Sivu: 57 / 123:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 747555657585967107 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1681:stä 1710:een 3665:sta
    Laivaan pääsee kesäkuussa, eikö vaan...
    Tämä varmaan tiedetään nopeasti:
    Lainaa boxteri kirjoitti Katso viesti
    Tämä varmaan tiedetään nopeasti:
    Kyllä, mukana reissussa ja ainakin toisenkin kerran toisella reissulla yöpynyt tuossa. Jos ei kukaan muu vaivaudu kertomaan, niin vaikkapa huomisiltana voisin tunnistaa ja kaivella uutta kuvaa.
    Tuon hotellin pihalla oli tämmöinenkin. Tähän liittyviin tositapahtumiin perustuen on tehty myös elokuva.
    Lainaa boxteri kirjoitti Katso viesti
    Tuon hotellin pihalla oli tämmöinenkin. Tähän liittyviin tositapahtumiin perustuen on tehty myös elokuva.
    Mikäli yhtään muistan oikein niin nimenomaan oli ..seuraavalla reissulla ei enää ollutkaan ja siitäkin on jo vuosia aikaa.
    Grotli Höyfjellshotell

Hotellia en niinkään muista, mutta tuo HE 111:n jämä ei voi olla muualla, kuin tuolla!

Olettekos muuten käyneet sen kaputtipaikalla? Ei ole kovin kaukana hotellilta, ja pellin sälää löytyykin sitten jo paaaljon enempi!
    Aivan oikein! Ei tullut käytyä varsinaisella putoamispaikalla. Hotellin pihalla ollut raato ja tarinasta kertovat kyltit tutkittiin kyllä
    Sitten jatketaan....
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Sitten jatketaan....
    Olisikos tuosta:

https://www.google.com/maps/@42.9081...7i13312!8i6656

Ar Restaurant col du tourmalet 2115 m
    Osuma, ja putos....!

Miten noin heleposti, kun kuvittelin, että menee parikin päivää...?
    Joskus se on helppoa, jopa googlelle

Uudeksi helppo ja tylsä, ei nyt ehtinyt hakemaan mitään kivaa.
    Olisiko tuo Gedserin satama?
    2x HD, 2x Savage
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti
    Olisiko tuo Gedserin satama?
    Kyllä vaan!

Miten noin heleposti, kun kuvittelin, että menee parikin päivää...?
    Google kuvahaku --> Hae kuvan perusteella, eli kopioi kuva ja mene googlen kuvahakuun ja klikkaa kamerakuvaketta ja lähetä kopioimasi kuva niin google osaa kertoa aikaslailla usein missä kuva on otettu.

edit, tuo aikaslailla hyvin on ehkä turhan optimistisesti sanottu sillä tunnistaminen vaatii kuitenkin hyvin tunnistettavissa olevan kohteen. Esim. yhtä italian ympäriajon kuvan sijaintia se ei tuntenut eikä erästä kallioon koverrettua luostaria, mutta muutaman muun lomakuvan ottopaikan se on pystynyt paikallistamaan.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 04.02.2021 klo 11:18.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Google kuvahaku --> Hae kuvan perusteella, eli kopioi kuva ja mene googlen kuvahakuun ja klikkaa kamerakuvaketta ja lähetä kopioimasi kuva niin google osaa kertoa aikaslailla usein missä kuva on otettu.
    No JOTAIN tälläistä aloin jo epäilemäänkin, kun parit kuvaseni on ratkaistu hetkessä!

.,,,Mutta eihän tässä hommassa ole sitten enää mitään järkeä, saati jännitystä!
    No missähän läskipoika nyt parkkeeraa?

2x HD, 2x Savage
    Tukholma, Henriksdal?

No JOTAIN tälläistä aloin jo epäilemäänkin, kun parit kuvaseni on ratkaistu hetkessä!

.,,,Mutta eihän tässä hommassa ole sitten enää mitään järkeä, saati jännitystä!
    Ettei nyt synny aivan väärää käsitystä homman mielekkyydestä, on hyvä huomata, että näihin kuvajahdin kuviin löytyy oikea vastaus Googlen käänteisen kuvahaun perusteella todella harvoin. Lisäksi kuvan etualalla oleva moottoripyörä hämää kuvahakua hyvin tehokkaasti ja näin ollen vastaus on useimmiten "motorcycle".

