Sivu: 116 / 123:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1666106114115116117118 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3451:stä 3480:een 3665:sta
    No sit tämmöinen - missä ollaan?

Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
    Haloo, tämähän on helppo kuin mikä...

Taustalla olevassa linnassa on naapurin killet syöneet pullamossoa jo 1200-luvulla. Ollaan tuossa lossirannassa odottelemassa että päästään salmen yli. Antakaas tulla
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
    Norrkrogin lossiranta?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Norrkrogin lossiranta?
    No sepä juuri. Taustalla eli vastarannalla Stegeborgin linnan rauniot. Oli joskus ollut ihan komea tiilinen linna ja siellä oli paljon toimintaa.
    Hyvä reitti btw...
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
    Vapaus kellä vaan laittaa uutta kehiin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Parkkipaikka.

gs lc

BMW, askel kohti aikuisuutta..
    Jurmala?
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
    Pohjois puolasta. Moni käynyt tälläkin foorumilla.

gs lc

Sopotin suunnalta?
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Sudenpesä
    Tämähän se oli. 3vk sitten kävin.
    Tuo porttirakennus on uusi.

https://maps.app.goo.gl/jrceQicqqohKodNC8?g_st=ac

gs lc

Kuvan vinkkien perusteella veikkaisin Col de Glandon?
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
    Passo tämäkin.

P6042185x.jpg
    Olisiko tästä kuvasta apua passon tunnistamisessa?

P6042186x.jpg
    Passo Mendola
    Joo, siellä on aika kivat mutkat ja passolla värikäs historia.
    Passo tämäkin

Kuva matkan varrelta noustessa ylöspäin - SS48
    [QUOTE=qeanu;6766284]Passo tämäkin

Alkaa vissiin kisaväsymys vaivaamaan kun passoja ei enää riitä jahteihin. Taitaa kaikki passot olla jo kertaalleen bongattu ja suosituimmat kuten tämä Pordoi jo vähintään kolmesti.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Ja kun olen varma tuosta Pordoista niin laitan uuden kuvan.
    tiepaattyy.jpg
    Mistäs tämmönen kallioon ajo kielletty merkki löytyy.

Tämä on varmasti vaikea, mutta siihen on kyllä syynsä.
    Mutta jos joku on jostain ihmeen syystä päätynyt tuonne kuvan paikalle niin tuo liikennemerkki kalliossa saattaa olla muistissa ja paikka löytyy sen perusteella. Tosiaan kenellekään ei kyllä ole mitään järjellistä syytä ajaa tuonne sillä siellä ei ole mitään. Ja tästä syystä siellä ei varmaan ihmeemmin palstalaisia ole käynytkään, mutta nou hätä, vinkkejä alkaa tulla ja kyllä se sieltä jossain vaiheessa löydetään.

Syy tähän kuvaan on lähinnä muistuttaa, että eri teitä suljetaan vuosittain ja nyt kannattaakin käydä ajelemassa ne tiet kun ovat vielä ajettavissa ihan luvallisesti prätkillä. Viimeisimpänä suljettuna tienä on F-E-AND suunnalla Pic Nergre sinne tuli puomit kesäkuussa 2024.

Ja vielä omakohtainen tarina suljetuista teistä.
    Joskus 80-90 lukujen vaihteessa mun italialaiset kaverit sano, että ne on menossa Mt.Chabertonille ja että lähdetkö mukaan. En tiennyt silloin että mikä tää Mt.Chaberton on ja kun kuulin, että on yli kolmessa tonnissa kulkeva tie niin kieltäydyin kunniasta koska oli tullut vuoristossa ihan liikaa vettä ja kylmää eli vuoret sai silloin olla ja jäin lämmittelemään luitani Riminin rannoille.
    Myöhemmin sitten selvisi, että mikä tää t Chaberton on, mutta silloin se tie oli jo suljettu (suljettiin prätkiltä muistaakseni vuonna 1992)
    Ja itseasiassa muutama vuosi sitten taisi tie sortua siihen kuntoon ettei sitä pitkin pääse edes kävellen.

Tuossa Googlemaps linkki Mt.Chaberton
    Tuolla huipulla on italialaisten rakentama tykkipatteristo joka ennen II-maailmansotaa sijaitsi italian puolella mutta sodan jälkeen liittoutuneet siirsivät rajaa vähän itään sen verran, että patteristo ja vuoren huippu olivat siirron jälkeen ranskan puolella rajaa.

