Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 47:sta
    Traktori peruutti sken pin. Tilanne meni nin: saavutin pikkutiell traktorin, joka hidasti ja hidasti. Min hidastin mys. Tie oli irtisoralla, joten katurenkain varustetulla pyrll ei ollut mitn mahdollisuutta kkiliikkeisiin. Lopulta traktori krryineen pyshtyi ja min muutaman metrin phn krryn taakse. Sitten traktori lhti peruuttamaan. Minulla ei ollut pientkn toivoa ehti pyrn plt pakoon. Olin jo krryn alla ja sen pyr vyryi kohti ptni. Ehdin jo ajatella, ett nyt lhtee henki. No, kuten nette, olen tss. Traktori pyshtyi ehk sekuntin ennen kuin olisin murskaantunut. Tll hetkell istun trisemss terveyskeskuksessa.

Oppi: l ikin mistn syyst aja perkrryjen katveisiin, jos se voi edes teoriassa lhte peruuttamaan! Mieluiten ei lainkaan.
    Jos haluatte kommentoida, pyytisin ystvllisesti olemaan syyllistmtt tapahtuneesta minua tai traktorin kuljettajaa.
    Maailma on leluni. Tai sitten min olen maailman lelu.
    Nyks: Annu. Ja CBR1100XX -00 Ext: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
    Ei niist peileist mitn kuorman taakse ne, vaikka olisivat ehjt. Kunnon sumutorvet pyrn, niin nimerkki kuuluu tyynen pakkasyn 30 km phn ja kesllkin traktorin kabiiniin 20 metrin phn.
    Niin sit juuri pit nyt selvitt, ett kuka sanoi minulle ja mit, ett sain sellaisen ksityksen, mink sanoin ksityksenni.
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jsen
    Kuumottava tilanne.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ei niist peileist mitn kuorman taakse ne, vaikka olisivat ehjt. Kunnon sumutorvet pyrn, niin nimerkki kuuluu tyynen pakkasyn 30 km phn ja kesllkin traktorin kabiiniin 20 metrin phn.
    Taitaa toi ttti olla se kaikkein huonoimmin toimiva "lisvaruste" pyrss! Loud pipes jne...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600

How far can you travel when you're six feet underground?
    Lainaa ted kirjoitti Katso viesti
    Traktori peruutti sken pin.

Oppi: l ikin mistn syyst aja perkrryjen katveisiin, jos se voi edes teoriassa lhte peruuttamaan! Mieluiten ei lainkaan.
    Sama koskee kuorma-ja pakettiautoja
    nimimerkki: pakun jyrm
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
    Hyv vinkki. Ptee kaikkiin isoihin ajoneuvoihin ja meidn kyln "keski-ikisten" ajamiin pikkuautoihin.

Mein kyln pikkuiset ajoneuvot: sumutorvikaan ei auta, jos kuljettaja on lhes kuuro; peileist ei apua, jos ei niskat taivu sen vertaa, ett nkisi peilin - ja jos nkisikin, niin nkkyky niin heikko, ett ei ne. Mutta hmmentvn hyvin tiell pysyvt...

Miten pyrn kvi?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - m
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - m
    Ex-pyr: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyr: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
    Lainaa yLiitj kirjoitti Katso viesti
    Mein kyln pikkuiset ajoneuvot: sumutorvikaan ei auta, jos kuljettaja on lhes kuuro
    Auttaa se. Minulla on tysin syntymkuuro kaveri ja hn kuulee sumutorven n 300 metrin pst. Ja sama kaveri pystyy kuitenkin omaksi, ja takapenkkilisten iloksi paukuttelemaan tykinlaukauksia auton sisll, joten ei se kuulo kovin hyv ole. Ehk reagoivat kylkiviiva-aistilla tai jonkin kehon osan trinll torviin.
    Niin sit juuri pit nyt selvitt, ett kuka sanoi minulle ja mit, ett sain sellaisen ksityksen, mink sanoin ksityksenni.
    Ei ne huomaa aina edes valkoista autoa. Pari vuotta sitten pyshdyin Volvolla Oulun keskustassa liikennevaloihin vasemmalle kntyvien kaistalle pienen umpikoppisen kuorma-auton pern. Yhtkki tuo sankari alkoi peruuttaa. Karkuun ei pse kun takana ja oikealla oli autoja, vasemmalla vastaantulevia. Tyyttiin ja pitkien vilkutukseen se ei reagoinut mitenkn. Puskuri tyntyi jo konepellin plle kun tuo sankari viimein pysytti, tempaisi oikealle kaistalle ja valoista suoraan. En tuntenut osumaa, mutta rekisterin ylreunasta lytyi pieni, tuore kolo. Tuon jlkeen olen pyshtynyt jonon pern aina niin, ett itse nen edess olevan vasemman peilin, jos suinkin on tilaa.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
    Huhhuh. Olen kyll kuullu ennakoivan ajon kurssista, mutta pitis kai ilmoittautua ennakoivan pyshtymisen kurssille, jos sellainen jrjestetn.