Esimerkiksi tuossa Veijo Esson kuvassa kuvahaku antaa vastaukseksi "mercedes classe b 180 cdi". Sekin on väärin, sillä kuvassa oleva auto on Kia Ceed.

Itse pyrin toimimaan niin, etten laita jahtiin sellaisi kuvia, jotka löytyvät suoraan kuvahaulla.
    Viimeksi muokannut: Alpenpassbiker; 04.02.2021 klo 13:32.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Tukholma, Henriksdal?
    https://goo.gl/maps/c3hB64pUu3yctFKQA Olet selvästi aivan oikeassa, seuraavaa kuvaa vain. Itsekin ehdin jo pikaisesti etsimään Tukholman seudulta, kun näytti jotenkin tutulta ja arvelin siellä nähneeni. En kuitenkaan onnistunut etsimään juuri oikeasta kohtaa.
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Tukholma, Henriksdal?

Esimerkiksi tuossa Veijo Esson kuvassa kuvahaku antaa vastaukseksi "mercedes classe b 180 cdi". Sekin on väärin, sillä kuvassa oleva auto on Kia Ceed.

.
    Kuvasta pitääkin rajata pois epäolennaisuudet.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Kuvasta pitääkin rajata pois epäolennaisuudet.
    Ohhoh, taas oppi uutta, noinhan se voikin toimia Löysi tuon Tukholmankin kohteen heti kun rajasi sopivasti.

Enkä nyt tarkoita vain tätä ketjua ja foorumia, vaan muutenkin kun pitää etsiä jotakin kohdetta kartalle.

Juuri koskaan - jos olen edes muistanut hakua kokeilla - ei ole kuvahaulla onnistanut.

Mites googlemaps ja normaali googlehaku paikan varmistamisessa, onkohan ne epäreiluja Vai onko oma käyminen paikanpäällä ja muistaminen ainoa rehti keino
    Tässäpä sitten seuraava. Näköalapaikka sijaitsee suositun serpentiinipätkän varrella. Jopa niin suositun, että moottoripyörällä ajoa on rajoitettu liikennemerkein.

Näköalapaikalta on ohessa kaksi kuvaa, mutta eri vuosilta.

Vihje: Kyseinen tie on noin 9 km pitkä, ja tiellä on myös ajettu kilpaa autoilla ja moottoripyörillä joskus 1900-luvun alkupuolella. Näköalapaikka merkitty punaisella pisteellä karttaan. Oli aikaisemmin kiva tie ajaa, nykyisin 60 km/h rajoitus, ohituskielto koko matkalla ja viikonloppuisin ja pyhäpäivinä moottoripyörille ajokielto etelän suuntaan...

Sieppaa7.JPG
    Paikasta ei mitään käryä mutta tulee varusteista mieleen omakin nuoruus ja ekat Euroopan matkat.
    FJR -17
    Joo, se eka kuva on aika hauska, ollaan sitä monesti naurettu. Ollaan siinä tuttavapariskunnan kanssa ekalla ulkomaan turneella. Pyöränä mulla oli silloin Suzuki GS 500.
    Viimeksi muokannut: Alpenpassbiker; 05.02.2021 klo 22:28.
    Taisinpa löytää. Näyttäisi olevan Kesselbergstrasse-niminen tie (numero 11) Saksassa. Ennen vihjettä etsin pikaisesti Garda-järven ympäristöstä, mutta eipä ollut tuon näköistä paikkaa. Ja ilman vihjettä olisi jäänyt mysteeriksi minulle.Kesselbergstrasse.JPG
    Olen varsin varma, että meni oikein, niin laitan jo seuraavan. Löytynee helposti, vaikka vähän käsittelinkin seinän tekstiä osittain piiloon.
    mistä.jpg
    Großglockner Hochalpenstraße
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
    ^joo ja tarkemmin siellä olevalta jäätikön näköalapaikalta
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Laittakaa joku uus kuva. Mun pyörälliset kuvat on käytetty.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  30.  
    Jotenkin arvasin, että tämä tiedetään pikaisesti. Tässähän tämä: https://goo.gl/maps/BpigAiM9THeLfBxF7
    Taisi olla liiankin helppo. Kuka laittaa seuraavan?
Sivu: 57 / 123:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 747555657585967107 ... ViimeinenViimeinen