Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Omasta yzf600r -98 pyörästä takaiskari alkaa olemaan ehtoon puolella.

    Onnistuuko itse huolto? Millä paineet pois? Mitä sisään? työkalut kyllä pysyy kädessä.
    Onko jossain pk-seudulla joku paja joka voisi huoltaa jos vien iskarin paikanpäälle?
    Yzf600r -98
  2. #2
    Mitä todennäköisimmin onnistuu.
    Katso sieltä lisäsäiliön päästä mimmoinen venttiili siellä on. Hyvällä säkällä ihan perus renkaantäyttövena. Jos jotain muuta, varovasti avaus, paineet on 10bar luokkaa, erilaiset pikku ruuvitkin lähtee aika lujaa.
    Kun paineet on pois, voi purkaa rauhassa. Painesäiliön pääty ja varren tiivistepaketti yleensä aukeaa painamalla sisään ja irroittamalla näin paljastuva lukkorengas. Sitten vedetään ulos.
    Luultavasti kumirakossa kaasut mutta voi olla välimäntäkin, jos mäntä, mittaa sen asennussyvyys ennen purkua ja laita samaan kasatessa.
    Varren puolella on vielä se palikka mikä vastaa pohjaanlyöntikumiin, yleensä vaan tiukalla sovitteella kiinni.
    Tiivisteitä jos ei löydy muualta, Tiivistekeskus voinee auttaa.
    Täyttöä varten fillarin iskaripumppu on hyvä, jos ei valmiiksi ole schrader(renkaantäyttö)venaa, kannattaa laittaa. Metallisia tubelesvenoja olen noihin sovittanut.
    Öljynä olen käyttänyt Redlineä Motonetista, laadukas öljy ja helppo hakea lähikaupasta. Se 5wt kusenkeltainen missä erikseen mainitaan iskarit eikä pelkkiä keuloja.
    Ilma tosiaan toimii ihan hyvin. Ajan enskamoposta melkein joka treenissä takaiskarin sadan asteen seutuun, ei huomaa mitään outoa.
    Yhden iskarin paiskasin tuossa taannoin uuniin ja mittasin paineet @75C° ja @100C° mittaustarkkuuden rajoissa ei eroa ideaalikaasun mukaan laskettuihin paineisiin.
    Ilman konetta ei saa aivan ilmattomaksi ilmattua mutta ihan toimivan saa.
  3. #3
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Saman periaatteen mukaan olen huoltanut ja rakennellut Honda cbr 900 - 1000 takapamppuja/keulia. Käyttämällä ilmaa ja fillaripumppua, niin voi itse säätää ja tarkistaa säilön painetta.

    Voin vain suositella aiheeseen perehymistä.

    Siinä ohessa oppii hyvin toimivan alustan merkityksen.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  4. #4
    Kiitos näistä tiedoista
    Voisi kai tuota itse koittaa. Ei se ainakaan enään huonommaksi mene
    Yzf600r -98
  5. #5
    Kannattaa henkisesti varautua ettei ole pitkäikäinen korjaus.

    Kaverin vm2000 tcattiin huollettin muutaman vuosi sitten takanen 2 kertaa osaavassa liikkeessä, kesti ekalla kerralla reilun kesän, kesän toisella vajaan. Nyt se on tyytyväisenä ajanu toissa syksystä Wilberssillä (ilman lisäsäiliötä).

    Muistaakseni tuo näytti siltä että paine laitetaan neulalla, muuten olisin huoltanu varmaan ite.
    Muutenhan siinä ei oo mitään ihmeellistä. Olen ymmärtänyt että varaosia ei oo saatavilla ja mahtoko olla hankala löytää sopivia tiivisteitäkin.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6. #6
    Varren liukuholkin kunto on aika ratkaiseva. Se jos on väljä ja ei saa uutta virvottua, ei tiivisteet tykkää kestää.
    Nämä on periaatteessa simppeleitä mutta esimerkiksi sorvi käden ulottuvilla mahdollistaa aika monen ongelman kierron.
    Hihi, tuli vahingossa vitsi.
  7.  
  8. #7
    Omassa catissani huollettiin takaiskaria muistaakseni kahdesti. Ekalla kertaa vaihdettiin revennyt kaasupussi. Iskari vuoden 1998 mallisessa oli kuulemma Showan tekele ja tuon kaasupussin sai jostakin varaosana. Vanhemmassa mallissa on eri iskari.

    Kyllä sillä fiksatulla iskarilla jokusen vuoden ajoi, mutta lopulta se alkoi haukkomaan ja perä pomppimaan siten että piti hankkia toinen tilalle. Etsin tuolloin vähiten ajetun ja tuoreimmasta mahdollisesta yksilöstä peräisin olleen purkuosan Ebayta käyttäen. Se kesti niin kauan kuin pyöräkin, joka meni lopulta ns. paaliin ja lunastukseen. Nyt vuonna 2019 tuo ei enää välttämättä olisi toimiva ratkaisu.