Englannin pojat näyttävät paljon tekevän Gen1 RSV kollektorien muutoksia keskialueen parannus mielessä, s.e. putket yhdistetään toisiinsa ylimääräisellä putkenpätkällä. Himo heräsi heti, kun näitä katseli ja nyt olisi pakko saada.
Onko kukaan teettänyt kotimaassa näitä, ja onko tekijöitä tiedossa? Kernaasti tukisin kotimaista tekijää, jos tälläiselle hommalle on asiantunteva tekijä. Toki omien kollektorien lähettely ees taas ympäri Eurooppaa meinaa olla vähän työlästä ja kallista.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Enpä tiiä. Mulle teki kaveri kaljasta, kun ite vaan nyhräsin putket sopiviksi. Yks ilta sitä tinattiin. En ees muista, mitä kokoa J-putki oli, josta noi tehtiin. Sen lyhkäisemmän kanssa tarkkana, ettei osu koneen tielle.
Jos tunnet suht pätevän hitsarin, jolla TIG, niin eikun tekemään.
Redratbike (RSVR.net) nicki noita Briteissä hoitaa.
Jotta tuosta olisi hyötyä, niin tarttee Gabron F255-lastun.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itselle olen yhden tehnyt. Hitsaaminenhan oli tunnin homma kun ensin nyhräsi putken pätkät sopiviksi.
Siellä Sastamalan suunnalla on semmoinen pulju kuin Tigger, jota pyörittää kehuista päätellen jonkunsortin metallijumalatar. Tuskin vararikkoon joudut jos sinne menet valmiiden pätkien kanssa.
Hyvä hitsari pystyy paikkaamaan aika paljon paskoja sovituksia mutta mitä pienemmät raot saa tehtyä, sitä siistimpi jälki ja nopeampi homma.
Sen taaemman kanssa mokasin ja tein sen takapytyn primäärin ja linkkiputken liitoksen liian loivaksi. Alapuolinen kulma jäi niin kapeaksi että ei edes kaasulinssin kanssa päässyt siihen rakoon. Sain sen sisäkautta hitsattua elektrodi kahdeksan senttiä ulkona ja juurikaasusyöttö ISOLLA.
Sen kanssa paloi turhaa aikaa, älä tee paikkoja mihin ei sormi mahdu.
Internet tietää, että hyötyä on ilman lastuakin joskaan ei yhtä paljoa (ja tietää myös että teit 38mm putkesta). No lastu pitää yhtä kaikki hoitaa (nykyisessä lukee textmarkilla alumiiniteipin päällä ARROW kehnolla käsialalla).
Redratbikeen ollut yhteydessä, ees taas shippailu tuntuu vaan vähän turhalta ja suosi suomalaista jne. Lastusta, meinasin jos olis hommannut Forzan evo airboksin ja samalla lastun. Tämä Elliott joka näiden chipit väsää tuntuu olevan kartalla (pun intended). Tietty tulisiko ihan sama efekti snorkkelin repimisellä hittoon ja tankin vaahtomuovitiivistämisellä, taas säästyisi pari satasta ja pääsisi askartelemaan, no lastu pitää kuitenkin jostakin haalia. EDIT: Onpa hemmetisti hynää yhdestä kumikauluksesta, no saahan siinä K&N suodattimenkin
Tigger on kyllä tuttu ja monesti käytetty, sekä täysin maineensa ansainnut. Tässä hommassa vähän harmittaa, että ei tiedä tarkkaan mitä pitäisi tehdä joten on vähän paha ohjeistaa. OK, onhan netistä noita ohjeita luettu, ja pähkinänkuoressa näyttää siltä että 1.25" tai 1.5" RST käyrää niin että mahtuu olemaan paikallaan eikä siinä sen kummempaa kuin sovittelee kollektorit paikalla kohdilleen ja piirtelee merkit putkeen.
Putkenpätkät kannattaa varmaan käydä kyselemässä itse metallipajalta, tai ei google ainakaan kertonut kuluttajaystävällistä ostopaikkaa, vaikka olisi ehkä kohteliaampaa katella pätkät ensin oikeanlaiseksi ja sitten viedä laitos näytille.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Avoin ilmaboksi lisää ääntä ja riskiä. Stanuboksi vanhan mallisella avaralla sisääntulolla ja OEM paperifilsu.
Gabron lastut ovat parhaat. On tosin muitakin hyviä, mutta about samalla rahalla saa Gabrolta.
K&N suodatin on mielestäni paska. Päivä paistaa läpi. Ei hjuva. Stanuboksi ei tehoja rajaa.
Eli, vanhan mallinen sisääntulo + kollektori + lastu. Siinäpä se.
Edit: ehkä vähän ohuempi kuin ton mun 38 on OK.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Olen ostanut rosterimutkia mp-purkaamoilta. Edellinen mutkakokoelma kulki nimellä kolhuinen GSX-R750 4-2-1 pakosarja. Oli aika paljon rosterimutkia kolmellakympillä.
Pitstopin kaveri oli niin avulias että pyysin kurkkaamaan onko tämän halkaisijaista putkea sisältävää sarjaa.
Joku siis ajelee ensikin kesänä Millellä jossa on Suhnan osia. Anteeksi.
Haha. Ootsie yks mulkero!
Mä tilasin omat mutkat Futurezilta. Nykyään nettikauppa näyttää ihan erilaiselta. En tiiä saako.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eli tälläinen löytyy nyt
Ja tämä pitäisi sitten vissiin saada
https://www.ebay.co.uk/itm/Air-Inlet...-/163303476916
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Aivan oikein.
You are learning my young apprentice.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kun tuota scavenger-modia ootte tehnyt putkistoon, tai ostaneet valmiin tuotteen niin miltä näyttää putki sisältä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun mulla on Hondassa Akrapovicin Evo 2-1-2 -putkisto ja sitä asennellessa huomasin, että sylintereiltä tulevat primääriputket tulevat ikään kuin sisään tuohon isompaan yhdyskohtaan n 1,5cm matkalle. Sama äänenvaimentajille lähtevät putket, eli nekään ei ole "siististi" vaan törröttävät yhdysputkeen tuon 1,5cm. Näyttää, että tarkoituksella on noin, eikä vain viimeistelemätöntä tai huonosti mitoitettua putkea.
Liekö scanveger-putken pituus ja halkaisija miten tärkeä myös?
Mulla saattaa löytyä tuo Forza hömpötys jostain. Tai kuvien perusteella ainaki ihan samanlainen. Voin yrittää löytää ja lahjottaa sen sulle jos vielä kiinnostaa? Tosin olen JMH:n kanssa samaa mieltä ja en todellakaan sitä suosittele! Mulle riitti se kun otin tankin ylös ja näin hiekkamäärän kotelon pohjalla/ imutötteröissä. Edellinen omistaja oli jopa vaseloinu kumin reunukset mutta ei silti ollu tiivis. Toki niistä näki ne 3 kohtaa mistä oli ”vuotanu” niin ei tarvinnu miettiä mistä ja miten paska sinne oli päätynyt.
04 Buell xb12s
Ehkä mäkin uskallan kysyä. Pohdin myös osin samaa. Halle Berryä rakentaessa pakosarjaa tuli muokattua ja siinä intternetti piti hyvin tärkeänä ettei pakopulssi virtaa väärään suuntaan. Nyt kuvissa tuo väliputki "puhaltaa" 90-asteen kulmassa väliputken kautta tulevaa pakopulssia takapytyn käyrään. Jäi siis pohdituttamaan josko väliputken suuntaaminen molempiin käyriin generoimaan virtausta ulospäin lepovuorossa olevaan pyttyyn edesauttaisi. Takapytyn pakopulssi jopa olisi väliputkella suunnattu virtaamaan väärään suuntaan etupytyn käyrässä.
Jos oikein käsitin kuvauksesi Hondan Akrasta, siinä on rakennettu juurikin sama jota vajavaisilla taidoillani yritin Halleen luoda.
IMG_5403.jpg
vuoristoatleetti
Testituloksia vanhemmalla ja uudemmalla kollektorilla:
https://www.apriliaforum.com/forums/...st-ready/page6
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itseltä voisi tuo onnistua jonkinmoista korvausta vastaan,on tossa jonkin verran duunia+tiggaus juurikaasulla.Mielestäni toi putki pitää tehdä yli 90 mutkalla jotta pakopulssit eivät lähde suoraan toisen primääriputken suuntaan,kattoo vaikka leovince 2-1 putkistoa miten ovat toteuttaneet.
Täytyy katsoa tallista mutta luulisin että toi keskiputki löytyy jolloin voisin tehdä vaihtokauppaperiaatteella,pieni mahdollisuus että olen mennyt myymään tuon joskus aikaisemmin.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Samaa mietin että ehkä kollektoriputken sisälle töröttävillä primaarien tuloilla saadaan vähennettyä toisesta sylinteristä tulevan pulssin virtausta väärään suuntaan. Äkkiseltäänhän luulisi, että olisi parempi jos kaikki putket ja liitokset olisi toisiinsa nähden "flush mount" (sori finglish kun ei parempaa termiä osaa kuvailla), mutta varsinkin twinien kohdalla näin ei näytä olevan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jipii. Posti kantoi kotiin täysin samanlaisen airboxin kärsän kuin mitä paikallaan jo oli. Menipähän 30 euroa hyväntekeväisyyteen.
Parempina uutisina, Forzan FR200-chippi saapui ja kollektorit ovat Tiggerillä, keula on räjäytetty atomeiksi, putsattu, kasattu ja samalla jarrusatulat jynssätty. Pitäisi varmaan aloittaa jokin projektitopicci tästä.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Jee jee!
Onko lastu jo hommattuna?
Toi nysä näyttää tästä kuvakulmasta tulevan vähän lähelle runkoa, mutta sovittelemalla tuo selviää.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Forza FR200. Vai kumou se kollektoreille oli sopiva.
Ei varmaan ota runkoon, kun palvelu oli niin hyvää, että sain heppailuversion välillä kotiin.
Hommaa olis ihan simona, suurin osa maaliskuusta meni siinä ohi kun oli etusormi pipinä järjettömän massiivisen pulkkailuonnettomuuden seurauksena, niin ettei huvittanut jakaria heiluttaa sitten yhtään.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Hyvä homma.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Oispa loputtomasti fyrkkaa, toi Tuono 4V 1100rr factory on niin siisti laite ettei varmaan mikään oo yhtä hieno.
Z750
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eilen laitoin viimeisetkin pultit kiinni ja ajelulle, ei perhana tuohan lähtee kuin kuppa Töölöstä. Läppärunkojen synkkaus ja trimmit pitäisi saada teetettyä, mutta alhaalta ylös on menoa ja melskettä. Yllätyin kun veto jatkuu keskialueella melko lineaarisena, eikä viiden tonnin alue ole enää kuopassa. Tavallinen kaasunkääntö siinä 4-5 tuhannen kierroksen mailla aiheuttaa voimakasta etenemisliikettä![]()
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88