Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Uppaa tuonne https://aijaa.com/
Akralta on tullut pari sliparia.
Ei e-hyväksytty kannu:
https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.ne...056&height=594
Tehokäppyrä:
https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.ne...1b213eac62.pdf
E-hyväksytty kannu:
https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.ne...056&height=594
Tehokäppyrä:
https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.ne...54ba62d5ca.pdf
ZH2 2020
Joko muut ovat käyneet ajelemassa? Kävin testaamassa tänään. H2:n kobran näköisellä Akran sliparilla ilman killeriä se kuulostaa yllättävän hyvältä. Paukahtelee kun vaihtaa shifterillä. Moottori on makea ja vaihteisto parasta mitä on. Luiston- ja keulimisenesto toimii tosi luotettavan tuntuisesti. Silkinpehmeä käynti ja selvästi luonnollisempi kaasu kuin H2 SX:ssä. Välitys on tiheämpi ja kun painoa on paljon vähemmän sekä koko tuntuu paljon pienemmältä niin voima ja ketteryys tuntuu. Etuhaarukka on hyvä, mutta takaiskari oli surkea. Kurkkasin alle ja löytyy sieltä alapäästä varmaan paluuvaimennuksen säätö. Sitä tarvitsee reilusti lisää, mutta voisi se pintaherkempikin olla. Tietkin on kyllä routasia ja kuoppaisia, mutta paljon parempi pitäisi olla. Jokohan tähän saa
Öhlinsiä?
Jos vetää ylös samalla tavalla kuin alhaalla niin on kyllä tykki. Vääntöä on tosi hyvin 3500-4000 rpm kohdalla jo.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Laitoin takaiskarin paluuvaimennuksen vain 0,5 kierrosta auki niin parani huimasti. On kunnon Kawa meininki ja mahtavaa kun on potkua eikä tarvi istua kyykyssä. Bensaa vie ainakin näin sisäänajossa aika paljon, yli 9 l/100 km ekat 100 km. Kate on yllättävän hyvä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Parisataa kilsaa takana sisäänajossa vielä eikä hirveästi päässyt kokeilemann ajoa mutta ajoasento minulle hyvä, sifterissä vielä totuttelua ylöspäin vaihdettaessa, välillä menee nätisti välillä nykäyksen kanssa, penkki kohtalaisen kova, Rideology app ei taida keskustella tämän mallin kanssa, itse en ole saanut toimimaan eikä pyörän mallia löydy valikosta, lisää kilometrejä niin tulee enemmän tuntumaa pyörään.
tomtom
Kyllä ZH2 kuuluu Rideologyn piiriin. Siinä on ihan pari kikkaa että pyörän ja älypuhelimen saa paritettua, katso appsistä tutorial kohdasta oikeat vaiheet ja järjestys. Olettaen että englanninkieli sujuu sen verran.
Itse olen tuolla omalla "karvalakkimallin" H2:lla sisäänajon ja eka huollon suorittanut, pikku palikkaa on tilattu ja dynoaika varattu...Tuossahan on Öhlinsi pikasäädöillä takana ja Showa edessä. Keulaa piti ruuvata löysemmälle mutta ahteri on toistaiseksi tehtaan jäljiltä. Voimaa on kiitettävästi alhaalta asti.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Miltä takaiskarin jousen jäykkyys tuntuu, onko kova vai pehmeä? Sääditkö sagin eli painuman ja paljonko piti laittaa esijännitystä sinun painolle? Meinasin ehkä tilata H2 SX:n Öhlinsin. Siinä ja H2:ssa on jousi 120 Nm/mm ja kun Z H2 on kevyempi niin ehkä se menisi 110 jousella. Toisaalta minä en ole keijukainen. Kattelin H2:n alle ja minusta geometriat iskarille on ihan samat.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Kova on ja mun makuun, perää en vielä säätänyt ollenkaan. Mittaan painumat ja otan lukemat ylös kun on joku kaveri paikalla. Keula oli taas liian kova eikä tuntuma tiehen mieluinen. Pudotin myös rengaspaineita reilusti huollossa laitetuista.
