Tervehdys !
Onko kokemuksia tästä pyörästä? Hyvää taikka huonoa....
Olen mietiskellyt tätä taikka Ducati 999S 04-05 mallia
Jotenkin on jää nyt kiinnin noihin V- mukisiin itsellä on nyt alla Suzuki SV 1000S
Aksa
Suzuki B-king -2011
Tämän kesän on tullut ajeltua -04 mallisella Factorylla.
Kyllähän siinä silmä lepää ja korvat pysyy herkkänä, kun jyräyttää käyntiin (vaatii siis tehokannut)
Ei ole itellä mitään valittamista. Italialaiset luonnollisesti on hiukan oikukkaampia ja tempperamenttisempia, ku japsit, mutta kun sen tiedostaa eikä säiky kaikkea niin elämäsi valinta yhtään liioittelematta
Voimaa ja vääntöä, kun pienessä kylässä ja sitä tunnetta ajamiseen löytyy reilusti! Välitykset kannattaa tosin vaihtaa tiuhempaan jos on vakio kunnossa, mutta muuten ei muuta, kun kovaa ajoa!
Kaikki hienoudet mitä kaupasta rahalla saa ja vieläpä kohtuu hintaan!
Jätetään ny hiukan muillekkin kehuttavaa![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Mites huollot onko osat kalliita taikka joutuuko säätelee useesti yms..?
Aksa
Suzuki B-king -2011
En ole joutunu säätämään tämän kesän aikana moposta yhtään mitään (Paitsi alustan säätökokeiluja jonki varran).
Huollot ei huhujen mukaan ole juuri japsipyörien tasoa korkeammalla. Ite huollan kaiken mahdollisuuksien ja osaamisen mukaan itse. Osat ei ole sen kalliimpia ku muissakaan mopoissa. Osia olen saanut max 2 pvää tilauksesta, et ei ole huollon puolesta ollu mitään sanottavaa.
Takarenkaita ja jarrupaloja tietty kuluu jonkin verran riippuen kuljettajan kaasukahvanherkkyydestä![]()
Fakta on tosiaan se, että Italot on japseja krantumpia pyöriä eikä käyttö ole varmasti yhtä tasaista! Mutta siinä se osa Italialaisen omistamisessa onkin hauskaa ja palkitsevaa.
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Joo se kai niissä Italialaisissa kiehtoo.. Ite yritän ja huoltaa ja korjata kaikki mahdolliset hommat itse.
Kiitoksia näistä kommenteista pitää nyt funtsia minkälaisen yrittäis hommata.
Aksa
Suzuki B-king -2011
Etsi käsiisi TM 7/2006.
Siinä on Italo-twinien kaksintaistelu.
Juttu
Artikkelin saa PDF:nä tilaamalla.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Kun olet pyörää hommaamassa niin varmista, että kaikki huollot on tehty asiantuntevissa huoltoliikkeissä. Kaikella kunnioituksella niitä kohtaan jotka pyrkivät tekemään kaikki säädöt itse, mutta monesti jälki on vaan melko huonoa. Yrityksen ja erehdyksen kautta säätäminen kotitallissa tulee valitettavasti maksamaan tulevissa huolloissa tuplasti.(aki-77 @ Heinä. 25 2008,07:06) kirjoitti
Joo ton testin perusteella vois päätellä että Aprillia olis sitten sopivampi mulle kun tulee ajettua myös muualla kuin pelkällä radalla.
Vaikka se ducati kiehtookin ehkä enempi.
Kattelin muuten tänään noita vero päätöksiä tuoduista pyöristä tänä ja viime vuonna. mm. Ducati 999S verot oli n. 4900 vm.2005 tuotu 2007. verotusarvo yli 20000euron.
Aprillian verot oli noin 3000 tonnin paikkeilla. Eli näyttäs olevan kuitenkin halvempi. Näissä tuontipyörissä tietysti ne huollot justiinsa ovat aika mysteeri??
Aksa
Suzuki B-king -2011
Riippuu mistä pyörän ostaa kyllä sieltä hyvän pyörän saa,kun unohtaa kaikkeista halvimmat mitä esim. mobilessa on tarjolla. Katso myös suomen hintataso saksassa arvostetaan ehkä factorya enempi kuin suomessa *Tosi hieno pyörä ei pahaa sanottavaa itsellä factorysta
Vähän asian vierestä.
Itellä oli Ducatin 916 aikaisemmin. Muuten hieno pyörä, mutta vähänkin pitempi reissu oli aika tuskaa käsille(saksan vauhdeissa ei ongelmia)
Laiton 03 millen ja mukavuus parantui eikä suoritus kyvyssäkään ole moittimista.
Ducati on kyllä paremman näköinen, mutta ei milleä rumaksi voi sanoa. Molemmissä äänet on tehoputkillä kohillaan.
Itse en väittäisi 999:ä mitenkään hirveän äärimmäiseksi pyöräksi, jos nyt kuitenkin sporttipyöristä puhutaan. 916 ajoasento on huomattavasti tiukempi, kuin 999:n ja siinä pystyy myös jalkatappeja yms. säätämään jo vakiona.
