Kai se nyt jotain kertoo, että Cavallinokin lähetti kaikki haasteellisemmat caset Corsenerolle, kun ei kädet riittäneet omassa huollossa. Tokihan ne öljyt ja hihnat vaihtaa kuka tahansa vähänkään kykenevä mekaanikko. V4 sinänsä ei varmaan sen kummempi kokonaisuus, mutta monellako on edes testerit moisen hoitamiseen, saati minkäänlaista kokemusta niistä?
Oman pyörän osalta on erittäin vaikea nähdä, että pl. merkille vihkiytyneet tyypit saisivat missään järjellisessä ajassa fixattua pyörää riivaamia sähköongelmia. Testerit antavat aika huonosti infoa ainakin vanhemmissa malleissa ja sitten se on ns. trial and error henkistä laatikoiden ruksimista, kun hyllystä(eri yhteyksistä käsiin jääneitä/hankittuja uusia tai käytettyjä osia) on vaihdettu mahdollisesti ongelmia tunnetusti tuottaneita osia. Sitten jonkun 999:n kaasuläppäsysteemit tjsp myydään vain kokonaisina paketteina ovh 500-1000 euroa, kun Fiatin sensorin saa parilla kympillä, joka pitää sitten ruuvata kiinni parilla kikkakolmosella. Eihän nämä sinänsä ole mitenkään erityisesti Ducatille leimallisia juttuja, vaan varmaan samat realiteetit pätevät moneen muuhunkin merkkiin, mutta Ducatin ongelma ainakin Suomessa on tosiaan tuo melko ohkainen kokeneiden/osaavien tekijöiden joukko, eikä se kyllä näillä uusien myyntimäärillä tule mihinkään nousemaan nykyisestä.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Mp messuilla pääsi livenä tutustumaan laitteeseen. Kivalta näyttää livenä. Ergonomia vaikuttaa just passelilta omalle kropalle. Hieman arvelutti etukäteen jalkatappien korkeus, mutta ihan kivasti oli tilaa jaloille. Hyvin lähellä MT-10 mittoja. Hieman etunoja ajoasento. Kone kivasti esillä ja voisi kuvitella että karvapallot ei paahdu ihan 19 mallin Panigalen tapaan. 3 kpl myyty Suomeen. Ekat tulee jo maaliskuussa Suomeen. Kyllä tolla ajelee. Uusi Panigale v4 on kyllä makee myös tykkäsin kiduksista kyljissä ja edestä kate vähän leveämpi. V2 myös asiallisen näköinen laite.
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Jep, on hieno laite ja varmasti kyrväkäs peli ajella kovaa kun viimaa riittää. Ajoasennot oli just sopiva kun siinä paikallaan istuskeli. Kymppitonnin halvempi kuin V4S Panigale, niin siihen nähden ihan hyvin pyörää rahalle kun noin ajattelee mutta silti 30 tonnia niin morjes. Pikkaisen kun siinä silmäili niin saattaisi sopia monet osat ristiin näissä kahdessa, Streetfighteriin kun laittaisi Panigalen takakatteen (pääsisi eroon takasatulasta) ja Akran niin ois ihan nätti.
Streetfighter v4s full acrapovic.
Selostus ranskaa mutta tausta musiikki aika hieno
https://youtu.be/HGt1f6lOKNM
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Kiinasta saa samanlaisia putkihässäköitä 1/20 hinnasta. Noissa akrapoviceissa on noussut kusi päähän maineen myötä. Änkkärikin on helposti tonnin puolitoista. Vuosituhannen vaihteessa akra/skorpion 4-1 kokoputki oli 4000mk ja oli jo silloin kalleimpia.
Maksaa minkä maksaa ja toinen vaihtoehto on ottaa tig kauniiseen käteen. Ihmisten tekemiä ne kaikki on.
https://www.aliexpress.com/item/3284...archweb201603_
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ensimmäiset Mp-toimittajien arviot uudesta Streetfighterista. Aika paljon laitteesta pitivät. Panigale rennommalla ajoasennolla.
https://youtu.be/1RTLRzJhyWM
https://youtu.be/5sANddGvBYQ
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Multi V4 odotellessa...näyttää ja kuulostaa lupaavalta. Olen kyllä tykänny V2-koneesta mutta voisin päivittää kalustoa sitten kun matkamalli tulee. Alas jätetty änkkä ja puhallus sopisi citymaasturiin hyvin että molemmille puolille sopisi täysikokoiset sivulaukut, eikä typerän putkiston takia tarvitsisi tehdä valtavaa koloa. Toivottavasti ei joku tyylidesigneri mene taas sössimään.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Jenkkitoimittaja kovasti kehuu uutta Streetfighteria.
https://youtu.be/uf73mok2iqo?t=7
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
V4S tilattu eilen, pitäisi olla pihassa 4 viikon päästä.... odottavan aika on pitkää...
