Edelisen hutilointia ja paljon sellaista eikä varmasti ole kesken ajon tullut...
(itse asiassa ne voisi olla kaikki saman kokoisia varsinkin kun hengitystä on parannettu tuo 2 kokoa on vaan päästöjen takia) monissa suutin sarjoissa tuleekin 4 samn kokoista
tuo ruuvien asento niin kannatta koittaa sitä ohjekirjan mukaista tai jopa 2.5
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Suuremmat suuttimet keskimmäisissä johtuu siitä että niillä sylintereillä on hieman huonompi jäähdytys ilmajäähdytteisissä ja rikkaammalla käy hieman viileämpänä.
Tyhjäkäyntiseokset ruuvataan siihen missä toimii hyvin pienillä kaasun asennoilla. Manuaalin kierrokset on hyvä lähtöarvo.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Nyt on pyörä taas kasassa. Ihan hyvin lähti käymään, mutta edelleen tuntuu käyvän vain 3:lla. Tyhjäkäyntikierrokset 4500 ja n. sekunnin välein paukahtaa putkessa. Voiko tuo ilmaruuvien 1/4 -kierroksen ero verrattuna ohjearvoon vaikuttaa tyhjäkäyntiin noin paljon?
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Ruiski pakokäyrille vettä, niin näet onko joku pytty pois pelistä.
Sitten suihkuta kaasarin ja koneen välisten kumikurkkujen liitospintoihin jarrukliineriä, CRC:tä tai jotain muuta palavaa ainetta ja kerro reagoiko moottori mitenkään. Yritä sprayata myös pilot -säätöruuveille, jotta siellä mahdollisesti oleva ilmavuoto paljastuisi.
Reagoiko moottori mitenkään tyhjäkäynnin säätöruuvin asennon muuttamiseen?
4. pytty on pois pelistä. Tulppa on kyllä märkä ja kipinääkin saa (en tiedä saako sitten enää kun on koneessa kiinni, mutta voiko olla ettei silloin saisi?). Eipä siinä sitten taida olla kun kansi / mäntä -osastolla enää vikapaikkoja.
Ei vaikuta tyhjäkäynnin säätöruuvi mitenkään ja kiersin ilmaruuvejakin vähän kiinnipäin, mutta ei tuntunut silläkään olevan mitään vaikutusta kierroksiin. Sellaisen huomasin että 2 ja 3 kaasareitten läpät ei mene ihan kiinni. En saanut niitä millään kiinni asti vaikka ruuvasi niitä säätöruuveja mihin asentoon.
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Tyhjäkäynnillä läpät ovat niin kiinni, että moottoria lähimmästä tyhjäkäyntiporauksesta on esillä prosentin murto-osa.
Jos läpät ovat raollaan, niin varmasti tyhjäkäynti on kovilla kierroksilla. Tuo on aluksi saatava kuntoon ennen muita mahdollisia vikakohteita.
Joskus tulppa antaa kipinää ulkoilmassa mutta ei enää puristuksen alaisena. Uutta tulppaa siis koneeseen.
Kipinän saa varmistettua aika hyvin sillä ajoitusstrobolla, jos se välkkyy tasaisesti niin kipinäkin melko varmasti on kunnollinen.Seoksen suuntaan itsekin ensin katselisin jos 3/4 sylinteristä käy hyvin.
Toki se puolakin voi olla rikki mutta vaihtamalla ristiin tuokin selviää. Ja tulppaakin voi vaihtaa ristiin, kohtuullisen helppo siis diagnosoida. Kaasuttajien vaihtainen ristiin yleensä ei onnistu kun ovat pakettina, vanhoissa 3 syl 2t pyörissä se vielä onnistui, tosin keskimmäisessä oli eri kokoinenn suutin mutta testauksessa sekään ei haittaa.
Ihan ensin kannattaa käydä läpi kaikki puolan kontaktipinnat ja puhdistaa ne, nopsa ja simppeli homma.