Laitetaan tähän vielä yksi kuva tuolta Mt.Chabertonista. Kuva on otettu Assiettan vanhalta sotilastieltä Colle Bassetin kohdalta. Kuvan vasemmassa reunassa on Mt. Chaberton ja tuolla alhaalla laaksossa on Oulx ja Bardonecchia. Ja heti seuraava vuori on Jafferau jonka huipulta löytyy Jafferaun linnoitus. Linnoitukselta pääseekin sitten Seguretin tunnelitielle, joka oli muutama vuosi sitten suljettu huonon kuntonsa takia, mutta ainakin 2022 se oli ajettavissa. Ja heti siellä vieressä on myös Colle Sommelierille menevä tie joka nousee yli 3000 metrin. Sinne huipulle on muuten ilmestynyt "parakki" jossa on yöpymismahdollisuus, mutta jossain Googlen arvosteluissa sen kerrottiin olevan suljettu.
    chaberton.jpg

Ja ensimmäinen vinkki: etsitty paikka ei ole Mt.Chabertonin lähellä.
    2. vinkki: Tai jos oikein tarkkoja ollaan niin kyllä täällä jonkinsortin nähtävyys on. Päätielle lienee matkaa noin 1km ja siellä päätiellä on risteyksessä viitoitus tälle tielle ja sen mukaan täällä on passo eli jotkut passobongarit ovat saattaneet eksyä tänne.
    3. vinkki: Tuo em. päätie on asfaltoitu läheiselle passolle asti.
    4. vinkki: ja kun sillä päätiellä asfaltti loppuu niin siitä lähtee kaksi hiekkatietä jossa ainakin siinä toisessa oli, viimeksi kun kävin , ajokielto, mutta siitä toisesta tietä en ole ihan varma. Ajoin sen fillarilla joten en tullut katsoneeksi oliko siellä kieltomerkkejä, mutta luulisin, että on.
    5. vinkki: Vaikka nyt etsitty kuvarasti on "ei missään" on lähiseudulla runsaasti mukavia teitä. Kun viimeksi kävin viereisellä passolla oli siellä kieltomerkki, mutta jos olet liikkeellä fillarilla niin passolta ei tarvitse ajaa kuin reilu kilometri niin heti tunnelin jälkeen alkaa 24km kestävä alamäki jossa ei tarvitse kuin muutamassa kohtaa antaa polkemalla lisää vauhtia eli semmonen huonokuntoisen fillaristin unelmareitti. Viimeinen kilometri on uniikki enk äole euroopasta löytänyt toista vastaavaa. Tuo loppuosa on ollut viimevuosiin asti kaksisuuntainen, mutta muutaman vuoden siellä on ollut päivällä klo 10:00-19:00 ajokielto alaspäin eli vain ylöspäin on voinut ajella. Tuosta 24 kilometristä on hiekkatietä ensimmäiset noin 8km ja loput päällystettyä.
    6. vinkki: haettu kohde on upean viiden järven lenkin sisällä.
    7. vinkki: tai paremminkin viiden järven ja yhden putouksen lenkki
    putous.jpg
    8. vinkki: Tuolta viereiseltä passolta lähtevä hiekkatie on yksi euroopan parhaista hiekkateistä. Ja teeman mukaan luulen, että se on nykyisin suljettu moottoriajoneuvoilta, mutta varma en tästä ole. Viimeksi siellä oli vain yksi yksinkertainen kieltomerkki ilman mitään muita kylttejä kun siellä oli ennen kieltomerkkien armada, mutta silloin aikaisemmin tielle oli mahdollista hommata moottoripyörälle lupa. Luvan sai jos yöpyi jossain alueen hotellissa. Siispä jos käyt siellä päin varmista saako sille vielä luvan ja jossei saa niin fillarilla sitten vaan.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 09.09.2024 klo 20:41.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    9. vinkki: laitetaan pari kuvaa noin 6 kilometrin päässä kuvajahtikuvan paikasta, koska ne osuvasti kuvaavat tilannetta missä vuoristoseudulla ollaan. Ajokieltoja ajokieltoja.
    eipratkille1.jpg eipratkille.jpg
    Toisessa kuvassa on kieltomerkki tieltä josta pääsee eräälle passolle, mutta tuolloin en lähtenyt uhmaamaan kieltomerkkiä. Toinen kuva onkin sitten kielletyltä reitiltä jossa tie suhataa vasemmalla olevaan lyhyeen tunneliin. Sää oli tuolloin huono ja alkoi satamaan ja vähän matkaan eteenpäin aikaisemmat sateet olivat tehneet tiestä melkoisen uraisen ja huonon sään takia käännyin takaisin. Matkalla tuolta kieltomerkiltä tuolle tunnelille on metsänvartijoiden talo. Kun palasin takaisin niin sinne vartijoiden talon pihaan oli ilmestynyt Guardia Forestalen auto ja pari tyyppiä seisoskeli talon edustalla. En jäänyt kyselemään kuulumisia vaan painelin takaisin sallituille teille sen verran rivakasti etten myöskään jäänyt ihmettelemään, että lähtikö ne perään vai ei.

10. vinkki: Alppien eteläreunalla ollaan.

