Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Pitäis prätkäkäyttöön hankkia navigaattori ja otsikossa on vaihtoehdot. Onko kokemusta em. laitteista? Kerro hyvät ja huonot puolet käyttämisestä, käyttöliittymästä, yhdistämisestä kypäräpuhelimeen, jne...
  2. #2
    Kaikilla tule toimeen jollain lailla, mutta Garmineiden käyttölogiikka omalla tasollaan.
    Jos tomppa on 50% halvempi, osta se, muuten Garmin.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  3. #3
    https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...rcycle-sat-nav

    Molemmat on kait hyviä laitteita.

    Tuolla sanotaan, että jossain mielessä Garmin ei tunnu päivittävän tietojaan tietokantaansa. Siihen olen törmännyt garminin vempeleellä itsekin (kaikki mallit käyttänevät samaa dataa). Eikä Garmin-firmaan edes pysty raportoimaan tökeröistäkään virheistä - yritin, mutta yritykseksi jäi.

    Kun ostin Garminin, kaikkien päivitysten piti tulla ilmaitteeksi. No ei sitten tullutkaan. Kameratolppatiedoista pitäisi maksaa... No, eihän normaalilla ajolla peltipoliisit välky, mutta kieroutuneessa liikennekulttuurissamme on ollut tapana tehdä peltipoliisien avulla turvallisuuden kustannuksella sakkorysiä. Joten on mukava tietää, kun sellainen tulee kohdalle.

    Itse kallistunen seuraavassa hankinnassa TomTomiin. Ehkä.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  4. #4
    Garmin ei näy häävisti kirkkaalla kelillä. Taustavalolle on kyllä säätö mutta eipä siitä ole hyötyä, sillä saa säädettyä himmeän vielä himmeämmäksi. Kokemusta sekä lm590 että 595:stä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  5. #5
    Mulla näkyy Zumo 350 ihan hyvin ja toimii
  6. #6
    Mulla oli tompan raideri vajaa 3v sitten. En koskaan oppinu käyttämään tompan uutta käyttöliittymää ja vaihdoin sitten 590lm:ään johon oon ollu tyytyväinen.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  7. #7
    http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...p?f=19&t=39468
    Tuolta löytyi viime vuonna apua, mutta ei se täydellinen ole vieläkään.
    Vielä ehtii
  8. #8
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on Tomppa 550, enkä tajua, kuinka a) käyttöliittymästä on saatu niin epäintuitiivinen tai b) niin kalliissa laitteessa voi olla niin paska rauta.

    Varsinkin tuo jälkimmäinen ärsyttää, kun tökkii näyttöä, ja mitään ei tapahdu. Kun viimein toteat, että ei tainnut painallus rekisteröityä, ja tökkää uudestaan, niin eikö samalla sekunnilla valikko siirrykin eteenpäin ja seuraavassa valikossa tulee painettua ihan jotain muuta kuin oli tarkoitus. Pari kertaa on ollut lähellä, ettei ole laite lentänyt mäkeen, ja esim autoillessa en jaksa vaivautua käyttämään koko vehjettä, koska puhelimella reitti on haettu viisi kertaa ennen kuin Tomppa on saanut itsensä hereille.

    Mutkatietoiminto on kyllä tosi hyvä eikä näkyvyydessä ole ongelmia.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  9. #9
    Lainaa senex52 kirjoitti Katso viesti
    http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...p?f=19&t=39468
    Tuolta löytyi viime vuonna apua, mutta ei se täydellinen ole vieläkään.
    Kiitos vinkistä. Pitää kokeilla. Käyttöasento vaikuttaa paljon myös. Kotarissa se oli mittariston yläpuolella lähes pystyssä, multissa ei niinkään, pitää kehitellä parempi teline. Muuten kyllä vasteajat ovat olleet kohtuullisia. Adventurous routing on sekin ollu ahkerassa käytössä.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 11.02.2019 klo 23:29.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #10
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...rcycle-sat-nav

    Molemmat on kait hyviä laitteita.