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Tämmöinen 'kipinä hukassa' on hyvä esimerkki siitä miksi nykyteknologiset autot ja pyörätkin eivät tule enää olemaan selllaisia ikuisia keräilyvehkeitä kuin jotkut tuuttihondat. Kipinäänhän ei osallistu kuin muutama hassu osa. silti senkin löytäminen voi olla haastavaa. Nyt joku nykyvehje, siellä on erilaista väylää ja purkkia ja kilometreittäin piuhaa. flyby wirea yms. Moottoripyöräily on ollut viimeinen hilavitkutin vapaa alue, mutta alkaa sekin mennä kun katsoo nykyvehkeiden tablettinäyttöjä yms.
sen verran sallittakoon, että yksi tietokone saa olla. Ruiskun ECU. tämäkin sen takia, että käytännössä perusruisku pyörässä tekee siitä yksinkertaisemman kuin neljä kaasaria.
Moottoripyörän olemus on yksinkertaisuus. renkaitakin on vain kaksi. Koska vähemmällä ei tule toimeen kuin hetkittäin. Kolme olisi jo turhaa monimutkaisuutta.![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jos se nelosen tulppa on märkä, vaikka kipinää irtotulpalla tulee, lähtisin syytä etsimään siitä nelosen kaasarista, eli miksi bensaa tulee niin paljon, että tulppa kastuu. Se litimärkä tulppa ei paljoa sytyttele!
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Tänään sain ajoituslampun lainaan ja sen perusteella antaa tosi epämääräisesti kipinää vähän joka pytylle. Välillä esim. 4 pytylle antoi suht tasaista välkettä, mutta välillä ei antanut mitään. 2. pytylle en saanut ollenkaan välkkymään. Lampun testasin mönkijällä ja ainakin siinä toimi ihan hyvin ja välkkyi tasaisesti.
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Perusasioita sähköpuolelta: akku ehjä, lataa kunnolla, pick-upit ehjät, puolat ehjät, CDI-ehjä? Todennäköisimmistä/halvimmista alkaen.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kaikki muut osat on jo ennemmän tai vähemmän testattu, paitsi Pick-upit. Onko sama kuin 59026 räjäytyskuvassa?
https://www.kawasakipartshouse.com/o.../ignition-coil
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Tankissa tuoretta bensaa?
Sitä ei vissiin tässä vielä mainittu?
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Jep on osa mihin kiinitys pultti No 130
mutta jos jonenekin tulee kunolinen kipinä niin tuskin on vika siinä
sekun on vain jonkin moinen mangnetinen kela olis sitten koko ajan rikki eikä mikään kipnöi
muistakseni kawan tuohon levyyn No 21007/A on merkattu mikä syl(tyyllin 1.4) milloinkin pitäis olla kipinöinti vuorossa
kun levy ohitaa sen tunistimen,
levyn reuna lähelle tinistinta, tulpaa/johto niin että näkyy kipinöikö, virta päälle sitten kääntää käsin konetta ja katsoo tuleeko kipinää, sama kumankin puolan kohdille
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Lamppu antoi tosi epämääräistä sytytystä. Välillä tuli tasaista valoa, mutta välillä jättää muutaman kerran välistä. Saako puola maata kiinnitysruuveistaan, vaan ovatko ainoat merkitsevät asiat puolassa ne kaksi johtoa (mustat ja pun/vihr)? Kysyn siksi, että ne puolat ovat aika huonosti kiinni kun rungossa olevat vetoniitit, joihin puolat kiinnitetään, ovat löystyneet.
Ainakin akku jaksaa pyörittää konetta ihan iloisesti. Latausta en ole mitannut. Bensat ovat uusia kun käytän konetta ulkopuolisella (pienellä) tankilla. Kiitos kuitenkin tästäkin epäilystä, kaikki ideat otetaan vastaan.
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Kyllä vika on kuitenkin kaasareissa. Koitin toisen pyörän kaasareita niin alkoi rokkaamaan.
Eli uudestaan kaasarit atomeiksi.
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Päätetään nyt tämä ketju vielä (ainakin toistaiseksi). Useammasta kaasarien ultrapesusta huolimatta yksi kaasari meni vaihtoon. Ebaysta löytyi (64€ kotiin tuotuna) ja nyt pyörä toimii. Aika kaukana lopulta oltiin siitä ensimmäisestä ajatuksesta, kuten otsikkokin kertoo, "Kipinä kateissa". Kiitos kaikille auttajille ja asiasta kiinnostuneille.
Ps. jos joltain löytyy tähän pyörään ajovalon relettä niin saa tarjota
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1