Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Tervehdys,

Joku täällä varmaan on vaihtanut linkuston ja haarukan laakereita.

Vetopakkaan meni jo uudet mut linkusto on vielä avaamatta ja jos aikaa/tahtoa riittää niin haarukan otan auki myös.

Löytyisiköhän noihin tarvittavat osat tiivisteineen laakeriliikkeestä vai täytyykö hakea tiskiltä/tilata?

Aiheesta on saattanut olla keskustelua aiemmin mut en tähän hätään löytänyt
    Speed triple -02
    Yamaha R6 -08/-06/-99
    Yamaha fzr600 -95
    löytyy, kantsii hakea keskusteluista, en muista ulkoa kokoa. ja top-osasta treelta saa niitä stefoja. itse laitoin auton lattiamatosta "kuraläpän" linkulle ettei jatkossa jumitu. noi on yleensä melko nopsaan kurassa ja jumissa, mutta ei aina haittaa menoa- takapään jousitus vaan vähän jäykistyy.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät

”itse laitoin auton lattiamatosta kuraläpän linkulle ettei jatkossa jumitu”
    Ihmettelin alkuun mutta nyt ymmärrän miksi… kiitos vinkistä.

Avasin eilen koko linkuston. Ottaen huomioon että pyörällä on ajettu vaan n. 25tkm niin oli aika järkyttävässä kunnossa varsinkin alimmat drop linkin(johon iskari kiinnittyy) laakerit ja holkit
    Takarengas heittää sinne näköjään kaiken vesi(suola)paskan ja vauhdilla.
    Kuva kertoisi kaiken ja liikaa mut ei onnistunut liittää路*♂️

Briteistä löytyi myyjä jolta saa sekä linkuston että takahaarukan laakerit holkkeineen ja tiivisteineen joten sieltä meinasin tilata kun kaikki saa settinä yhdestä paikasta.
    Linkuston neulalaakerisetti kaikkineen vähän suolaisen hintainen mut sellasta se välillä on.

Oli pakko tilata myös ne kaksi erikoishylsyä takahaarukan irtiottoon - T3880290 ja T3880295 - kun kohtuu edullisesti sai eikä ole mahdollisuutta tallissa rälläköidä hylsyistä nyt tässäkohtaa.
    Jos joku lounaisrannikolla asuva harkitsee haarukan laakerointia niin saa lainaksi palautusta vastaan
    Speed triple -02
    Yamaha R6 -08/-06/-99
    Yamaha fzr600 -95
    Lainaa triple kirjoitti Katso viesti

Avasin eilen koko linkuston. Ottaen huomioon että pyörällä on ajettu vaan n. 25tkm niin oli aika järkyttävässä kunnossa varsinkin alimmat drop linkin(johon iskari kiinnittyy) laakerit ja holkit
    Takarengas heittää sinne näköjään kaiken vesi(suola)paskan ja vauhdilla.
    Kuva kertoisi kaiken ja liikaa mut ei onnistunut liittää路*♂️
    Minulla oli pitkään 1050 ja otin siitä heti uutuuttaan linkuston auki ja laitoin täyteen heavy rasvaa. En ihmeemmin ajele märällä. 955 on jo niin vanha, että ajotapa, huolto ja aika merkkaavat kilometrejä enemmän. Missään pyörässä ei ole ollut linkusto-ongelmia, mutt olen kyllä rasvannut ne aina huolella, kun pyörä tullut minulle. Speed triplen takapyörän laakerikin kestää huollettuna vaikka kuinka pitkään, mutta huoltamatta ja painepesurilla pestynä voi mennä hyvin nopeastikin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Lainaa impala67 kirjoitti Katso viesti
    löytyy, kantsii hakea keskusteluista, en muista ulkoa kokoa. ja top-osasta treelta saa niitä stefoja. itse laitoin auton lattiamatosta "kuraläpän" linkulle ettei jatkossa jumitu. noi on yleensä melko nopsaan kurassa ja jumissa, mutta ei aina haittaa menoa- takapään jousitus vaan vähän jäykistyy.
    unohdin vielä toisen itse keksimäni niksin; PORASIN linkkuun (siihen messingiväriseen u-malliseen laakeriputkeen)-reiän ja kiersin siihen RASVANIPAN. tuuttasin putken täyteen rasvaa, ei siitä haittaa voi olla- jos ja kun ittekseen ulos tulee voitelee samalla niitä laakereita... en tiedä patentin toimivuudesta muuta kuin että tuosta on jo 5v ja ei vielä ainakaan ravistele. täytyykin taas varmuudeksi testata varovasti pari rasvaprässin pumppausta
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Minulla oli pitkään 1050 ja otin siitä heti uutuuttaan linkuston auki ja laitoin täyteen heavy rasvaa. En ihmeemmin ajele märällä. 955 on jo niin vanha, että ajotapa, huolto ja aika merkkaavat kilometrejä enemmän. Missään pyörässä ei ole ollut linkusto-ongelmia, mutt olen kyllä rasvannut ne aina huolella, kun pyörä tullut minulle. Speed triplen takapyörän laakerikin kestää huollettuna vaikka kuinka pitkään, mutta huoltamatta ja painepesurilla pestynä voi mennä hyvin nopeastikin.
    Tuo pitää kaikkinensa paikkansa.
    Silti vähän yllätti koska pyörä on seissyt ajamattomana lämpimässä tallissa viimeiset 16v. enkä muista pesseeni painepesurilla koskaan. Sateella ajoa on ollut aikoinaan kyllä.

Alkuperäiset rasvat ei taida siis olla kovin kummoiset joten esim. CRC Super Adhesive lienee paikallaan tuossa ja tarpeeksi tönkköä tavaraa kun ei kuitenkaan ole ympäri pyörivästä kappaleesta kyse.

Keksin menetelmän jolla saan takarungosta perän helposti/vakaasti ilmaan niin pääsi siitäkin murheesta. vastaisuudessa on aika nopea homma putsata ja uudelleen rasvata linkusto kun siltä tuntuu.
    Speed triple -02
    Yamaha R6 -08/-06/-99
    Yamaha fzr600 -95
    Lainaa impala67 kirjoitti Katso viesti
    unohdin vielä toisen itse keksimäni niksin; PORASIN linkkuun (siihen messingiväriseen u-malliseen laakeriputkeen)-reiän ja kiersin siihen RASVANIPAN. tuuttasin putken täyteen rasvaa, ei siitä haittaa voi olla- jos ja kun ittekseen ulos tulee voitelee samalla niitä laakereita... en tiedä patentin toimivuudesta muuta kuin että tuosta on jo 5v ja ei vielä ainakaan ravistele. täytyykin taas varmuudeksi testata varovasti pari rasvaprässin pumppausta
    Kaikkee se ihminen pakon edessä keksii…
    Speed triple -02
    Yamaha R6 -08/-06/-99
    Yamaha fzr600 -95
    Itse tilasin Sprinttiin briteistä. Tuli koko setti holkkeineen kaikkineen. Tuli aika paljon halvemmaksi kuin laakeriliikkeen tarjous tai alkuperäiset osat.

https://www.triumphparts.co.uk/
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
    Mites tämä vaihtotyö käytännössä menee? Takapää pitää saada tietysti ylös ja pyörä tukevasti moottorin alta pukattuna ylös?
    Triumph Speed Triple 955i - 04
    Ex.Ducati Multistrada 1100s -07
    Ex.Yamaha MT-01 -05
    Ex.Buell M2 Cyclone -01
    keskiseisontatuki on järkihankinta, jos sellaista ei ole (niinkuin esim. tripleissä ei uutena ole)- hankalahkoa on ekan kerran putsatessa- että linkun kiinnityspultti osuu pahasti pakoputkeen- se kantsii kääntää että seuraavalla kerralla pääsee helpommalla.
    en vaan kuollaksenikaan muista miten sain sen pultin pois irroittamatta pakoputkistoa!... olisko se riittäny kun putkistoa vähän löysäsi että sai vedettyä tuon kuusiokolopultin sivulle sen alta...?
    Viimeksi muokannut: impala67; 28.04.2025 klo 09:48.
  13.  
    En ole varma miten 955 toimii tässä, mutta omassa 1050 Sprintissä joutui irrottamaan pakoputkesta sen pätkän joka nousee jalkatappien kohdalla ylös. Ja sen jälkeen pultti irtosi liukuvasaralla minkä päähän on hitsattu pultti joka sopii holkin kierteisiin
    Suosittelen hankkimaan Haynesin manuaalin jos ei moista vielä ole.
    Mulla on Sprinttiin sekä Haynesin että Trumpan oma manuaali, niillä on pärjänny tähän asti todella hyvin.

Ja tähän vielä linkki muuan sivustolle jossa on aika hyvä ohje kuvineen tohon linkkujen irrotukseen (ohje on tosin sen 1050 Sprintin, mutta luulisin että ainakin osittain pätee 955kin)
    https://www.bowl-of-mice.co.uk/ST_link.html
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12