Ohhoh,
Mikähän tällaisen hinta mahtaisi olla uutena? Jos karvalakkiversio olisi vaikka jotain 8-9 kiloa, niin yhtäkkiä JMH:ta kiinnostaisikin uuden pyörän hankinta. Vähän alustaa, jarrupalaa, jalkatappia, kliparia, katetta, poskensuojaa ja punosletkua ja valmis.
Jopa verottomana ostoa voisi harkita, joskin siitä alkaa vakuutuspelleily.
http://www.mcnews.com.au/aprilia-rs-...-from-aprilia/
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mä tota kanssa ihailin, kun ekoja kuvia tuli EICMA:sta.
Mut sit tossa rupes mietityttää, että paljonkohan tossa on tehoa. Tuo kun on puolikas RSV4:n moottori, niin onko siinä puolet myös tehosta? Vai onko ne saanu kikkailtua esim iskua lyhyemmäksi ja siten kierrosrajoitinta ylös? Rivikakkonen kun on vähän old-skool nykysporteissa.
Braaaaap
Jos menis suorassa suhteessa, että tonnisessa RSC4ssä ilmoittavat 201 hp niin 660-kuutioisessa olis ihan vaan verrannon avulla vajaa 133.
1100ssa tais ollakkin vain 217 ja tietty, kun männänhalkaisija kasvaa ehkä kestä samoja kierroksia kuin 1000...
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Toi vois olla ihan hauska ratalelu. Tosin tonnarin voimaa saattas tulla vähän ikävä.
Superbike #7
Jostain luin, että 100 kaakkia. Pienellä virityksellä tietty tuosta saa 105-110, eli vajaa sata takaselta. Olikohan konseptin painoa jossain?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jummi jammi makeen näkönen laitejoku noin 100 jos olis paukkua ja rivi kakkosen pärinä nii ai ai
![]()
Uutisissa nauratti tuon brändääminen nuorille pikkusen isompiin pyöriin siirtyville. Tosimaailmassa tuo tulis kaupassa olemaan kalliimpi kuin muut jäljellä olevat kuussatkut ja myynti yhtä olematonta.
Pieni Aprilialisä speciaalisuutena toki mukana, mutten usko sen vaikuttavan kuin pieneen osaan ostajia.
edit. nyt kuulostin pessimistiseltä. Ei sallittua, haluan tuon onnistuvan.
Testi
Briteissähän ne muuten ajelee olikohan supertwin tai jtn luokkaa missä aprilia sxv:stä tehtyjä kilpureita. Aprilian 550 ja 450 koneilla. Rrv550gp tai rrv450gp mallien nimet
Eiköhän se ole se teho tule olemaan tasan 95 heppaa, ainakin ilmoitettu. Nuorille suunnattu=A2 kelpoinen=<70kW.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Katuradoilla ajetaan (myös mannereuroopassa) supertwin luokkaa ja taitaa ainakin saksassa olla joku ratasarjakin twineille. ER6 kawa ja sv-suzuki ovat yleisimpiä aihioita, toki valmista kilpuria löytyy esim. Patonilta.
About sata brittiläistä takarengashepoa noista saa irti ja paino lienee parhaimmillaa jossain 140kg tietämillä.
https://m.facebook.com/groups/160432...00074380210116
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Varmasti noilla ylähyllyn alusta- ja jarruosilla ei ole ihan hinnat alkaen -nuorisopyörä. Konsepti kun vielä on, niin tuotantopeli jos tulee niin varmaan hieman erilainen. Mutta tuollainen kevyt ja laadukas (oikeasti kunnon osilla) ratapyörä olisi mielenkiintoista nähdä markkinoilla, koska joka puolella sellaista toivotaan ja fiilistellään, mutta menisikö oikeasti kaupaksi, koska kuitenkin hinta on niin lähellä tonnista kyykkyä?
Kone on V4:sen etulohko mutta isommalla tilavuudella, toivottavasti ei ole samoja venttiiliongelmia jos on kovin kierrosvehje
Mielenkiintoisinta tuossa ainakin näin ajatustasolla on aktiivinen aerodynamiikka ja miten se on toteutettu? Tyyliin pienempi ilmanvastus korkeissa nopeuksissa paremman huippunopeuden vuoksi? Tai pelataanko jäähdytysilman määrällä jotenkin?
Budjettiversion pitää olla jossain MT-07:n hinnoissa (plus +10% ehkäpä), niin sitten myy. Ratavarustelu jälkimarkkinaosilla tulee sitten halvemmaksi, kuin suoraan tehtaalta ostelu. Tai ei ainakaan kalliimmaksi.
Toivottavasti Noalessa on katsottu, että mikä mopo tuossa moottorin kokoluokassa myy niin, ettei sepät oikein ehdi takomaankaan.
Edit: saispa ton autoveron poijes.... alkais mopo liikkua.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ktm vois kanssa tehdä rc690 kun sillä on jo pienemmät rc125 rc390 ja voishan sieltä tulla motogp hypetyksessä vaikka uusi superbikekin![]()
Aprilian edustaja antoi aika ympäripyöreitä vastauksia (juutuubissa) siihen milloin tällainen mahdollisesti tulee markkinoille.
Voi olla että Aprilia tähtää tällä koneella kehittyville (lue kaukoitä yms) markkinoille ja tekee sitten ehkä tällaisen top of the line version sporttipuolelle.
Voisi olla aika hyvä vehje tuonne Man-saaren supertwin-luokkaan.
Muillahan on jo tuon tyyppisiä pyöriä sekä tuotannossa että myynnissä Intiassa ja sillä suunnalla noin yleensäkin.
Konseptipyörä on aikankin hienon oloinen, RSV4:kin voisi designin puolesta viilata vähän samaan suuntaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Yamahalla oli kanssa szr660 mutta oli vaan muutaman vuoden markkinoilla kun ei kauppa käynyt. On kyllä maailman rumin pyörä. Moottoripyörien multipla. Maailmalla siitä rakenneltu makeita supermonoja. 1 syl kyllä huono tohon käyttöön kun huudatetaan isoilla kierroksilla. Koneen kesto lyhenee pirusti.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onhan noita matalatehoisia kehitysmaaputputtimia ollut kautta aikain ja on niille oma paikkansa. Halpa, yksinkertainen, kevyt ja vie vähän bensaa. Duke 690 on ainoa, jossa edes yritetty tehdä suorituskykyä. Tehoa siinä on melko tasan sen verran kuin se kone kestää jollakin tavalla.
Nelipyttyisissä kyykyissä on nykyään ylitetty 200hv/litra ja yksipyttyinen ei kestä nipussa paljoakaan yli 100hv/litra.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21