Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 56:een 56:sta
  1. #31
    Tässä kun näitä miettii, miten estää pyörän ex-tempore luvaton käyttö, niin jokin lukko on ehdottomasti hyvä.

    Toinen vois olla, että poistaisi koko virtalukon ja sen tehtävää hoitamaan muutamat painonapit. Ja sitten johonkin se piilokytkin, tai mukana kulkeva osa, jolla virrat yhdistyy. No, sellainen kuitenkin pitäisi olla systeemin, että ei voi hajoittaa virtalukkoa eikä voi käynnistää pyörää. Hämäyksen vuoksi tietysti kannattaisi avaimet jättää virattomaksi jääneeseen virtalukkoon.

    Nykypyörät ovat tietysti niin hienoja, että niitä ei saa käyntiin noin vain (luulis ainakin). Ja näitä iänikuisen vanhoja tavallisia mopedeja ei kukaan tosiammattilainen vie. Eli tarttee varautua vain näihin viihdekäyttäjiin. Siihen auttaa esim jarrulevylukko. Ja kun vielä sen virtalukkotsydeemin modaisi toisella tavalla. Mun pyörässä valistunut narkkari iskee vasaralla ruuvimeisselin virtalukkoon, kääntää sitä, starttaa ja ajelee pois. Ja ohjauslukko hajoaa yhdellä potkaisulla sitä ennen.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  2. #32
    Joskus miettinyt, että mitenköhän kestävä olis vanteen ympäri tolppaan jollain tosi isolla ja paksulla lukolla, tollasella Certexin nostovaijerilla (pitäis kestää ainakin 6 tonnia kuormaa). Mahtaakohan mennä voimapihdeillä miten helposti ?



    ja lukoksi esim: (tai järeämpi/isompi) https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/r...akorkeus-50-mm
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  3. #33
    Lainaa Jan76 kirjoitti Katso viesti
    Vähän eri kun 250euroo ja todettu toimivaksi Suhteellisen herkkä heilautuksille mut jos prätkä saa olla rauhassa ni ei oo haittaa kenellekään Xena levyjarrulukko

    P.S Kun ilmoittaa vakuutusyhtiöön että tollanen hommattu ja KIINNI prätkässä saa muutaman euron alennusta
    Mulla oli tommonen pyörässä silloin kun en sitä talliin saanut ja on kyllä herkkä. Jonkun kerran säikytteli jo tuulesta, auringon eteen menevästä pilvestä tai ohikävelevästä kissasta. Olikohan siinä optinen tunnistin tai jotain semmosta?
    Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)

    CB900F Hornet, '02 (ex)
    CB500, '97 (ex)
    CBF500, '04 (ex)
  4. #34
    ^ Ai että auringon pilveen menosta.... Yhtä kaikki, tollanen toimii juurikin niille piri tai pipipäille jotka hetken huumas meinaa lainata vehjettä, ammattilaiset sit erikseen ku vievät joka tapauksessa mutta ne kuitenkin niin harvinaisia.
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  5. #35
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Joskus miettinyt, että mitenköhän kestävä olis vanteen ympäri tolppaan jollain tosi isolla ja paksulla lukolla, tollasella Certexin nostovaijerilla (pitäis kestää ainakin 6 tonnia kuormaa). Mahtaakohan mennä voimapihdeillä miten helposti ?



    ja lukoksi esim: (tai järeämpi/isompi) https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/r...akorkeus-50-mm
    Onko nuo miten kalliita vaijereita? meinaan jos ostat ja kokeilet? Tosi isot pulttisakset jostain lainaan ja sitten vaan katkomaan. Se vetolujuus ei taida siinä leikissä merkitä kovin paljoa? sanovat että ne paksut (10+ mm ainevahvuus) ketjut pärjäävät parhaiten.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  6. #36
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Onko nuo miten kalliita vaijereita? meinaan jos ostat ja kokeilet? Tosi isot pulttisakset jostain lainaan ja sitten vaan katkomaan. Se vetolujuus ei taida siinä leikissä merkitä kovin paljoa? sanovat että ne paksut (10+ mm ainevahvuus) ketjut pärjäävät parhaiten.
    Työpäällikkö sanoi että noi maksais 9€ uutena ja 3€ "käytettynä", pitääpä kysellä, miten hepposasti niitä saa poikki.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  7. #37
    Jos kotiparkkiksesta on kyse, niin kolme nippuun .
    "Kympin sijoitus" käytetyillä vermeillä.... ja hyvilläkin leikkureilla alkaa hikikarpalot nousta otsalle.
    250 tai + Abloylla kiinni, niin alkaa katse kääntymään kohti vähemmän hikisiä hommia.