Tuollaisen luokkaa tunnin mittaisen mutkatie yms. kierroksen jälkeen ei minulla ainakaan ehdi puutumaan mikään paikka, korkeintaan suupielet ja nekin ylöspäinMatka-ajot nyt tehdään muutenkin autolla, tai tarkoitukseen tehdyllä matkapyörällä jos tykkää..
Hienoja pyöriä varmasti molemmat, mutta jos kyykky ajoasento ei ole mieluinen, ostaisin ennemmin nakupyörän V2 koneella.
Joo.. Käy tuo mun SV:kin käsille ja joutuu välillä aina leputtaa ja puristaa lisää verta niihin. Yleensä tulee justiinsa ajettua lyhyttä matkaa kuten esim. Ahvenistolle ja takaisin taikka tänä kesänä Kemoraan ja takaisin kävimpä kerran pyörähtämässä myös Alastarolla alkukesästä + radalla ajo päälle siinäpä nuo ajelut pääasiassa ovatkin.
Aksa
Suzuki B-king -2011
Selvitä noiden vuosimallien erot itsellesi. Nuo mallit muuttuivat juuri tuossa välissä ja arvostus ja hinta käytettynä. Älä maksa ylivuotisesta samaa hintaa kuin oikeasta 2005-mallista.(aki-77 @ Heinä. 24 2008,13:18) kirjoitti
999/05
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Meinasin lähinnä Suomesta ostettavien pyörien huoltoja. Esim Saksassa huollot tehdään lähes poikkeuksetta merkkiliikkeissä siitäkin syystä että se on halvempaa. Pyörät muutenkin paremmassa kunnossa kun siellä ei ajeta pakkasaamuina marras-maaliskuussa.(aki-77 @ Heinä. 29 2008,13:07) kirjoitti
Suomessa verotusten ja kalliiden huoltojen vuoksi tulee usein vastaan kotitallihuollettuja pyöriä jotka on kuin aikapommeja. Huoltoliikkeissä saadaan sitte hyvät naurut...
Syksyllä 2007 verotettu:(aki-77 @ Heinä. 29 2008,13:07) kirjoitti
Ducati 999S vm 2003
Kilometrit 10000
Kunto normaali
Yleinen pyyntihinta 15723 €
Verotusarvo 14186 €
Ei näy tullin taulukoissa.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Pitää paneutua asiaan... Jos esim. mobile.de on myynnissä -05 malli eikä mitään huomautusta taikka tarkennusta niin voikohan olettaa että kyse on juuri uudemmasta mallista?
Pyörä kun sitten saapuu niin silloinhan asia selviää viimeistään. Asiaa kannattaa varmaankin kysyä taikka sanoa välittäjälle että tarkistaa asian ennen kauppoja.
Aksa
Suzuki B-king -2011
Toi olisi varmempi jos hommaisi suosiolla -03 mallin niin hinta olisi aivan eri.(IlDuce @ Heinä. 30 2008,13:30) kirjoitti
ei haluais maksaa veroja aivan älyttömästi. Vaikee on vain asennoitua vaihtamaan vanhempaan. Mistä löysit ton tiedon?
Aksa
Suzuki B-king -2011
Ei voi olettaa.(aki-77 @ Heinä. 30 2008,13:45) kirjoitti
Katso takahaarukka, etuosan ilmanottoaukot ja etujarrut (999S).
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Tuossa on esimerkki ylivuotisesta 999:stä. Ilmoituksessa ei mainita, että on 2004 vuoden malli. Ko. pyörässä on tosin hieman muuta lisävarustetta...
Ducati 749s -06
Kyllä ton takahaarukan mielestäni tunnistan mutta toi etupään ilmanottoaukot on vielä hakusessa?? katselin jopa -06 mallia ja en huomannut eroa.?(IlDuce @ Heinä. 30 2008,13:53) kirjoitti
Aksa
Suzuki B-king -2011
Omista papereista. 03 ja 04 menee samoilla spekseillä.kirjoitti
05 eteenpäin edessä on vain koneen ilmanottoaukot, vanhemmissa on myös tuuletusaukot kuskille. Selviää kuvia tutkimalla.kirjoitti
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
(IlDuce @ Heinä. 31 2008,09:12) kirjoitti
Luulen nyt tietäväni mistä aukoista on kyse ne eivät vain oikein näy selkeästi noista kuvista mitä olen löytänyt. Ovat ilmeisesti heti koneen aukkojen yläpuolella sillee vinottain.
Aksa
Suzuki B-king -2011
Tuossa nuo koneen aukkoja ylemmät ovat näissä 2003-2004 malleissa. Uudemmissa on pelkkää muovia tuossa kohtaa.
Muutenkin noiden vuosikertojen välillä olevat muutokset ovat mielestäni aika pienet, enkä niiden perusteella tekisi ostopäätöstä. Täälläkin jotkut uudemman mallin omistajat näkevät noissa pyörissä hirveän suuren eron ja vanhempi on kuulemma paljon rumempi kuin uudempi ja muuta ihme länkytystä.