Kulutus maantiellä sisäänajovauhdeilla 7 l/100km, radalla käytiin ruosteenpoistossa sisäänajohuollon jälkeen niin meni 10l/100km. Kulutus muuttuu tehoksi - sanotaan. Sorry väärä ketju mutta H2 ketju on ihan delannut. Liekö kuskitkin?![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Kawasaki kirjoittaa toisaalla näin - esimerkki Suomen kotisivuilta ZH2 esitteestä:
Kaiken kattavat elektroniset avustimet ovat toteutettu myös tässä mallissa Boschin IMU:n kautta kuten luistonesto, älykäs ABS, kaarreajoavustin, säädettävät ajomoodit ja keulimisenesto. Kun tähän lisätään vielä Bluetooth-kytkettävyys Kawasakin Rideology Appin kautta, on tekniikkakattaus täydellinen.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Tuli katsottua noita Brock's performancen youtube-videoita, kun kävin tutkimassa tällaista ihan ajan kanssa. Parissa kohtaa vähän mietin että menikö Brock halpaan kun puhui esim. keulasta, että budjettikeula kun ei ole säätönamiskoita alapäissä (eikös tässä ole rebound, comp ja preload-säädöt eri puolilla ja ylhäällä ruuvit niille?). Hyvän aihion Kawa on tehnyt. Kuristukset pois ecusta niin jatkuu tehokäyrä vähän pidemmälle, kevyempää titaaniputkea ja alustaan paremmat osat niin olisi varmasti riittävä peli. Vähän on minusta halvannäköinen tai silleen budjettipeli, kun miettii vaikka, että 1100 Tuono Factory on samaa rahaa ja siinä on vimpan päälle osat. Toki tämä on halvin H2:nen, mutta se näkyy joissain osissa:
- 10v vanhat Brembot edessä ja Nissinin pääsylkkä, aika pienet etujarrulevytkin (mutta teho varmasti riittää)
- takajarrukin aika old school isolla levyllä
- takaiskarissa näkyy säästö
- muovit perusjapsia
Tällainen jollain H2-varustuksella (Öhlins, kunnon Brembot jne) ja -20kg niin ois kyllä härski. Onhan se ruma mutta ei ajaessa haittaa. Ainoa Kawa mikä oikeasti kiinnostaisi.
Viimeksi muokannut: Turder; 04.05.2020 klo 11:04.
Keula on hyvä ja on siinä säätöjä. Ei ole tarvinnut säätää. Taakse laitoin tänään Öhlinsin ja olihan se huima parannus. Jarrutkin on hyvät. En oikeastaan moittisi mitään. Pleksin puutekin on parempi kuin suurin osa katepyöristä. Harvinaisen hyvä pyörä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
500 kilsaa on nyt rullattu ja semmonen huomio että kannattaa ehdottomasti tarkistaa painumat - ainakin 70 kiloselle kuskille ne olivat varsin metsässä.
Pyörä oli tehdasasetuksissa kun tuli mittailtua painumat kuskin kanssa, jolloin lukemiksi sain edessä 32mm ja takana 40mm - sinällään ihan hyvät luvut jos ne olis ollut toisinpäin.
Edestä piti esijännitys vetää ihan minimiin, jolloin painumaksi tuli 36mm ja takapäässä kiristin jousta muutaman kierroksen ja painumaksi tuli 32mm.
Nyt jousitus tuntuisi toimivan varsin mallikkaasti ja sitten pyörästä tuli paremmin kääntyvä, kun pyörän asentohan muuttui yli sentin etukenompaan suuntaan.
Shifteri toimii mielestäni vähän karkeesti - ylöspäin vaihdettaessa välillä vaihtaa hienosti, mutta sitten toisinaan vähän töksähtäen.
Alaspäin vaihdot tapahtuvat melkein aina töksähtäen - vähän samaan tyylin kuin ilman shifteriä olevassa mopossa polkisi pienempää pykälää ilman kytkintä.
Kaasukahva on muuten todella kevyt ja herkkä - pikkasen kun yskäsee niin mopo lähtee samantien laukalle![]()
ZH2 2020
Hiljaista on täälläkin, mutta tässä pientä päivitystä virijuttuihin.
Akralta on tullut putkiston alkuosa, johon voi liittää minkä tahansa valmistajan sliparin.
Lisää höpinää tulee kymmenisen heppaa:
https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.ne...654bd92fa9.pdf
Interwebin mukaan on osoittautunut todella hankalaksi hakkeroida auki tämä ZH2:n ECU, eli edellisten H2-mallien konstit eivät pure tähän - mahtaako olla uusilla e5-vaatimuksilla vaikutusta asiaan.