Mutta kiitos kun postasit. Aiheellinen muistutus katvealueista.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 02.09.2019 klo 23:48.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Lainaa yLiitj kirjoitti Katso viesti
    Hyv vinkki. Ptee kaikkiin isoihin ajoneuvoihin ja meidn kyln "keski-ikisten" ajamiin pikkuautoihin.

Mein kyln pikkuiset ajoneuvot: sumutorvikaan ei auta, jos kuljettaja on lhes kuuro; peileist ei apua, jos ei niskat taivu sen vertaa, ett nkisi peilin - ja jos nkisikin, niin nkkyky niin heikko, ett ei ne. Mutta hmmentvn hyvin tiell pysyvt...

Miten pyrn kvi?
    En ole viel katsonut tarkkaan. Kyseess on XJ900Div. Etukate pahasti naarmuilla ja lamppu jotenkin t helvete. Oikea peili ja etuvilkku prein, jarrukahva jollakin humoristisella tavalla tasaisen kaarevalla mutkalla. Oikea nenvaimennin lommolla ja naarmuilla. Tankissa uusia naarmuja. Takalaukkukin nkyy kokeneen jonkinmoisen metamorfoosin. Kunhan sade ja pnsrky lakkaavat, pit katsella tarkemmin viel. Kun kyse on noin puolentoista tonnin hintaisesta pyrst, niin saapi nhd, kiinnostaako vakuutusyhtiit remontti.
    Maailma on leluni. Tai sitten min olen maailman lelu.
    Nyks: Annu. Ja CBR1100XX -00 Ext: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
    Lainaa ted kirjoitti Katso viesti
    En ole viel katsonut tarkkaan. Kyseess on XJ900Div. Etukate pahasti naarmuilla ja lamppu jotenkin t helvete. Oikea peili ja etuvilkku prein, jarrukahva jollakin humoristisella tavalla tasaisen kaarevalla mutkalla. Oikea nenvaimennin lommolla ja naarmuilla. Tankissa uusia naarmuja. Takalaukkukin nkyy kokeneen jonkinmoisen metamorfoosin. Kunhan sade ja pnsrky lakkaavat, pit katsella tarkemmin viel. Kun kyse on noin puolentoista tonnin hintaisesta pyrst, niin saapi nhd, kiinnostaako vakuutusyhtiit remontti.
    Vakuutusyhti kustantaa rempan 60% saakka tuotteen arvosta ja sen jlkeen jutellaan kertakorvauksesta tai lunastuksesta.
    Juu, hukkuu kyll ihan kokonainen henkilautokin kuorma-auton taakse, ainakin jos pit pk-seudulta tuttua ruuhkassa ajettavaa turvavli. Ei n peileist koko autoa suoraan ajaessa.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
    En kyll halua kokea tedin tilannetta

Loud pipes.... niiden kyttjt voi tynt loudpipesit omaan ja nauttia sit kautta kovista nist... kas kun ei alettu tarjoamaan vastaohjausta, tissej airbgiksi tai delvacia pelastamaan maailma...
    Kyltason kurapyrilij.
    Tietyll tapaa thn kiteytyy nykyinen liikennekulttuuri, josta minknlainen maalaisjrki on kadonnut kauan sitten. Merkittvll osalla kuskeja ei ole mitn ksityst siit, mit liikenteess saa tehd, voi tehd tai kannattaa tehd.

Ryhmittyminen on tuntematon ksite siin kuin turvavlikin, peruuttaminen yksisuuntaisella tai moottoritiell ei ole mikn ongelma, ja mopoautonhan nyt varsinkin voi ohittaa ihan huoletta sokealla mennyppylll keltaisella viivalla koko auton vastaantulijoiden puolelle siirten, olipa rajoitus 80 tai 100. Ja luonnollisesti apteekkiin mennytt puolisoakin voi jd odottamaan yksisuuntaisella kadulla pyskidyn autorivin rinnalle kymmeneksi minuutiksi, kunhan muistaa laittaa vaan vilkun plle, koska sehn ei haittaa mitn, ett takaatuleva joutuu kiertmn jalkakytvn kautta. Ja tss oli vasta muutama esimerkki siit, mit nkee lhes pivittin, eik nihin suorituksiin tarvita edes sit knnykk tai somea.
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tietyll tapaa thn kiteytyy nykyinen liikennekulttuuri, josta minknlainen maalaisjrki on kadonnut kauan sitten. Merkittvll osalla kuskeja ei ole mitn ksityst siit, mit liikenteess saa tehd, voi tehd tai kannattaa tehd.
    Vitn tysin pinvastaista.
    Nykyinen liikennekulttuuri on liiaksi maalaisjrjen ohjaamaa, sen sijaan, ett ajettaisiin liikennesntjen mukaan.
    Ongelma tulee siin, ett jokaisella kuljettajalla on on se OMA, aina oikeassa oleva maalaisjrki, mutta valitettavasti sen toimintaa ei muut tied, joten lainatakseni ern keskustelupalstalaisen allekirjoitusta:
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.

