Moi,
Eli haussa olisi edullinen MP vähäisillä vaatimuksilla, mutta tuo ensimmäinen on vaikea rasti...
- Pitäisi sopia pitkäjalkaiselle (195cm) eli sellainen ajoasento ettei polvikulma olisi ääritiukka
- Hinta 4000-8000€ ja mielellään tuolta alapäästä
- Nakupyörä tai puolikatteellinen (tämä koska tuolla rahalla ei saa omaan makuun sopia katteeellisia)
- Ei custom
- Ei katuenduro tai vastaava (tuolla rahalla ei saa mieleistä tästä kategoriasta)
Koeistuttuja ja liian tiukoiksi todettuja ainakin:
BMW F800R
Kawasaki Z1000
Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
Mites jalkatappisarja ja/ tai istuimen pieni korotus, jos löytyy nippa nappa tapaus?
Sori, että eka viesti oli tällainen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Bemarimiehiä (nikin perusteella leimattu ) joten K1200R/RS - vm.2005 alkaen runsailla ilometreillä varustetut mahtuu hintahaarukkaan...
MAD (mean absolute deviation)
Suzuki GSF 1250/650, Honda CBF 1000/600 tuollaisilla olen itse ajellut. Ihan yhtä pitkä en ole mutta polvikulma ja risat polvet on jokusen pyörän rajannut pois listalta. Nyt on tuollainen CBF 1000 Honda, siihen verhoilija laittoi hiukan penkkiin korotetta ja jalkatapitkin on matalammat versiot. Suzukin jalkatapeissa oli muistaakseni jokin asennon muutos/käännös tai jtn. jolla ne sai hiukan alemmas. Eihän nuo mitään katseenkääntäjiä tai parhaita ajettavia ole mutta hyviä peruspyöriä kyllä.
.
Oletko kokeillut MT-09 / Traceriä ? Vilkaisin cycle-ergo.comista sun pituudella että noihin mainitsemiisi verrattuna polvikulma on vähän isompi, vaikka aika suuntaa-antava tuo on pelkän pituuden perusteella kuin inseamin kanssa.
Suzuki GSX-R 600 ´01 Kilvetön
ex - Triumph Sprint ST 1050 ABS ´10
ex - Suzuki GSF 650 S Bandit ´07
Kas, täällähän saa nopiasti vinkkejä. Kiitos!
Jostain syystä tuo jalkatappien siirtäminen tai satulan korotus ei innosta eli mielellään saisi sopia ns vakiona.
Suzukin Bandit ei jostain syystä innosta, jotenkin tylsän oloinen.
KTM Superduke 990 täytyy käydä jossain testaamassa.
Yamahan MT-09 näyttää kuvan perusteella kiinnostavalta, tosin suurin osa aika kalliita vielä.
Miten tuo Honda CB1000 vm.2009 ja uudemmat, mahtaako olla yhtä tiukka asento kuin Kawasakin Z1000:ssa?
Yamaha XJR? Se taitaa olla vähän tilavampi. Tosin tanko taitaa olla kapea kuten Suzukin GSX1400:ssa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Speed triple
tuo on muuten mielenkiintoinen juttu, että esim kyykkypyörissä yritetään ostaa ns sopivaa asentoa. Mutta jos moni ostaa nakun, niin niissä ollaan jo vapaamielisempiä vaihtamaan esim ohjaustangot. Sitten jos ostetaan pyörä kuten GS niin siitä on vakiona jo säädettävä penkki, mutta sitten ollaan niin vapaamielisiä, että vaihdetaan kaikki plexit, raiserit yms, jotta saavutetaan paras mahdollinen asento.
