Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 37:een 37:sta
  1. #31
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Just kuukausi sitten kiristelin suzukin ohjauslaakerin hennolla etusormi-peukalo-otteella siihen pisteeseen että vastuksetta pyöriminen loppui. Yhtään ei voinut kiristää tai meni liian jäykäksi. Muistaakseni joku 350 gramman vetopainolla (matkalaukkuvaaka) stongan päästä. Samalla tuli kokeiltua vähän kiristämistä ja heti meni yli kiloon ja keskelle tuli pykälää... Pitänee talvella vaihtaa laakeri tuohon...
    Mullekin tuli pykäläkohta ilmi - siis merkki siitä, että laakeri pitäis vaihtaa. Taitaa mennä talven hommiksi. Oli muistaakseni kohtuullisen työläs "without fancy tools".
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  2. #32
    Ihan vasta yhtä Kawasakin keulaa nostelin ilmaan ja huomasin laakerissa ihan kunnon pykälän, ei muuta kuin purkuun ja toteamaan että rasvat on kovettuneet, mutta laakeripinnoissa ei mitään virhettä.
    Putsaus, uudet rasvat, takas nippuun ja

    Eli ei kannata vaihtoakaan hätäillä.
    Lajin halpuus viehättää.
  3. #33
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Mullekin tuli pykäläkohta ilmi - siis merkki siitä, että laakeri pitäis vaihtaa. Taitaa mennä talven hommiksi. Oli muistaakseni kohtuullisen työläs "without fancy tools".
    Kai on tiedossa tehdä laakerin sisäkoolin läpi mahtuvasta putkesta 'viuhka', jolla saa lyötyä ulkokoolin pois emäputkesta. Kannattaa 'viuhkaa' rälläköidessään ottaa huomioon mahdollinen ohjauslukon emäputkessa törröttävä osa.

    EDIT: Tarkemmin ajatellen lyöntityökalunhan tarvitsee olla ainoastaan emäputkea suppeampi.
  4. #34
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Kai on tiedossa tehdä laakerin sisäkoolin läpi mahtuvasta putkesta 'viuhka', jolla saa lyötyä ulkokoolin pois emäputkesta. Kannattaa 'viuhkaa' rälläköidessään ottaa huomioon mahdollinen ohjauslukon emäputkessa törröttävä osa.

    EDIT: Tarkemmin ajatellen lyöntityökalunhan tarvitsee olla ainoastaan emäputkea suppeampi.
    Muotoilin tuota varten pyöreää umpirautatankoa vähäsen, niin sillä onnistui Banditin laakerin irrotus ja samalla tangolla onnistunee vstromissakin.

    Tilasin laakerin valmiiksi ja hyvällä tuurilla saan sen hyppysiini jo huomenna. Nyt kun olen vähän ajellut, niin huomaan, että varsinkin "pienipiirteisessä" hidasajossa pykälä häiritsee, normaalissa katu-/maantieajossa ei niinkään. Nyt näpit syyhyävät, että jospa sitten vaihtaisikin sen laakerin saman tien. Ei se nyt niin kamala homma ole, kun katsoin yhden youtube-videon. Samalla voip kokeilla miten uusi (käytettynä) ostettu Roclan saksinostin toimii motskarin nostamisessa. Saattaa olla, että joutuu pari pientä lisäosaa hitsailemaan, mutta sen jälkeen olisi aika hyvä nostolaite. Pystyy nostamaan 1000kg 80cm korkeuteen, mutta tässä tapauksessa reilusti vähempikin riittää - sen verran, että saa renkaan ja haarukan putket pois ilman että koko etusta purkaa.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  5. #35
    ^Eikö siellä ole emäputken molemmissa päissä ulkokooli, jotka pitäisi taputella pois?
  6. #36
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    ^Eikö siellä ole emäputken molemmissa päissä ulkokooli, jotka pitäisi taputella pois?
    On - onnistuu hienosti, kun toisesta päästä naputtelee päästään muotoillulla riittävän pitkällä rautatangon palasella. Nyt oon kehitellyt ideaa Roclan hyödyntämisestä nostimena siten, että etupää on riittävän ylhäällä maasta - saa pudotettua etuhaarukan alas rengasta irroittamatta.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  7.  
  8. #37
    No niin - nyt on ohjauslaakerit vaihdettu. Vanhat olivat vanhaan Suzuki perinteeseen nojaten kuulalaakerit. Uudet ovat kartiomalliset rullalaakerit (niihin sitten laitetaan vaseliinia todella huolella!). Uudet laakerit laitoin ensin käsillä helposti menevään kireyteen ja siitä aavistus kireämmälle avaimella. Pyörässä ei tunnu kolahduksia/klappia, ohjaustanko kääntyy todella herkästi puolelta toiselle, ei minkäänlaista pykälää havaittavissa. koeajelu sujui hyvin: ei kolahduksia, hitaassa vauhdissa ohjaustanko kääntyy herkästi ja pehmeästi, risteyksissä kääntyessä tuntuu todella hyvältä. Vapaasti rullatessa kädet iri tangosta: ei woblaamista.

    Vanhat laakerit: yläpesässä ei mitään kulumisen merkkejä, käsivoimalla painamalla liike pehmeä. Alapesässä melkein jokaisen kuulan kohdalla kulumajälki - sormin tunnustellen kuitenkin sileää. Käsin painamalla ja pyörittelemällä ei tunnu pykäliä. Olisko tuosta selvinnyt sitten vaseliinilla ja tarkemmin kireyttä säätelemällä - en tiedä.

    Uudet laakerit maksoivat 49€. Oli hyvä verestää laakerinvaihtotaitoja. Helpommin meni kuin Banditiin silloin ekalla kerralla. Ja lopputulos tuntuu hyvältä. Ja sai vähän askartelua lomapäivään.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12