Itsellä on tuollainen kiina-versio Gearelec X3 + kaukkari ja helpottaahan tuo hiukan kun ei tartte niitä kypärän nappeja hapuilla. Tosin ohjaustangossa on jo sen verran muutakin härpäkettä kiinni, ettei ihan pelkällä peukulla tuota silti käskytetä, vaan siltikin mieluummin tähtäilen rukkasella noita kaukkarin isoja namiskoja vs. yritän noista kypärän pikkusista tehdä muutakin kuin vain vastata puheluihin.
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Jatkankin tästä...irrotin vielä puhelinmoduulin kypärän takaraivosta, myös rf-kaapelit ja painoin huolella takaisin siinä toivossa että bt-liitin olisi ollut huonosti kiinni. Ei vaikutusta. Tosin puhelimen bt-laitelistalla vilahti kaukosäädin kerran, juuri sen verran että tekstin ehti lukea.
Vein sitten suupertin puhelimineen kauppaan. Se lähtee kuulemma Saksaan tutkittavaksi. Saapa nähdä tuleeko jouluksi takaisin. Nyt on kulunut noin 14 kk tilauksesta (jonka tein paikallisessa liikkeessä). Jos saan arvata niin se käy siellä kierroksella ja tulee takaisin evästein että ei siinä mitään vikaa ole...toivottavasti arvaan väärin.
Ihan sama laittaako pottaan satasen, tonnin tai kaks. On ihan tuurissaan sattuuko toimimaan.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 11.05.2024 klo 17:26.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Mites onko porukalla kokemuksia Senan SRL Mesh:stä? Eli siis Shoei gt-air yhteensopivasta puhelimesta, joka pitäisi olla laadukkaampi kuin SRL2. Ilmeisesti ainakin tuossa SRL2 ollut todella surkea äänentoisto, niin kiinnostaa onko tuo päivitetty versio näiltä osin parempi.
CB1000R -11
Stoori jatkuu...
Suupertti tuli takaisin Saksasta. Kun itekin pääsis johki reissuun...Eniveis, mukana oli lappu että tarkistettu, kaikki toimii, paritus manuskan ohjeen mukaan. Loistavaa, eikun kokeilemaan! ...mutta eipäs toimikaan sen kummemmin. Vaikka kuinka toimi ohjeen mukaan niin kaken napit ei vaikuta yhtään mitään. Alun perin napit vaikutti koska radion ohjaus toimi.
Jos kerran kakella ei ole vaikutusta niin sittenhän se on mykkä. Viimeisenä oljenkortena hain kaupasta uuden patterin (CR2016) ja bingo! Nythän sieltä alkaa tulla ämyreistä kommenttia. Ilmeisesti on käynyt niin että sakemannit ovat nuukina laittaneet vanhan patterin takaisin. Ostakoon asiakas itse uuden pariston. Olisi siitä kyllä voinut saatteessa mainita.
Sen verran kritiikkiä että jos kerran mikki, kuulokkeet ja antennit on johdotettu kypärän sisään, niin miksi ihmeessä kauko-ohjaimelle (jolle on integroitu paikka potan kyljessä) ei ole tuotu sähköjä ladattavasta puhelinmoduulista. Jos kaken paristo tyhjenee noin nopeesti niin sehän tarkoittaa sitä että reissuun on otettava varaparisto.
Pluspointseja tässä vaiheessa sen verran että latausliitin on usb c-tyyppiä. Cardon kauluksessa se oli viheliäistä b-tyyppiä johon oli tosi hankala saada piuhaa osumaan. Vielä jää kuultavaksi että riittääkö vola tulppien kanssa.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 07.06.2024 klo 17:36.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Itellä tammikuussa 2022 patteri otettu käyttöön potassa, ajettu potalla kesät ja talvet, patteri ei vielä ollut tyhjä mutta huomasi että kake ei toimi enää "täysillä", vaihdoin äsken patterin uuteen.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Kuulostaa järkevältä tuollaiselle hilulle. Tossahan ei ole matkaa kuin 20 cm jos sitäkään, joten sen pitäisi pärjäta sangen pienillä tehoilla.
Jatkankin vielä...manuskassa on harhaanjohtava ohje, kun "center"-nappia pitää pohjassa, huutelee se ensin että "pairing", mutta painamista pitää vaan jatkaa että pääsee configuration-valikkoon. Ohjeen mukaan tuo conffaus-viesti tulisi ensimmäisenä. No eihän sitä niin tarkkaan kuule jos kypärä on edessä pyörän satulalla ja ohjeen mukaan ensimmäinen mölinä olisi tuo konffaus. Sitten paritus naviin onnistui, ja homma alkoi toimia. Tosin mikrofoni ei ottanut ääntä testipuhelussa. Puomi näytti olevan ok asennettu, mutta otin sen irti ja kiinnititin uudelleen ja kas, sehän alkoi toimia.
