Mistä Bemariin uudet jarrusatulan pultit? Siis ne mitkä pitävät satulaa kasassa. Pyörässä on brembon satulat jotka ovat brändätty Bemarin omiksi. Pyörä on vm. 2008 R1200R, mutta myös uusissa esim K1600Gtl:ssä näyttäis olevan samanlaiset. Omaan pyörään tulee kohta jo 10000 km huolto ja ajattelin juhlistaa merkkipaalua uusilla pulteilla, kun ovat jo alkaneet ruostumaan. Pultti taitaa olla m6 40mm, mutta osa kierteettömästä alueesta on paksumpi kuin kierreosa. Ei löydy ebaystä eikä realomista.
R1250GS
Mitenkään haluaisi sormea heristää, mutta jos halkaistava jarrusatula on ehjä, niin en sitä menisi halkaisemaan.
En edes yksi pultti kerrallaan.
Ps. Ei ole siun bemari tien päällä viihtynyt...
Joku tommonen?
https://raceboltuk.com/product/ducat...v=f0aa03aaca95
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Miula on vaan perseessä semmoinen kutina, että jos joku on ehhjä, niin älä korjaa sitä.
Toiseksi, on parikin sivusta seurattua kokemusta, kun on menty halkaisemaan jarrusatula ja sen jälkeen elo ei olekkaan ollut niin ihanaa...
Toki virhe on ollut tekijän taidoissa ja siinä, että ei ole varattu uusia tiivisteitä.
Jarrusatulan puolikkaita koossa pitäviä ruuveja ei myydä erikseen, eikä myöskään puolikkaiden väliin tiivisteitä, ei ainakaan pyörän valmistajalla. Joten niitä ei ole tarkoitettu avattaviksi, eikä korjaamokäsikirja anna niille purkuohjetta eikä kiristysmomenttia. Tämä tarkoittaa että satulaa koossa pitäviin pultteihin ei pidä mennä koskemaan.
Jos pieni ruoste pultin kannassa vaivaa niin maalaa mustiksi tai vaihda koko satula uuteen https://shop.maxbmw.com/fiche/Diagra...4&rnd=07242017
Kysäse Powerhouse UK:lta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tampereella taitaa olla myös näitä ruuvi&mutteri-firmoja, joista saa jos jonkinlaista ruuvia ja mutteria tarpeeseen.
Esim. Suomen erikoisruuvi?
Riihimäellä käyn ekana aina "Mankisella"/IKH:lla, jos jotain erikoisempaa tartten.
PK-seudulla aikanaan asuessani kysäsin Espoon pultilta.
Tiivisteet löytyy lähes aina Tiivistekeskuksesta, kun vanhan vie mallattavaksi ja kertoo kohteen.
Ajuri ei sääennusteita kattele!
Pikahaulla sama satula näyttäis olevan seuraavissa malleissa (se musta BMW-satula):
BMW K 1200 LT 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009
BMW K 1200 R 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009
BMW K 1300 R 2008, 2009, 2010, 2011, 2012
BMW R 1200 R 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011
Oma tutkimus osottais, että Tokicon satula. 32 & 36 mm männät.
https://www.motorworks.co.uk/vlive/S...BA_15_35_HA_31
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Näinhän se. Olen yhden tuollaisen Brembon käyttänyt auki mitatakseni paljon on seinämävahvuutta kun oli tarvis ottaa pari milliä pois. Ei siellä magiaa ollut ja kasaan meni käänteisessä purkujärjestyksessä.
Tuon ikäisessä bokserissa kun on vielä ruuvisäätö niin se venttiilivälysten tarkastus/säätö kyllä kuuluu 10tkm huoltoon. Säätötarvettakin joskus on. Kaikenlisäksi se välysten tarkastus on niin helppo homma että ei kannata jättee tekemättä.
K-moottori on eri niissä tosi harvoin on säätötarvetta ja ainakin uudemmissa poikittain olevassa joutuu purkamaankin aika paljon että pääsee mittaamaan ne välykset.
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Joo. Taidan soodapuhaltaa pultinkannat talvella ja laittaa sinkkimaalia päälle. Vähän ihmetyttää, kun originaaleja pultteja ei saa mistään. Muutenhan tätä ei saa kohta museorekisteriin.
Venttilinsäädöstä sen verran, että kun kerkes olemaan Triumphin xcx tämän ja Gessun välissä niin on kyllä tullut aina 1. vaihteella kiihdytettäessä vedyttyä rajoittajaan. Saattapi hyvinkin olla, että säädäntarvetta löytyy tai sitten ei.
R1250GS
aikanaan opettivat että ykkösvaihde on vaan liikkeelle lähtöä varten. ainakin autolla. harvoin se rajoittajaan asti tulee vedettyä.. toki pysyypä kone puhtaampana, kylmänä en toki viittis kokeilla.
kauankohan siihen venttiilien tarkistukseen menisi.. kai siihen tunti yksin menee kun rauhassa saa tehdä tallin lattialla kontaten ja välillä ylös hyppien. hyvää jalkajumppaa. ei tosin isoja heittoja välyksissä ole juuri ollut, joskus jotain yksittäistä joutunut säätämään hieman.
ja ehtiihän ne pultit vaihtaa, museoikä vasta 2038? eikös se ole 30 vuotta nykyisin..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Yleisesti jarrusatuloiden puoliskoja pitävät pultit ovat moottoripyörissä aivan normaaleita pultteja. Olen huoltanut muutamat ja vaihtanut kuusiokolopultit ruostumattomiin. Samalla toki olen vaihtanut täydellisen huoltosarjan, joissa on tullut myös nestekanavien tiivisteet.
Jarrusatulan puoliskot on ainakin tähän asti olleet vain hölmöjä valu tai koneistus möhkäleitä. Neste menee puoliskoista toiseen kanavaa tai kanavia pitkin. Niihin pultteihin ei liity mitään magiaa.
Suosittelen purkamaan satulat 10 vuoden jälkeen ja vaihtamaan tiivisteet. Herkistyy nimittäin jarrujen toiminta älyttömästi helpolla huollolla. Lisäksi usein nuo sinkkipultit on jo sisältä karvaruosteessa samoin, kuin ilmausnipat..