No voi pärse kun huomasin vasta 5min vaille 00 viestisi ja palloa mitatessa meni kello yli puolen yön![]()
Tarvii joka tapauksessa hommata uusi bluetooth vastaanotin kypärään koska ei toi nykyinen Snell kestä akultaan enää mitään. Tuossa olisi ollut kaikki valmiina ja tuskin tuo sen huonompi olisi ollut kuin Shoei GT-Air, näyttääkin samalta.
No voi hemmetti🙄Jos uskoisin sen sopivan kaaliini, niin soittaisin Ylivieskaan ja yrittäisin kerjätä sen, koska taitaa olla poistomyynti menossa.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Ostin karvan alle 2 vuotta sitten Cardon Packtalk Slim -kypäräpuhelimen.
Noh, huomasin tuossa että toisen kaiuttimen vaahtomuovinen suoja on mennyt rikki. -> Etsimään uutta, kysytäänpä ensin valmistajalta. Valmistajan kysymykseen vastaa maahantuoja, duell. Duell ehdottaa ostamaan tämän setin: https://www.duell.fi/fi/kyparapuheli...tml?dlsearch=1
Muuten hyvä, mutta eihän tuossa ole kyseisen laitoksen 40mm kaiuttimien suojia, pelkät korotuspalat. Toisekseen mielestäni käsittämätöntä, että saadakseni kaksi vaahtomuovipalaa pitäisi ostaa n+1 ylimääräistä kilkettä, jotka lentäisivät roskakoriin.
-> Uutta viestiä maahantuojalle, että eihän tuossa edes ole oikeita muoveja. "No osta uudet kaiuttimet".
VMP. Pistää kovasti miettimään, että kannattaako näitä 300e kypäräpuhelimia ostaa, jos varaosien saatavuus on tätä luokkaa.
Taidan tilata jostain indokiinasta 40mm vaahtomuovit ja jättää cardot jatkossa hyllylle.![]()
MT-09 SP -24
Ja vakavassa harkinnassa koko hiton kypäräpuhelimen repiminen helvettiin tuosta ruukusta.![]()
MT-09 SP -24
Mulla on suupertissa src-radiokaulus, mutta kännystä bt:n kautta äänet on liian hiljaiset kun tulppia käytän.
Mitkä elementit hommasit ja mistä? Jos noi olis vaikka herkemmät.
Joskus taannoin oli jengi asentanu Koss portapro:n elementit joidenkin kypäräpuhelinten mukana tulleiden tilalle.
SF 1098S
MTS V4S Sport
https://www.mototrade.fi/ajovarustee...CABEgJ9QfD_BwE
Ostin viimeisen Stormilta, mutta tuo on halvenpikin.
Kaikki Porta Pro ja muut viritykset voi unohtaa. Olen kokeillut niitä ja paljon kallinpiakin, mutta syystä tai toisesta ne eivät toimi kypärässä, kuten normaalisti.
Tietysti onnettoman vahvistimen omaavan pottaluurin kanssa ei toimi mikään.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Vaihdoin hiljattain omaan Sena 30K kypäräpuhelimeen akun, kun vanha akku alkoi olla väsynyt eikä pelittänyt BT-yhteydellä toiseen Senaan kolmea tuntia pidempään. Akku vaihtui siis 800mAh -> 1200mAh. Nyt puhelin pelittää hienosti koko päivän, ehkä enempikin.
Jos jollain on tarvetta Sena 30K akun vaihdolle niin koostin hommasta yksityiskohtaisen ohjeen. Dokkarilla kuvien kanssa on kokoa kuitenkin sen verran, ettei se tartu foorumille. Jos kiinnostaa niin laita yv niin saat ohjeen sähköpostilla.
-- Brake later and open the gas earlier --
SF 1098S
MTS V4S Sport
Hmm, jos DIY olisi sittenkin vaihtoehto niin pelkkään kuunteluun voisi käydä:
https://www.rajalacamera.fi/sony-srx...h-speaker-blue
Tosta jos poistais kotelon niin siinä olisi valmiina bt-vastaanotin, vahvistin, latauselektroniikka jne. Ei olis kallis vaikka itse elementit ei mahtuiskaan kypärään. Luulisi että töky riittäisi kypärään. Tulppien kanssa pitäisi kyllä saada korostusta reippasti jostain 200Hz ylöspäin. Näin tarkastellen taas olisi yksi ladattava purkki lisää, jos reissussa on pari kameraa, känny, nuo ja läpytin tai tabletti niin siitä tulee jo 6. Meneekö vähän överiksi, unohtuu pian se pääasia...mikäs se nyt olikaan...niin se itse ajaminen.
Edit...Jatketaas tästä...mullahan on vain yksi toimiva korva joten siirsin src:n molemmat elementit rinnakkain, mahtuivat juuri sopivasti eivätkä tunnu kaalissa. Nyt volasta jää pari pykälää vielä reserviin, ja tietty kuuluu molemmat kanavat. Tämä riittäköön DIY:stä tällä erää.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 23.05.2021 klo 23:45.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Ilmeisesti noiden JBL:n ideana on juurikin oikeiden taajuusalueiden korostaminen.Jossain Cardon mallissa sitä voi vielä säätääkin. Omat hi-fi luurit soivat selkeästi kirkkaammin.
Itselläni Schubertin c4 Pro ja siinä se integroitu puhelinjärjestelmä sekä musiikin kuuntelua varten JBL nappikuulokkeet.
Onnistuuko tätä yhdistelmää tehdä siten että kun puhelu tulee musiikki katkeaa ja puhe kuuluu kypärän kaiuttimista ?
Äänen laatu musiikkia kuunnellessa on huono noissa kypärän omissa kuulokkeissa ja mielellään kuuntelis musiikin noista nappikuulokkeista.