Myöskään vapaavirtaussuotimia ei ole vielä näkynyt - aiempien H2-mallien suotimet kun eivät sovi tähän laitteeseen.
ZH2 2020
Uusin Bike/Motorrad 8/20. Kawasakia ei ole otettu testiin, "ahtopyörää ei ole asemoitu samaan lokeroon isojen nakupyörien kanssa, vaan se on pikemminkin muskelipyörä". Lainaus lehdestä.
Käsittämättömiä on toimittajien perustelut pyörän poisjättämisestä.
Testissä Aprilia Tuono V4 Factory, Bmw S1000R, Ducati Streetfgihter V4S ja Ktm 1290 Super Duke R. Bmw parhaalla moottorilla vei lopulta ykköstilan saksalaistestissä.
Tää testi pitää oikeasti saada luettua![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Z H2 on jauhanut 2000km ja Z1000R jälkeen on ollut aika paljon totuttelua niin elektroniikan kuin ajo-ominaisuuksienkin puolesta tiukkamutkaisilla teillä, mutta pikkuhiljaa pyörä alkaa istumaan omaan hanskaan.
Akrapovikin titanium racing slipari tuli DHL:n toimittamana sopivasti 5min ennen kuin kävin hakemassa pyörän.
Muita modauksia on TST:n integroitu takavalo ja tail tidy kilven teline.
Sliderit tuli, aina niin ihan halvalta, Evotechilta. Jäähdyttimen grilli tulee samasta puljusta heti kun taas saatavilla.
Tarkoituksena olisi vaihtaa takaiskari ja jarruletkut metallipunoksisiin lähitulevaisuudessa.
Steering damper on tulossa Hyperprolta ja kitti on kasattu kahdesta Z900 setistä. Ohlinsilla ei ole edes suunnitelmissa ZH2 kitti. Muutama ikävä tank slap tullut koettua ja 239kg painolla eivät ole kovin mukavia tilanteita.
Moottoriin kosken vasta kun ECU on saatu murrettua. Akrapovikin headerit tulee samalla. Ehkä näillä tehoilla ja ahtimen vasteella pärjää siihen asti..
Kävin juuri Clarkin radalla ajelemassa pyörillä jotka olivat listalla ZH2:sta miettiessä (Ducati streetfighter, Ducati V4R, BMW S1000RR) joka vahvisti, että valitsin oikean pyörän omaan käyttötarkoitukseen julkisilla teillä.
Kuvia ja muuta matskua löytyy useamman kuukauden ajalta Instasta ja fabosta.
http://www.facebook.com/2wheelsfinn
http://www.instagram.com/2wheelsfinn
Viimeksi muokannut: 2wheelsfinn; 30.10.2020 klo 05:48.
www.facebook.com/2wheelsfinn
www.instagram.com/2wheelsfinn
Lyhyt video miten nätisti ZH2 lähtee vielä neloselta nostamaan nopeutta ilman kummempaa rääkkiä.
Videolla takana 4 tuntia ajoa putkeen niin ei ollut intoa vedättää huippuja vaikka tietä ja tehoa olisi vielä piisannut.
Täytyy käydä huiput kelaamassa nauhalle paremmalla ajalla.
https://youtu.be/N25ltQxN4QQ
Viimeksi muokannut: 2wheelsfinn; 01.11.2020 klo 16:26.
www.facebook.com/2wheelsfinn
www.instagram.com/2wheelsfinn
Noniin, tänään postipate toi kauan kaivatun grillin ja pääs viikonlopun kurat pestyä asentamaan sen.
Odotellu pari kuukautta että saavat tuotetta taas hyllyyn ja nyt kun niitä tuli niin toimitus oli nopea.
Evotechin laatuun voi myös luottaa. Nopea vilasu asennusohjeisiin ja heittämällä paikalleen.
Etuakselin ja rungon slidereissa sama juttu. Viimisen päälle hiotut tuotteet.
Enempi meni taas aikaa keulan palapeliin kuin itse asennustyöhön aikaa. Keulan katteet kun lähtee mukavan pienissä osissa irti ja ovat toisissaan kiinni ruuveilla. Sen verta monesti jumpannut tuon että menee jo rutiinilla, mutta tuntuu että pieniä katteen palasia koko tallin lattia täynnä kun tuon keulan purkaa.
