Aine ei ole pehmeää silikonia, voisi olla ennenminkin kierrelukitetta. Vaikea uskoa, että tehtaan jäljiltä olisi tuollain aineita roiskittu. Ehkä tosiaan joku muukin on taistellut joskus saman ongelman kanssa ja päätynyt ruuvaamaan nysän irti.
Mulla on -05 Busassa tehtaan jäljiltä myös samannäköistä punasta kovaa kittiä tuossa suodatinjalan juuressa. Jäänyt mieleen huoltaessa, kun erottuu selvästi. Tältä pohjalta veikkaan tehtaan tekosiksi.
Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Kovaa tököttiä niin on tehtaan tekosia
ja onkin se nysä sitten kovin kiinni sillä jos jostain syystä haluais sen irti
onks putsarin kierre enne kiristymistä asialisen tuntuinen vai kovasti lonksuva/väljä
tosin ei sekään sitä putsarin päätyä pulistaisi enneminkin pyrkisi koko putsari sieltä juuresta irti
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Seuraavaksi purkaen se öljypumppu. Siellä kiinnostaa lähinnä niiden roottorien kunto.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
^ Noku mainitsit tuossa aloitusviestissäsi että tuossa suodattimessa näkyy liikettä. Tasainen korkea paine ei sitä aiheuta, mutta painevaihtelut kyllä.
Tai sitten ymmärsin jotain aivan väärin...
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Ymmärsit väärin.
Normaalisti öljyn paine vaihtelee moottorin lämmön, öljyn lämmön, moottorin kierrosten ja kuormituksen mukaan.
Ylipaineventtiilin on tarkoitus rajoittaa maksimipaine johonkin tiettyyn arvoon. Normaali vaihteluväli on yhdestä barista siihen venttiilin avautumispaineeseen, tyypillisesti 4-5bariin.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Oolrait. Ajattelin kyllä enemmän "värinä" tyyppistä paineenvaihtelua.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Joko on koitettu toisen merkkistä ö-suodinta? Itellä huonoja kokemuksia k&n suotimista.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Tänään vihdoinkin sain uuden ylipaineventtiilin. Venttiili on alkuliikkeeltään hieman herkempi, joten aion koittaa poistuuko ongelma sillä. Tuossahan ei ole öljypohjan tiivistettä vaan se on tiivistetty jollakin liimalla. Onko suosituksia millä aineella se kannattaisi tiivistää?
Tota olen käyttänyt, ei valittamista.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6023...silikoni-80-ml
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Koekäytin pyörää äsken uudella ylipaineventtiilillä. Ei poistunut ongelma sillä.
Sitten meneekin mielen kiintoiseksi melkkenpä oltav sitten joku tukos putsarin jälkeen
jos tuo kerran tuli sen remontin/huollon yhteydessä,
olis hyvä jos jollain olisi saman ikäinen/mallinen pyörä mistä voisi
katsoa että näkyykö niissä putsarissa sama reaktio
hurjalta tuntuu että se vakio paineilla noin tekee
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Onko kenelläkään tietoa missä vaiheessa kiertoa öljy käy lauhduttimessa?
Mietin että jos lauhdutin on kierrossa pumpun ja filtterin välissä se voisi olla tukossa. Pumpun sihdistä kuitenkin pientä muhjua pääsee läpi.
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Kyllä se öljynjäähdytin taitaakin olla suodattimen jälkeen.
http://www.suzukigsxr.org/schematic_...agram-313.html
Tuon kuvan mukaa on suodatimen jälkeen
omassa kuvassa toisin päin
(joka lienee jostakin muun ikäisestä tms muu ero ei tieto minkä ikäisestä)
tuo on helppo kokeilla letkujen päät yhteen vaikka pulteilla ja testi
jos on tukossa niin kone rikko on tosi lähellä koko voitelu on vain sen pienen ohi virtaus kanavan varassa
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Olen nyt paineilmaa suihkimalla koittanut selvittää olisiko jossain tukosta. Ainakin öljynjäähdytin ja kanava jossa paineanturi on ovat auki. Venttiilikopalle en saanut painetta menemään mitenkään niin, että olisin kädellä nokka-akseleiden päältä virtausta tuntenut. Johtuukohan siitä, ettei laakereiden välistä tulevaa ilmaa ei oikein pysty huomaamaan. Koitin myös niin että paineistin venttiilikopan. Sekään ei tuonut virtausta huohottimeen tai öljyn täyttökorkin alle. Löysin pakopuolen nokka-akselin alta ilmeisesti jonkun öljykanavan, siihenkään ilman painaminen ei tuonut virtausta paineanturin kanavaan, suodattimelle tai huohottimeen. Voisikohan se pakopuolen nokka-akselin alla oleva kanava olla venttiilikopan öljynpoistokanava?