Tulipa tuossa ostettu tuollainen s4r Monsteri. Pitkäänhän iloa ei kestänyt vaan kotimatkalla hyytyi jo tienvarteen.
Yllätys olikin suuri kun avasin hihnapyöräkotelot ja rupesin pyörittelemään jakoa kohdalleen niin vaakasylinterin pakonokka on kolme hammasta merkkiä edellä ja venttiilit ottaneet mäntään kiinni.
Pyörään on vaihdettu hihnat tänä talvena liikkeen toimesta. Ja myöntävät kyllä että jako on pielessä eivät vaan sitä että olisi heidän vikansa.
Nyt minua kiinnostasi kuulla onko noita hihnan hyppäämisiä tapahtunut kuinka paljon?
Lisäksi kiinnostaisi tietää että onko kokemusta siitä miten hyvin pyörä pelaa jos pakonokka on tuon 3 hammasta pielessä?
Tuossa vielä pari kuvaa kyseisestä keissistä
https://1drv.ms/f/s!AjO0ufvTjmsHhIhKZu4oDaKxt5AjiA
miika leinonen
Ei se hihna kyllä pääse mitenkään hyppäämään, jollei ole ihan järjettömän löysällä.
Minustakun tuossaa testastrettassa ei ole mitään kunnollisia ajoitusmerkkejä muualla kuin alarattaalla ja sekään ei ole kampiakseli kuten normaalimoottoreissa, vaan jo alennettu 1:2.
Kolmen hampaan heitolla ei pitäisi kyllä kummoisesti enää käydä koko moottori.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Eli pyörä on jäänyt tielle oston jälkeisellä kotimatkalla? Ja syynä on huoltokohde joka on myyjäliikkeen puolesta huollettu ennen myyntiä?
Ei kai tuosta tarvitse edes keskustella?
Ota yhteyttä:
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
Siis yksityiseltä ostettu ja liikkeessä jakohihna vaihdettu. Sellainen 200km kerkesin itse ajaa kotiinpäin.
miika leinonen
Ja koeajolla sekä matkalla kävi ja kulki normaalisti siihen saakka?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ellei työtilauksessa muuta sovita, antaa korjaamo työstään takuun, joka on voimassa työn valmistumispäivästä lukien kuusi kuukautta tai 15.000 kilometriä riippuen siitä, kumpi mainituista rajoista ensin saavutetaan.
Korjaamon takuu koskee myös korjaamon käyttämän alihankkijan työtä, tämän asentamia varaosia tai käyttämiä materiaaleja.
https://aurinkotienauto.fi/ajoneuvoj...ausehdot-aune/
Takuu voi olla pidempi, esim. autopuolella työ- ja varaosatakuu voi olla kaksi vuotta.
Virhe korjaustyössä
Jos korjaus tai huolto on tehty virheellisesti tai muuten puutteellisesti, kuluttajalla on oikeus vaatia virheen oikaisua ja korjaamolla puolestaan on oikeus korjata virhe. Korjaamon on virheen todettuaan korjattava se kohtuullisessa ajassa ilman lisäveloitusta.
Uusintakorjaus on yleensä teetettävä korjaamossa, jossa alkuperäinenkin korjaus tehtiin. Jos uusintakorjausta ei pystytä tekemään kohtuullisessa ajassa kuluttajan ilmoituksesta, osapuolet voivat uusintakorjauksen asemesta sopia hinnanalennuksesta, joka suuruudeltaan vastaa virhettä.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita.../auton-huolto/
Näin jälkeenpäin ajatellen kyllä toi tuntui laiskalta mutta sadekeli ja monta vuotta kun on viimeksi pyörää ajanut niin en hirveästi antanut happeakaan.
Sellainen 600km on hihnojen vaihdon jälkeen ajettu
Hihna oli kyllä tiukalla eikä siinä näy jälkiä että olisi hypännyt.
Tietysti voihan siellä olla kanki poikki tms. Mutta noi nyt selviää kun löydän puoluettoman tahon purkamaan kannen ja sylinterin pois
Viimeksi muokannut: Miikall; 26.05.2020 klo 18:16. Syy: Lisäys
miika leinonen
Mistä tiedät että venttiilit ovat solmussa? Onko puristukset mitattu ja toisesta sylinteristä siis paineet karanneet? Tuollaisessa laukeamisessa päästää yleensä pahaa ääntä eikä ainostaan nätisti hyydy tien varteen.
Vaikuttaa siltä, että ei jako ole ajaessa minnekään hypännyt.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kuvasta katsottuna näyttäisi myös että ongelma sylinterin hihnan kiristysrullaa säädetty väärään kiertosuuntaan. Nyt rullat/hihnat todella lähellä toisiaan, pääsevätkö hampaat koskettamaan?
Silti voisin väittää, että jos jako hyppää sen takia, että hihna on aivan liian löysällä, niin se ei tapahdu vain yhden kerran, vaan se hyppää niin monta kertaa, kun vain joku hihnapyörä pyörii
Onko tämä projekti edenny?
Terv. Ile, S4R
Onko tuossa liian pitkä hihna? Kiristinrullat pitää kiristää vastapäivään. Juuri vaihdoin 1098 R:ään remmit ja toivottavasti meni oikein kun tuntui niin helpolta. Mulla olisi myydä ylimääräisenä käyttämätön Ducatin hihnan kireysmittari. Ostettu Kämnalta ja käy kaikkiin. Hinta oli muistaakseni reilusti yli 500 Eur ja lisäksi vielä 2V-sovitteet. Mulla ei ole enää niitä Ducateja, joita varten sen ostin. Voisin myydä sen 350 + pk, jos joku tarvii.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Tämäkin keissi on kaiken muun ohella edennyt. Tosiaan purin kannen pois ja totesin että ihan pelkällä kannen vaihdolla ei selvitä.
Vähän mysteeriksi lopullinen syy jäi mutta väittäisin kun veivi on ehjä kaikki hihnapyörät olivat kiinni ja pakoventtiilit olivat samasta kohdasta poikki että jako on hypännyt.
Ostin italiasta käytetyn moottorin johon vaihdoin hihnat ja tarkistin venttiilinvälykset. Ja nyt on melkein 500km ajettukkin.
Kuluttaja asiamies nosti kädet pystyyn sen takia kun edellinen omistaja on teettänyt hihnanvaihdon liikkeessä eikä minulla ole suoraa sopimussuhdetta liikkeen kanssa. Eikä takuuta työstä ole kirjallisena.
Tuossa vielä pari kuvaa https://www.dropbox.com/sh/fc700s9so...6CJLtqppa?dl=0
miika leinonen
Mielestäni, vaikka hihna tuntuu konetta pyöritellessä, ettei voi mitenkään yli hypätä, keskipakovoima kuitenkin heittää löysää hihnaa ulospäin, ja jos hihna mahtuu hyppäämään yli, se tekee sen, hammas hampaalta, ehkäpä syy laiskuuteen oli jo hampaan heitto? Sit niitä vaan tuli pari lisää, eikä venat enää mahtuneet.
750SS,900SS,749,998,S4