Aivan oikein! Ei tullut käytyä varsinaisella putoamispaikalla. Hotellin pihalla ollut raato ja tarinasta kertovat kyltit tutkittiin kyllä
Olisikos tuosta:
https://www.google.com/maps/@42.9081...7i13312!8i6656
Ar Restaurant col du tourmalet 2115 m
Joskus se on helppoa, jopa googlelle
Uudeksi helppo ja tylsä, ei nyt ehtinyt hakemaan mitään kivaa.
![]()
Google kuvahaku --> Hae kuvan perusteella, eli kopioi kuva ja mene googlen kuvahakuun ja klikkaa kamerakuvaketta ja lähetä kopioimasi kuva niin google osaa kertoa aikaslailla usein missä kuva on otettu.
edit, tuo aikaslailla hyvin on ehkä turhan optimistisesti sanottu sillä tunnistaminen vaatii kuitenkin hyvin tunnistettavissa olevan kohteen. Esim. yhtä italian ympäriajon kuvan sijaintia se ei tuntenut eikä erästä kallioon koverrettua luostaria, mutta muutaman muun lomakuvan ottopaikan se on pystynyt paikallistamaan.
Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 04.02.2021 klo 11:18.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Tukholma, Henriksdal?
Ettei nyt synny aivan väärää käsitystä homman mielekkyydestä, on hyvä huomata, että näihin kuvajahdin kuviin löytyy oikea vastaus Googlen käänteisen kuvahaun perusteella todella harvoin. Lisäksi kuvan etualalla oleva moottoripyörä hämää kuvahakua hyvin tehokkaasti ja näin ollen vastaus on useimmiten "motorcycle".
Esimerkiksi tuossa Veijo Esson kuvassa kuvahaku antaa vastaukseksi "mercedes classe b 180 cdi". Sekin on väärin, sillä kuvassa oleva auto on Kia Ceed.
Itse pyrin toimimaan niin, etten laita jahtiin sellaisi kuvia, jotka löytyvät suoraan kuvahaulla.
Viimeksi muokannut: Alpenpassbiker; 04.02.2021 klo 13:32.
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
https://goo.gl/maps/c3hB64pUu3yctFKQA Olet selvästi aivan oikeassa, seuraavaa kuvaa vain. Itsekin ehdin jo pikaisesti etsimään Tukholman seudulta, kun näytti jotenkin tutulta ja arvelin siellä nähneeni. En kuitenkaan onnistunut etsimään juuri oikeasta kohtaa.
Ohhoh, taas oppi uutta, noinhan se voikin toimiaLöysi tuon Tukholmankin kohteen heti kun rajasi sopivasti.
Enkä nyt tarkoita vain tätä ketjua ja foorumia, vaan muutenkin kun pitää etsiä jotakin kohdetta kartalle.
Juuri koskaan - jos olen edes muistanut hakua kokeilla - ei ole kuvahaulla onnistanut.
Mites googlemaps ja normaali googlehaku paikan varmistamisessa, onkohan ne epäreilujaVai onko oma käyminen paikanpäällä ja muistaminen ainoa rehti keino
![]()
Tässäpä sitten seuraava. Näköalapaikka sijaitsee suositun serpentiinipätkän varrella. Jopa niin suositun, että moottoripyörällä ajoa on rajoitettu liikennemerkein.
Näköalapaikalta on ohessa kaksi kuvaa, mutta eri vuosilta.
![]()
Vihje: Kyseinen tie on noin 9 km pitkä, ja tiellä on myös ajettu kilpaa autoilla ja moottoripyörillä joskus 1900-luvun alkupuolella. Näköalapaikka merkitty punaisella pisteellä karttaan. Oli aikaisemmin kiva tie ajaa, nykyisin 60 km/h rajoitus, ohituskielto koko matkalla ja viikonloppuisin ja pyhäpäivinä moottoripyörille ajokielto etelän suuntaan...
Sieppaa7.JPG
Paikasta ei mitään käryä mutta tulee varusteista mieleen omakin nuoruus ja ekat Euroopan matkat.![]()
FJR -17
Joo, se eka kuva on aika hauska, ollaan sitä monesti naurettu.Ollaan siinä tuttavapariskunnan kanssa ekalla ulkomaan turneella. Pyöränä mulla oli silloin Suzuki GS 500.
Viimeksi muokannut: Alpenpassbiker; 05.02.2021 klo 22:28.
Taisinpa löytää. Näyttäisi olevan Kesselbergstrasse-niminen tie (numero 11) Saksassa. Ennen vihjettä etsin pikaisesti Garda-järven ympäristöstä, mutta eipä ollut tuon näköistä paikkaa. Ja ilman vihjettä olisi jäänyt mysteeriksi minulle.Kesselbergstrasse.JPG
Olen varsin varma, että meni oikein, niin laitan jo seuraavan. Löytynee helposti, vaikka vähän käsittelinkin seinän tekstiä osittain piiloon.
mistä.jpg
Großglockner Hochalpenstraße
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
^joo ja tarkemmin siellä olevalta jäätikön näköalapaikalta
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Laittakaa joku uus kuva. Mun pyörälliset kuvat on käytetty.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Jotenkin arvasin, että tämä tiedetään pikaisesti. Tässähän tämä: https://goo.gl/maps/BpigAiM9THeLfBxF7
Taisi olla liiankin helppo. Kuka laittaa seuraavan?