Olen kans todennut että oman koeajon antama kokonaisvaikutelma saattaa olla kovin erilainen kuin testien. Ajattelin että johtuu ehkä henklökohtaisista mieltymyksistä. Kai nuo biimeritkin on ihan jees, mutta eipä ole koeajoilla tullut "tämä!"-efektiä. Luotettavuus-argumenttikin vähän ontuu. Velipojankin on 1200gs jättänyt välille kahdesti, ja kaverin kanssa muistelimme että tunnemmeko ketään bmw-kuskia jolla ei olisi ollut ongelmia. No emme tunne, toki niitä voi olla paljonkin.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Ja taitaahan näihin löytyä myös esim. sw-motechin quick-lock evo rinkuloita tankkilaukuille.
Helskutti kun meinannut alkaa V4S pikkasen kiinnostelemaan vaikka vaihtoehdot ovat tähän asti olleet enemmän tuolla uuden Diavelin suunnassa.
Reilu 7000km toukokuun lopusta lähtien ajettu. Eka rengassetti meni vaihtoon 6500km kohdalla. Olisi niillä varmaan vielä sen 1000km ajellut, mutta duuni haittaa huoltoaikojen varailua.
2 kertaa Kymiringillä. Eka kerta ihan tutustumista rata-ajon ja uuden radan ihmeellisyyksiin ja toisella kerralla opeteltiin sitten kuluttamaan vähän muutakin kun renkaan keskustaa. On muuten kiva peli ajella radallakin.
Laite toimii moitteetta. Kakistelematta käynnistyy ja työmatkat sujuu hymy huulilla. Hidas ajossa no problem nöyrästi moottori sopeutuu hidasteluun kotteroiden perässä. Ei persaus kuumene sanottavasti.
Ajo asento passeli vähän etukeno ja jaloille kivasti tilaa. Super mukava penkki parhaita mitä uralle sattunut. Ei tärinöitä kahvoissa tai jalkatapeissa sanottavasti. Hiton luonteikas ääni vakkari pöntöillä, mistä Bike lehti moittiEka v nelkku mulla mikä oli yks isoin hankinta peruste. Pitihän toikin kontruktio kokeilla. Moottorin luonne kiva ja sopivan karhea. Twinimäista karheutta tyhjäkäynnillä ei mikään singeri. Ducati luonnetta siis säilytetty.
Matkaa ajaa huoletta satoja kilometreja päivässä. Vakkarin kyllä ottaisin mielelläni matka-ajoon.Bensa valo syttyy 140km kohdalla 10l on siinä vaiheessa mennyt gasoa ja 6 litraa jälkellä eli kulutus 7l pinnassa ja tankilla ajaa jonkun 230 km.
Enpä ole pahemmin jousituksen säätöjä säädellyt. Aavistuksen pehmensin tehdas asetuksista. Radalle vähän tiukemmaksi. Jousitus pelittää ihan kivasti miellyttävä ei liian kova kadulle ja säätämällä saa ihan millaisen haluaa.
Mahtava kurviteillä päästellä. Shifteriä ja blipperiä ei voi liikaa kehua. Radalla olisi kyllä hyvä kääntää upsidedown. Helpompi olisi pitkällä suoralla naputella 200km/h vauhdissa isompaa silmään. Temppu helppo kuten aiemmin kerrottu tässä ketjussa.
Bar end peilit ja takapenkin suoja ja kahvalämppärit on varusteluna ja tavarat kulkee Kriegan repussa.