Joten kaaos on valmis, kun liikennesntjen sijaan vedelln maalaisjrjell.
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Joten kaaos on valmis, kun liikennesntjen sijaan vedelln maalaisjrjell.
    Tavallaan olet oikeassa, tavallaan et. Nimittin esimerkiksi noissa kuolemaa halveksuvissa sokkosuorituksissa ja moottoritieperuutteluissa ei kyll ole maalais- tai mitn muutakaan jrjen hivent.
    Itse olen tysin kyseenalaistanut termin "maalaisjrki" tss alati yh ihmeellisemmksi muuttuneessa maailmassa.
    Jos joku sanoo, ett kytetn maalaisjrke, niin min kysyn, ett kenen maalaisjrke...

Ennen, vanhaan hyvn aikaan maalaisjrki saattoi oikeasti tarkoittaa jotain, mutta ei en.
    Laitetaan rip, "tolokun immeinen" ja toinen rip suorittamaan joku tehtv maalaisjrke hyvksi kytten.
    Voi olla, ett on kolme tapaa toimia ja kolme lopputulosta, mutta kaikki on yht oikeita.
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Loud pipes.... niiden kyttjt voi tynt loudpipesit omaan ja nauttia sit kautta kovista nist...
    Niinp. Oma oli vaan se retorinen huomautus nist putkista. Parempi olis kun itse kukin tarkistaisi, ett edes se orkkis torvi toimii.

pyrst kannattaa bailout. antaa kaatua.

moottorin ulvautus lytyy nopeammin kuin ttti. ttti kytt niin harvoin, etten itse oikein edes tied miss se on.
    we cannot tolerate zero tolerance!
    Hui! Hienoa, ett olet hengiss. Ja kiitos, ett jaoit kokemuksen. Trke muistutus minullekin.
    Moto Morini 9 1/2
    Kawasaki zx12r (lunariin x2)
    Kawasaki ZRX 1100 (lytyy viel tallista)
    Honda cbx 650 Nighthawk
    Nin tllasena emeritus-rahtarina on pakko tarttua tuohon tllkin pernkuulutettuun maalaisjrkeen... Kai nyt ***tana jokainen motoristi ymmrt, ett jos ei itse ne rahtaria sen peileist, ei sekn voi nhd sua?!?!? Siihen raskaan taakse keskelle meneminen on suunnilleen yht fiksua kuin parkkiksella ajaisi henkilauton takaa vaikka sill jo palaa peruutusvalot... Ja nyt en siis puhu tst Tedin kauhunhetkest; avauksessahan jo kerrottiin ett alla oli sek lys soraa ett tourinkikumit, joten viimehetken ajolinjamuutokset oli poissuljettuja, paska flaxi. Mutta siis siit terveest jrjest...

-jp-

PS. Yhden Saabin olen peruuttanut lunariin: laitoin krryst ovet kiinni (Manskun jalkiksella), kiipesin sakastiin ja knsin esiin seuraavan rahtikirjan. Marlboro palamaan ja pakki sisn kun etupuskuri oli liikennevoltolppaa vasten. Ei meinannut Scania menn, eka ajatus ett ***ttu kytkin luistaa... Laskin etupuskurin uudestaan kiinni siihen tolppaan ja otin vhn vauhtia kun ajattelin ett jonkun pyrn takana on joku lankku tai tiili kun se torppa oli julkisivuremontissa... Lis vauhtia ja meno loppu taas, nyt pienell niefektill varustettuna ja mummotkin nkyi osottelevan sormella sinne krryn taakse... M tsiigaamaan; no sinnehn oli jo joku leipkaupan myyntipllikk ehtinyt Saabinsa pyskimn, metri puskurista ja ihan keskelle. Oli vhn kalpee merkonoomi kun ei ollut edes autostaan ulos ehtinyt ennen ku m aloin pakittelee...
    Iloa elmn: BMW R1200GSA Rallye & R1200GSA Triple Black
    Nin toisena emeritus-rahtarina voin sanoa viimeisen kymmenen vuoden aikana sellaisen keksinnn kuin peruutuskameran pelastaneen vhintn yhden-kaksi ihmishenke ja/tai ajoneuvoa jok` ikinen vuosi...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumnkkri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
    Puolassa olin miltei tuon tyyppisess kolarissa mukana. Autojono pyshtyi valoihin loivassa alamess, edess henkilauto ja sen edell joku pressulava-auto. Jostain syyst lava-auto lhti peruuttamaan taaksepin alkaen tynt henkilautoa minua kohti. Siin sitten yritin lykki pyr taaksepin ylmkeen huonoin tuloksin. Onneksi yhdistelm pyshtyi ennen minua.