Se on hauska, että siinä missä asento on huonoin ollaan aika kankeita vaihtamaan sitä. Ehkä epämiellyttävyyden kesto on suurempi. Vähän sama kuin silmälaseissa, kun tarve nähdä ylittää tarpeen näyttää hyvältä, niin hommataan lasit.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Z1000:sta en ole kokeillut, joten en osaa sen suhteen ottaa kantaa mutta mutta jos tarkoitat Hondalla CB1000R:ää, niin sen vakiotakajousesta alkaa puhti loppua jos kuski on sitä luokkaa, että neuvolavaakaan ei ole asiaa. Ajoasento siinä on mielestäni kyllä ihan mukava mutta takajousi oli liian hentoinen, erityisesti vaimennuksiltaan, varsinaisen jousenhan voi vaikka teettää mieleisensä.
Nuo, samoin kuin 950SM on kyllä pirun makeita ja kai vähän aliarvostettuja vehkeitä. Ja mahtuu aikuinen kuski kyytiin.
Jälleen annan ääneni italialaiselle, Aprilia Shiver 750
Se maksaa kuka nauttii!
No nyt olisi viikonloppuna tarkoitus mennä katsomaan mallia KTM 990 Supermoto T.
Kuvista toki eroja katselin, mutta jos joku jaksaa kirjoitella käytännön erot malleista Supermoto T, Supermoto R ja Super Duke niin kiitos. Taitaisi Supermoto T olla paras yleisajoon eli suurimmaksi osaksi kaupunkiajoon, jonkin verran mutkateille ja vähän yksin tehtäville reissuille.
Muitakin saa toki edelleen ehdotella. Tuo Aprilia ei merkkinä oikein innosta.
Super duke on naku, ajoasento agressiivisempi mutta silti hyvä, supermoto T on tuosta R mallista tehtu ns. touring malli. T on parempi matkassa ja enemmän yleispyörä, isompi tankki, parempi etukate, hieman mukavampi ja mukaan saa sivulaukut, kun taas R on enemmän sitä supermotoa. Duke on ollut ja noista ehdottomasti ottaisin T ja seuraavaksi Duken ja R jäis mulla viimeiseksi. Huonoja ei noista ole yksikään, riippuu vaan käyttötarkoituksesta.
En nyt jaksanut mennä teknisiin erovaisuuksiin, mutta periaatteessa sama mylly kaikissa. Taitaa olla vain säädetty tarkoituksen mukaisesti.
Se maksaa kuka nauttii!
Ei nyt liity mihinkään?
Streetfighterilla ajelen, mutta jos olisi pelimerkkejä, niin MV Agusta brutale serie oro.
CB 1300 -07
Hyvä, kiitos. Juuri tällaista "selvitystä" hain. Noilla tiedoilla Tuo T kiinnostaa eniten. Kaikkia ei pääse samoilla seuduilla katsomaan/koeistumaan, joten siksi hyvä selvitellä vähän etukäteen. Jos pelkästään ulkonäköä ajattelisi niin R on näyttävin ja sitä on myös parhaiten saatavilla. Vaikka aika vähän noita kaikkia on myynnissä.
Olen yhtä pitkä (195cm) ja koeajopäivillä viime vuonna Yamahan MT-07/MT-09 olivat molemmat mukavia. Molemmat löytyy kans touring muodossa. Suosittelen!
Mutta mun oma street triple on ehkä pikkasen pieni mutta toimi moitteetta kuukauden läpi eurooppaa viime vuonna!
Niin sepä noissa on harmillista, että käytännössä ei ole mitään mahdollisuutta varmistus oikeista kilometreistä. Oli sitten ulkomailta tuotu (kuten mainittu yksilö) tai Suomessa kaiken aikansa viettänyt pyörä. Kaikkia mittareita voi sorvailla uusiin lukemiin, mutta erityisen helppoa se on tuollaisissa vanhoissa rullamittareissa. Ja jos hyvin pidetty ja/tai maalattu/vaihdettu katteita ja muita osia niin melko mahdotonta on kunnonkaan perusteella päätellä ajomäärää. Esim kävin katsomassa yhtä K1200S bemaria, johon oli ilmeisesti vaihdettu katteet. Mittarissa oli lähes 100tkm eikä olisi kyllä ikinä uskonut että niin paljon ajettu. Vaikka olisi ruuvattu lukemaan 40tkm niin olisin uskonut täysin.