    Näin ainakin siinä kohtaa, kun joku muutaman donan värkki on tuolleen "naitettu" paikoilleen.

    20/80- sääntö on hieno ja universaali juttu monissa asioissa ja yhteyksissä.

    Kuten "HH" tuolla totesi.... aika vähällä hoitaa se 80% ja loput on sitten jaossa amamiesten kesken.
    Ne taas vie jos ovat hakemassa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #38
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Se on miten sen oman uhka-arvion asettaa. Typerintä on olla tekemättä mitään, koska "tulee muutama riski ukko ja kantaa sen sun pyörän pakuun".

    Joo niin voi käydä, kaikkea ei voi estää, mutta melkeimpä kaiken muun voi. Olen vähän tehnyt näitä riskiarviojuttuja työhöni liittyen muinoin, joten minulla on käsitys miten homma menee.

    Ohjauslukko + ajonestolaite + hälyttävä jarrulevylukko tai sellainen jota joka peelo ei saa rikottua eli tuo Abloy, estää 90% pyörävarkauksista. Niitä loppuja ei sitten estä oikein millään, sillä jos joku ammattilainen oikeasti haluaa pyöräsi, hän vie sen.

    Mutta mutta, niitä ammattilaisia on todella harvassa ja nistejä ja peeloja aika runsaasti. Vaikka pyöräsi olisi noiden toimien jälkeen vietävissä, se nisti tai peelo valitsee sen viereisen pyörän joka ei ole edes ohjauslukossa ja jossa ei ole ajonestolaitetta, paljon helpompaa hänelle. Raaka peli, mutta voit näin helposti ohjata noiden mielenkiinnon pois omasta mopostasi (ja kohdistumaan jonkun toisen mopoon, elämä on....)

    Sitten on vielä nippu toimia joilla voi hankaloittaa puoliammattilaisen tai huonosti varustautuneen rosmon viemästä pyörääsi pihastasi, mutta niitä ei voi kaikkialla käyttää, joten ei mennä nyt sitten niihin.
    En suinkaan ole eri mieltä. Jos peliä ei saa edes näkösuojaan, on viisainta sietää ylimääräisten lukituslaitteiden riesa. Omissa on ajonesto, enkä juurikaan ole joutunut jättämään kadunvarteen. Eikä ole suunnitelmissa yöpyä stokiksessa tai amsterdamissa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  9. #39
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Joskus miettinyt, että mitenköhän kestävä olis vanteen ympäri tolppaan jollain tosi isolla ja paksulla lukolla, tollasella Certexin nostovaijerilla (pitäis kestää ainakin 6 tonnia kuormaa). Mahtaakohan mennä voimapihdeillä miten helposti ?



    ja lukoksi esim: (tai järeämpi/isompi) https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/r...akorkeus-50-mm

    Muistaakseni täällä org :ssa tähän törmännyt:
    https://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck
    Honda AT AS DCT 1100
    Honda Transalp XL700VA
    Honda CRF 300 Rally
    "Elämä on mutkikasta" onneksi!!
    Turku - Espoo TA:lla ~12 h & 450 km
  10. #40
    Motonetistä saa 50 eurolla Steelmaten hälyttimen, joka on itsellä toiminut jo useita vuosia. Reagoi pienimpäänkin pyörän heilutteluun ja on äänekäs niin kauan kuin havaitsee liikettä. Tavalliset vaijerit ja lukot saa poikki muutamassa sekunnissa akkurälläkällä ja siihen loppuu meteli. Kunnon jarrulevylukko on vaikeampi pilkottava.

    https://m.motonet.fi/fi/tuote/482209...P-varashalytin
  11. #41
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Motonetistä saa 50 eurolla Steelmaten hälyttimen, joka on itsellä toiminut jo useita vuosia. Reagoi pienimpäänkin pyörän heilutteli ja on äänekäs niin kauan kuin havaitsee liikettä. Tavalliset vaijerit ja lukot saa poikki muutamassa sekunnissa akkurälläkällä ja siihen loppuu meteli. Kunnon jarrulevylukko on vaikeampi pilkottava.
    No, nyt tuli ehkä hieman liioiteltua. Ei rälläkkä nyt mikään StarWarsin lasermiekka ole, ei sillä saa sentin tai puolentoista parempia teräksiä nyt ihan sekunneissa poikki, minuuteissa kyllä, mutta ei parissa minuutissa.

