Terve! Nyt on tämmönen vika ilmentyny mun 955i daytonaan (vm-2000), Kylmänä lähtee nätisti käyntiin, käy hyvin ja vastaa kaasuun kylmänä. Kun moottori lämmennyt, parin sekunnin välein tyhjäkäynnillä kuulostaa siltä kuin jättäisi pari kierrosta antamatta kipinää ollenkaan. Kaasun vaste on ihan perseestä ja paukkuu putkeen pirusti kun kaasusta päästää. Kun kierroksia pitää tasasena alle 3k rpm niin muutaman hetken välein tekee tuota että unohtaa sytyttää taas pari kierrosta ja meinaa sammua kunnes löytää taas sytkän takasi.
Tähän mennessessä korjaamolla testanneet että anturit kuulemma kaikki toimii ja tuottaa dataa niin kuin kuuluukin. Bensanpaineet pysyy kohillaan. Venttiilin välykset tarkastettu ja säädetty. Kaasuläpät synkatty. Ilmanputsari vaihdettu.
Viime viikolla kun olin korjaamolle yhteydessä sanoin että kokeilee nyt vielä tulpat vaihtaa jos paranis. Itse vaihdoin keväällä iridiumit mitkä piti olla vastaavat kuin alkuperäiset joten vielä ei tietoa jos ne ollu huonot.
Kertokaas mistä sitte lähtis vikaa etsimään?
Vaihda akku. Kaks kertaa vastaavat joskin lievemmät oireet korjattu laakista uudella patterilla.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ei kyllä mikään erityinen tuu mieleen. Service manuaali sulla kai on ? Siinä on aika laaja vian hakutaulukko.
Mut ennen akkua kannattaa varmistaa että maajohto on kunnolla kiinni eikä liitos hapettunu.
Sitte voi kokeilla akkua.
Sit mää lähtisi kokeileen puolia tai muuta joka lämpenee, koska on lämpöriippuvainen.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Mulla hajos joskus 955i-koneesta puola. Jollain tietyillä kierroksilla ja tietyllä kuormalla putosi yksi pytty hetkeksi pois. 99% ajasta toimi ihan normaalisti. Eli siinä olis kans yksi vaihtoehto, tosin sen selvittäminen ilman uutta puolaa voi olla haastavaa.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Akku tsekattu ja siitä ei ollu mitään apua anto vanhan olla tai laitto uuden tilalle. Sitte jos jostai löytyis puolat kokeiluun että toimiiko kun ei viittis ostaa summassakaan.
ja kumpaa mallia on puolat? ruuvilla kiinnitettävää (nro7 ) vai vain paikalleen painettava "porkkana" (nro6) ?
Ilmeisesti tuota ruuvikiinnitteistä, jos on 2000 mallia?
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Minulla oli vastaavia ongelmia, ei ehkä noin rajuja, mutta puolan vaihdolla korjaantui.
Mittaa puolien ensiö- ja toisiovasteet
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Ruuveillahan nuo on kiinni. Eipä täs muutako ottamaan vanhat irti ja kahtoa mitä ne näyttää
En uutta ketjua tohtinu alottaa, mutta ittel ongelmia lataamisen kanssa. syksyll uusittu jannitteen saadin+akku, ja kerkesin reilun 1500km ajaan ennen kuin ongelmat alkoi. Eli yks kaks kesken ajon lopettaa lataamisen, mittari ja valot yms laitteet sammuu, mutta moottori kuitenkin on kaynnissa koko ajan, ja kun valot sammuttaa katkaisijasta niin saattaa hetken aikaa toimia mittari ja kaikki muutkin sillain kun pitaa, alkaa ideat loppumaan kesken. tyhjakaynnilla lataa +14voltiia, mutta jos jarruvaloo ja pitkiavaloja renkkaa vahan aikaa nii alkaa jannite tippumaan kun lehman hanta. sahko hommista ymmarran yhta paljon kuin sora peramoottorista. pyora tosiaan 955i daytona Centary edition vm02.
Kokeileppa toisella akulla tai laita lisäakku. Oma pyörä teki samaa huonolla akulla vaikka akulla ikää oli vaan 7kk. Tosin ei jaksanut edes startata.
Täähän on tän ikäisten Trumppien tyyppivika. Omaani olen vaihtanut staattorin kahteen kertaan. Jälkimmäisen tilasin sellaisesta firmasta kuin Ricks motorsport electrics. Ainakin Triumphrat.net palstan porukka on kyseisen firman tekeleisiin ollut tyytyväisiä ja omassakin on toiminut, tosin kilometrejä ton jälkimmäisen staattorin vaihdon jälkeen ei ole paljon tullut.
Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
Saman vian kanssa taistelu jatkuu, 2nastasta antaa sen 21-23volttia ja yhdesta 1,2volttia. ilman valoja lataa normaalisti ja kun valot laittaa paalle niin lautaus loppuu kun seinaan. alkaa ymmarrys ja ideat loppumaan keskeen. perkele kun ymmarra oikeen noista sahko hommistakaan mitaan
. jos joku pirkanmaalla paremmin noista ymmartava haluaa tulle vilkaseen nii laittaa vaikka yv?
. aurinko paistaa ja mopoileen paase=pienempikin vitutus aiheuttaa alkoholismia
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mittaa ettei siellä ota valojen virtajohto runkoon kiinni. Maadoitukset ole varmaan jo käyny läpi.
Ducati Diavel
staattorista yks vaihe pimeena. vaan mulla voi kayda nain paska saka
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Alkaa pikku hiljaa noi katteiden purkamis sulkeiset meneen jo rutiinilla. https://www.npm.fi/fi/tuote/varaosat...h-speed-triple sen verran pieni hintaero ebay/ulkomaan osiin ettei maksa vaivaa tilata muualta
![]()
Omasta Daytonasta (tosin uudemmasta mallista) meni 4 * akku, laturi & säädin, ennen kuin paljastui, että varashälytin on rikki. Kyseessä oli siis Spyball -hälytin. Vika ei nähtävästi esittäytynyt koko aikaa, kun sen paljastuminen kesti niinkin kauan. Sen jälkeen on tuolla pyörällä tullut noin 15 tkm. eikä ole latauksen kanssa ongelmia ollut.