Kuntohan sen tietenkin ratkaisee, mutta onhan sillä tietysti iso merkitys onko ajettu 22tkm vai vaikka 92tkm.
Korostan vielä, että en varsinaisesti epäile juuri mainitun pyörän kilometrejä. Aina on mahdollista, että matkapyöräkin on maannut jossain tallissa vuosia ajamattomana (mikä sekään ei välttämättä hyvää tee).
Musta tuntuu että yllättävän moni on aikoinaan ostanut pyörän ja alkuinnostuksen jälkeen tai muista syistä se on sitten hiipunut ja pyörä enimmäkseen seisoo pihalla tai tallissa. Eihän sitä kehtaa myydä pois kun on kerran kovall rahalla hankittu.
Siitä ei vaan foorumeilla hirveesti huudella, aina vaan kehutaan kuinka tänäkin kesänä kiersin puoli maailmaa ja joka päivä työpäivän jälkeen kotimatka venähti pyörän selässä viistuntiseksi..
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
KTM 990 Super Duke R on kyllä ollut vertaansa vailla oleva vekotin, kaikista lukuisista vehkeistä mitä on tullut omistettua.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Yllättävän paljon nippa nappa sisäänajettuja pyöriä lojuu ihmisten nurkissa pölyyntymässä.
Varsinkin edellisen läskipersecustomi- boomin jäljiltä.
Tällä seisomallakin tulee mieleen pari"Veli Pontevaa" jonka luokkaa 15-20v ikäisessä
isossa Dragstarissa tms. ei ole vielä edes kymppi puhki .
Voihan sitä isolla vaivalla ja pro-otteella fiksata "veivatunkin" pelin siihen kuntoon että
vanhalla salapoliisillakin on tekemistä asian selvittelyssä.
Yllättävän monta paljastavaa kohtaa... nippeliä ja nappelia mopoistakin kuitenkin löytyy jotka
kavaltavat aikamoisella varmuudella monet yritelmät.
"Järvi ei soutamalla kulu" ...... mutta se on vähän toinen juttu se .
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Jep, ei kannata ihmetellä pieniä kilsoja. Niille on yleensä ihan luonnollinen ja järkevä selitys. Ja varsinkin nyt kun pyörämarkkinoilla on selkeä ylitarjonta, eli todella moni makuuttaa pyöriä talleissa kun hinnat on pohjamudissa ja ilmaiseksikaan ei viitsi myydä. Ja liikennekäytöstäpoisto tekee säilyttämisen helpoksi ja halvaksikin, sekä pyörän saa helposti takaisin ajoon parilla klikkauksella netissä.
Toisaalta moni tällainen oikeasti vähän ajettu on harvoin julkisessa myynnissä. Kun selailee nettimotoa niin kyllä ne kilsat siellä roikkuvissa pyörissä on pääosin alkaen 30-40tkm...
Polvikulmat ja ajoasennot löytyy lähes joka pyörälle ja joka kuskin mitoille cycle ergo mittarilla. Lisää pyörä ja mittaa itsesi!
http://cycle-ergo.com
Täällä moni jo suositellutkin Yamaha MT-07 ja MT-09. Jos kaipaat näistä vähemmän polville raadollista versiota, niin käy koeistumassa Yamaha XSR700 ja XSR900. Samat mahtavat koneet kuin edellä mainituissa, mutta mukavampi/pystympi ajoasento.
Kävin katsomassa Bemarin K1200RS -mallin. Polvikulma liian tiukka ja polvi ottaa kiinni katteeseen edestä eli tilaa liian vähän.
Kiitos tuosta laskurista, jos pitää edes suuntaa-antavasti paikkansa niin on hyvä apu minulle.
Nyt on listoilla lähinnä Yamahan MT09, KTM:n 990 -mallit ja BMW:n R1200GS tai F800GS. Kaikkia noita aika vähän tarjolla valitettavasti.