Kas tässä tiedotetta.
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Onko Sarvanmaalla jokin erityinen suhde moottoripyöräilyyn, eli miksi hän puhujana?
"Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
Sarvamaa on suomalaisista MEPeistä se, joka on ajanut aktiivisesti motoristien asiaa ja kuunnellut mielipiteitä, jopa kysynyt niitä. Ehdottomasti ukko paikallaan, hienoa että vaivautuu puhumaan.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Jos näin on niin sitten ymmärrän, osin. Kaikkiaan muuten olen sitä mieltä että poliitikkojen ja politiikan sotkeminen näihin harrastusasioihin on ehdoton no no. Tai siis niiden jotka hoitavat asioita pitää tietysti olla yhteydessä heihin ja niin edelleen, mutta että poliitikot tulevat harrastustilaisuuksiin poliitikkoina, eivät yhtenä harrastajana muiden joukossa, suhtaudun kielteisesti. Ai niin, olen Smoton jäsen, siksi kommentoin.
"Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
Periaatteellisella tasolla ihan ymmärrettävä näkökanta, mutta äärettömän lyhytnäköinen. Jos aktiivista yhteyttä poliitikkoihin ei rakennettaisi, olisi meillä ainakin katsastukset, eikä pyöriä tarvitsisi rakentaa laillisesti minivilkkujen asentamista enempää.
Meidän koko yhteiskunnan ongelma on enemmistön tyrannia. Käytännössä asiaan kuin asiaan on löydettävissä enemmistö joka vastustaa ko. asiaa tai jolle se on yhdentekevä, joten sen kieltäminen/rajoittaminen/muu perusteeton haitanteko ei haittaa. Suurilta osin päätökset tehdään kuitenkin Brysselissä ja tietyiltä osin myös Arkadianmäellä, joten siellä on syytä olla paikalla.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Pitkälti Sarvanmaan ansiosta edellinen katsastuscase päättyi meille suotuisasti. Mies paikallaan ja auttanut meitä merkittävästi.
Poliitikot yleisellä tasolla on Smoto:n toiminnan kulmakivi. Me asioimme pääosin poliitikkojen, virkamiesten ja virastojen kanssa. Se on ainut tie vaikuttaa lainsäädäntöön ja edunvalvojana juuri se on meidän tehtävä.
Henkilökohtainen Smoto-kalenterini viimeajoilta ja lähitulevaisuudessa sisältää LVM-tapaaminen, Eduskuntavierailu kansanedustaja Mykkästä tapaamaan, OTI-semma ja tapaaminen, Traficom-semma ja tapaaminen, motoparlamentti (useita vaikuttajia kansanedustajista virkamiehiin) jne...
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
^Jonkinlaista kokemusta aihepiiristä omaavana voin vahvistaa jäsenten PoS ja basic yllä esittämän.
Poliitikoista voi yleisesti ottaen olla montaa mieltä, mutta edunvalvonnan näkökulmasta poliittiset päätöksentekijät ovat aivan kriittisiä edunvalvonnan tulosten näkökulmasta. Osa tekee jopa ihan raakaa duunia meidän eteemme, osa käyttää arvovaltaansa vaikuttaakseen virkamiehiin. Poliitikolla on monta tapaa vaikuttaa ja usein pienetkin teot ratkaisevat paljon.
Omalla "aktiiviurallani" tapasin paljon kansanedustajia ja meppejä. Silloin oli lohdullista huomata, että meidän asiaamme ajavia fiksuja kavereita löytyi poliittisen värisuoran jokaiselta sektorilta. Jopa niistä punaisista ja vihreistä, joita mä muissa yhteyksissä inhoan syvästi.
Kehotan siis arvoisia kanssaharrastajia suhtautumaan asiaankuuluvalla kunnioituksella siihen, että niinkin merkittävässä asemassa oleva heebo kuin Petri Sarvamaa on raivannut kalenteristaan tilaa osallistua motskariporukan juhlallisuuksiin. Sillä on kalenterissaan pari muutakin juttua.
High Stuck Are Wit To
"Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
"Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
Moottoripyöräharrastuksen edellytykset ovat jatkuvasti vaarantumassa yhteiskunnan toimesta. Jotta me saadaan harrastaa mahdollisimman pitkään ja mahdollisimman vapaasti, on tärkeää olla hyvät suhteet niihin, jotka yhteiskunnan – ja siinä samalla harrastuksen – pelisääntöjä kirjoittavat.
Muun uskottelu itselleen on naiivia ja lyhytnäköistä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Niin. Mitä hyvät suhteet ylipäänsä ovat ja mitä niiden rakentaminen vaatii?
Lisäksi kannattaa huomata, että vaikka harrastajalle kyseessä olisikin harrastus, SMOTO:lle jokainen tilaisuus on myös a) edunvalvonta- ja b) sidosryhmäsuhdetoimintatilaisuus. Jos asiaa halutaan ajatella oikein raadollisesti, valjastaa SMOTO puhujaksi kutsuessaan Sarvamaan tukemaan omaa "propagandaansa".
Ja ainakin mua kiinnostaa yhteenveto Brysselin uusimmista kuulumisista. Toivottavasti puhe näytetään webcastina. Leviäsi se propaganda paljon tehokkaammin.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ja jotta SMOTO:lla on "voimaa" vaikuttaa, niin se tarvitsee riittävästi jäseniä ja näin ollen jokaisen moottoripyöräilijän pitäisi kuulua semmoisen porukaan, joka kuuluu SMOTO:on.
Moottoripyora.org ei ole ainoa vaihtoehto.