Yläpalkin linkki kauppaan toimii.
Kiitos Jaskalle ylläpitoon.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Tulipa liityttyä, kun 45€ saa myös 40€ lahjakortin Eurobikerin verkkokauppaan...
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ota Sami koppia sivuston ylläpidosta jos kiinnostusta ja kompetenssia löytyy? Ei ole ollut Jaskalla (eikä aikaisemmilla sivustovastaavilla) apukäsiä jonoksi asti - tämä ehkä yksi taustasyy miksi päädytty nykyisen alustan ylläpitoon rajoittunein kehittämismahdollisuuksin? Ei tarvii olla hallituksen jäsen, eikä hommalla varmasti pääse rikastumaan, mutta onhan sivuston ylläpito ja kehitys yksi oleellinen osa .Orgin perustoimintaa johon tulee panostaa enemmän kuin "vain tekohengittämällä" => eli mikäli innostusta ja (sitoutuneita) tekijöitä löytyy soivalla idealla höystettynä - pitää hallitukselta löytyä myös budjettia...
Yhteyttä v.2019 sivustovastaavaan ja ideoita pöytään, kustannusarviot hallituksen arvioitavaksi ja sen jälkeen jäsenistön valtuutusta hakemaan - siitä se lähtee![]()
MAD (mean absolute deviation)
^ Nopealla vilkaisulla v-19 budjettiin, esmes tapahtumatoiminnan kuluista voidaan "helposti" lohkaista sivuston kehittämiskustannuksiin jo ensi vuodelle. Onko yhdistyksen mopoikään pääseminen noin suurten kulujen arvoista jos vaakakupissa sivustokehitys?!? Tai ainakin 15v bileiden tulopuolta voi nostaa mikäli kulut noin korkeat (muutama jäsen bailaa vs muutaman tuhannen harrastajan käyttäjäkokemus sivustolla)![]()
MAD (mean absolute deviation)
Remmissä jälleen, jäsenedut kauden mittaan maksaa kyllä jäsenmaksun takaisin. Erittäin hyvää työtä siis yhdistykseltä.![]()
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Mikä olisi se lisäarvo, jonka sivustouudistus toisi yhdistyksen toimintaan? Eli mitkä ovat ne ominaisuudet, jotka nykyiseltä sivustolta puuttuvat?
Mun ymmärtääkseni ns. "avaimet käteen" periaatteella teetettynä sivustouudistus maksaisi tosiaankin sen 5 numeroisen summan, kuten Hessu mainitsi. Valitettavasti tuossa luvussa ensimmäinen numero ei ole 1 tai 2 vaan ollaan ymmärtääkseni lähempänä ysiä. En ole tuon alan asiantuntija, joten en tiedä mikä siinä maksaa niin perkeleesti. Jos jollain on asiasta parempaa ja tuoreempaa tietoa niin mielelläni sivistän itseäni.
Superbike #7
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Ylläpidän työkseni erilaisia pilvi-, konesali-, sovellus- ja tietokantapalveluita. Määrällisesti puhutaan esim. tuhansista palvelimista sekä tietokannoista. Eri sovelluksia on satoja. Kokemusta alalta on n. 20 vuotta. Pääasiassa teen töitä niiden kanssa silloin, kun ne eivät toimi. Mutta joo. Mun kokemuksen mukaan kustannukset on jossain n. 1050€/päivä (melko tarkka arvio ;)), kun lähdetään tekemään asiakkaalle omaa alustaa jne.. Valmiita palikoita on vaikka kuinka ja paljon mutta yksikään niistä ei mielestäni ole niin toimiva suoraan paketista otettuna, kuin mitä tää alusta nyt on. Eli sitä uutta jouduttaisiin kuitenkin muokkaamaan aika paljon, eikä siitä siltikään välttämättä tule parempaa tai toimivampaa. Eli en näe uudistuksella saatavan suurtakaan hyötyä kustannuksiin nähden. Tuota chattia voisi tietysti pohtia porukalla, kun moni kokee sen aika tärkeäksi ominaisuudeksi, että saadaanko sitä korjattua. En tosin tiedä, onko siinä edes mitään vikaa tai miksi se on pois käytöstä.
-edit- Toki kaikkien pitäisi tiedostaa se tosiasia, ettei tälläkään alustalla voida jatkaa maailman tappiin asti. Mutta tällaisen sivuston uudistaminen on tosiaan melko kallista (ilman orja- eiku talkootyövoimaa) ja ne ovat yleensä melko pitkiä projekteja, jotka sitoo eri ihmiset tiivisti siihen pitkäksi aikaa.
Ihanan kalliilta kuullostaa, siitä täytyy siis tulla hyvä!
Lisäarvona näen käyttäjien (=käytön) määrän kasvun - potentiaalisia maksavia ja aktiivisemmin mukana olevia jäseniä + muun MP-toiminnan kokoamisen "yhdelle sivustolle". Jostain syystä hallitus ei ole "kuunnellut käyttäjiä" ja klikkaukset ja sivustolle kirjautuneiden aktiivisten käyttäjien määrä on rajussa laskussa (= minun mutu - katsele statistiikkaa, kiitos!).
Ominaisuuksista voidaan keskustella maailman tappiin, mutta valikot/käytettävyys nykyajan mukaisiksi (etusivun pikalinkit/ikonit, ymv), kalenterit taas käyttöön (näkisi kerralla tajonnan vaikka seuraavalle viikolle, kuukaudelle, omien esivalintojen mukaan, jne, jne): koulutukset / ratapäivät / letkat / tapahtumat / alakulttuurien (kuten aliryhmät) tapaamiset / tekniset-, talliprojekti- ja merkkikohtaiset keskustelut / somettaminen & paskanjauhanta, otsikoitahan riittää...
Käsittääkseni valtaosa käyttää sivustoja / webbiä mobiililaittein, nykyinen sivusto on aika nysväämistä jos jotain haluaa löytää vaikkapa kännykällä silloin kun kädet on rasvassa...Voihan se olla etten vaan osaa, mutta asetuksien/esivalintojen (hlökohtaisten kiinnostusten kohteiden valinta) nykysivustolla on lähes mahdotonta - eli ei mitään "kustomointi mahdollisuutta" jotta "ei kiinnostavan" voi ohittaa ja "kiinnostavan" voisi saada "omalle" etusivulle ellei jopa ilmoituksina suoraan omaan kännykkään...
Loput jätän sivustovastaaville ja muille asiasta jotain tietäville, mutta siinä aikoinaan Hannulan esittelemässä versiossa oli jo jotain käyttäjäystävälliseen suuntaan, 2000-luvun "yritystä"...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Mielestäni meidän foorumi on varsin toimiva verrattuna moneen muuhun vastaavaan harrastevoimin ylläpidettävään sivustoon.
Itse käytän päivittäin esimerkiksi flightforumia ja vagarenaa. Flightforum uudistettiin hiljattain ja mielestäni uudistus ei tuonut omaan käyttöön mitään parannusta, päinvastoin, sivuston käyttö muuttui hankalammaksi ja esimerkiksi kuvagalleria huonontui. Ehkä uusi sivusto on sitten helpompi ylläpitäjille tai kustanuksiltaan kevyempi. Vagarenan foorumisofta sekoilee ajoittain ja on ainakin mobiililaitteella hankala ja esimerkiksi sivusto oli koko joulun pyhät kokonaan nurin.
Vaikka yhdistyksen talous on hyvässä jamassa olisi sivustouudistukseen laitettava raha olisi merkittävä. Sillä pitäisi saada jäsenistölle merkittävä parannus tai muuten rahat on heitetty hukkaan. Pelkästään uudistuksen speksaus, käyttöönotto ja tuki olisi varmasti valtava työ, vaikka sen koodauksen joku ulkopuolinen toteuttaisikin.
Yhdistyksen hallitus, moderointi- ja toimihenkilöstö toimii vapaaehtoisvoimin. Kukaan ei saa harrastuksestaan palkkaa tai palkkiota, toki jotain kulukorvauksia maksetaan, jotta vapaaehtoistyöntekijöiden ei tarvitse hirveästi maksaa siitä että saavat oman panoksensa yhteiseen hyvään antaa.
Tämän vuoksi resurssit ovat rajalliset ja sen kanssa on vaan pärjättävä.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Olen kyllä ollut kohta 20 vuotta it-alalla, mutta valitettavasti oma osaaminen ei ole täällä webbialustapuolella, eikä sanomisiini pidä siksi suhtautua liian vakavasti. Sen verran olen kuitenkin ollut oman organisaation käyttöön tulleissa järjestelmäkehitys- ja koodausprojekteissa mukana sivussa, että on edes etäinen aavistus siitä, mitä tämänkaltaisen työn teettäminen saattaa maksaa. Mutta tosiaan kommenttini edelleen sillä varauksella, etten tunne näitä keskustelufoorumituotteita tarpeeksi.
Vastatakseni samalla tuohon Nitrouksen kysymykseen mitä nykysivustolta puuttuu tai mitä uudistukselta kaivattaisiin, niin tässä muutama ”pielessä oleva asia” joita vuosien varrella on nostettu esiin ja toisteltu eri yhteyksissä kun uudistuksesta oli puhe:
- hakutoiminnot ovat niin hankalat, että käytännössä google on ainoa vaihtoehto
- tumma väriteema puuttuu
- lukemattomana viestinä näkyvät vai muutaman viime päivän viestit (ärsyttävää jos olet ollut vaikka jossain reissussa, niin voit missata itseä kiinnostaneen viestin)
- viestien kellonajat ovat sekaisin joka ikinen kerta kellojenkäännön jälkeen
- chattia käytin silloin kun se vielä toimi
Yksikään noista ei ole ”showstopperi”, mutta kannattaa muistaa myös se, että nykyihminen on niin mukavuudenhaluinen eläin ylitsevuotavaisessa sisällöntarjonnassa, että suhteellisen pienikin asia voi ratkaista sen, mitä palvelua viitsii käyttää ja mitä ei.
Kun en muutenkaan kaikesta nykyajan touhusta perusta, niin sivusto on minulle aivan toimiva ja hyvä. Alusta varmaan vanha ja vanhahtava toiminnoiltaankin, mutta niin pyöränikin ja minä itsekin. Chattia en tänne tarvitse ja kaikilla varmaan riittävät chatit ja whattappsit käytettävissä niiden kanssa joihin haluavat olla yhteydessä reaaliajassa.
Useimpien sivustojen käyttö mobiililaitteilla on vajavaista ja eritavoin ontuvaa ihan jo näytön koon takia, joten myöskään en mobiililaitteilla mitään tämän tyyppisiä käytä.
Tosin en millään muotoa vastusta kehitystä, mutta itseisarvo ei minulle ole se että pitää olla uutta ja hienoa.
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
Itse oon ainakin tutustunut useampaankin orggilaiseen alun perin nimenomaan tän sivuston chatin kautta. Minusta sillä olisi edelleen tarjottavana tärkeä rooli ”essonbaarin kahvipöydän korvaajana”, eli että voit jutella niitä näitä mp-henkisten tuttujen ja tuntemattomien kanssa, varsinkin jos kuka tahansa sivustolle kirjautunut voi sinne kirjoitella. Nyt tuo spontaani jutustelu on jossain muodossaan tuolla paskanjauhanta-osiossa, mutta suurelta osin se hävisi chatin kuoltua.
Toki siis chatti saa olla toimiva jos ja kun se ns. on tyrkyllä.
.
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
Miksi chatin pitäisi olla tällä foorumilla? Tiedän montakin foorumia joilla on toimiva ja ilmainen chatti esimerkiksi discordissa. Monelle ehkä tuntematon, mutta discord on yksi suosituimpia vanhan ircin korvaajia. Miksi ei esimerkiksi orgille omaa discord kanavaa? Sovellukset löytyy desktopille ja mobiilille ja käyttö onnistuu myös selaimen kautta jos ei sovellusta halua asentaa.
Laitetaan vielä linkki jos halutte tutustua https://discordapp.com
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Tarviaako koko foorumia/sivustoa? Netti täynnä mp-aiheisia sivustoja, foorumeja. Chattejä löytyy vaikka kuinka paljon. Ihmisillä on puhelimet, niillä voi viestiä. Säästetään oikein kunnolla ja jätetään koko höskä naamakirjaan.
Ilmanen alusta jupista. Kauppa onkin jo erillään itse foorumista (käsittääkseni?). Laitetaan kaupan linkki sinne faboon.
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Ehkä bittinikkarit kokoontuu ja ojentaa auttavan käden Jaskalle ja nostaa chatin ylös?
Ducati Diavel
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kehity tai kuihdu. Pätee myös yhdistyselämässä... Rollaattoriukkelit näkee asian erilailla ja on ehkä tyytyväisiä siihen mitä on (tai joskus on ollut), mutta tulevaisuuteen olis hyvä panostaa - ajoissa - ja silloin kun massia vielä on. Valintoja, toki, koska resurssit - ja niiden kohdentaminen.![]()
MAD (mean absolute deviation)
Vaikka en 2018 olekaan "maksava asiakas", se juttu ei muutu miksikään, että siinä kohtaa kun
joku lausuu sanan "lisäarvo", kannattaa tarkistaa että pati on pesässä ja poistaa varmistin.
Toinen vaihtoehto on juosta lujaa ja pitkälle.
Yksi tämän hetken pahimmista vitsauksista.... monessa erilaisessa hommassa.... on juurikin
ne "lisäarvoasiat".
Tilanne on jäätävän usein juurikin näin liian monien muiden asianosaisten suhteen kuin... ullatus ullatus...
aivan.... niitä lisäarvoa tarjoavien toimijoiden tuloksissa ja taseissa.
Tämähän näkyy mahtavasti myös "alan tuloskehityksessä".
Eihän siinä mitään.... Busines on busines.... mutta sitten on se, että mikä,kenen ja miksi.
Elikäpä.... jos ei ole "ihan pakko", niin.... ja jos on, niin erittäin huolella ja laajasti tarkastellen....
ja tarkastellen juurikin ennen... eikä jälkeen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mielestäni ei kannata satsata älyttömiä summia sivuston uudistamiseen,koska epäilen että sillä tavalla ei saavuteta mitään maata mullistavaa.
Koska hyvin monella nykyisellä palstalaisella jäsenettömyys on periaateasia,niin en usko että kyseiset henkilöt liittyisivät myöskään tulevaisuudessa maksavaksi jäseneksi vaikka sivusto olisi toiminnallisuudeltaan kuinka hyvä tahansa.
Mutta jos yhdistyksellä on "liikaa" rahaa pankkitilillä,niitä voisi kohtuudella käytää vuosittain vaikkapa puuha viikonloppuun Alastarossa kaiken kivan yhdessä olon merkeissä ..sisältäen melumittauksia,massan mittauksia ( pyörän).,ja ennen kaikkea olisi kiva jos olisi dyno paikalla...unohtamati makkaranpaistoa ja kohtuullista juopottelua..,heh
Väitän että tällainen puuha viikonloppu "poikisi" uusia jäseniä enemmin kuin ,mikään sivusto uudistus...t.Kimmo
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Ollu tässä mukana 'maksavana' sen yhdeksän vuotta. Joskus taannoin yhdistyksen kokouksessa budjettia
esitellessä mainittiin varautuminen sivuston uudistamiseen. Kerran alusta onkin toki vaihdettu, mutta siitä on jo aikaa.
Keskustelussa on kokoajan raha ja hinta kun puhutaan sivuston kehittämisestä ja ylläpidosta. Kaikki maksaa.
Mutta tää koko höskä menee nurin jokupäivä jos tätä ei aleta viemään eteenpäin. Veikkaisin että pelkästään tän yhdeksän vuoden aikana yhdistykselle rahaa on tullu ja menny jokunen 100ke. En tiedä onko yhdistyksessä jäänyt taka-alalle tämä sivusto ja sen ylläpito, vaikka säännöissä k.o. tehtävä on yksi yhdistyksen olemasssaolon keskeisiä tarkoituksia.
Kaikkea ei pysty toteuttamaan vaapaaehtoisvoimin. Hienoa jos saadaan asioita tehtyä talkoilla. Mutta myös pitää budjetoida ja tehdä taloussuunnitelma sen mukaan että ylläpidosta ja kehittämisestä joudutaan maksamaan.
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
Toimiva moderoitu keskustelualusta mahdollisesti tsätteineen (joillekin tuolla on arvoa, joten tätä en halua väheksyä yhtään) riittää. Kun tarinaa riittää venojen välyksien hämmästelystä ja letkojen järkkäämisistä kaikkeen muuhun paskanjauhantaan ollaan mielestäni ytimessä.
Tää tällain äkkisältään funtsittuna. Tietty maailma voi muuttua niin, että millään tästä ei ole tilausta.
Ehdotonta plussaa, että foorumi on ollut vakaa ja kauppakin nykyään toimii. Perustärkeitä juttuja.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuo on totista totta, enkä itse tuolla edellä millään tavalla ilmaise periaatteellista muutos/uudistusvastaisuutta.
Eri hommissa, valitettavasti, tulee syliin kiihtyvällä vauhdilla näitä heppoisin eväin ostettuja ja myytyjä
lisäarvohommia..... joista on aika äkkiä jouduttu hankkiutumaan eroon koska ne ei vaan pelitä
käytännössä lainkaan ko ympäristössä/toiminnassa.
......Ainakaan jos pelittämiseksi ei lasketa avainresurssien tuhlausta/väärinkäyttöä, päällekkäisiä toimintoja....
monia erilaisia, sinällään pieniä juttuja jotka kumuloituvat vetävät lopulta palkeet tyhjäksi......
tyhjänpyörimisellä.
Kysehän on joka tapauksessa "TYÖKALUSTA".... ja silloin "TOIMIVUUS ON TOTUUS".
Ei "lisäarvo" itseisarvona.
On se rehellisyyden nimissä myös todettava, että liian moni "lisäarvon ostaja" ei ole hajullakaan siitä, mitä on hankkimassa ja miksi.... ja juurikin omaan ympäristöönsä. Irti todellisesta kontekstista olevat hienot puheet ja striimatut presentaatiot tahtovat myydä kuin "käärmesalva" on kautta aikain myynyt.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Hip hei
Chatissa tutustui porukkaan ja sitä kautta lähti yhteisiin rientoihin tai tuli halu nähdä livenä.
Niin vahvaksi jäi mieleen muutama persoona, joita ei unohda ikinä.
Chatin puolesta puhujana mie![]()
Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
Jäsenyys hankittu. Tsättiä ei tartte kun on jo olemassa oma IRC-kanava joka toimii.
Ainut mikä ottaa pannuun niin jostain syystä tapatalk ei hyväksy salasanaani enää vaikka sen vaihdan täältä sivustolta tai pyydän tapatalkin kautta uuden. Tämä aiheuttaa sen, että luen foorumia paljon harvemmin kuin silloin kun se toimi.
s1000rr 2011
Mukana ollaan myös 2019![]()
It's not so easy if you dont know what you are doing.
Ex.Suzuki GSX1475R Hayabusa
Suzuki Hayabusa GSX1300R Turbo
Rataleluna Yamaha YZF R1 -06
Jääradalle KTM SXF450