Tosi asia on, että tekniikassa on joitain eroja kuten tuo takahaarukka(mitä hyötyä tuosta?) ja moottoreissa on myös jotain pieniä veivauksia tapahtunut. Suurimmaksi osaksi tehoerot vanhan ja uudemman vuosikerran välillä johtuvat muuttuneesta mittaustavasta, eli ennen ilmoitettiin takakumilta saatu teho, sittemmin japsityyliin koneteho.
Tuolla Moto One Performace Notebookissa on hyvä vertailu Linkki, jossa samassa penkissä on ajettu 03 999, 03 999S ja 05 999. Tehoeroa ei niin kauheasti noiden välillä ole, kuten arvon dynokäppyrät todistavat. Yllättävän hienosti vetää alhaalta tuo perusmallin vanha ruoska vihreällä käppyrällään. Uudempi malli ja S vetävät pidemmän korren vasta loppumetreillä. Tuosta syystä myös dynon veto 75-200km/h sujuu nopeimmin tuolla vanhalla perusmallilla.
Ps. Tämän voi pikkuhiljaa varmaan hilata tuonne ducsupuolle, kun on juttu "hieman" lipsunut pois aprillien leiristä.
Tuossa nuo koneen aukkoja ylemmät ovat näissä 2003-2004 malleissa. Uudemmissa on pelkkää muovia tuossa kohtaa.[/quote]
No sitten veikkaus osui aivan oikeaan. ..
Itsekkin olen pikku hiljaa kallistumassa tuohon vanhempaan malliin 03-04kun hinta ja verot ovat huomattavasti edullisemmat.
PS. Pitänee laittaa uusi keskustelu aluille Ducatipuolella.
Aksa
Suzuki B-king -2011
Ei muuta kuin 999R tulemaan ja pistät sitten vähän hintavertailua helpottaaksesi ee-speedin ylivuotisten hinnat tullille, niin verotkin jäävät kohtuullisiksi. Alle 15000 euron saa Saksasta, joten halvalla saisi.
e. tässä erot 03-04 ja 05-06 999S mallien kesken
IMPROVEMENTS & BENEFITS
• New bodywork (new front fairing, side fairings, front
shield and mudguard) like on 2005 999R and 749R
• Improved aerodynamics
• Closer link to the racing world
• Taller windscreen
• Better wind protection
• New front brake radial calipers
• Higher rigidity between caliper and its mounting point
• New braced fabricated aluminium swingarm (like 999R)
• Increased stiffness/weight ratio
• Replica of the swingarm of the 999R Factory that
dominated the 2003 World Superbike Championship
• New black anodised silencer heat shield
• Improved aesthetics
• New parts of the bodywork in new material
(technopolymer Terblend NNG02)
• Lighter vs model year 04
• New Öhlins front fork (FG315)
• TiN treatment minimises stiction and improve overall
suspension performance
• Top-out spring gives better front end feel and stability
while exiting corners under hard acceleration
• Teflon spring guide and smaller spring diameter
reduce internal friction and reduces oil contamination
through less spring wear for less overall fork
wear and longer service intervals
• New Öhlins rear monoshock DU326 (single-seat) /
DU327 (double-seat)
• Full adjustability suits all riding styles and road
conditions
• Allows a greater difference between compression
and rebound damping
• Termignoni racing kit: 102 dB mono-silencer, exhaust
middle section front cylinder, exhaust cover in carbon
fibre, dedicated CPU
• Contributes to further weight reduction and increase
in power
Onhan tuossa ihan merkittäviäkin juttuja ja toki kun kyseessä on tuoreempi malli, niin tokihan niistä pyydetään hieman enemmän.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Mainosmiesten löpinöitä sanon minä, osa täysin turhia kuten
Closer link to the racing world ja Improved aesthetics -osasto
Onhan toki aivan luonnollista, että uudemmasta pyörästä pyydetään muutenkin kovempaa hintaa kuin vanhemmasta, vaikka esteettiset ominaisuudet eivät olisikaan parantuneet.
Olisi kiva tietää myös perusmallin erot vanhemman ja uudemman välillä, tuossa S-mallissa kun on tuota öhlinssiä ja muuta sälää mitä perusmalli ei vakiona tarjoa.
kyllähän vähempi jousittamaton massa, esim swingissä vaikuttaa jo ajoonki.
Mutta rumiahan nuo on kummatkin![]()
Tuolta ylempää löytyy linkki Ducatin sivuille, josta näkee normi-999 erot. Sieltähän minä kopioin nuo 999S:nkin erot.(dabster @ Heinä. 31 2008,22:00) kirjoitti
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Varmaan ihan hirveä ero, ei pysty tuolla vanhalla edes ajamaan kun on niin raskas swingi.(Luupää @ Heinä. 31 2008,22:45) kirjoitti
Ps. Ite olet![]()
Tuosta yksi, jos haeskelet vanhempikoppaista.(aki-77 @ Heinä. 31 2008,12:52) kirjoitti
Ainakin kuvien perusteella OK ja hinta kohdallaan.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.