Ketjun voi lukita.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
^
R6R tuli vuonna -06, tyyppikoodi RJ11, ja päivitettiin -08 (RJ15). Unohda vanhemmat vuosimallit, R6:a on rekisteröity paljon ylivuotisina, joten älä tuijota vuosimallia vaan tyyppikilvestä löytyvää mallikoodia. R6R mallien osalta vuosimallilla ei ole juuri merkitystä, tärkeämpää on yleiskunto ja varustelu. Rataosiin kun uppoaa helposti tuhansia euroja jos nollista alkaa rakentamaan.
RJ11 pystyy päivittämään helpohkosti RJ15 formaattiin, tosin pyörät ovat hyvin lähellä toisiaan muutekin eikä niillä ole rata-ajossa eroa. Nämä mallit ovat oikeita varikoiden volkkareita ja osia löytyy melkeinpä lähikaupan hyllystä heti maitokaapin vierestä.
Itsellä on RJ11 ollut nyt viisi vuotta, vahva suositus R6R:lle.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Mulla on Kawa ZX6R 2005 malli ratakäytössä. Läheltä seuranneena voin suositella R6R:ää.
Yamaha R6 RJ15 (tai RJ11). Muitakin voi harrastaa, jos haluaa tehdä asiat vaikeammin.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Nämä kommentit koskee -08 ja sitä uudempia.
R6 on tosi yleinen ja osia on paljon saatavilla ja nopea laite jo vakiona.
CBR600RR on ketterä ja helppo ajaa, mutta antaa tehoissa aika paljon eteen jampille ja varsinkin kawalle. Jarrut ei ole kaksiset vakiona.
ZX-6R:ssä on ihan hyvät jarrut ja selkeästi tehokkain moottori. Tosin aika paljon harvinaisempi, mutta luulisin, että vakiona R6:sta nopeampi.
GSX-R600 on tosi harvinainen Suomessa, mutta ne laitteet mitä tästä maasta löytyy taitaa olla todistetusti aika nopeita. Suurin osa niistä lienee HRP:n käsialaa. Jarrut vakiona taattua Suzuki-laatua, eli kyllä ne hidastaa, riittävästi puristaa.
675 Daytona: Hieno moottori, hyvä alusta, hyvät jarrut, helppo ajaa, mutta ei oikein kestä rata-ajoa samaan malliin kuin japsit.
Käytetyn ratapelin ostossa pätee korostetusti samat asiat kuin muunkin käytetyn ostossa. Eli kaikki kamppeet on yksilöitä ja huonosti huollettu ja räpelletty peli on hirveä rahareikä, mutta hyvin pidetty, selvällä historialla ja hyvillä huolloilla ollut on aika huoleton.
Kun mopoa menee katsomaan niin kannattaa myyjää pyytää raapimaan katteet pois päältä valmiiksi, että näkee tekniikan vähän paremmin. Samoin kannattaa ehkä vähän testailla, että minkälaiseen apinamomenttiin esim. jarrusatulat yms. on vedetty. Jos usein avattavat paikat on ylimomentissa (tai löysällä), on myös harvemmin avattavat paikat todennäköisesti vähän sinne päin. Ja samalla, kun löysyttää ne jarrusatulan pultit niin kannattaa vilkaista satulan sisään. Sieltä näkee onko jarruja putsattu ja huollettu edes suurinpiirtein järkevästi. Paljon näkee ratavehkeitä, jotka päällisin puolin kiiltää kuin paavin elin, mutta kaikki tekniikkaan liittyvä on sitten ihan pisin mettiä.
Superbike #7
Mikä tahansa yli 600cc supermoto![]()
Eihän ny kyykyllä kukaa ajele![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Itsehän ei kannata alkaa ratapyörää rakentaan, paitsi jos on paljon ylimääräisiä euroja. Jo kalliilta tuntuva sm tason pyörä on kuitenkin paljon edullisempi, kun itse ehty.
Superbike #7
Mitä muita varteenotettavia vaihtoehtoja tohon pääsylkän päivitykseen olis ku Brembo?
Brembon RCS taitaa olla se standardi, monella muullakin valmistajalla löytyy vastaavia tuotteita. Jos takataskua haluaa kaapia syvemmältä niin esimerkiksi http://www.isrbrakes.se/products/mastercylinders/ löytyy namia kansalle.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Täs ois R6R:n kone, mut on tietty vähän arvokkaampi.
https://www.harris-performance.com/news/harris-gp2/
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Joo mutku kilpipeli piti olla.
Tässäkin ois nätti peli ja teho-painosuhde kohdillaan:
https://www.gpmotorbikes.com/index.p...-mmx500-detail
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Helpostiko nuo omavalmisteena kilvittäisi. Tarjoan kaljan sille, joka toteuttaa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Täältäki vielä yks ääni R6R:lle, 3 vuotta tuli kierrettyä semmosella ratoja (RJ15).
Itse en muita edes harkitsisi.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Bemari, ja säädöillä leikkaa tonnarista kuussatasen. Helppo ajettava, ja kaupan päälle erittäin toimiva luistokontrolli. Saa räpeltää kaasulla rauhassa niin paljo ku haluaa, ja mitään ei tapahu. 09-10 bemarin koko ja geometria on abaut sama kuin kuussatasissa, painossa eroa muutama kilo, ei muuta eroa.
Ja sit ku alkaa kusiaisen velttous ahistamaan, niin muuttaa säädöt ja pääsee pelleileen tonnarilla.
Kutoskawoissa -07 tai uudempi.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Eiks noissa aika saman verran ole liikkuvia osia kuin muissakin? Siinä eniten-mallissa on säätö kahvan etäisyydelle sekä välitykselle, ei muuta liikkuvaa. Tiivisteistä en oikein osaa sanoa muuta, kuin että mulla olevissa -08 ostetuissa sylkissä on edelleen orkkistiivisteet. Kytkinpuoli välillä pidemmän käyttämättömyyden jälkeen ei oikein palauta ihan takaisin asti, eli siinä voisi olla tiivareiden vaihto ajankohtainen.
Miinuspuolia tossa ISR:ssä taas on hinta, osien heikompi saatavuus, sekä se, että ei ole taittuvia kahvoja. Kaadossa siis todennäköisesti pääsee vaihtamaan vivun, ehkä myös vivun ja sylkän välisen kiinnikepalan. Se onneksi on helppo ja nopea tehdä, eikä vaadi jarrunesteen kanssa läträämistä, mutta osat ovat hintavia. Eli jos haluaa olla erilainen nuori (mä halusin) niin mun mielestä ihan kelpo kamaa. Mutta jos haluaa edullisempaa hintaa kaikkineen ja helppoa varaosien saatavuutta, niin sitten esimerkiksi tuo Brembo RCS, johon varmasti saa kaadon jälkeen varikoltakin vivun jonkun pakista.
1835
Oho, sittenhän toikin kallistuu ruottalaisten eduksiISR:n pelkkää vipua näyttäis saavan jollain 60 egellä, mutta toki maailman ääristä pitää aina hankkia ja voi olla että pelkällä vivulla ei selviäkään, eli hinta pompsahtaa siinäkin.
1835