11. vinkki: Lähiseuduilla on muutama tie(tai on niitä siellä muitakin ihan pilvinpimein, mutta tässä muutama erikoisempi tie) jotka on nykyisin kielletty moottoripyöriltä. Passo Purian tien käpiajo on nykyisin kielletty kaikilta moottoriajoneuvoilta ja osan matkaa vain moottorpyöriltä.
    Passojen Tremalzo-Nota(verrattain uniikkitie tämä) välinen tie on nykyisin kielletty moottoriajoneuvoilta. Nykyinen kokokielto on tullut voimaan muutama vuosi sitten.
    Ponalen vanha tie suljettiin kun viereen tehtiin tien korvaava tunneli joskus 90-luvun alussa. Tie sortui parisen kymmentä vuotta sitten niin pahasti ettei sitä pitkin saanut kulkea edes jalkapatikassa. Sittemmin tie on korjattu ja fillarilla/kävellen sen voi kulkea. (ja tämä myös uniikki tie, ei ole euroopassa toista samanlaista tullut vastaan).
    Passo Baremonelta Oran huipun vanhalle linnoitukselle menevä tie on puomitettu, mutta tie ei nyt sisänsä ole sen kummoisempi ja kiinnostanee ainoastaan linnoitusbongareita.
    Corno della Pauralle johtava tie on auki tiettyinä tunteina päivässä, mutta sieltä patteristolta eteenpäin menevä vanha sotilastie on suljettu moottoriajoneuvoilta.(patterilta on hienot näkymät alas laaksoon eikä patterin vanhat rakennuksetkaan ihan tylsiä ole. Ja se suljettu sotilastie on kyllä hieno vaikkei muuten mitenkään erikoinen olekkaan. Aukioloaikoina suosittelen piipahtamaan patteristolla sillä se on alle puolen tunnin lisäys matka-aikaan. Jos haluaa patikoida sillä vanhalla sotilastiellä niin sitten on varattava muutama tunti lisää. Tomeabrun vuorella oleville Itävalta-Unkarin linoituksille ja vanhalle sotilashautuumaalle ei ole prätkillä asiaa. En tosin tiedä kuinka hyvin niitä pikkupolkuja pitkin perille asti pääsisikään kun ne olivat kielletty, kävin siellä kyllä kääntymässä. No vaikka tälläkin vuorella ne maisemat ovat kohdillaan niin seutu on täynnä samalaista maisemaa eli tämän tien kiellot koskevat lähinnä linnoitusbongareita jotka joutuvat nyt kävelemään tai fillaroimaan päästäkseen näkemään nämä vanhojen sotien "ihmeet".
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 16.09.2024 klo 17:40.
    12. ja viimeinen vinkki: Laitetaan vielä kuva risteyksestä asfalttitieltä kuvajahtikuvan tielle ja kuvajahdin kuva on tuolla oikealle menevällä tiellä noin kilometrin päässä. Mikä on tuon tuon tien nimi.
    tienalku.jpg
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Ja kun olen varma tuosta Pordoista niin laitan uuden kuvan.
    tiepaattyy.jpg
    Mistäs tämmönen kallioon ajo kielletty merkki löytyy.
    Veikkaisin, että kysymyksessä on Passo del Dil (Via Gel). Tremalzolla on tullut pari kertaa käytyä, mutta tälle sivutielle en ole koskaan poikennut.
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Veikkaisin, että kysymyksessä on Passo del Dil (Via Gel). Tremalzolla on tullut pari kertaa käytyä, mutta tälle sivutielle en ole koskaan poikennut.
    Via Gel on kyseessä, passo del Dil on muutama sata metriä kuvan takapuolella passo Tremalzoa kohden. Ja Dil ei ole tiensuuntainen passo vaan poikittainen eli ei sitä siellä tiellä edes tunnista kunnolla passoksi.
    Alueen merkittävin tie on tuo Tremalzo-Nota välinen pätkä koska vastaavaa joutuu etsimään jos euroopasta haluaa sellaisen löytää, mutta kuten todettua se on saksalaistietojen mukaan kokonaan suljettu MP:iltä. Nelisen vuotta sitten sille sai hakea luvan jos yöpyi jossain alueen hotellissa.

Ja lopuksi vielä kuva Tremalzon tunnelin luota tien korkeimmalta kohdalta josta se sitten pikkuhiljaa alkaa laskeutumaan passo Notaa kohden.
    tremalzo.jpg
    Samaa mieltä, Tremalzo on todella hieno passo. On todella harmi, jos se on nyt kokonaan suljettu moottoripyöriltä.

Seuraavalle passolle on matkaa vajaat 250 km, eikä se muistaakseni ole ollut aikaisemmin mukana kuvajahdissa.

P6042197x.jpg
    Tässä vielä kuva vastakkaiseen suuntaan. Ja Italiassa ollaan edelleen.

P6042196x.jpg
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Tässä vielä kuva vastakkaiseen suuntaan. Ja Italiassa ollaan edelleen.

P6042196x.jpg
    Oikein piti ruveta muistinrippeitä keräämään, näytti sen verran tutulta tämä alempi kuva. Ollaan Cortinasta etelään pienemmällä tiellä, Passo Cibona tai Cibiena tms?
    Jep, Cortinan eteläpuolelta löytyy tämä Passo Cibiana.

Viime kesänä ajelin sen kautta juurikin Cortinaan ja sieltä edelleen Misurinaan, jossa olin yötä tutussa Hotel Lavaredossa.
  30.  
    Mikäs kylä tai hotelli tämä?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
Sivu: 116 / 123:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1666106114115116117118 ... ViimeinenViimeinen