Omiin ajoihin mahti peli. Kilometrejä kertyy kovaan tahtiin ihan lähikulmilla päästellen. Suosittelen jos yhtään tämän tyyppinen laite kiinnostaa. "Old is not dead" Uutta intoa sai pyöräilyyn. Pari vuotta oli mulle väärät lääkkeet käytössä.![]()
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Mäkilähtöavustin, eivittusaatana![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Vaikka jengi aina old school parrat ja hapsut heiluen noita mukavuusvarusteita dissaa niin se ei ole nykypyörissä kuin koodipätkän ja mittaristovalikon lisäys. Ja jokainen voi ottaa ne pois päältä. Kyllä se vaan ylämäkiruuhkassa työmatkalla tai jossain vaikka alppiserpossa kun pysähtyy vastaantulevan hollantilaiskaravaanarin takia on ihan kiva kun pyörä pysyy paikallaan itse. Saa molemmat jalat maahan ja kaasuakin helpompi räplätä kun ei tarttee kahvaa puristaa![]()
Eihän noissa ole kyse kun siitä, millaisilla vehkeillä liikkumisen kukakin mieltää moottoripyörällä ajamiseksi.
Jos "kehitys" palvelee/tukee jonkun mielestä sitä "omaa juttua", eikä vie siitä liikaa huomiota/keskittymistä
missään vaiheessa.... ei ennen ajoon lähtöä, eikä sen aikana.... puhumattakaan että molemmissa,
niin silloinhan puhutaan todellisista lisäarvoasioista.
Jos ne sellaisina markkinoidut koetaan omalta kohdalta itse perkeleen keksinnöiltä,
niin silloin ne sitä ovat..... ja tekniikka/bittirunkkarit ovat hiljaa. Korkeintaan kuuntelevat ja koittavat
ottaa onkeensa mistä lähtee todellisten lisäarvoasioiden tuottaminen.
Ne eivät todellakaan kulje niin päin, että pienessä punaviinissä ideoidaan urakalla asiakkaille
uusia tarpeita ja annetaan ymmärtää heidän olevan idiootteja dinosauruksia jos eivät
ota kontallaan kritiikittä kankea takakonttiinsa.
Jos joku tykkää ajella puhelinkoppiin tungetulla sohvakalustolla, josta on unohtunut ovi auki ja
nauttia pleikan pelaamisesta tuolla pitkin latuja.... niin OK. Antaa mennä.
Se on sen ihmisen moottoripyöräilyä. Jonkun toisen on ihan muuta... ja sillä hyvä.
Kovin vahvaa konsensusta ei taida koskaan löytyä sen jälkeen kun päästää siitä selvyyteen,
että moottoripyörässä olisi hyvä olla..... noin.... kaksi pyörää.
Ai niin... PS:
Aika extremea ollaan vetämässä, eikä oikeastaan enää missään tieympäristössä, jos mopedi ei pysy enää
keula ylämäkeen(kään) etujarrulla paikoillaan.
Jos taas kokee etujarrun käytön etusormella loput nakit kapulassa liian hapokkaaksi suoritukseksi,
voisi ehkä ihan oikeasti miettiä tuota ajoneuvon hallinnan tasoa omalla kohdallaan.
Offihommat ovat sitten taas asia erikseen.
Viimeksi muokannut: Bone; 19.08.2020 klo 12:34.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Eiköhän ne viimeistään 2021 v4 Multiin ohjelmoi cruisen varusteeksi ja samalla sen saa SF:n.
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Bonebonebone, kehitys kehittyy ja (jotku) kuskit siinä mukana, sano mitä sanot...ajamisen helppous on myyntivaltti ja usein yksi "kriteeri" kampetta valittaessa. Apurattailla varustettu on helpommin (lue vaivattomammin) hallittava ja mukavampi käyttää - vanhoilla laitteilla ei voi mennä maailman tappiin... Hyväksy tai taannu
![]()
MAD (mean absolute deviation)
^nuin
minä vuonna sähköstartti tuli Ducateihin?
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Testaavat juuri niitä tutkia että saavat V4 Multiin vakkarin joka hidastaa vauhtia jos edelläajajan vauhti putoaa. Itsellä menee sormi vilkulle tuossa tapauksessa ja en tunne moiseen tarvetta. En usko että SF:iin tulee Multin vakkaria jos se on adaptiivinen. Sen verran kookkaita on nuo "tutkat".
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Mielenkiintoisia lukemia tuli vastaan kun vakuutuksia laskeskeli SFV4S runkonumerolla. Ilman keskittämistä, täysillä bonuksilla (Liikenne+isokasko) hinnat heilu 1400€ - 4500€ välilläToki ikä ja paikkakunta vaikuttaa, mutta iso hajonta silti.. Pitää kilpailuttaa yhtiöt jossain vaiheessa uudestaan.
SFV4S
Mitä mieltä olette noista siivekkeistä (ulkonäköasiat erikseen)? Luin jostakin kokemuksia muutaman tonnin ajelun jälkeen ja valitteli että siivekkeet tuovat ajoviimaa polven alueelle ja joutuu jännittämään että polvet eivät ala "harottamaan". Hienot ovat kyllä ja korostavat pyörän luonnetta.
Ajoasentoa pitäisi päästä jossakin kokeilemaan. Itse tykkään asennosta jossa kädet suorana on selkä pystyssä. Sitten kun vähän koukistat niin saat sopivan etunojan. Näinköhän 180-senttisellä saisi stongaa säätämällä tuohon haarukkaan vai jääkö vielä enemmän etunojaa?
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Aika kimurantin koon ovat valinneet takarenkaaksi. 200/60 R17 ei taida löytyä kuin Pirelliltä?
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
En ole itse kokenut minkäänlaista siipien ajoviimasta johtuvaa ongelmaa jalkojen alueella, tokihan tämäkin lienee myös varustekysymys.
Olen 182cm/82kg ja ajoasento on pikkulenkeillä ja sporttiajossa oikein hyvä, mutta pidemmän siivun jos ajaa kerralla niin ajoasento alkaa tuntua jonkinverran käsissä. En pidä sitä kuitenkaan ongelmana kun matkapyörästä ei todellakaan ole kyse.
Ducati Streetfighter V4S
Superduke 1290 x2
BMW S1000RR
Kawasaki Z1000 x2
Kawasaki ZX10R x2
Kawasaki ZX12R
Honda CRF x5
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Tampereella. Eiköhän ne tuota demopyörää anna vieläkin halukkaille koeajoon, vaikka se jo myynnissä onkin.
https://www.nettimoto.com/ducati/streetfighter/2556573
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Niinno…..
Jos tykkää soittaa akustista kitaraa, sähköskeba + kontillinen tilpehööriä raplattavaksi
on aika eri laji. Puhumattakaan autotunesta.
Jos sitten haluaa oikeen helpolla päästä, eikä opetella edes soittamaan, kuuntelee
soittovehkeistä.
Tuota.... Huomaatko pieniä eroja?
Ei tässä kehityksestä sinällään ole ollenkaan kyse.
Jos joku tykkää, että mopoiluun kuuluu 70- luvun Duksun polkeminen käyntiin ja siinä hommassa
ilmassa lentelevät puukenkien kannat, niin mikäs siinä.... vaikka asia ei oikeastaan
varsinaiseen ajamiseen liitykään.
On se vaan niin helvetin rentouttavaa ja helppoa ajaa esim. viimeisimmillä varianteilla
keskiluokan DSG / Start-Stop kotiloilla ecorullaustoimintoineen. Ihan vitun rentouttavaa varsin monen
mielestä kaikkine hilavitkuttimineen sen sinällään ihan hienosti toimivan ja ajoon rentoutta tuovan
tomaattilootan lisäksi. Mutta kehitys on kehittynyt... ja monella tuollaisen kuskilla se julma otsasta
puskeva tatti kait sitä taantumista. (eikä muuten poistu napista ne pahimmat tattiainekset ilman
useamman tason pin- koodia ja veronmääräytymisperusteisiin puuttumista)
Tämäkö oli kehityksen ja lisäarvon tarkoitus ?
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Otetaas näin.… Rautalangan kanssa.
Tarviit rullan surrilankaa ja koukku on kiva olla, mutta joudut kylkiäisinä ostamaan "lisäarvona" pakettiautollisen
sitä sun tätä jota joudut kuskaamaan heti kaupan ulko-ovelta saakka aina mukana.....
ja kaupan päälle se mitä tarviit ja käytät, on kytketty pieteetillä puolikkaaseen naftatynnyriin valettuun
betonimurkulaan….. jonka olemassaoloa markkinointiosasto rummuttaa ehdottoman tarpeelliseksi
ja edistykselliseksi "lisäarvoksi"..... muutaman betoniraudan surrauksessa.