    Ne alle satasen leyjarrulukot joihin on vielä laitettu hälyttin ja sille virtalähde ja kaiutin, eivät oikeasti ole kovinkaan kovaa tavaraa. Ja nuo rosmojen pahukset ovat kaikenlisäksi keksineet että uretaanivaahto hiljentää sen mölytoosan vieläkin nopsempaan. Suutin kohdalle ja pitkä suhautus. Ja loput arvaat eli se melto rautapalikka mitä ne halvat jarrulevylukot ovat, lähtee siitä levystä melkolailla helposti. Joko sillä sinun rälläkälläsi tai muutamaa pykälää pienemmillä pulttileikkureilla mitä nuo paremmat lukot tarvitsevat.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  12. #42
    Lainaa TA-Petu kirjoitti Katso viesti
    Muistaakseni täällä org :ssa tähän törmännyt:
    https://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck
    Koten videoltakin näkee, paras suoja moisille ketjuille ym. on jos saa ne roikkumaan ilmaan maasta niin, ettei saa leikkureille tukea maasta. Toki harvemmin sellaista mahdollisuutta on köyttää pyörää esim johonkin katoksen poikkipalkkiin ylös.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  13. #43
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    No, nyt tuli ehkä hieman liioiteltua. Ei rälläkkä nyt mikään StarWarsin lasermiekka ole, ei sillä saa sentin tai puolentoista parempia teräksiä nyt ihan sekunneissa poikki, minuuteissa kyllä, mutta ei parissa minuutissa.
    Myönnetään, taitaa ne heikoimmat viritykset mennä sekunneissa poikki ja paremmat materiaalit vaatia enemmän aikaa. Itse tulee käytettyä akkukonetta perusteräksiin ja siitä tämä virheellinen heitto.
  14. #44
    Sangat, ketjut ja vaijerit ovat aika olennaisia tekijöitä, mutta
    yksi olennainen asia jää helposti liian vähälle huomiolle.

    Erilaisten "lukkojen" lukkopesät.

    Levyjarru ym. vastaavissa lukoissa, joiden muut asiat ovat
    aika hyvälläkin tolalla, pesät "kusevat" säälittävän helposti.
    Oikea työkalu ja KLINGG! Pesä lähti laakista lauluun.

    "Heikoin lenkki" .

    Siitähän sitä mennään yli, mistä aita on matalin...
    tai ali, missä rima on korkeimmalla .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #45
    https://ridescorpio.com/secure/
    Edellisessä pyörässä oli tuolllainen. Piti uteliaat ja mahd rosvot loitolla.
    Tutka hälyttää jos joku yrittää liian lähelle pyörää. Liiketunnistin sekä etäpysäytys. Ja tiedot hälytyksistä avaimenperään.
    Asentaminen oli helpompaa kuin Legojen kasaaminen, todellinen plug and play.
    Harmi ettei sitä saa nykyiseen CAN väylä mopoon. Muuten tilaisin heti.
    "Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
  16. #46
    Suurimman osan U-kaarimunalukoista, jos nyt ei puhuta niistä greipin kokoisista, murtaa kahdella isolla lenkkiavaimella. Kidat läpi siitä kaaresta aukeamat ulospäin ja ihan lukkopesän juureen ja vääntää niin klinks kaari katkeaa ja aikaa meni kolme sekkaa eikä meteliä kertakilausta enempää juuri synny...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  17. #47
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Ne alle satasen leyjarrulukot joihin on vielä laitettu hälyttin ja sille virtalähde ja kaiutin, eivät oikeasti ole kovinkaan kovaa tavaraa. Ja nuo rosmojen pahukset ovat kaikenlisäksi keksineet että uretaanivaahto hiljentää sen mölytoosan vieläkin nopsempaan. Suutin kohdalle ja pitkä suhautus. Ja loput arvaat eli se melto rautapalikka mitä ne halvat jarrulevylukot ovat, lähtee siitä levystä melkolailla helposti. Joko sillä sinun rälläkälläsi tai muutamaa pykälää pienemmillä pulttileikkureilla mitä nuo paremmat lukot tarvitsevat.
    Jossain kohtaa täällä näin videon, jossa noita perinteisiä jarrulevylukkoja auottiin hyvin nooeasti ja äänettömästi vääntämällä sopuvan paksuinen vastakierretappi siihen jarrulevyn uraan. Varsin uskottavan näköisiä laitteita vääntyi nauretavan helposti kidastaan niin leveälle, että lukkotappi irtosi jarrulevystä.
  18. #48
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Jossain kohtaa täällä näin videon, jossa noita perinteisiä jarrulevylukkoja auottiin hyvin nooeasti ja äänettömästi vääntämällä sopuvan paksuinen vastakierretappi siihen jarrulevyn uraan. Varsin uskottavan näköisiä laitteita vääntyi nauretavan helposti kidastaan niin leveälle, että lukkotappi irtosi jarrulevystä.
    Varmaan tämän kanavan videoita: https://www.youtube.com/channel/UCm9...8W8JigLoZOh6FQ
    <p>http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/296095-LoneWolfin-ratakuvat</p>
  19. #49
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Tuohan se oli joo, lyhyt muisti ihmisellä. Siellä on useampiakin esimerkkejä videoissa 618-637.
  20. #50
    Lainaa entelodontti kirjoitti Katso viesti
    https://ridescorpio.com/secure/
    Edellisessä pyörässä oli tuolllainen. Piti uteliaat ja mahd rosvot loitolla.
    Tutka hälyttää jos joku yrittää liian lähelle pyörää. Liiketunnistin sekä etäpysäytys. Ja tiedot hälytyksistä avaimenperään.
    Asentaminen oli helpompaa kuin Legojen kasaaminen, todellinen plug and play.
    Harmi ettei sitä saa nykyiseen CAN väylä mopoon. Muuten tilaisin heti.
    Mitähän tuossa tarkoittaa liian lähelle pyörää? Kaupungissa pyörät saattavat olla vinoparkissa aika lähellä toisiaan. Mietin vaan, että tuleeko miten paljon vääriä hälytyksiä sen vuoksi.

