Kuvittelenko vaan vai onko hinnoissa havaittavissa laskusuhdannetta? Viime syksyltä en tällaista muista ollenkaan.
Esim. halvimmat 7-Teneret alkaa jo kympillä, mielestäni reiluun vuoteen en ole nähnyt yhtään alle 11,5 pyynnillä.
Viimeksi muokannut: Kötöstelijä; 11.08.2024 klo 00:54.
Lajin halpuus viehättää.
Mulla on tarkoitus ostaa pyörä tässä syksyn aikana varmaankin suoraan omistajalta ja selvästi on myyntiajat todella pitkiä KTM 990 SMT/SMR malleissa ja myynnissä olevien yksilöiden hinnoissa on tapahtunut pieniä pudotuksia ja oma nettimotohaku tuottaa syksyn lähestyessä aina vaan useampia osumia. Joku seurannassa ollut yksilö on kyllä siirtynyt yksityiseltä myyjältä hiukan korkeammalla pyynnillä liikkeen myyntiin että kyllä liikkeilläkin joku luotto kaupan tekoon on näillä vanhemmillakin pyörillä.
Born to be middle aged.
Tässä kun on nyt muutaman kuukauden katsonut tiettyjen mallien tarjontaa, niin hyvät ja halvat menevät alle tunnissa. Halvat ja vähemmän hyvät eivät mene ollenkaan, normaalin hintaiset ja ok kuntoiset menevät jossakin ajassa. Yksi myyty harmittaa, en jostain syystä reagoinut hakuagentin viestiin ja pyörä ehti mennä, nyt se on myynnissä liikkeessä 3000€ kalliimmalla mikä on paljon alle 6t€:n pyörässä.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Myin edellisen 1290 Adventuren juuri pois liikkeen myyntitilin kautta. Pyörä oli kyllä siistissä kunnossa ja matalilla kilsoilla. Huollotkin hyvässä tilanteessa. Pyynti katsottiin ajomäärältään vastaavista liikkeissä olevista edullisimmaksi, hyvät kuvat tietysti ja tiedot asiallisesti esille. Myyntiaika oli n. 1 1/2 viikkoa. Jos olisin n 15 tonnin laitetta ilmoitellut itsekseni niin veikkaan että kevääseen olisi mennyt.
Semmoinen huomio että Rinta Jouppi ja Motored mitkä vielä joku aika takaperin teki hyviäkin tarjouksia kamppeista ei olleet halukkaita tekemään kauppaa ollenkaan.
Viimeksi muokannut: antti; 13.08.2024 klo 05:00.
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Joo, kyllä varmasti hintaluokka vaikuttaa myymiseen. Kolmen tonnin pyörä menee vaikka keskellä talvea, jos hinta kohdallaan. 15 tonnin pyörä kelpaa ehkä yksityiselle keväällä, tai sitten liikkeeseen, jos hinta kohdallaan.
Triumph Tiger 900 Rally Pro
Mitäs raati on mieltä? https://www.nettimoto.com/bmw/f/3113886
Keväästä asti katsellut sopivaa "mökkipyörää" Gessuja ei ole ollut, niin voisi sellaistakin kokeilla. Kuitenkin mieluummin twin eikä lötkötintä. Renkaat vuodelta 2020 ja takarenkaasta kulunut millin verran. Merkkihuollossa käynyt kuusi kertaa. Saksalainen pitänyt kuin - en sano mitä
6,5 rahaan saisi vielä ison 20 tkm huollon kaupan päälle. Ei kai noin vähän ajettua ja hyväkuntoista paljon halvemmalla mistään saa?
Ducati Hypermotard 1100s & Suzuki SV650s->n / 17 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Itellä vähän samantyyppistä fillaria etsinnässä. Vertailuksi Ruotsista:
https://www.blocket.se/annons/varmla..._gs/1401010613
Eli myyntihinta n. 4100€ + vero + hakukulut. Tuplasti ajettu mitä toi sun esimerkikki. Toi 6500€ on varmaan aika hyvä hinta.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
https://rikumotor.fi/tuote/himalayan-450/
Uusi hyvä ei niin kallis
EK
Ducati Hypermotard 1100s & Suzuki SV650s->n / 17 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Nykyisellään mp-myynti vastaa jo 10% J. Rinta-Joupin käytettyjen myynnistä
https://autotoday.fi/moottoripyorat-...upin-kaupassa/
- Pyörä myyty jo pois -
Katselin yhtä hieman kiinnostavaa moottoripyörää ja hieman hämmennyin siitä, että vuoden 2016 ja 2022 pyörillä on hintaeroa 400€
https://www.nettimoto.com/honda/cb?modelType=2635
Näyttökuva 2024-09-15 182755.jpg
2016 lienee ollut hyvä vuosikerta![]()
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Jos saa viisi tai laskutavasta riippuen kuusi vuotta tuoreemman pyörän noin pienellä hintaerolla, niin en minäkään miettisi vanhempaa versiota.
Paitsi, että vanhempaa ostettaessa tuo hinnasto olisi mukana ja tarjoisin 1610€ alle pyyntihinnan.
En tunne kyseistä pyörämallia kovin hyvin, mutta ilmeisesti säilynyt teknisesti muuttumattomana eli vuosimallien välillä ei ole teknistä eroa? Ja kun kyseessä matalavireinen peruskestävä pyörä. Ja olettavasti huolloista huolehdittu. Niin näin pohtien on käyttöarvoltaan aika samantekevää kumman ostaa. Mikä siten heijastuu pyyntihintojen samankaltaisuutena.
Nuo eivät olleet samassa liikkeessä? Sisäänostaessa toinen liike tehty paremman affäärin kuin toinen? Toinen tyytyy pienempään katteeseen (euroina tai prosentteina) kuin toinen. Toisella suurempi tarve saada saa varastoa tyhjennettyä? Sijaitsevat eri paikkakunnilla, eri markkinatilanne.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
3800 € kilvissä, tsekattuna ja öljyt vaihdettuna. Tänään hain pyörän pois. Voin kyllä suositella Korvenpäätä. Aina ollut lupsakkaa ja huumorintajuista palvelua kun on poikennut. Elokuussa laitettiin kauppakirjaan, että pyörä on 15.9. Suomessa ja samana päivänä tuli viesti. 300 maksoin varausmaksua ja tämä ei siis vielä sitonut ostamaan pyörää.
Pihistä en sitten tiedävaraa olisi ostaa uusi bemari tai muutama riviin, mutta en enää keksi mitään hyvää syytä kun on uusia pyöriä ollut ja en ole ajamisesta sen enempää saanut irti niilläkään. Tilasin tosin Kiinasta tähän tuulilasin ja kahvasuojat, että kai myönnän kuitenkin olevani pihi
Screenshot_20240916_151122_Gmail.jpg
Ducati Hypermotard 1100s & Suzuki SV650s->n / 17 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Miksi pitäisi jos käytettykin kerran riittää. Meitä on niin monenlaisia, joillekin se on jo ihan periaatteestakin max 3v ikäinen kun jo pitää saada taas uusinta vm alle ja mikäs siinä, näin kauppa käy ja tulee niitä käytettyjäkin myyntiin.
Henk.koht. nuo mieltymykset vaan näyttävät siirtyvän iän myötä yhä enempi tuonne isosti nautiskelevan lupsakan touringin puolelle ja näissä jos sitä uusinta uutta haluaa, pitää se pinkka todellakin olla ns. kondiksessa, pyörän hintalapussa kun alkaa olemaan tuollaisia +50k€ lukemia![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Näinhän se on
Tuossa vielä parempi kuva tästä käkättimestä kiina osilla höystettynä ja putsattuna. Kolme tuntia pyörittelin ja ei vielä poikinut mistään. Ei tuollainen pitkä seisottaminen yleensä hyvää tee ja tämä on ollut säilössä jossain parkkihallissa. ABS jarrutkin toimivat, mutta kovin ovat ärhäkät verrattuna nykyisiin. Tehtaan kahvalämppäritkin luullakseni toimivat. Alkuperäiset käyttämättömät työkalutkin oli mukana. Tämän saisi varmaan suoraan museorekisteriin jos säilöisi viitisen vuotta
Screenshot_20240918_192543_Gallery.jpg
Ducati Hypermotard 1100s & Suzuki SV650s->n / 17 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Vähän aiheen viereen, mutta olen huomannut saman autojen kanssa. Uudella autolla on ihan kiva ajaa ainakin sen hetken verran, mutta en saa niistä mitään kiksejä. Huolta mahdollisista kalliista remonteista ja isompia käyttökuluja. Mukavampi ajaa jollain vanhalla toimivalla koslalla jossa ei pikku naarmut sun muut haittaa, ja ylläpito on edullista.
Pitääköhän otsikko vielä paikkaansa?
Puolustusvoimien huutokaupassa on reilu erä KTM:ä tarjolla. Kaikki ei ole edes mahtunut samaan kuvaan.
KTM.jpg
https://sa-kauppa.fi/puolustusvoimie...auppa-9-10-10/
Eiköhän noistakin joudu sen 1500€ molemmin puolin kappaleelta pulittamaan. Toki nyt kun on noin iso satsi, niin voi olla järkevämmän hintasia.
Maksoin omasta 625 sxc kotarista 2500€ v. 2019, oli huomattavasti siistimpi kun nuo ja täysin toimiva kampe.
Onnistuuko näiden rekisteröinti yksityiskäyttöön ilman sen kummempia kiemuroita ja kuluja. Eli lähinnä kait se onko näistä verot maksettu jne?Puolustusvoimien huutokaupassa on reilu erä KTM:ä tarjolla.
-- Brake later and open the gas earlier --
Itse en kyllä noihin Kottaraisiin koskisi, tietäen millaisessa kunnossa laitteet oli jo 2011 kun niillä itse tuli ajeltua ja miten niitä "parhaimmillaan" on leiriolosuhteissa ylläpidetty
Itsekin kerran tuollaisen sisuksiin "jotain" moottoriöljyä tuli kaadettua metsässä kun muutakaan ei ollut, tosin ihan hyvä todennäköisyys lienee että se oli Delvacia joten sikäli ei hätää![]()