Nyt volyymiäkin tulee aika tavalla, enemmän kuin korva sietää, ainakin puhelimesta striimatessa. Hyvä juttu tulppia ajatellen.
Tällä välin sain Ace Pro-kameran kiinnikkeen liimattua kypärään. Sen kaarevuus nyt ei ihan sopinut tuohon suupertin leukaosaan, mutta pakotin pikapuristimella tarran ottamaan kiinni koko pinta-alalta ja jätin puoleksi tunniksi. Saapa nähdä miten pysyy.
Sen verran tuo SC2 vaikuttaa lupaavalta että kokeilen vielä josko tuo kamera kuuntelisi puhelimen mikrofonia niinkuin luvataan.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 08.06.2024 klo 09:01.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Minulla oli alkuun SRL2 omassa Shoei GT-Air 2 ruukussa. Kypäräpuhelin ei oikein koskaan toiminut hyvin. Toisinaan se ei käynnistynyt lainkaan ja toimiessaan rätisi aika lailla. Puhelin meni takuukorjaukseen Saksaan ja sieltä tuli uusi SRL2 tilalle. Sen myin lajitoverille, jolla se ilmeisesti on toiminut ihan hyvin ja ostin SRL Meshin tilalle. Paha noita nyt on verrata, kun SRL2 oli ilmeisesti viallinen mutta muuten tuo SRL Mesh on selvästi parempi, lähinnä Mesh -yhteyden vuoksi. En tosin vaadi hi-fi luokan äänentoistoa, kun kypäräpuhelin on minulla lähinnä puheluiden vastaanottamista ja navin ohjeiden kuuntelua varten.Mites onko porukalla kokemuksia Senan SRL Mesh:stä? Eli siis Shoei gt-air yhteensopivasta puhelimesta, joka pitäisi olla laadukkaampi kuin SRL2. Ilmeisesti ainakin tuossa SRL2 ollut todella surkea äänentoisto, niin kiinnostaa onko tuo päivitetty versio näiltä osin parempi.
-- Brake later and open the gas earlier --
CB1000R -11
Kyllä vain allekirjoitan. SLR Meshin (ja myös SLR2) puhelimien käyttökytkimet ovat naurettavan pienet. Niiden säätö hanskat kädessä ajon aikana on vaikeaa ja menee ihan arpapeliksi. Saapuvaan puheluun vastaaminen onnistuu kuitenkin aika hyvin, kun se vasemman laitteen keskinuppi on niin tyrkyllä, että siihen sohaisee hanskat kädessä aika helposti. Olen miettinyt erillisen kaukosäätimen hommaamista mutta sitten ollaan taas kolmen laitteen BT-helvetissäOsa myös parjannut kypärään integroitujen säätimien käyttöä. Ilmeisesti siis hanskat kädessä hankala löytää nappeja. Varmaan pystyt myös allekirjoittamaan tämän? Pirun nätin näköinenhän tuollainen integroitu puhelin on, mutta vähän tuo suuri hinta vaatii edelleen perusteluja itselle.![]()
-- Brake later and open the gas earlier --
Suupertin Sena lakkasi sitten ottamasta vastaan musiikkia navin kautta puhelimesta. Puhelut vaikuttais toimivan edelleen. Kaikki on näennäisesti kunnossa, mutta ääntä ei vaan tule. Tsekkasin volat ja tein paritukset pariin kertaan uudelleen, ei vaikutusta. Navin ja puhelimen välinen paritus toiminee koska navi voi käskyttää soitinta, palkki kulkee, mutta ääntä ei tule pottaan asti. Ehkä sekin tolpanväli pitää pystyttää uudelleen.
Mitäänhän en ole muuttanut, en edes käynyt setup-valikoisssa tms. Nää on näitä.
Posti toi viimeinkin uuden kiinnikkeen pottakameraa varten. Kameran pitäisi osata kuunnella senan mikrofonia langattomasti. Saattaahan se osatakin, mutta mistään ei näe että tuleeko ääni vai ei. Luulisi että se voisi lähettää kuulokkeisiin puheviestin että nyt mikki on kytketty, mutta olisihan se varmaan liikaa pyydetty.
Päädyin siihen että laitan lavalier-mikin niinkuin ennenkin, se toimii aina kun tapsi on kiinni. Onhan tuo tekniikka hienoa, mutta kun reissatessa mieluummin ajelisi maisemia katsellen eikä harrastaisi pulutuuttia.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Kuinkas noi puhelimet toimii ristiin ?