    Itse tulen ehdottomasti hankkimaan pyörän, jossa on ajonesto ja haluan siihen myös hälyttimen lisäksi. SpyBall näyttää olevan kovasti myynnissä Suomessa, mutta tuo Ride Scorpion näyttää ihan hyvälle myöskin. Etenkään kun ei vaadi SIM-korttia tehdäkseen hälytyksen omistajalle (kunhan etäisyys on riittävän lähellä).
  21. #51
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Suurimman osan U-kaarimunalukoista, jos nyt ei puhuta niistä greipin kokoisista, murtaa kahdella isolla lenkkiavaimella. Kidat läpi siitä kaaresta aukeamat ulospäin ja ihan lukkopesän juureen ja vääntää niin klinks kaari katkeaa ja aikaa meni kolme sekkaa eikä meteliä kertakilausta enempää juuri synny...
    Eiku kiintoavaimella
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  22. #52
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Yllättävän moni lukko myös sulaa (sisältä) kun näyttää vähä vaikka taskukokoista kaasupoltinta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  23. #53
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Eiku kiintoavaimella
    Niinno sama työkalu eri pää, ite tottunu lenkiks sanoo vaikka kiinto ois vissii se korrekti termi mut viesti vissiin kuitenkin välittyi?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  24. #54
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pilkunnussaaminen on

    Lenkkiavain - Kiintolenkki - Kiintoavain - Jakoavain
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  25. #55
    Ehm jos sille tielle lähdetään niin ainakin täälläpäin jakoavaimessa on tavannut olla liikkuva leuka
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  26.  
  27. #56
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Levyjarru ym. vastaavissa lukoissa, joiden muut asiat ovat
    aika hyvälläkin tolalla, pesät "kusevat" säälittävän helposti.
    Oikea työkalu ja KLINGG! Pesä lähti laakista lauluun.
    Tää taisi koskea myös näitä kahden-ja-puolensadan abloylukkojakin. No, täältä taitaa jo olla linkkauksia oikealle youtube-kanavalle. Useimmille lukoille näyttää riittävän, kun laittaa jonkun ruuvin tahi muun avaimenkoloon ja kalauttaa vasaralla. Silloin se 0,05mm paksu kuparinen lukkopesän pidike väsähtää ja lukko ikäänkuin aukeaa. En oo kokeillut, mutta isot pojat ovat youtubessa noita esitelleet. Tosta lähtee ääni, mutta sen ruuvin kiertämisellä lukon "kidan" väliin - siitä ei lähde edes ääntä. No, mun jarrulevylukko on erilainen. Siinä ei oo paikkaa, mihin sen ruuvin ruuvaisi (paitsi avaimen reikä).

    Lukot on rehellisiä tai impulsiivisesti päätöksiä tekeviä yhteisiin sääntöihin sopeutumattomia kanssaveljiä, -sisaruksia, -henkilöitä, ja -kulmakaappeja varten.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12