Ducati Streetfighter V4S
Superduke 1290 x2
BMW S1000RR
Kawasaki Z1000 x2
Kawasaki ZX10R x2
Kawasaki ZX12R
Honda CRF x5
V4 haettu kotiin tänään Treen RM Heinolta. Hienoa palvelua Tatulta ja Heinon tiimiltä. Sain 821 Monsterin käyttöön kun toimitus hieman viivästyi sovitusta korona tehdas sulun takia. Ekat 250 km sisäänajoa tehty. Huh mikä fiilis. Nätti kuin karkki. Ergonomia passeli 184cm pitkäjalkaiselle. Rennompi kuin Mt-10. Moottoriäänet nam jo tyhjäkäynnillä saati kun kaasun saa kunnolla avata ekan huollon jälkeen. Ketterä kurviteillä jossa sen kanssa aion aikaa viettää. Kymiring pitää kyllä myös käydä kiertämässä. Shiferi toimii kuin unelma molempiin suuntiin. Käyttöliittymä selkeä ja napit toimii napakasti. Samaa tahtia imee 95 oktaanista kuin entinen Yammu. Ei eco kone siis.
Mahtava keli oli päästellä. Nyt alkaa motoristin kesä😁
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Onhan tuo ihan pöljä laite. Onnittelut ovat paikallaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onnea uudelle perheenjäsenelle
Kyllähän tuo olisi ehkä ykköspyörä jos tämän hetken uusia katunakuja kattelee. Onhan niitä halvempiakin ja ”yhtä hyviä”. Nissan GT-R on yhtä hyvä kuin Ferrari ja paljon halvempi. Mutta kun se ei silti ole Ferrari.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Onnittelut, saan omani huomenna ja pitää tunnustaa että en ole yhtä innokkaasti odottanut yhtäkään konepyörää tähän mennessä... odotukset on siis korkealla...
Ducati Streetfighter V4S
Superduke 1290 x2
BMW S1000RR
Kawasaki Z1000 x2
Kawasaki ZX10R x2
Kawasaki ZX12R
Honda CRF x5
Reilu 500 km takana sisäänajoa. Yli 5500 rpm ei suositella vedätettävän ennen 1000km huoltoa. Senkin jälkeen 7000 rpm suositus vielä 2500 km asti.
Ei siis pyörän todellinen luonne vielä tullut esille kun rpm punaraja on vasta 14500:ssa
Muuten fiilis pyörästä vastaa odotuksia. Vakio pöntöllä moottoriäänet ja muut mekaaniset äänet on perinteisen Ducatistiset. Matala röpötys ja mekaanisia ääniä vaihteistosta ja muista liikkuvista osista. En edelleenkään ymmärrä miten Italian pojat saa nämä vehkeet läpi EU ääniraja testitEn kaipaa yhtään enempää ääntä. Hauskasti pyörästä tulee suora twini liikennevaloissa kun moottori on lämmin ja takasylinterit menee lepotilaan.
Shifteri toimii kuin unelma molempiin suuntiin. Jarrut on vaivattoman tehokkaat katupyöränopeuksissa todelliset ominaisuudet tulee varmaan esiin vasta radalla. Takajalkatapit otin pois turhina kun takana on penkin tilalla seat cover. Tail tidy pitää vielä hommata ainakin.
Kovasti odotan että saadaan laitteen kaikki voimavat käyttöön ja kierrokset kaakkoon. Motogp tunnelmaan pääsee vasta silloin.
IMG_1597 (1).jpg
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
2500km ajettu nyt saa luvan kanssa aukaista kaasua.
Lempeä helppo katupyörä muuttuu täysin pedoksi kun kierrokset nostaa yli 7000 kierroksen. Yläkierroksien äänimaalima on selkäytimessä asti tuntuva. Ilman katetta mekaaniset äänet kuuluu selvemmin ja hienommin.
Race mode päällä kaasu vaste on terävä mutta ei niin herkkä kuin MT-10 SP:ssä. Kiva ajaa race modella kadullakin vaikka yleensä ajan sportilla täysillä tehoilla mutta vähän loivemmalla kartalla.
Pakko lähteä moottoriradalle kokeilemaan, missä ylärekisteriä saa paremmin käyttöön.
Muuten yllättävän hyvä arkipyörä. Työmatkat menee hymy huulilla. Kaupunki rullaus vaivatonta , koska välitys on lyhyempi kuin Panigalessa ei hidas ajo ole ongelma.
Parhaimmllaan pyörä on nopeaalla maalaistiellä, jossa on loivia kaarteita ja vauhdin saa pitää riittävän korkealla. Vääntö alkaa jo alhaalta pehmeästi ja jatkuu loputtomiin yli 14000rpm. Shifteri toimii edelleen loistavasti tosin kovemmilla nopeuksilla alkaisi jo kaipaamaan race käyttöistä vaihteistoa, jossa saa naputella isommat vaihteet alaspäin. Lisävarusteena senkin saisi toki.
Etupaa on tosi stabiili ja luottamusta herättävä. Katuajoon säädin hieman pehmeämmäksi jousitusta. Jarrut puree kuin tauti. Ero iso MT-10 jarruihin nähden.
Kiva laite siis ja näköjään näita saatu Suomeen lisää myyntiin.![]()
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Kingi meni sitten toistamiseen lunariin ja ehkä 13 vuotta ja 125tkm samalla pyörämallilla saa nyt riittää.