    Tuolla sanotaan, että jossain mielessä Garmin ei tunnu päivittävän tietojaan tietokantaansa. Siihen olen törmännyt garminin vempeleellä itsekin (kaikki mallit käyttänevät samaa dataa). Eikä Garmin-firmaan edes pysty raportoimaan tökeröistäkään virheistä - yritin, mutta yritykseksi jäi.

    Kun ostin Garminin, kaikkien päivitysten piti tulla ilmaitteeksi. No ei sitten tullutkaan. Kameratolppatiedoista pitäisi maksaa... No, eihän normaalilla ajolla peltipoliisit välky, mutta kieroutuneessa liikennekulttuurissamme on ollut tapana tehdä peltipoliisien avulla turvallisuuden kustannuksella sakkorysiä. Joten on mukava tietää, kun sellainen tulee kohdalle.

    Itse kallistunen seuraavassa hankinnassa TomTomiin. Ehkä.
    Kameratolpat päivittyy vallan hienosti kun yhdistää kännykän laitteeseen eli käyttää silloin live dataa Garminin kanssa, lisukkeena sitten vielä liikennetiedot yms. mukana reitinlaskennassa

    Kannattaa tutustua laitteen käyttöohjeisiin niin selviää monenmoista mielenkiintoista seikkaa

    Itsellä siis käytössä mp:ssä Zumo 590 joka päivitetty softalla Zumo 595:ksi.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  11. #11
    [QUOTE=iaj;6605034]...Kannattaa tutustua laitteen käyttöohjeisiin niin selviää monenmoista mielenkiintoista seikkaa

    Juuri näin. Samoin Basecampiin kannattaa tutustua ihan kunnolla, se on yllättävän näppärä softa reittien suunnitteluun. Zumonkin reittisuunnittelu toimii mutta vaatii lehmän hermot kun toimii niin hitaasti.

    Vinkki #1: tee itsellesi Basecampiin kansiot/listat itseäsi kiinnostavista paikoista niin reittien suunnittelu käy tosi kätevästi.

    Ja kuuklesta löytyy lisää vinkkejä...
    NT700V Deauville
  12. #12
    Lainaa V2 kirjoitti Katso viesti
    Vinkki #1: tee itsellesi Basecampiin kansiot/listat itseäsi kiinnostavista paikoista niin reittien suunnittelu käy tosi kätevästi.
    Vuosi sitten yritin suunnitella Basecampilla reittiä, mutta on todella epäintuitiivinen käyttöliittymä, joten yritykseksi jäi. No nyt sitten uudemman kerran olen opetellut Basecamppia ja edelleen ihmettelen kökköä käyttöliittymää.

    Onnistuin kuitenkin luomaan reittipisteitä suunnitellun kesäretken varrelta. Mutta reitin suunnittelu on edelleen aika takkuista hommaa. Ei näy misään luetteloa, josta voisin napata määrittelemäni pisteet reitille. Eikä ainakaan meikäläisen versiossa (mac) pysty mitenkään vaihtamaan eri paikkojen järjestystä (tai pisteiden, jos erehtyy väärästä kohtaa klikkaamaan väärällä "työkalulla"). Google maps toimii tässä mielessä hyvin, mutta ei salli yhdelle reitille kuin 10 pistettä. Ja kun reittiä yrittää pakottaa haluamakseen ja lähettää sen sähköpsotila itselleen, niin idiootti-Google laskeskelee reitin taas oman päänsä mukaan... ei tallenna siis kuin reittipisteet, joita sallii aivan liian vähän. Basecampissa pystyy siis tallentamaan paljon pisteitä, mutta käytettävyys on muuten heikko.

    Paska softa - ei taida navigointi/navigaattorifirmat houkutella kaikkein terävintä ohjelmointiälymystöä palvelukseensa tai sitten ovat niin pihejä, että palkkaavat vain intialaista väkeä (harrastavat spagettikoodausta), mikä toisaalta selittäisi sen, että tämä softa niin sanotusti lagailee luvattoman paljon.

    Pitää kuitenkin opetella... Kun ei matkan kaikkia kiemuroita jaksa ulkoakaan opetella... Vaikka toisaalta juuri se voisi olla järkevintä.

    Edit: Kyllä tuo nyt alkaa sujua... Mutta ei oikein onnistu ilman videoiden katselua tämä. Mutta sitten kun oppii, niin tuntuis ihan siedettävältä.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  13. #13
    Ite oon tehny google mapsilla sen raakareitin ja sitä sit vedelly mieleiseksi basecampilla, oon päässy ihan mukavaan lopputulokseen. Aikaa kyllä menee tolkuttomasti kun vetelee mieleisiä reittejä mutta ajellessa palkitsee, senkun seuraa tehtyä jälkeä ja nauttii ajelusta.
    SE
  14. #14
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Itsellä siis käytössä mp:ssä Zumo 590 joka päivitetty softalla Zumo 595:ksi.
    Mites toi päivitys 590:stä 595:ksi tapahtuu?

    Mä käytän Garminin kanssa Tyreä, jolla suunnittelen reitin. Tallennan sen sitten gpx:ksi ja sitten kopsaan tiedoston Garminiin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  15. #15
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mites toi päivitys 590:stä 595:ksi tapahtuu?

    Mä käytän Garminin kanssa Tyreä, jolla suunnittelen reitin. Tallennan sen sitten gpx:ksi ja sitten kopsaan tiedoston Garminiin.
    http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?f=13&t=1540
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  16. #16
    Löysinkin saman linkin. Toimiikos sulla suomenkieli? Joku väitti tuolla että hänellä on kielet (hollanti/englanti) sekaisin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  17. #17
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Löysinkin saman linkin. Toimiikos sulla suomenkieli? Joku väitti tuolla että hänellä on kielet (hollanti/englanti) sekaisin.
    Vaikea sanoa, noista Suomen kielen käännöskukkasista viisastuneena kaikki laitteet on aina Englanniksi Se ainakin toimii ihan hienosti.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  18. #18
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Vaikea sanoa, noista Suomen kielen käännöskukkasista viisastuneena kaikki laitteet on aina Englanniksi Se ainakin toimii ihan hienosti.
    Näköjään tuolla saitilla on ladattavissa kielitiedostot. Täytyy vielä miettiä kannattaako tämä päivitys tehdä. Onko siitä oikeasti hyötyä?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  19. #19
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Näköjään tuolla saitilla on ladattavissa kielitiedostot. Täytyy vielä miettiä kannattaako tämä päivitys tehdä. Onko siitä oikeasti hyötyä?
    No vähän riippuu mitä on hakemassa. Minulla ainakin vaakakupissa painoi tuo adv reititys sekä online kameratolppatieto. Bluetooth yhteyksissä oli myös kaikenlaista ja nyt mielestäni toimii paremmin (Zumo, iPhone ja Sena käytössä).

    Jotenkin on myös sellainen tuntuma ettei viime vuonna ollut yhtään kertaa laite jumissa.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  20. #20
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    No vähän riippuu mitä on hakemassa. Minulla ainakin vaakakupissa painoi tuo adv reititys sekä online kameratolppatieto. Bluetooth yhteyksissä oli myös kaikenlaista ja nyt mielestäni toimii paremmin (Zumo, iPhone ja Sena käytössä).

    Jotenkin on myös sellainen tuntuma ettei viime vuonna ollut yhtään kertaa laite jumissa.
    Itse päivitin myös tuon ADV reitityksen vuoksi. Samalla kertaa ryhtyi toimimaan smart notifikaatiot ja jotain muutakin.

    Päivitin viime ajokaudeksi, joten en tarkkaan muista mitä tuli ladattua. Mulla valikot suomeksi, ehkä pari kohtaa saattoi olla lontooksi. Myös uudet softapäivitykset ovat latautuneet naviin ongelmitta.

    Ainoastaan navin tunnistautuminen tietsikkaan kestää pidempään. On mulla tainnut kyllä konekin vaihtua ajan saatossa.
  21. #21
    Ok. Mulle toi adv reitytys ei ole tärkeä kun ajelen katupyörällä. Kun mulla on ollu tapana viritellä eri vehkeitä niin ehkäpä kokeilen zumon päivitystä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  22. #22
    Päivitys tehty. Erittäin helppo se oli kun noudatti ohjeita. Käyttöliittymä vaikuttaa jotenkin modernimmalta ja kielipuolenkin sain kuntoon (jossakin valikossa oli englanniksi). Yksi ärsyttävä piirre on käynnistettäessä Zumoa. Miksi käyttöoikeusopimukset pitää hyväksyä joka kerta. Vai saako sen pois jostakin asetuksesta. Varoitus-ikkuna on jo tarpeeksi ärsyttävä mutta sehän häviää itsestään jonkun ajan kuluttua.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  23. #23
    No niin, sainkin tuon häiritsevän käyttöoikeussopimus ikkunan häviämään. Kävin autolla ulkoiluttamassa mun garminia.

    Asiasta toiseen, mulla on ollu akun kanssa ongelmia ja nyt garmin ei pysyny enää päällä ollenkaan ilman ulkoista virtaa. Aloin etsiä uutta akkua ja törmäsin sitten sivustoon. Ohjeita seuraten sain taivutettua akun liittimen pinnejä varovasti ja nyt garmin pelittää. Vielä täytyy kokeilla miten yhteys kypäräluuriin toimii.

    PS. Näköjään mun siivetkin on vaihtaneet väriä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  24. #24
    Jahas, 595LM on kadonnut Garminin omalta sivulta. Onkohan uutta tulossa?

    Jos tulee niin toivottavasti ovat laittaneet taustavaloon tehoja lisää. Ei sen luulisi olevan vaikeaa eikä liian kallista, halpiskännykätkin näkyy ulkona.

    Eipä silti, nykyisin 595LM hankinta kirvelee vieläkin. Jos aurinko paistaa niin näytöstä ei näe mitään, etenkään jos aurinkovisiiri on alhaalla. Pitäisi ajella kai sitten yöllä tai sateella jos navia haluaa käyttää.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  25. #25
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    No vähän riippuu mitä on hakemassa. Minulla ainakin vaakakupissa painoi tuo adv reititys sekä online kameratolppatieto. Bluetooth yhteyksissä oli myös kaikenlaista ja nyt mielestäni toimii paremmin (Zumo, iPhone ja Sena käytössä).

    Jotenkin on myös sellainen tuntuma ettei viime vuonna ollut yhtään kertaa laite jumissa.
    Toimiikos noi kameratolpat Suomessa? Latasin jostakin Suomen tolppia ja tein POILoaderilla gpi-tiedoston. Jostakin syystä mun PC ei tunnista mun Zumoa joten tein tuon gpi-tiedoston PC:lle ja kopioin sen sitten Zumon POI-kansioon. Zumon valikoista en mistään löytänyt nopeuskamera-asetuksia. Ajaessa Zumo kyllä varoitti esim. kouluista ja tulevista nopeusrajoituksista muttei kameratolpista.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26. #26
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Toimiikos noi kameratolpat Suomessa? Latasin jostakin Suomen tolppia ja tein POILoaderilla gpi-tiedoston. Jostakin syystä mun PC ei tunnista mun Zumoa joten tein tuon gpi-tiedoston PC:lle ja kopioin sen sitten Zumon POI-kansioon. Zumon valikoista en mistään löytänyt nopeuskamera-asetuksia. Ajaessa Zumo kyllä varoitti esim. kouluista ja tulevista nopeusrajoituksista muttei kameratolpista.
    toimii, minä käytän nykyisen livenä niitä niin ei tarvitse ladata mitään. Siis kännykän kautta.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  27. #27
    OK. En ymmärrä miksei POILoader tunnista mun Zumoa. Kokeilin jopa sulkea Garmin Expressin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  28. #28
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    OK. En ymmärrä miksei POILoader tunnista mun Zumoa. Kokeilin jopa sulkea Garmin Expressin.
    Nyt selvis miksei POILoader löytäny mun Zumoa. MTP-asetus piti muuttaa MTP Auto Detect:stä Mass Storage:ksi. Nyt toimii toi poiloader.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  29.  
  30. #29
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Garmin ei näy häävisti kirkkaalla kelillä. Taustavalolle on kyllä säätö mutta eipä siitä ole hyötyä, sillä saa säädettyä himmeän vielä himmeämmäksi. Kokemusta sekä lm590 että 595:stä.
    Näin kävi itsellinikin. Ei vaan näe. TT vieressä näkyy.
    IL

    FLHTCUI