Oli heti jotenkin tutun näköinen maisema. Olen tästä varmaan ajanut Cortinaan mennessäni. Lago di Fedaia?
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
Passo Fedaia
Suunnilleen tosta kohtaa
Screenshot_2020-07-21 Facebook.png
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Pupukin tämän oikein tiesi, mutta taisin olla himpun verran nopeampi.
Jatketaan edelleen järviteemalla, eli tässä olisi sitten seuraava jahtikuva arkistojen kätköistä 13 vuoden takaa.
![]()
Achensee Itävallassa.
Suurinpiirtein tossa
Sen verran varma olen asiasta, että laitan uuden
SAM_4281.jpg
Viimeksi muokannut: siraulu; 22.07.2020 klo 12:36.
Transalp->Varadero->GSA
Tietoa on vähän niin mennään arvauksella. Olisiko Man saarelta Douglasin satamasta?
Googlen avulla löytyi Holyhead, Wales
Jatketaan vaikka samalla teemalla
![]()
Travemünde, Skandinavienkai/Finnlines?
Fiilistellään sitten seuraavaksi tällaisella kuvalla.
![]()
Maisemissa on paljon samaa, mutta Col de Turinille on kuitenkin matkaa useampi sata kilometriä.
Veikataan Passo Rombo eli Timmelsjoch.
Nyt ollaan maantieteellisesti jo paljon lähempänä, mutta oikea vastaus ei kuitenkaan ole mun profiilikuvan passo.![]()
Gavia?
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ei ole Gaviakaan, mutta nyt aletaan jo olla melko hyvin "tontilla"...
Stelvion itärinne. Oli pakko ku oli just samasta serposta kuva. stelvio.jpg
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Uus kuva.
Alhaalla puhkaisee tunneli tuon vuoren ja kuvaajan selän takana nousee tie samannimiseen solaan eli solan/tunnelin nimeä haetaan. Tiessä on 46 serpoa jos lasketaan nykyisen linjauksen serpot. Jos otetaan myös alhaalla olevan vanhan tien suljetun osuuden mutkat huomioon niin yli 50 serpoa löytyy. Uusi tie on vain katkaissut tämän vanhan tien alimmat serpot ja tuo vanha pätkä on luvattomilta kielletty. Uutta tietä on remontoitoitu tässä useampana vuonna ja tästä syystä tää vanha tie on ollut suljettuna. En ole varma onko se jo avattu.
46serpoo.jpg
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Col de Tende, tonne olis ihan pakko päästä joskus!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Sepä se.
Tuolla vanhalla tiellä vaan on ollut muutamaankin kertaan kaikenmaailman ajoesteitä.
Ja Tendan passolta alkaa Vie del Sale ja ajamalla Garezzon tunnellin, passo guardian, Ardententunnelin, colle du Sansonin, La Brguen, passo Seymerien kautta pääsee takaisin Tendalle.
tenda.jpgtenda1.jpgtenda2.jpg
Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 24.07.2020 klo 17:58.
Hyvännäköistä on maisema - komppaan Gozaa että tuonne(kin) ois kiva ehtiä.
Ranskan puolella ei ole tullut mopoiltua juuri lainkaan, autolla useampi reissu mutta ei näillä hoodeilla mistä tämä otos: https://www.google.com/maps/place/Co...73!4d7.5617231
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Onko muuten kellään tietoa mitä tuo Ravno Podolje tarkoittaa?
Onko mahdollisesti jotain "Korkein kohta"? tms
Tarkkaa kohtaa ei tarvitse kertoa mutta ainakin millä tiellä ollaan?
![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tie 5032 Kroatiassa, tarkka kohta lienee tässä. Tie taitaa kulkea myös nimellä Louisiana road ( Lujzinska cesta )
Laitetaan uutta melkein naapurista
![]()
Hyvin mietityt vinkit
ekasta lauseesta Google Translate osasti tunnistaa kieleksi kroatian
sitten kilometripylvään paikannimistä hieman erilailla väännettyä pääsi selville että ollan Rijekan ja Karlovac:n välillä. Ei varmastikaan motaria vaan sitten ajeltiin taas Googlella pienempää tietä 3 (näytti hienolle). Lopullisesti rupes löytymään kun huomas että gmaps sopivalla zoomaustasolla näyttää metrilukemat korkeuskäyrän vieressä
paikka olis siis tässä, tiellä n:o 32
https://www.google.com/maps/@45.3683...8i6656!5m1!1e4
EDIT: Bozze ehti ensin
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
The Lousiana -tiestä hieman enemmän tietoa täällä!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi