Moi,
Ostin tuossa keväällä honda cbr 125r piikin vm2007 jossa on ruiskukone. Piikki toiminut oikein hyvin kunnes eilen ilmeni ongelma. Kone ilmeisesti käy laihalla seoksella, koska ei pysy lämpimänä tyhjäkäynnillä käynnissä. Kylmänä toimii hyvin. Itsellä ei ruiskukoneista ole kokemusta kun olen aikaisemmin vain 2t kaasari vehkeillä ajellut. Osaisiko joku kertoa mitä pitäisi tehdä ennen kuin vien pyörän korjaamolle ja maksan itseni kipeäksi 💸💸💸. Kaasarin säätämisestä ei itsellä ole mitään käsitystä, ainoastaan tyhjäkäynti ruuvia osaan säätää 😅.
Kuuma kone kay yleisesti ottaen laihalla seoksella, mutta kylmä ei. Ruiskukoneessa ehkä ei sitten ome niin yksinkertainen.. voisi varmaan olla imuilman tai jäähdytysnesteen lämpötila-anturi. Voi se tietty olla laihallakin, eli kärsiä bensanpuutteesta. silloin melkein bensapumpun suuntaan johdistaisin epäilykset. Ruiskukone kun vaatii tietyn paineen bensalinjaan jotta toimii. Jos bensapumpun suodatin on likainen niin bensapumpun kiero heikkenee eikä pumpun jäähdytys silloin toimi oikei hyvin. Voi aiheuttaa ongelmia lämpimällä ja lämmetessään. Näin Moto-Ville mulle jutteli muiden juttujen lisäksi, kun itse juttelin bensapumpun sihdin varmuuden vuoksi puhdistamisesta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kuumana käynnistyy, kierrokset käy tyhjäkäyntikierroksilla jonka jälkeen kone nopeasti laskee kierroksia "köhien" ja sammuu, pienellä kaasulla kierrokset saa ylöspäin ja pyörän pysymään käynnissä kunhan pitää kierrokset siellä 4-5 tuhannessa koko ajan. Jos antaa alkuun vähänkin enemmän kaasua niin kone sammuu heti.
Venavälitykset katsottu noin 5tkm sitten ja olivat kunnossa, eli vika ei todennäköisesti sieltä löydy .![]()
Roger, tuskin kantaa venat näilä määreillä, bensapuolelle haiskahtaa minustakin.
Ehkä kannattaa tarkastaa akun maadoitus/virransyötöt, kuitenkin yli kymmenen vuotta vanha laite jo.
Polttoaineen paineen mittaukseen pitäis olla adapteri että saa mittarin kiinni mutta tuoton mittaus onnistuu helposti vaikka mittakannuun, pitäisi olla 13.9 cm3 10 sekunnissa.
Tietysti moottorin lämpötila-anturin tarkastus olisi paikallaan ja varsinkin antureiden liitoksissa on usein häikkää. Tai en mä pyörien ruiskujen kanssa ole puuhaillu mutta eipä ne juuri autoista poikkea.
Manuska löytyy tuolta, kannattaa varmaan ladata pdf:nä itselle.
https://www.manualslib.com/manual/12...a-Cbr125r.html
Kawasaki ZXR 750R K1
Honda VF 500F
Honda VFR 750F
Honda CBR 1000F
Honda CBR 1000F
Honda VF 1000F II
Honda CB 750K