Ahdistaako sua joku asia? Siihen kannattaa hakea apua jostain muualta kun foorumilla kiukuttelemalla eri asioista.
Kylätason kurapyöräilijä.
Kyllä mä tiedän mitä olen kirjoittanut, siitä huolimatta en mene henkilökohtaisuuksiin vaikka miten yrität provosoida.
Kylätason kurapyöräilijä.
Tästä sivusta, Koheltajan juttu on ihan asiaa. Perusmekaniikka ei eri valmistajien halvemman pään iskareissa juurikaan eroa. Valmistustarkkuus ja kuluminen tekee sitten eroja. Tuon vakion kunnon näkee kun sen avaa ja siitä harva ilkeää laskuttaa. Vuotava varrentiiviste ei automaattisesti tarkoita että sisäkalut on loppu, se tarkoittaa vain että varren tiiviste vuotaa.
Skog Racing. Tulee sitä mitä tilaa. Usein vielä vähän parempi![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
https://www.bigem.fi/
Hollolassa, korjaa kaikenlaisia iskareita ja myös valmistaa niitä ja niiden osia...
Honda VTR SP2
Iski uteliaisuus noita YSS:ejä kohtaan, en purkukuvia löytänyt mutta tuohon aloittajan pyörään tarkoitetun iskarin myynti-ilmoituksen löysin. Ihan itse mainostavat emulsioiskariksi, eli ei erotusmäntää/kalvoa öljyn ja typen välissä. Halpa konstruktio, vaahtoaa ja kavitoi herkemmin kuin erotettu. Vakio sai minulta juuri pari lisä-ääntä. https://www.suspension-store.com/MZ4...9Fd%C3%A4mpfer
Huomaa miksi palstalla on asiantuntijoita, jotka peittoavat MotoGp-tehdastallit teknisessä osaamisessa.
Ei muuta kun sagit ja data kuntoon, niin mennään 93:n Jammun vuotavalla kepillä kovaa tai vieläkin kovempaa!
PS heille, joita kiinnostaa mikä YSS on niin seuraavassa linkki:
https://www.wemoto.com/info/yss_shock_absorbers
Mutta jos nyt ei vaimennuksiin puututa niin onhan ne ainakin valmistajan mukaan laadukkaita:
"Quality
All YSS shock absorbers are designed, manufactured and tested at the YSS factory in Thailand, by a team of 270+ knowledgeable and innovative staff. Each shock is heat-treated to make it stronger and longer-lasting, and shot-peened for a professional finish."
Onkohan ne låmpökäsitelty ennen vai jälkeen kasaamisen?
Vakavammin, vaikka valmistajan sivulla on ylisanoja ja kiiltäviä kuvia, se ei vielä ole laadun tae. Jos useampi harrastaja oikeasti viitsis ne sagit katsoa kohdalleen, vaihtaa tarvittaessa oikean jäykkyiset jouset ja silloin tällöin huollattaa/huoltaa alustansa, olisi täällä paljon vähemmän ihmettelyjä pyörien oudosta käytöksestä.
Mutta kun ihmisluonto on helppojen ratkaisujen , uuden sekä kiiltävän perään niin sitten ostellaan näitä ja ajatellaan että nyt tuli hyvä kun on uusi ja myyjä kertoi että tämä on laadukas.
Ja hyvinkin mahdollisesti tuollainen on öljynsä hukannutta orkkista parempi. Mutta jos alkuperäinen ei ole pilalle kulunut, saa mitä todennäköisimmin halvemmalla paremman kun sen huollattaa.
Miksei kaikki voi vain rakastella eikä sotia?![]()
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Mieti kuinka paljon täällä olisi väkeä jos noin toimittaisiin. Olisi enemmän tauteja mutta teknologia olisi vähemmän kehittynyttä. Kovin olisi erilainen maailma. Junamatkustus on muuten aika tylsää.
No se on vain iskarin tyyppi, tosin yksinkertaisin mahdollinen, eli yksiputkinen emulsioiskari. Autojen peruspumput ovat noita. Samoin jonkun Intian 200cc kehitysmaamopon iskarit.
Kyllä sillä varmasti normaalia katuajoa ajelee, mutta tuo tyyppi ei ole urheilukäyttöön tehty eikä soveltuva.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Joo, kyllähän nuo halpisiskarit kadulla menee siinä missä ne tehtaalla asennetut vakiotkin. Rupes vaan naurattamaan, kun kaiken hypen perusteella ajattelin tuon olevan lähes Öhlinsin tms. laatumerkin veroinen kampe.
Pääasiahan tuossa iskarihommassa on se, että sama se kadulla mitkä kepit on alla, kunhan ne olis huollettu edes joskus. Joku 15-20tkm olisi varmaan aika passeli huoltoväli jos haluaa hyvänä pitää. Tuplat jos ei pikkaisen keinuva meno haittaa. Suurin osa kuskeista vaan ajelee molemmat päät ihan loppuun ja huoltoja tehdään vasta, kun öljy pyrkii iskareista ulos.
Superbike #7
Todella harva huoltaa mitään vakioiskaria, vaan ajaa kunnes öljyt tulevat pellolle ja sen jälkeen vaihdetaan johonkin toiseen.
Iskarihuolto on perusmotoristille ja perusasentajalle sellaista mystiikkaa, että se jätetään erikoismiehille. Vähän kuin ducatin hihnan vaihto ja venttiilien säätö.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Vähän aihetta sivuten. Jos tuon oman pyörän takaiskarin kunnostus ei onnistu tai siitä ei muuten saa hyvää ja päädyn vaihtamaan iskarin niin mitkä olisi arvon raadin mukaan näitä laadukkaita ratakäyttöön soveltuvia ja huollettavia takaiskareita. Olen antanut itseni ymmärtää ainakin seuraavien olevan hyviä merkkejä:
- Öhlins
- Wilbers
- Bitubo
- Nitron
- K-Tech
Se toki ensisijaisesti määrää keneltä valmistajalta löytyy omaan pyörään iskari mutta mitäs muita vaihtoehtoja olisi tarjolla?
Mitä itse suosittelisit em. merkeistä ja miksi?
Öhlins, Bitubo ja K-Tech ainakin nähty erittäin nopeissa pyörissä alla joten niissä ei ainakaan ojaan mene.
Itellä Öhlinsit alla kilpurissa ja hyvin toimii ja laadukas huolto löytyy Hyvinkäältä.
Bitubo tulee busaan kiinni taakse keväällä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Mites Maxton? Niitäkin välillä näkee.
https://www.maxtonsuspension.co.uk/files/home.htm
Listaanhan voi lisätä vielä Pensken.
No, kuitenkin kannattanee pysyä vermeissä, joilla on huolto Suomessa. Menee akselille K-Tech, Bitubo & Öhlins oman vajavaisen tiedon perusteella.
Maxtonin lisäksi Wilbersiltä ja Hyperprolta löytyy kamaa kanssa. Noiden haitektasosta sitten niin tiedä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hyperpro on nimensä mukainen, Wilbers vähän simppelimpää osastoa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *