Tylsä kisa ( voitosta), mut onneksi muista sijoista sentään jonkinlaista vääntöä oli...kyl se 40v papparainen hyvin pysyy vielä mukana...![]()
Viva la figa
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos ei Binder saa tosta sen sikailusta oikeen kunnon rankkua ni täysin naurettavaa kyl. Jätkä torppaa 2 vai 3 jannua pihalle pommittamalla.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Motogp.com haastattelussa Lorenzo totesi, että oli laittanut lähdössä varikon nopeusrajoittimen päälle, näyttää karulta onboard-kuvasta, onneksi ei kukaan täräyttänyt takaa päälle. Niin, ja ilmeisesti vasemman kahvan tuppi lensi myös hittoon. Aika kehnoa suorittamista joka tapauksessa, mutta pysyipähän pystyssä eikä tullut mieheen vammoja.
Crutchlowin vilppilähtö oli aika pieni mutta hiljaa hiljaa hivuttaen liikkui lähtöruudussa siitä asti kun valot syttyivät, mielestäni olisi peiliin katsomisen paikka, heittäen liki varman podiumin roskikseen. Parempi aika-ajo voisi vähentää lähdön stressitasoa?
Mitä muuta kisasta, Marcci meni menojaan, Rossi jaksoi yllättää pitkästä aikaa podiumille ajamalla ja vieläpä kysymysmerkkejä jättämättä, ja plussalla oli myös Miller neljäntenä. Tähtihetkiä ei jäänyt mielestäni kenellekään muulle, pientä kimallusta saivat Espargaron veljekset pistämällä europyörät top 10 sakkiin, Oliveira rookiena perässä, ja Nakagami sekä Quartararo vähän edellä. Muut vetivät jotakuinkin odotusten mukaisesti tai sitä heikommin. OK, Rins pelasti mitä pelastettavissa oli, mutta aika-ajo oli niin pettymys että hampaankoloon jää paljonkin.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mahdetaan Hondalla miettiä kuljettajavalintaa merkkimestaruutta ajatellen. No, vasta kaksi kisaa takana mutta Lore näyttää kyllä yhden tempun ihmeeltä. Rossinaan ei päässy Ducatilla mihkään mutta eri mopoilla kuitenkin mestaruuksiin saakka. Lore tarvii Yamahan.
Eilisestä kisasta ei Repsol saanut paljoakaan lähetysaikaa. Muuten oli kyllä kivaa kahinaa enimmäkseen Dovin vetämässä ryhmässä.
Crutchlow, aina jotakin. Sääntö on sinänsä selkeä ja anturien tulon myötä yhä selvä. Mopo ei saa liikkua ruudussa ennen valojen sammumista. Ennen sitäkin pysty hieman jossittelemaan kun oli ratatuömarien tulkinta.
Mä en tajua edelleenkään Zarcon satulavalintaa, mutta mistäpä minä todelliset motiivit tietäisin. Ilmeisesti kuitenkaan voitosta ajo ei ole kovin korkealla hänen prioriteeteissa.
Mitähän muuta? Ai niin, Vinalesin tämän kertainen itkupotkuraivariselitys on jääny näkemättä. Nyt sentään onneksi kolattiin ulos ja voi jossitella että kakkossijaan olis ollu mahkut josei...
vuoristoatleetti
Mä malttaisin ekan asian kanssa kyllä Le Mansiin asti. Jos sielläkään ei ole mitään asiaa podiumtaistoon, voi sanoa että kyseessä on pettymys. Toistaiseksi voi kyllä sanoa, että tason huonous on yllätys. Toisaalta eka kisa pipinä, ja Argentiina on paskan pitonsa takia aina ollut kehno rata Lorenzolle, joten vielä on turha Nokian osakkeita myydä sanoi piensijoittaja - ja pisteitäkin on melkein sama kuin Pedrosalla viime kaudella tässä kohtaa. Enkä mä tuota Yamaha-juttua osta, sen verran hyvin alkoi Ducatilla kulkea viime vuonna kunnes kuntopiikki meni loukkaantumisiin ja spagettipyörän vikoihin jotka johtivat jälleen loukkaantumisiin.
Vinales tuntui ottavan kolarin aika rauhallisesti, minun silmissäni pisteitä nosti kaverin "racing incident"-kommentti. Yamahan päällikkö Lin Jarvis tosin näytti siltä, että hän olisi halunnut Morbidellin pään seipään nokkaan.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
COTA lähestyy. Kuka arvaa MM:n voittomarginaalin parhaiten. Itse vedän 9,7 s.
Tämän bongasin AF1-foorumilta. Aika hyvä:
For weeks, the racing world has held its breath in anticipation of the FIM Appeals Court regarding the allegations that a major factory team had illegally used prohibited aerodynamic effects during competition. Now, days after the court has released its ruling, we have obtained exclusive access to the transcripts of the final testimony of Massimo Rivola, Aprilia's CEO, during those proceedings as he is questioned by rival Gigi Dal'Igna.
GIGI
Massimo, the aerodynamic spoiler on the Ducati was the first one used in competition?
RIVOLA
Yes.
GIGI
There wasn't a spoiler in use before that race?
RIVOLA
Gigi, I think we've covered this, haven't we?
GIGI gets the two log books from his table as well as the piece of paper that SAM scribbled on.
GIGI
Your Honor, these are the Technical Director's Logs for the both the Malaysia 2018 pre-race and post. The Sepang pre-race log lists no aerodynamic rule infractions for any team, and the post race log lists no complaints that there was an infraction either. I'd like to admit them as Defense Exhibits "A" and "B".
RANDOLPH
I don't understand. You're admitting evidence of a aerodynamic device that never existed?
GIGI
We believe it did, sir.
(glancing at the paper, then motioning to the two race stewards)
Defense'll be calling Steward Cecil O'Malley and Steward Anthony Perez. They were working the pit lane at Sepang on November 4th.
ROSS
Your Honor, these men weren't on the list.
GIGI
Rebuttal witnesses, Your Honor, called specifically to refute testimony offered under direct examination.
If you looked closely at RIVOLA, you could see a drop of sweat.
RANDOLPH
I'll allow the witnesses.
RIVOLA
This is ridiculous.
GIGI
A moment ago --
RIVOLA
Check the Steward Logs for christ's sake.
GIGI
We'll get to the stewards in just a minute, sir. A moment ago said that you ordered Kendrick to order his men not to protest the GP19.
RIVOLA
That's right.
GIGI
And Kendrick was clear on what you wanted?
RIVOLA
Crystal.
GIGI
Any chance Kendrick ignored the order?
RIVOLA
Ignored the order?
GIGI
Any chance he just forgot about it?
RIVOLA
No.
GIGI
Any chance Kendrick left your office and said, "The 'old F1 reject's wrong"?
RIVOLA
No.
GIGI
When Kendrick spoke to the pit crew and ordered them not to protest the GP19, any chance they ignored him?
RIVOLA
Have you ever spent time in pit lane, son?
GIGI
No sir.
RIVOLA
Ever put your race day in another man's hands, ask him to put his career in yours?
GIGI
No sir.
RIVOLA
We follow orders, son. We follow orders or people lose. It's that simple. Are we clear?
GIGI
Yes sir.
RIVOLA
Are we clear?
GIGI
Crystal.
GIGI speaks with the quiet confidence that comes from knowing you're about to drop your opponents
GIGI
(continuing; beat)
I have just one more question before I call Steward O'Malley and Steward Perez: If you gave an order that the GP19 wasn't to be protested,
and your orders are always followed, then why would the swingarm spoiler be in danger, why would it be necessary to transfer it off the swingarm base?
And RIVOLA has no answer.
Nothing.
He sits there, and for the first time, seems to be lost.
RIVOLA
The swingarm spoiler was a sub-standard aero device. It needed to be transferred off the swingarm because --
GIGI
But that's not what you said. You said it should be transferred because its use represented a grave danger.
RIVOLA
(pause)
Yes. That's correct, but --
GIGI
I can have the Court Reporter read back your --
RIVOLA
I know what I said. I don't need it read back to me like I'm a damn --
GIGI
Then why the two protests?
(beat)
Colonel?
(beat)
Why did you --
RIVOLA
Sometimes men take matters into their own hands.
GIGI
No sir. You made it clear just a moment ago that your men never take matters into their own hands. Your men follow orders or people lose races. So the GP19 shouldn't have been in any danger at all, should it?
Everyone's sweating now. Everyone but GIGI.
RIVOLA
You little bastard.
ROSS
Your Honor, I have to ask for a recess to --
GIGI
I'd like an answer to the question, Judge.
RANDOLPH
The Court'll wait for answer.
GIGI
(continuing)
Kendrick ordered the technical protest, didn't he? Because that's what you told Kendrick to do.
ROSS
Object!
RANDOLPH
Counsel.
GIGI will plow through the objections of ROSS and the admonishments of RANDOLPH.
GIGI
And when the appeal went bad, you cut these guys loose.
ROSS
Your Honor --
RANDOLPH
That'll be all, counsel.
GIGI
You had Markinson sign a aerodynamic research order --
ROSS
Judge --
GIGI
I'll ask for the forth time. You ordered --
RIVOLA
You want answers?
GIGI
I think I'm entitled to them.
RIVOLA
You want answers?!
GIGI
I want the truth.
RIVOLA
You can't handle the truth!
And nobody moves.
RIVOLA
(continuing)
Son, we work in a pitlane that has walls. And those walls have to be guarded by men with computers. Who's gonna do it? You? You, Gigi? I have a greater responsibility to Aprilia than you can possibly fathom. You weep for the under-swingarm spoiler and you curse the other members of the MSMA. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know: That the spoiler's death, while tragic, probably would have saved budgets. And my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves budgets.
(beat)
You don't want the truth. Because deep down, in places you don't talk about at parties, you want me on that wall. You need me there.
(boasting)
We use words like aerodynamics, downforce, fluid dynamics... we use these words as the backbone to a life spent developing double bubble windscreens and efficient fairings. You use 'em as a punchline.
(beat)
I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man whose career rises and falls under the umbrella of the very technology I developed in F1, then questions the manner in which I provide it to MotoGP. I'd prefer you just said thank you and went on your way. Otherwise, I suggest you pick up a laptop and stand a post. Either way, I don't give a damn what you think you're entitled to.
GIGI
(quietly)
Did you order the protest against Ducati?
RIVOLA
(beat)
I did the job the MSMA sent me to do.
GIGI
Did you order the protest against Ducati?
RIVOLA
(pause)
You're goddamn right I did.
Silence. From everyone. RANDOLPH, ROSS, the MSA staff, they're all frozen. JO and SAM are likewise. RIVOLA seems strangely, quietly relieved. GIGI simply takes control of the room now.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vähän ohi kausiaiheen, mutta Anthony Westin kokemista haasteista. Onhan näillä asioilla aina kaksi puolta mutta aika erikoisen kuuloisia juonikäänteitä...
https://www.e-motors.info/2019/03/20...d-fim/?lang=en
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Markku jatkaa yhtä vakuuttavasti kaudesta toiseen. Pyörän ylivoimasta se tuskin johtuu kun katsoo missä tallekaveri konttaa.
Honda ei taida tehdä samaa virhettä kuin Rossin kanssa. Ei näytä hondalla voittavan kuka tahansa![]()
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Joo markku konttasi ja kisaa vain itseään vastaan. Reilusta johdosta nutulleen. On se niin ylivoimainen tällä hetkellä että varmaan tuli herpaantuminen yksin ajellessa
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Marquez tulee tuon eron vielä kuittaamaan, eikä sitä toki mahdottomasti vielä edes ole, mutta heitti toki varmat 25 pistettä menemään eilen. COTA ollut kuitenkin pomminvarma voittokisa aiempina vuosina, joten eroa pitää kiriä takaisin vähemmän suotuisilla radoilla. Dovilta melkein täydellinen damage control, mutta Miller edellä Pramacilla ei kyllä kuulosta hyvältä. Suzuki ja Yamaha kuitenkin hyvässä tikissä, joten lupailee hyvää kilvanajon suhteen jatkossakin.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Melko ryskytystä oli parit mutkat tuolla. Toivottavasti eivät sitten ota Kymiringille formuloita pilaamaan radan tasaisuutta![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Silverstonessa, Malesiassa, Barcelonassa ja Red Bull Ringillä pystytään kuitenkin ajamaan ilman, että on muuttunut pelloksi.
Ei ne formulat taida olla pääsyy COTA:n ongelmiin, vaikka radalle rasitusta luovatkin.
Nyt siellä oli röykkyä ja pattia jarrutusalueiden ulkopuolella. Takasuora, kakkosmutka esimerkiksi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Teksasin maaperä on vähän erilainen ja muuttuvainen. Ei roudi, mutta elää muuten vähän omaa elämäänsä.
220px-Tremorsposter.jpg
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Haha!
Jotain mörköjähän siellä on oltava, kun suoratkin kupruilee keskeltä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos noita Amerikan sivustoja on uskominen, Cota on rakennettu savimaalle ja ilmeisesti ilman kunnollisia pohjustustöitä, se taitaa olla pääsyy miksi rata "routii"
Silverstone on/oli nimenomaan todella pomppuinen, Carlos Sainz Jr. sanoi viime vuonna että sääliksi käy MotoGP-kuskeja.
Ristus!
Ettekö te ymmärrä, mitä haen takaa?
Varmasti ykköset kyntää rataa vituiksi.
Sitä meinaan, että osa COTA:n pompuista tulee kyllä jostain muualta, koska ovat sellaisissa paikoissa. Keskellä takasuoraa esimerkiksi.
Se, että Silverstone on pomppuinen ei välttämättä selitä pattien syntymekanismia Teksasissa.
Tämä siis teoria(ni).
Mediapelia sanoi Väyrynen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Muna vai kana? Ok, on varmasti pohjatöissä vikaa kun menee oudoista paikoista pompuille. Toisaalta taas jos pohjat ja päällyste on tehty kauttaaltaan huonosti, F1 vain korostaa sitä ja rouhii sen äkkiä pompuille. Taas huonoimmilla pohjilla kaksipyöräiset ja koppiautot ei ehkä tee niin isoa vahinkoa, vaikka ongelma siellä olisikin.