se on ollut tuotannossa 63 vuotta.
Veikkaan kalkulaattorimiesten olleen asialla. Ehkä FJR:n myynti notkahtanut sen verran, ettei kannata tehdä sitä enään? Ei näet luulisi Yamahan kokoiselle firmalle olevan mikään amerikantemppu tehdä noinkin laiskavireisestä neloskoneesta Euro 5 complianttia.
Olen yllättynyt jos vuodelle 2022 ei tule R1/MT10-pohjaista uutta "FJR"-mallia, mikä se sitten nimeltään onkaan. Voihan ne repäistä ja esitellä sellaisen vielä tässä syksylläkin.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
2 FJR:ää omistaneena täytyy vain todeta, ettei mikään ole ikuista... patti FJR:n tekniikka.. Ostan (ehkä) 10v päästä sisäänajetun 2020 mallin ja ajelen sillä siihen asti, että jalat ei enää pelaa.
1991: Suzuki R 50
1993-95: Helkama AX 50
2007: Honda CBF 600 S
2008: Honda CBR 600 F
2009: Suzuki 1250 Bandit S
2010: Suzuki Hayabusa
2011: Yamaha FJR1300
2014: Yamaha FJR1300
2017: Yamaha Super Tenere 1200
2023: bmw r 1250 gs
Joutuu FJR miehet ostamaan uuden busan![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
antakaa anteeks jos en oo seurannu asioita mutta onkos Busakaan euro5-kelpoinen
Toisaalta kertoohan se jostain jos mallin moottoria ei viitsitä (ainakaan ajoissa) päivittää voimassaolevia säädöksiä vastaavaksi. Elikkä että FJR ei sit enää olis tuomassa riittävästi fyrkkaa sisään että mallin uudistamiseen kannattais panostaa.
Kardaanivetoiset sport-tourer -pyörät käymässä vähiin
Viimeksi muokannut: TIJ; 06.11.2020 klo 18:17.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Olisko niin että nyt on kuuminta hottia ajaa adventure pyörällä ympäri maailmaa, kun jopa H-D on lanseerannut moisen. Ei noita sports tourer luokan pyöriä tosiaan liikaa ole.
Busa ei ole euro 5 eikä edes euro 4 compliantti ja siksi sitä ei ole saanut maahantuoda Eurooppaan enää vuosiin. Nyt Busakansa odottelee kuumeisesti euro 5 petolintua.antakaa anteeks jos en oo seurannu asioita mutta onkos Busakaan euro5-kelpoinen
Suzuki ei vaan ole julkaissut Gen3 Busaa vielä. Sitä odotellessa kaikki huhut on vain huhuja![]()
Verkossa kun klikkailee, niin huhuissa ollaan yhtä mieltä siitä, että uusi Busa on tulossa. Julkaisuajankohdasta huhuja on kahta sorttia, tulee jo 2021 ja ei tule vielä 2021. Jälkimmäiset enemmistönä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Busa on sen luokan ikoni, että Gen3 julkistus tulee varmaan tapahtumaan jossain isossa kansainvälisessä näyttelyssä. Sitten, kun sen aika on. EICMA 2020 taidettiin jo perua koronan takia. Mikähän lie seuraava iso motorshow joka oikeasti tullaan järjestämään?
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
Yamahan kotisivuilla niitä myydään edelleen täyttä häkää. Kuinkahan monta on Suomessa myymättä. Sinänsä mielenkiintoista että 2007 FJR oli Suomen eniten myyty pyörä. Niin se maailma muuttuu.
FJR -17
Itse asiassa -07 mallilla ajoin 80 tonnia ja nyt kun vaihdoin vuosi sitten -14 malliin niin on tullut vasta 10 tonnia. Tuo eka oli ajettu vasta 3 tonnia kun sen ostin eli myytiin 83 tonnia mittarissa. Silti soiva peli. Kesä 2020 meni Italian reissun osalta pieleen ja tosi vähän tuli ajettua.
FJR -17
Joo se XJ750 oli aika harvinainen, ilmeisesti ainoastaan vuosimalli -84 ja oudosti siinä oli Hitachin kaasarit.
Ei sulla ole FJ1200 ollut, mulla oli yksi XJ ja FJR:n välissä
FJR -17
Myös XT1200 Super Tenere jää tuotannosta pois FJR:n lisäksi Euro5:n tullessa. Eipä jää enää isoja kardaanivetoisia jäljelle. No, vasta vajaa 150 tkm FJR:ssä...