Joku vastaavia fiiliksiä herättävä laite pitäis löytää tilalle, uudemmalla tekniikalla toki. Ruutia pitää löytyä riittävästi viimeistään 5000:sta eteenpäin ja sellainen alusta, jota ei tarvii heti olla laittamassa uusiksi. Vaihtoehdoista tää V4 herättää jotenkin jännimpiä tuntemuksia ainakin paperilla. S-malli varsinkin. Ja onhan tuo kaunis kuin mikä. Livenä en ole laitetta nähnyt vielä kertaakaan, kylmätyypeistä tai koeajosta puhumattakaan. Tuli meinaan tämä vaihtotarve kuin faksit Annelille, niin ei ollut aikaisemmin tullut katsottua edes vaihtoehtoja sillä silmällä.
Hehkuttakaas V4 omistajat laitteitanne vähän lisää, niin ei tarvii sortua SDR:ään. Jotain vähän persoonallisempaa sais olla..
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Reilu 5000km jo takana v4:llä. Kymiringillä testattu ratapäivällä ja kurviteillä. Vaikea kuvailla fiiliksiä kun olen puolueellinen D fani aina ollut. Ajelin välissä pari kesää Mt-10 Sp:llä joka ei samoja fiiliksiä herättänyt. Pyörän näkeminen tallissa ja käynnistäminen jo saa fiilikset aikaan. Vakio putkillakin äänet kivat ja rata ajossa kun kierrokset nousee yli 10000
Kevyt käsitellä ja kaupungissa vaivaton. Ergonomia sopii pitkäkoipisella ja sopivan sporttinen. Pitkät matkat no problem. Shifteri molempiin suuntiin ja jarrut eri tasolla kun Yammussa.
Mp harrastus on fiilis laji. Mulla toimii tämä laite
Ps RM Heinolla laite koeajossa. Eikun fiilistelemään.
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Onko kukaan täällä päässyt kokeilemaan V4 vs V4 S jousituksen eroja? Tänään kävin koeajamassa V4 ja jousitus oli kyllä ihan hyvä, ei siinä valittamista. Mutta mutta, kuitenkin mielessä pyörii se Ölppä ja sen tuomat säätömahdollisuudet / ajamisen nautinto? Mukava pystyasento oli kyllä, tehoja löytyy, shifteri / blipperi toimi kuin ajatus jne. Ostohousut jalassa, mutta kovasti tuo Öhlinsin jousitus himottaisi. Akran titaaniputkisto, kahvan lämppärit ja lyhyt kilpiteline ruksittu, päätypeilitkin olisi tiedossa jo..
SFV4S
Itse ruksisin sen Öhlinsin ensimmäisenä ja muu turha vasta sen jälkeen. Jos meinaa pyörällä siis ajaa muallekin kuin terassille.
Ducati 899 Panigale
"If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
-Muhammad Ali
Mulla on V4S, en ole perusmallia ajanut mutta kyllä S:n alusta on parasta mitä olen kokeillut.
Kahta asiaa suosittelen, toinen on tuo alusta ja toinen on Akrapovic joka tuo pyörän oikean luonteen esille.
Ducati Streetfighter V4S
Superduke 1290 x2
BMW S1000RR
Kawasaki Z1000 x2
Kawasaki ZX10R x2
Kawasaki ZX12R
Honda CRF x5
Hommasin MO.view Pace tangon pään peilit, joissa ei lasia vaan alumiinista tehty ja kehyksettömät ja sarjaan kuuluvat kiinnitys adapterit. Kivoja eri malleja löytyy caferacerwebsbopista Hollannista. Evotech tail tidy, orggis kahvanlämppärit ja takapenkin cover ja takajalkatapit poistin. Joku kollega oli siivet poistanut näin kun Lappeenrannassa poikkesin. Minusta ne on ihan hauskan näköiset. Pikkuhiljaa pientä lisävarustelua siis ei putkiston vaihto ajatuksia. Hyvin kestänyt orggis takuri alla vielä muutaman tonnin noilla ajelee.
Meno jatkuu![]()
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Niin sinä kävi ja meni V4S akran täydellä putkistolla ja kahvanlämmittimillä tilaukseen. Toimitusaika hieman elävä, sittenhän tuon näkee koska saapuu. Osaatteko @motohtori2 @Terkka sanoa vakuutuksen hintoja täysillä bonuksilla - noin niin kuin hintahaitaria?
SFV4S
Tuleeko se suoraan tehtaalta vai jostain välivarastosta? Korona varmaan vähän jarruttanut tuotantoa mitä uutisia lukenut Ducatin osalta, mutta ehkäpä tilauksiakaan ei ihan normaaliin tapaan ole tullut, vaikka toisaalta veneiden ja pyörien menekin on sanottu parantuneen tilanteen johdosta.
e. ja onnittelut vielä hankinnasta. Se on aina hyvä kun joku viitsii laskea kotimaisen pyöräkannan keski-ikää edes hieman ostamalla uusia pyöriä![]()
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Saako muuten vaihdekaavion käännettyä vakiotapeilla vaatiiko sen säädettävän tappisarjan?
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S