Tilanteessa kuumotti kahdesti, lhelt piti tilanne ja sitten kun nki kun pikku autosta astui ulos "hiukkasen" kimpaantunut nainen. Sliksi kvi vanhaa ukkoa, joka ajoi lava-autoa.
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Nin toisena emeritus-rahtarina voin sanoa viimeisen kymmenen vuoden aikana sellaisen keksinnn kuin peruutuskameran pelastaneen vhintn yhden-kaksi ihmishenke ja/tai ajoneuvoa jok` ikinen vuosi...
    Ja linja-autojen takalaseissa kytettvt fresnel-linssit lopettivat ilmaiset, talvella tapahtuvat reissut kylille postiauton puskurissa roikkuen. Umpikopeissa eivt tietenkn auta. Peruutustutkakin pelastaa ihmisi ja elimi ja vhent kolhuja. Kumma, etteivt vakuutusyhtit huomioi laitteita mitenkn vakuutusten hinnoissa; parkkipaikkakolarit kun alkavat muodostaa aika merkittvn osan korvauksista.
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Kumma, etteivt vakuutusyhtit huomioi laitteita mitenkn vakuutusten hinnoissa; parkkipaikkakolarit kun alkavat muodostaa aika merkittvn osan korvauksista.
    Eiks samalla perusteella pitisi saada alennusta, jos pit nkns korttivaatimuksia parempana? Tieliikennelaissa taidetaan puhua jotain liikkeellelhtijn velvollisuuksista. Jotka ei tyty sill, ett malboron kanssa tutkii rahtikirjapinoa, ja sen jlkeen peruuttaa sokkona jonkun plle!

Nin sadonkorjuun aikaan traktoreita onkin aika vilkkaasti liikenteess! Eilen joutui muutamat htjarrut tekemn ja ohjaamaan "pientareelle"
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jotka ei tyty sill, ett malboron kanssa tutkii rahtikirjapinoa, ja sen jlkeen peruuttaa sokkona jonkun plle!
    Jaha, s taidatkin olla nit superautoilijoita, rntgenkatse ja telepaattisia kykyj... a)Tapaus sattui joskus 80-luvulla, ei ollu tutkia tai kameroita, b) Rahtikirja ja Marlboro mainittiin jotta (tysijrkinen) lukija hiffaisi ett homma tapahtui melko rivakasti ilman ylimrist vatulointia, max 1 min ovien sulkemisesta oli pata tulilla ja vehkeet liikkeell. Kerropas nyt superautoilija tllaiselle tunarille kuinka S olisit ehkisyt tuon tapahtuman. Ihan vaan jotta mkin oppisin...

-jp-
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Jaha, s taidatkin olla nit superautoilijoita, rntgenkatse ja telepaattisia kykyj... a)Tapaus sattui joskus 80-luvulla, ei ollu tutkia tai kameroita, b) Rahtikirja ja Marlboro mainittiin jotta (tysijrkinen) lukija hiffaisi ett homma tapahtui melko rivakasti ilman ylimrist vatulointia, max 1 min ovien sulkemisesta oli pata tulilla ja vehkeet liikkeell. Kerropas nyt superautoilija tllaiselle tunarille kuinka S olisit ehkisyt tuon tapahtuman. Ihan vaan jotta mkin oppisin...

-jp-
    Allejnytk tss tuomittiin syylliseksi?

Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Allejnytk tss tuomittiin syylliseksi?
    Ei tuossa ketn tuomittu, m maksoin viulut. Mutta eip tss siit ollutkaan kyse vaan siit, kuinka S olisit estnyt tuota tapahtumasta. Odotan edelleen niit sun neuvoja.

-JP-
  30.  
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Ei tuossa ketn tuomittu, m maksoin viulut. Mutta eip tss siit ollutkaan kyse vaan siit, kuinka S olisit estnyt tuota tapahtumasta. Odotan edelleen niit sun neuvoja.

-JP-
    Pakkoko se huussi oli ajaa jalkakytvll sellaiseen paikkaan, ettei peruuttamatta sokkona pois pssyt? Yht hyvinhn siell olisi takana voinut olla lapsenvaunuja tyntv iti (nitkin on tainnut tapahtua?), ja jlki olisi ollut peruuttamatonta.

Pakkoko se oli jd hyttiin Jallua lukemaan, taustan olisit voinut varmistaa ennen hyttiin nousua, ja seurata peilej ettei sinne kukaan kerki ennen peruutusta tulemaan.

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen