Siinä tapauksessa kannattaa sanoo että ne naarmut tuli Marokon Atlas-vuoriston ylityksessä. Saat vielä lisähintaa. Seikkailuhenkinen tarina sykähdyttää aina GS:n ostajaa.
Edit. meni jo nimimerkit ja pyörät ja kaikki sekaisin.
![]()
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Nyt vietiin käsistä -08 speed triple kun en kerennyt edes ilmoitusta laittamaanNaapuriin meni heti kun vihjasin asiasta
![]()
Mopoton , barracuda 397hemi
Pitää varmaan vaan heittää verkot vesille ja pistää myyntiin jo nyt johkin "vastaava ehjä-500e" hintaan. Jos joku tarttuisi.
edit: Naarmut tosiaan on sen verran syviä ettei ihan pelkällä maalilla pääse vaan pitää vähän paklata. Onneksi sentään pistin kaatumatapit, olisi varmaan pahemmin mennyt paria viikkoa aikasemmin ilman niitä.
R6 ratalelu
Ex: Z750, ZX6R, R1 rata
Tärkeintä on näyttää nopeelta
Kierrätysvastaava, kliparivastaava
Hommaat oikeanväristä maalia, sitten hiukan hiomista, pakkelia ja hiomista. Sitten pohjamaalia ja varsinaista maalia ja lakkaa päälle. Ainakin jotkut muovit saa tällä tavalla suht erinomaisen hyvään kuntoon. Pikku paikkausprojekti kannattaa aloittaa youtubesta, jolloin voi huomata, että ei se niin vaikeaa olekaan. Kun rimaa ei laita 100% kohdalle, vaan tekee 97% jälkeä, niin työmäärä vähenee radikaalisti.
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Ei tässä voi kun ihmetellä ääneen tätä käytettyjen pyörien hinnottelumallia.
Emännälle ollaan ettimässä pientä nakua/matkasporttia. Tarjontaa on, mutta hinnat on kyllä päätä huimaavia. Käytetyistä pyydetään uusien hintaa.
Esimerkkinä käytettäköön Yamaha MT-07.
Itse ostin tuollaisen uutena v. 2018 ja maksoin 8800 €. Myin pois 2019 keväällä 8000 km ajettuna hintaan 7400 €. Mielestäni oli hyvä myyntihinta ja ostajalle hyvä ostohinta. Uutta ostaessa on hyväksyttävä hinnan alentuminen. Nyt uuden faceliftin listahinta 9250 €.
No nyt samaisia pyöriä katsellessa ei kyllä tee mieli edes harkita yhen yhtä myynnissä olevista. Hintapyynnit vm 2014/38000 km/ 6800 € - vm 2020/1000 km/ 8350 €.
Löytyypä eräs ilmoitus, jossa 2019/ 9000 km yksilöstä pyydetään 8900 €. Siis 100 € enemmän mitä tollaisen on saanut uutena
Ne myyntiin tulevat yksilöt, joissa on lähellekään järkevä pyynti näyttävät menevän liikkeille ja sitten ne on kohta kalliimmalla myynnissä, mutta liikkeen nimissä.
Millä tällaiset hintapyynnit on perusteltavissa? Ja kuka tässä voittaa?
Pitääkö tässä suunnata katseet Eurooppaan ja hakea sieltä astetta parempaa mallia ja yksilöä samaan hintaan, kun täällä myydään näitä perus rimpuloita..
Ei tän homman pitäis olla mitään mustapekka-peliä, jossa viimenen saa paskan käteen kalliilla. Jokainen kuittaa arvonalenemaa hieman omaan piikkiinsä, niin saadaan kollektiivisesti pyöriä kiertoon ja harrastusta pidettyä yllä.
KTM 690 ENDURO R -16
BMW F800R -11
(EX) BMW F800GS -08
(EX) BMW R1200R -17
(EX) YAMAHA MT-07 -18
Olen huomannut että liikkeet tuntuu hommaavan kovalla tahdilla ainakin uudehkoja kyykkyjä (niitä nyt tulee seurattua). Varmaan haluavat välttää viime kesän tilanteen jossa ei ollut myytävää.
Kuopiossa kävin viime kesänä kattomassa erästä Tripleä yhellä "jobbarilla". Se sanoi, että tilanne on erikoinen, kun isot liikkeet soittelee ja kyselee oisko myydä. Normaalisti kuulema toisin päin.