Kaikki lienee sinihampulla toteutetuja joten teoriassa kyllä ? Käytännössä ?
Geneerisen kiinanvehkeen hintaero merkkikamaan on merkittävä. Tarve varsin satunnainen - joskin olishan ne navin höpötykset tietyissä tilanteissa kiva saada kypärään.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Mulla on kahdessa kypärässä kiinanhalpis Fodsport FX6 ja se ainakin toimii yhteen muun merkkistenkin halpisten kanssa ja samoin puhelimen. Pariliitoksen teko kestää joskus kauan tai ei onnistu ekalla yrityksellä toisen merkkisiin kypäräpuhelimiin.
Born to be middle aged.
Ihan hyvin tuo meikäläisen kiinlainen GEARELEC X3 ainakin pelittää, puhelut ja navarin pölinät tulee luureihin ihan kuten kuuluukin. Tosin tuon kiinalaisen Android Auto EKVEY MTC12 kanssa ajellessa pitää puhelut katkaista Geareleciltä ja kierrättää ne tuon Evkeyn kautta. Näin Evkeyn lääppimätkin tulee perille moitteetta, puheluihin vastaillaan ja navarin naikkonen höpäjää
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Itsellä ei kiinanvehkeissä riittänyt volyymi tulpat päässä ajellessa.
Hommasin tämän ja nytä kuuluu myös EARit päässä.
https://www.xlmoto.fi/product/kypara...pid-PIA-127302
Muutama kymppi on hinnan eroa, ääni kuuluu varmasti ja paritus tapahtuu parisssa sekunnissa, lisäksi pyöritettävä hallinta/volyyminuppi pieksee painikkeet 6-0.
Louis myy Senaa!
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Juu, omassa smh10 (liekkö jo 10v vanha) riittää volyymi tulpat korvissa ajoon.
Ja on tosiaan superhelppo hanskoilla operoida.
Eurobikerilta ostin Interphonen jolla käytän Tomtom, Waze, nettiradio yms mitä Carplaylla autossakin.
Smh10 alkup akku ja eilenkin kesti 3 tunnin ajon radio päällä koko ajan. Puhelimesta ja smh volyymi pitää olla täysillä että kuuluu hyvin tulppien kanssa. Jos patteri loppuu ajossa niin piuha kiinni ja lataukseen, voi käyttää siis latauksessa mutta niin taitaa olla muutkin merkit?
Tuollainen vajaa 100e Sena SMH5 olisi itselle aika passeli, mutta asennus kypärään mietityttää.
Mulla on avattava kypärä eikä sitä mustaa muovista ”asennuskiinnikettä” saa pujotettua (ei mahdu) kypärän kuoren väliin.
Mahtaako Senan mukana tuleva kypärään liimattava vastaava kiinnike kestää käyttöä vai irtoaako koko laite ajan myötä kypärästä?
Onko kellään kokemuksia bluetooth kajareista kypärään? Vain kajarit, en halua mikkiä, enkä mitään ulkomötikkää, vaan pelkät kajarit musiikin kuuntelua varten. Yrittänyt googlailla, mutta huonosti vaihtoehtoja missä pelkät kajarit.
KTM 1290 Super Duke R
Miten ois joku tällainen? Kokemusta ei tietenkään ole, mutta eipä tuossa hintakaan kovin paha kokemusten hankkimista varten.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
https://avplus.fi/2022/09/kokeilussa...-langattomana/
Noista kun ottaa tuon sankaosan helvettiin ja sovittelee paikoilleen.
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Oliko niin että kypäräpuhelimet, Cardo packtalk yms on nykyään lähinnä ääniohjautuvia, eli keskustellakseen ei tarvi painella mitään nappeja, muttei ole myöskään jatkuvasti ääniyhteys auki?
Itsellä tällä hetkellä käytössä vain iphonessa johdolla kiinni olevat nappikuulokkeet, jota kautta pelkkä navigointi. Tämä on toiminut erinomaisesti kyseiseen tarpeeseen, mutta onko kokemuksia / ideaa pystyisikö tuota laajentamaan järkevästi keskustelukäyttöönkiin? Eli jos saisi lisättyä jotenkin mikin ja oliko HelmChat tai vastaavia appeja joilla sitten keskustelu? Voisiko näin korvata kokonaan Cardo tms tarpeen? Toisaalta HelmChat tai vastaavat appit ei varmaan ole ääniohjautuva vaan yhteys koko ajan auki?