20201109_201738.jpg
20201109_205456.jpg
Viimeksi muokannut: 2wheelsfinn; 09.11.2020 klo 16:07.
www.facebook.com/2wheelsfinn
www.instagram.com/2wheelsfinn
Hyper pro:n 90mm reversed damperi saapui eilen ja tänään pääsi asentelemaan.
Osat otin kahdesta eri Z900 sarjasta.
Toisessa oli paremmin virtalukon ympärille sopiva rauta damperille ja toisesta setistä otin näytön sivulle sopivan raudan akselia varten.
Aika paljon näpertelyä että tuon sai asennettua, mutta mikäpä sen mukavempaa ajankulua näin sadekaudella.
Toivottavasti tämä kitkee pahimmat vemputukset ettei tarvitse koko haarukkaa alkaa jo tässä vaiheessa vaihtamaan.
Jospa viikonloppuna pääsis kokeilemaan huippujakin..
PicsArt_11-11-08.36.56.jpg
Viimeksi muokannut: 2wheelsfinn; 12.11.2020 klo 13:38.
www.facebook.com/2wheelsfinn
www.instagram.com/2wheelsfinn
Pikkuhiljaa alkaa kaikki lockdownin aikana tilatut tuotteet tippumaan määränpäähän.
Täällä meillä oltiin yli 6kk täysin eristettynä 24/7 ja kaikki oli sitä myöten seis. Ruokatoimitukset oli ainostaan sallituja ja en käytännössä käynyt roskista pidemmällä koko aikana.
Tänään tuli Speedo angelsin näytön suojakalvo. Laatu tuote tämäkin, eikä asennus vaatinut ihmeitä.
20201112_181923.jpg
Tänään saapui myös porukoille euro5 ODB2 välikaapeli joka oli tarkoitus postittaa tänne meille, mutta löysinkin paikallisesta verkkokaupasta vastaavan jo.
Jos joku on vailla niin voidaan hieroa kaupat. Ei sovi porukoiden bemariin, joten on vailla käyttöä yksi kappale.
Android appsilla ja bluetooth sovittimella saa mukavasti dataa zetahookakkosesta ulos ja nollattua herkästi ilmoittelevan vikamuistin.
Vikamuisti nollaantuu kyllä 80km välein jos vika on kadonnut mutta sen aikana ei esimerkiksi luistonesto toimi lainkaan jos se on siihen liittyvä vika (etupyörä ei ole pyörinyt yhtäaikaa takapyörän kanssa esim dynotessa jne..).
IMG-20201112-WA0009.jpg
Viimeksi muokannut: 2wheelsfinn; 12.11.2020 klo 13:38.
www.facebook.com/2wheelsfinn
www.instagram.com/2wheelsfinn
....."nollattua herkästi ilmoittelevan vikamuistin".......
Mulla ainakaan ole H2 herjannut ensimmäisen 10tkm aikana mitään. Dynonkin jälkeen ok. Mikäs sulla siellä on herjannut? Kiva kun jollakin on ajokelit![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Eipä ole täälläkään vikakoodeja näkynyt vaikka kerran on Zeta käynyt dynossakin.
Lamda-anturista sain aikaan vikakoodin, kun tuli tehtyä pieniä kokeiluja, mutta ei silläkään ollut mitään vaikutusta pyörän toimintaan.
Netistä löysin H2 SX:n vikakoodin nollausohjeen. Eli maantieajoa reilu 10 kilsaa ja sitten mopon sammutus - ja tämä toistetaan kolme kertaa. Sitten neljännellä startilla vikakoodi ja valo on hävinnyt - ja tämä näytti toimivan myös tässä mopossa.
ZH2 2020
^joo noin ne nollaantui 10Ärrissäkin.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Mulla on Quickshifteri ja KTC ollut molemmat jo vikatilassa. Itse aiheutettuina kylläkin.
Kuittaantuivat molemmat 80km jälkeen, mutta jatkossa kuittaan ne heti luurista.
Attituden dynossa ilmeisesti muistettiin kytkeä KTC pois.
H2:ssa on eri ECU.