Hommat alkaa monessa lajissa olla jo siinä mallissa, että jos mökkirannasta olis kiva nykästä ruuhella
siihen lähellä olevan kiven kylkeen metskaamaan, oot vanha tyhmä runkkaava dinosaurus
jos "suostut" korkeintaan siihen että täräytät siihen kiven viereen pulpettiveneellä jigaamaan…..
Mutta et suosiolla lähde siihen että hommaan pitää hommata ykköstykkiluokan kalastusopas vähintäänkin 150:n kiloegun arsenaalilla skumppakaappeineen ja discopalloineen.
Siinä sitä "lisäarvoihin" liittyvää problematiikkaa vähän isommalla kädellä.
Aletaan kuljeskella jo aika lailla viimeisillä rannoilla ja homman tekee äärimmäisen huolestuttavaksi se,
että kulkijat ovat "nuoria nopeita" jotka eivät edes näytä hahmottavan mitä "lisäarvo" ihan
lähtökohtaisesti tarkoittaa, pitää sisällään ja erityisesti..... kuka määrittää sen, mikä on lisäarvoa.
Lisäarvoasioissa on sama kiusallinen ja kestämätön tilanne kuin usein nykyisessä "tehokkuuden" käsityksessä.
Kun nyt kaikki se mitä ei tarvitse eikä halua on markkinointispeden mielestä ehdottoman tarpeellista
lisäarvoa, niin "prosessinikkarit" luovat myös tehokkuutta seuraavalla periaatteella:
Ihan täsmälleen sama asia ja puitteet, jossa homma hoitui ennen kahden henkilön välisen, 3-5:n minuutin
puhelun aikana reilaan...…
vaatii nykyisin, kun asiat hoituu helposti ja äärimmäisen tehokkaasti.....
Minimissään 10 erillistä/eri aikaan verkkoon/portaaliin tehtyä ilmoitusta/viestiä.
Hommaan liittyy kiinteästi min. 2 tuntia yhden toimijan resurssia/kustannuksia fyysisen käynnin muodossa.
Koko kuvion pyörittämiseen osallistuu jonkinlaisin toimenpitein min. 6 henkilöä. Tiedoksi saavat eivät
vielä kuulu tähän joukkoon.
Ajallisesti homma syö kalenterista kokonaisuutena käytännön tasolla 2-5 päivää.
Huomattakoon erityisesti se, että vielä tässäkään vaiheessa, kaiken jälkeen, se jolla oli tarve ja laittoi
pallon pyörimään, ei vielä tiedä koska asia järjestyy. Ennen kaikki edellä paasattu ja tämä
viimeksi mainittu, aika olennainen tieto, hoitui siis "kahden välisellä kosketuksella".... yhden lyhyen
puhelun aikana.
Näitä "ikiliikkujia" on nykyisin joka homma täynnä ja täydellinen iditionismi kulkee nimikkeellä
"huippuunsa hiottu ja (taloudellisestikin) tehokas (palvelu)prosessi.
Että WHISKEY - TANGO - FOXTROT ?
Ihan vaan, että nykyisin se lisäarvon käsite on ihan yhtä vääristynyt kuin tehokkuudenkin.
Jostain kumman syystä, kerta toisensa jälkeen.... pienen alkunahistelun jälkeen kun
kuvion piirtää ihan selkeänä paperille resursseineen/kustannuksineen.... juttu päättyy järjettömyyden fixuksi
selittäjän lausahdukseen: Kuule haista sinä paska!
Mutta joo... kehitys kehittyy. Se on hieno homma.... kunhan ei vaan unohdu olla hereillä sen suhteen,
että mihin suuntaan ja miksi.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ei vittu että noi bonen viestit on raskasta luettavaa.
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S