Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Minulla on SW-Motechin Blaze satulalaukut: https://sw-motech.com/en/bike/HONDA/...2572047927.htm

    Onko muilla millaisia kokemuksia näistä laukuista?

    Eniten kiinnostaa niiden vedenpitävyys. Laukkujen mukana tuli kyllä drybagit, johon itse tavarat pakataan ja näin pysyvät kuivana, mutta onko joku yrittänyt kuitenkin suojata itse laukkuja ulkopuolelta esim. repuille tarkoitetuilla sadesuojilla (esim. https://www.clasohlson.com/fi/Heijas...puun/31-9943-1)? Toistaiseksi olen ajellut näiden kanssa muutaman sata kilsaa, mutta vain kuivalla kelillä.
    (Muille tiedoksi, että laukut ovat siis nylonia eikä vetoketjuja ole suojattu millään)

    Lisäksi oletteko laittaneet kuinka paljon suojamuovia pyörään hankaaviin kohtiin vai oletteko keksineet jotain vaihtoehtoisia suojaustapoja tarrojen lisäksi? Itsellä on tällä hetkellä yksi kerros tarraa eikä ole vielä kulunut mihinkään, kun en kauhean usein käytä näitä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Honda CB500F (2017)
    Seuraa Instagramissa @mingooda
  2. #2
    Jos suojaat satulalaukkuja ulkopuolisilla suojilla, sinne väliin pukkaa ajossa kerääntymään melko paljon ilmaa. Ei auta vaikka kuika yrität tehdä tiivistä pakettia niin se ilma vaan jostain sinne änkee -ne kun ovat niin pieniä molekyylejä nääs. Ja kun sitä ilmaa sinne pääsee se samalla aiheuttaa sen ulkopuolisen suojan liikkumista, heilumista ja vedenpitävyyden heikkenemistä.
    Itsellä käytössä Motechin Bags Connection tankkilaukku jonka päälle laitetaan Motechin oma sadesuoja, siitäkin tulee melkoinen ilmapallo ajossa. Ja olen kuullut/ nähnyt että noita sadesuojia hajoilee sen takia kun niissä se ilmavirta pelehtii sisällä.
    SW Motech pitää suht hyvin vettä suojaamattomanakin mutta vähitellen kangas/ pintamateriaali kastuu läpimäräksi ja päästää siten vettä läpi. Suosittelen pakkaamaan kamat muovipusseihin tai sitten käyttämään niitä sisäkasseja. 2014 kävin Alpeilla juurikin noilla Blaze -laukuilla ja hyvin sen reissun pitivät vettä (Yhtenä päivänä teippasin jätesäkeistä sadesuojat, ne hajosivat!) Ainakin yhtenä toisena päivänä satoi ihan kunnolla mutta laukut pitivät pääosin veden ulkopuolella.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #3
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jos suojaat satulalaukkuja ulkopuolisilla suojilla, sinne väliin pukkaa ajossa kerääntymään melko paljon ilmaa. ...
    Thanks Go-Za, hyviä pointteja. Kokeilinkin omaa reppusuojaa laukun päälle (tuota laittamani linkin Clas Ohlsonin suojaa mitä käytän normirepun suojana) ja sehän on aika iso. Todennäköisesti kävisi juuri niin, että se olisi ilmapallona ja hajoaisi/irtoisi jossain vaiheessa...

    Näin vaan tämän liitteen mukaisen Wishin mainoksen samantapaisesta halpisversiosta niin tuli mieleen voisiko se toimia.

    Sisäkasseja käytän ehdottomasti, muutenkin helpompi pakata laukut niiden avulla.

    Mutta mutta kokemuksia tosiaan kaipaillen!
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Honda CB500F (2017)
    Seuraa Instagramissa @mingooda
  4. #4
    Go-Za kiteytti tuossa aika lailla kaiken olennaisen.

    Jos laukkua ei ole alkujaan ajateltu oikeesti vesitiiviiksi, sitä itseään ei millään
    järki/kohtuujutuilla sellaiseksi saa. Tosiasiat kannattaa kohdata..... kuten sekin, että
    noihin tarjottavat "sadesuojat" täyttävät tehtävänsä käytännössä vain parkissa, ei ajossa.

    "Kasseihin" voi toki pensselöidä/uittaa sisäpuolelle vaikka märkätilojen vedeneristysmassasta alkaen
    kaikkea näppärää, mutta heikoin ja viimeinen lenkki, vetoketjut ym. detaljit, ovat silti "kädessä".
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #5
    Itse ostin vastaavien laukkujen vedenkeston parantamiseen partioaitasta teltan, reppujen ja muiden vastaavien ulkoilukamppeiden kyllästämiseen tarkoitettua ainetta. Vetoketjujen tiiveyttä se ei varmastikaan paranna, mutta voisi vähentää muuten laukkujen itseensä imemää vesimäärää. Käytännön toimivuus jäi lopulta testaamatta, kun pyörä ja laukut ehtivät vaihtua ennen seuraavaa laukkuja kaipaavaa reissua.
  6. #6
    Omilla on tullut ajettua paisteessa, vesi- ja räntäsateessa. Tavarat ovat pysyneet kuivina sisäpussissa ongelmitta.

    Kyllä ne laukut on tehty kastumaan, pitää vain huolen että pitää tavarat siellä pussissa Elektroniikan olen saattanut pidemmällä reissulla laittaa vielä omaan pussiinsa tuplasuojaukseksi.
  7. #7
    Noin 7000 km on omat laukut (samanlaiset kuin sinulla) matkanneet mukana. Viime vuoden reissulla yhtenä päivänä vettä satoi puoli päivää. Laukut olivat hieman kosteat sisältä ja myös suojapussien sisältä.
    Sinänsä ei itseäni haittaa sillä pakkaan kaikki varusteet ja vaatteet Ikean minigrip pusseihin. Ovat näin aina kuivina. Lisäksi kun rullaan vaattet pussiin niin lopuksi istun pakkauksen päälle jolloin ilmat poistuu ja pakkaus on mahdollisimman pieni. Toimii.
    Mukana aina molempiin laukkuihin pikku lukot. Eivät todellista rosmoa pidättele mutta julkisella paikalla pieni suoja. Tänä vuonna en käyttänyt kertaakaan.
    Minulla Z:ssa myös tuo SW:n pikku tankkilaukku. Aina mukana. Siellä renkaanpaikkaussetti, lompakko, jne. Tänä kesänä pikku sateessa Italiassa laitoin sen sadesuojan päälle. Hyvin pysyi...jonkin aikaa kunnes ilma kiskaisi sen irti, tosin vauhtiakin oli reippaasti. Piti kävellä motarin piennarta useampi sata metriä taaksepäin mutta löysin sen vielä.
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  8. #8
    Kiitos kokemuksista! Tänään ajeltu 400+ kilometriä laukkujen kanssa mutta aurinko paistoi vaan. Ehkä luotan että pysyvät kuivina sisäkasseissa. Tärkeimmät laitan takalaukkuun johon nyt ainakin luotan ja siellä sisällä vielä tärkeimmät XXLstä ostettuun pikkudrybagiin
    Honda CB500F (2017)
    Seuraa Instagramissa @mingooda
  9.  
  10. #9
    Päivitystä tähän nyt kun olen laukkujen kanssa sateessa ajanut.

    Ajoin jatkuvassa sateessa n. 70km matkan näiden laukkujen kanssa. Sisältäen yhden pysähdyksen huoltsikalla, jolloin laukut seisoivat sateessa pikaisen ruokailun ajan. Noh, kyllähän laukut oli kuin uitetut koirat Kun avasin laukut perillä niin niiden pohjalla oli pienet vesilammikot.. varmaankin kun huoltsikalla seisoin niin vesi pääsi ylhäällä olevien vetoketjujen kautta läpi. Tavarat onneksi kuivina drybagien sisällä, eli drybagit ainakin vielä pitää vettä!

    Ja tietty sateessa ajon jälkeen laukut ovat ihan kuraiset, eli ei auta kuin suihkuttaa ne heti ajon jälkeen suihkun alla ja laittaa yöksi saunaan kuivumaan. Putsaaminen on kyllä pain in the ass kun hiekka ei tunnu koskaan lähtevän pois laukkujen pinnoista. Kuivuminen on tapahtunut yleensä yhdessä yössä...

    Ja sanotaan että ei tarvitse edes olla tuota 70 kilometriä kun mun laukut imee vettä sisään laukkujen ala/etuosasta kohdasta jossa on vetoketjut (vetoketjut laukkujen laajentamiseksi).

    Anyway, aika oletetusti laukut toimineet, eli ei tullut yllätyksenä että eivät pidä vettä.

    Muuten kyllä tykkään näistä laukuista! Edelleen parasta, kun pyörässä ei tarvitse olla mitään kiinteitä laukkurautoja. Käytän näitä melkein joka viikonloppu, kun ajelen kotien väliä ja pitää pakata vaatetta ja kenkää mukaan. Pyörän takaosa ollaan teipattu aika huolellisesti ettei naarmuunnu ja laukut pitää laittaa aina ajatuksella pyörän päälle ettei osu turhiin paikkoihin niitä naarmuttaen.

    Tämä vaan kommenttina, jos joku eksyy etsimään tietoa näistä laukuista.

    Tässä kuva pyörästä laukkuineen
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Honda CB500F (2017)
    Seuraa Instagramissa @mingooda