TT-tuning on myös käsitellyt aihetta
https://youtu.be/CFPUHdadrtM
Ajokelit on onneksi ympäri vuoden. Tosin nyt sadekaudella ei joka päivä viitsi kastella.
Perjantai 13 teemalla kuva
20201113_100050.jpg
Viimeksi muokannut: 2wheelsfinn; 13.11.2020 klo 05:04.
www.facebook.com/2wheelsfinn
www.instagram.com/2wheelsfinn
^Dynovedossa oli käytössä Sport-kartta, jolloin on täys teho mutta lievin luistonesto päällä (1).
Katoin tuon TT-tuningin videon ja laitoin Euro5-adapterin ja OBD-skannerin tilaukseen.
Joskus autossa kokeilin jotain Bluetooth OBD-skanneria ja se näytti ainoastaan reaaliaikaista dataa, kun tuossa videossa katottiin jo tehdyn vedon dataa - eli onkohan tuossa skannerissa muistia minne jää tiedot talteen?
https://www.ebay.com/itm/ELM327-V2-1...53.m2749.l2648
ZH2 2020
Siinä EOBD appsissa on 3 tasoa. Ilmeisesti ilmaisversio ei tallenna.
Ostin itse täysversion, mutta en ole päässy vielä kokeilemaan kun adapteri ja kaapeli on vielä matkalla.
www.facebook.com/2wheelsfinn
www.instagram.com/2wheelsfinn
Mihin sitä kaapelia tarvitsee? Mulla ei ole ollut vikakoodeja eikä kyllä ole akuuttia tarvetta koskea ecuunkaan. Vaimentimen vaihdoin H2:n Akraan, Öhlins taakse, syylärin suoja, ketjurasvari, lämpökahvat ja virtapistoke. Tehoa on minusta riittävästi tai ehkä olen tulossa vanhaksi, mutta keulahan on tosi kevyt. Kiihdyttäminen paikaltaan on tosi vaikeaa kun pyrkii pystyyn ja launch controlilla ei kyllä minusta tee mitään. Onko joku hoksannut miten tällä pitäisi kiihdyttää? Minusta mahtava pyörä, mutta niin hyvä että on jo vähän tylsä. Kawan ahdetuista tämä toimii minusta parhaiten jo vakiona, mutta onhan niissä toisissa hyvät puolensa ja potentiaalia vapautettavaksi. Mutta minusta tämä ei oikeastaan kaipaakaan sitä kun ei muutenkaan ole kevyt, race, jne. vaan soiva käyttöpyörä. Testasin muuten omaan pehmeitä sivulaukkujakin, hyvin istui.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ihan vaan mielenkiinnosta tuli tuo OBD-skanneri hommattua, kun muutamalla kympillä tommosen sai.
Tuskin sille hirveesti käyttöä on, mutta näkee sieltä kait jälkikäteen vaikkapa maksimi ahtopaineet - joita ei ikinä huomaa ajossa katella.
Pyörän lähettäminen on kieltämättä hankalaa - kerran kävin menneenä kesänä kokeilemassa varttimailia ja vaikeeta oli.
Ilman launch controllia on hankalaa saada pidettyä kierroksia jossain tietyssä lukemassa - kiekat ei vaan pysy paikallaan ja kaasua pitää pumpata.
Sitten kun lähtee liikkeelle ja takapyörä sutasee vähänkin, niin sitten luistonesto tulee ja leikkaa tehot, eli pyörä kyykähtää - ja se lähtö onkin sitä myöten taputeltu.
Launch controllilla kiekat pysyy seitsemässä tonnissa vaikka kaasu on pohjassa. No sitten kun lähdetään liikkeelle, niin kiekat menee samantien tappiin ja taas luistonesto tulee ja leikkaa tehot.
Sitten kun liikkeelle päästiin, niin parhaimmillaan tai pahimmillaan meni abaut puolet matkasta niin että etunen ei paljon asfalttia koskettanut.
Nämä tuli kokeiltua Sport-moodissa, jolloin on täydet tehot ja lievin luiston ja keulimisenesto päällä.
En huomannut siinä kokeilla yhtään vetoa ilman luistonestoa, mutta silloin kyllä pitää olla kaasukäsi kunnossa - ainakin jos meinaa käyttää launch controllia - voi mennä nimittäin aika hätäseen ympäri..
ZH2 2020