Kaikilla tuntuu olevan kovat myyntiodotukset ensi kesän suhteen![]()
......
Tuollaisilla hintapyynneillä alkaa käydä uudet kaupaksi. Vähän näyttää menevän aaltoillen tämäkin homma. Ei siitä ole montaa vuotta, kun pyöriä oli markkinoilla niin perkeleesti, että hinnat tippui ihan älyttömästi. Nyt kun pyöriä ei ole oikeasti myyty yli 10 vuoteen, ei tietenkään käytettyjenkään kanta ole kovin suuri, joten pyynnit on ylhäällä. mikä sitten on myyntihinta, sitähän me ei tiedetä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kysyntä ja tarjonta. Suomen tapauksessa tarjonta surkealla tasolla, kun pyöriä ei ole juurikaan myyty, joten hinnan muodostuminenkin on hankalaa. Jos vähän käytettyjen hinnat eivät ole omasta mielestä oikealla tasolla, niin sitten pitää uittaa ulkomailta, ostaa uusi tai jättää ostamatta. Voihan noista toki aina lähteä tarjoamaan omasta mielestä rehtiä hintaa ja katsoa miten käy.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Ah kysyntä ja tarjonta. Tämä markkinatalouden 2-teräinen miekka :.
Näinhän se toki on, että pyyntihinta ei ole välttämättä myyntihinta. Ihan loputtomiin ei vaan jaksa sitä tinkimisen kissanhännänvetoa. Jos hinta on epärealistinen (ostajan tai myyjän mielestä), niin näkemyserot on usein niin suuria, että tulee vain paha mieli.
Tampereella luetaan ilmeisesti tätä foorumia, kun heti kilahti hakuagentilta viesti eräästä jammusta, jossa hintalappua oli pudotettu kerralla 800 €![]()
KTM 690 ENDURO R -16
BMW F800R -11
(EX) BMW F800GS -08
(EX) BMW R1200R -17
(EX) YAMAHA MT-07 -18
Laitoin toisen pyöräni myyntiin syksyllä 2020, ajatus oli että kaupaksi menee joskus 2021 keväällä. Hintaa ilmoituksessa 4990 € ajettu 33000 km. Samanlaisia näkyy olevan nyt myynnissä samalla hinnalla pari, toisella näistä ajettu 19 tkm enemmän, toisella 44 tkm enemmän, toinen näistä vuoden uudempi toinen kaksi vanhempi. Yksi on näköjään myynnissä myös 4200 €:n hinnalla 27 tkm enemmän ajettuna. Kalliimpia, uudempia ja vähemmä ajettujakin on muutama tyrkyllä.
Mun pyörästä on tullut tosi monta 4200 €:n tarjousta, yksi 4300 € ja en edes muista niitä alkutalven kolmen tonnin tarjoajia kaikkia, niitä on paljon. Yksi liikekin on tarjoajien 4200 €:n joukossa. Yllättävän hyvin on siis kysyntää, ei vielä ihan ole minun ja ostajien ajatukset hinnasta kohdanneet.
Uskon, että kaupat syntyy lähimmän kuukauden sisään +4500 €:n hinnalla.
.
kannattaa myydä naarmuilla. Osahan voi jopa haluta pyörän josta ottaa katteet pois.
maalaus on kauheeta säätöä ja hidasta ja likaista hommaa.
kiinankatteiden sopivuus on taas arpapeliä. ja voi joutua odottamaan pitkään että ne tulee. aivan randomia, ei kannnata.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Luultavasti silti liian kova pyynti.
Suurimmassa osassa 4-7k pyörissä on vähintään tonni ylimääräisistä hinnassa.
Toisaalta rahamiehet ostavat kesällä millä hinnalla hyvänsä, jotta pääsevät ajamaan. Köyhät saavat tyytyä vaatimattomampaan pyörään ylihinnalla. Toivottavasti näihin tulee jotain tolkkua.
Saksastakaan ei nyt pääse hakemaan mopoja yhtä helposti kuin ennen. Ja vaikka saisikin haettua, niin tullissa lienee poliittisella päätöksellä aiheutettu kiusaa ilmastonpilaajille. Pääsisiköhän sähkömopolla jonon ohi...
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Itsekin tykkään tasapyynneistä, mutta kaiketi tuon voi pyöristää omassa päässäkin siihen vitoseenTaitaa noista jotain tutkimuksiakin olla, että menee paremmin, jos hinta on esim. 499 vs. 500.
ps. Simon Vaatehuoneella oli kaikki aina 99 ja kauppa kävi.
pps. Simon Vaatehuoneen Simon nimi ei ollut alunperin Simo. Vaihtoi sitten myöhemmin nimensä Simoksi, kun kaikki kutsuivat Simoksi anywayTrue story.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Tuntuu, että käytetyissä mopoissa ja autoissa toi 99-hinnoittelu on vähän eritavalla.
Jos "oikea" hinta on jotain väliltä 5000-5500 €, niin hintapyynniksi laitetaan aina se 5990 €. Tällöin ollaan heti kättelyssä 500-990 € liian kovalla pyynnillä liikenteessä. Ostajalle jää tehtäväksi eka tingata hinta oikealla tasolle ja sitten vasta neuvotella se kaupankäyntivara (vaikka satku) pois hinnasta. Tadaa ja molemmille jäi paha mieli.
Tollasia sitten roikkuu myynnissä ajatuksella "jos löytyis ostaja" syksystä kevääseen ja sitten taas seuraavaan syksyyn. Jossain vaiheessa joku laittaa myyntiin pyöränsä vähän sopivammalla hinnalla ja se sitten "viedään käsistä", kun se oli halpa (lue: muut on ylihinnoiteltuja). Hetki menee ja se sama pyörä on liikkeessä myynnissä hinnalla X990 €. Ja oravanpyörä toistaa itseään
No tää nyt on vaan tällaista ääneen pohdintaa ja omia subjektiivisia havaintoja markkinasta, eikä kohdistu keneenkään henkilökohtaisesti.
KTM 690 ENDURO R -16
BMW F800R -11
(EX) BMW F800GS -08
(EX) BMW R1200R -17
(EX) YAMAHA MT-07 -18
Silloin ei kannata kummankaan puuttua. Ei siinä puolet pyynnistä tarjoamisessakaan oikein järkeä ole. Vai kuinkahan usein moinen jää oikeasti koukkuun?
Jos kaupankäyntikiima on hurjana, niin pitäisiköhän laittaa tuo tuksu myyntiin? Speed triple 1200 kiinnostaisi kyllä. Tuo Ducati tarvitsee vain sen tosiostajan, joka sellaista oikeasti haluaa ja tietää mikä se on pyöriään.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
SF:n kohdalla se on just näin. Pitää löytyä semmoinen, joka maksaa pitkähkön pennin toistakytä vuotta vanhasta pyörästä. Maailmalla liikkuisi, täällä markkina on kapehko, joten jäljelle jää odottelu, itsellä pitäminen tai hinnanpudotus. Jälkimmäinen ei ehkä vaihtoehto, kun veikkaan, että hyvin pidettynä (eli parkissa tallissa) 1098 SF nostaa arvoaan ajan kuluessa.
Tilanne muuttuu, jos rahaa oikeasti tarvitsee. Sitten saa mitä saa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Harvinaisempia pyöriä, joiden hinta on jo saavuttanut aallonpohjan ja on nyttemmin noususuuntainen niin kannattaa markkinoida vaikka blocket.se tai mobile.de. Ei olisi eka kerta, kun pussihousuteutooni hakee ajopelin täältä. Suomessa pyörät ovat usein vähän ajettuja ja hyvin huollettuja. Joka tapauksessa näillä foorumeilla ilmoittelemalla saavuttaa vähintäänkin dekadin suuremman ostajakunnan.
-- Brake later and open the gas earlier --
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Nettimotossa on 1kpl pyynti 11900€.
Mobilessa haulla 33kpl. Halvin 7290€, kallein 12000€ (joku oli 27000€). Keskivertohinta n. 9000-9500€. Kunnosta ym ei tietoa, joten kuka hinnoitellut milläkin periaatteella. En katsonut ovatko lipattuja tms raiskattuja reuhkoja nuo halvimmat. Mitä lie verot tuollaisesta? tonni vai pari?
Mikä lie sitten moisen "oikea hinta" Suomessa? Jos viidellä tai kuudella tonnilla saat, niin tuo minulle kaksiTuon oman ostin 2016 ja olivat hyvin samoissa pyyntihinnoissa kuin nyt Suomessa ja Saksassa. Eihän tuo halpa ole tuon ikäiseksi pyöräksi, mutta sitä silla tosiostajalla tarkoitin. Jonnelle kuminpolttoon, keulimiseen tai ratapäiville on halvempiakin.
Viimeksi muokannut: B12; 16.03.2021 klo 16:41.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Mulla oli vajaan 2 viikkoa nettimotossa SF 1098S -09 myynnissä, hintapyyntö 9850€
Näyttöjä ilmoituksella vajaa 2000 kpl, ei ensimmäistäkään yhteydenottoa, ei ainakaan vielä ihan järkyttävää kiinnostusta, tai sitten oli ylihintainen pyynti, jossa tietenkin se neuvotteluvara aina pitää huomioida?
Sain kuitenkin kohtuu hyvityksen vaihdossa toiseen, joten lähtee liikkeeseen nyt sitten...
CB 1300 -07
Siinäpä se mikä on oikea hinta sehän on se millä myyjä myy ja ostaja ostaa
toinen arvostaa naarmutonta ulkopuolta, toinen jotain pikku tuunausta, jollekin se on kauhistus,
joku ei niin välitä muutamasta naarmusta vaan arvostaa enemän tomivaa teknikaa,
joku pitää huonona sitä että ajettu pääasissa ympäri rataa toinen hyvän,
jollekin pitää olla vähän km mittarissa muulla niin väliä, toista ei haittaa vaikka mittari olisi ympäri mennyt ties kuinka monesti, joku kauhistuu jos ei ole merkiliiken aukoton huoltokirja kera kuitti nipun, joku taas arvostta sitä että huollot on oikeen tehty,
moni juttu vaikuttaa onko hinta kohdallaan,
aika usein hinta vertailu saaren nimeltä suomi ja mannereuropa
välillä tehdessä hinta kääntyy suomen eduksi jos siis ei ole pyörän oston lisäksi muuta tarkoitus reissulla tehdä tarjonaan runsauden kohdalla taas toisin päin,
mielen kiinosta tuota ducati tarjontaa manterella katsoessa
niin haitaria hinnasa näytää olevan kuten jo tuolla aiemin olikin mainittu
mutta mikä noista sitten on "oikea hinta"
sekin veron lisäksi huomioda että haku kuluja on helposti sen 1000€ yleensä enemään
myös jos käyttä jotain toimittajaa niin sekin maksaa osto hinnan päälle
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...e&vc=Motorbike
https://www.autoscout24.de/lst-moto/...ighter%201098&
https://www.blocket.se/annonser/hela...fighter%201098
https://www.nettimoto.com/ducati/streetfighter
ei kyllä kukaan tullut viime kesän
eikä nyt talvella yhtäkään noista omista käytetyistä millään konstilla
viemään käsistä ei ole kyllä myynissäkään
yhtä oli ehkä yritetty viedä sen varsto paikan ovi kun oli murrettu auki
mukavasti oli verta valokatkasialta ovesta ulos partakoneen terä ja pikalimaa yhdistettynä
valokatksimeen oli toiminut paremin kuin kameravalvonta
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Tuo käytettyjen pyörien hinta Saksa vs Suomi on aika mielenkiintoinen. Saksasta saa pyöriä suunnilleen samalla hinnalla mitä saman pyörän verotettu hinta on Suomessa. Eli voidaan sanoa pyörän verottoman hinnan olevan siis Saksassa selvästi korkeampi mitä Suomessa. Tämä tuli havaittua viime kesänä, kun olin kilvellistä ratapyöräaihiota itselleni etsimässä. Totesin, ettei ole mitään järkeä lähteä hakemaan pyörää Saksasta, jos sellaisen vain löytää Suomesta, koska Saksantuonti tulee kalliimmaksi nykyhinnoilla.
-- Brake later and open the gas earlier --
Suomessa moottoripyörät eivät ole kalliita.
Mitä erikoisempi, niin sen halvempi, jotka yleensä myydään ulkomaille...
Olisiko kotimaisella ostovoimalla jotain tekemistä asian kanssa...