Eli puhelimen pitäisi osata tuupata audiota joko pottaradioon bt:llä tai nappikuulokkeille? Kokemuksieni perusteella olen enemmän kuin vähän skeptinen näiden suhteen, mutta onko noissa nappikuulokkeissa myös mikki? Silloinhan kypärän omaa systeemiä ei tarvittaisi.
Mitä tapahtuu jos kuuntelet napeilla autossa, puhelin tietty paritettuna autoon bt:llä, ja puhelu tulee tai soitat? Siinähän tilanne on sama kuin potan kanssa.
Lienee paras selvittää kokeilemalla. Ei kannata pettyä jos se ei ihan satasella toimikaan.
PS. Hieno kypärä, olen itsekin katsellut sitä sillä silmällä, mutta kaipaisin lippaa. Toimiiko FM-radio hyvin?
SF 1098S
MTS V4S Sport
Ainakin Androidin kanssa on mahdollista parittaa nuo niin, että nappikuulokkeet ovat mediatoistin-profiililla ja kypäräpuhelin handsfree-profiililla. Tällöin musiikki soi napeista ja puhelut ohjautuu kypärään. Tuossa voi olla puhelinvalmistajakohtaista eroa, että onko se mahdollista tai miten se käytännössä tehdään. Samsungissa tuo tehdään parituslistalla laitteen kohdalla olevasta rattaan kuvasta. Äänilähtöä pystyy säätämään myös Smart Things (tms) toiminnon kautta silloin kun ne ovat aktiivisena.
Kypäräpuhelimeen liittyen... Oon miettiny Cardo Freecom 4+ lähinnä senkin takia että siinä on paremmat kaiuttimet kun välillä haluais vähän musiikkia matka-ajoihinkin.
Ajelen pääasiassa itsekseen tai kavereilla ei ole kypäräpuhelimia niin mietinkin että olisiko ehdottaa umpikypärään jotain bluetooth-kaiuttimia jotka saisi asennettua sisään ja ei tarvitsisi sijoittaa enempiä kypäräpuhelimeen että saisi vain musiikinkuuntelun?
Minulla on tuo palikka näillä luureilla
https://www.mototrade.fi/ajovarustee...CABEgJ9QfD_BwE
ja olen ensikertaa tyytyväisen äänenlaatuun ja paineeseen Schuberth C3 potan kanssa. Jos oikein muistan, niin äänensävyä saa säädettyä vain Bold mokkulassa ja Freecomin ääni on hieman tumma, mutta eimitenkään huono. Alkuperäiset luurit eivät olleet ihan riittävät minulle.
Onko kukaan kokeillut miten langattomat nappikuulokkeet toimivat musiikinkuunteluun ajaessa? Painavatko pahastikin korviin?
RC8
Vaikea alkaa mainosmieheksi, mutta äänenpaine riittää minulle CBF:n kanssa, jossa on spoileripleksi kaikissa järjellisissä vauhdeissa. Äänenväri on hieman tumma, johtuen ilmeisesti juuri äänen optimoinnista ajomelua vastaan.
Jotkut ulkomaiset käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä ja jotkut kai vähemmän vaikuttuneita, mutta tämä combo päätti minun pitkälliset kokeilut eri systeemeillä.
Verkkokaupasta tilatessa on palautusoikeus, joten kokeilla voi lienee, kun varovasti aukoo paketteja.
https://www.storm-motor.fi/ajovarust...kyparapuhelin/
Stormilla on peruspaketti pienessä alennuksessa.
Cardo kypäräpuhelin on harkinnassa. Mokkula asennetaan vasempaan sivuun visiirin alapuolelle. Aiheuttaako se siihen asennettuna kohinaa tms. ääntä? Kypärä on Shoei NXR.
Ei noita tiiliskiven aerodynamiikan omaavia vehkeitä voi oikein sivulle asentaa. Kerran jouduin repimään sellaisen pois kesken reissun helvetillisen toispuoleisen metelin takia. Tein sellaisen pienen tuulenohjainen sen eteen, mutta rumahan siitä tuli, joten mokkula on taas potan takaosassa.
Itsehän jouduin Interphone Sportin asentamaan Nolaniin oikealle puolen koska vasemmalla on melkiis koko sivun mittainen aurinkovisiirin avausmekanismi ja kypärässä muutenkin helkkarin iso ontto muovikaulus alaosassa. Tarra systeemillä puhelin olis pitänyt laittaa hölmösti melkein ohimon korkeudelle ja siltikkin mokkulan piuha olisi tullut aurinkovisiirin liun tielle.
Ei haittaa mitenkään vaikka mokkula on tietty "väärinpäin" peruutus asennossa, eikä vissiin vesikään silti sisään mene vaikka keulassa on nyt kumitutilla suojattu latausaukko ja perässä virtaviivaistettu suippo keulaosa.![]()
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Vanha suupertin src-radiokaulus kylmeni. Onnistuin löytämään vastaavan, mutta tässä ei ole radiota. Muuten jees, mutta mikrofoni ei toimi kunnolla, vola pumppaa ees taas ja kohinasalpa syö eka tavut.
Edellinen, fm-radiolla varustettu toimi paljon paremmin, eikä linjan toisessa päässä aina edes tajunnut että satasta ajellaan. Pitänee koittaa olisko softapäivitysta...kas, päivitysohjelma löytyy, mutta sepä ei löydä tuota src:tä vaikka mitä ohjeita koittaa lukee.
Ehkä sitten pitää tilata C4 roippeineen.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 21.06.2021 klo 18:57.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Mä oon ainakin päättänyt että ostan vain sellaisia pottia missä on sisäänrakennettuna bluetooth.
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.