Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Pyörä teki tänään stopin, ajossa alkoi ensin hiipua ja lopulta sammui. Mittaristo meni pimeäksi ja ei startannut. Pysähdyttyä koitin laittaa avaimesta virrat pois ja päälle sekä käynnistää uudelleen, mittaristo heräsi mutta startatessa kuului vain napsahdus.

    Tarkastin sulakkeet ja ne oli ehjät. Myöhemmin koitettiin toisella akulla niin heti lähti hienosti käyntiin. No hain uuden akun liikkeestä, kun tienpäällä oltiin ja jatkettiin matkaa. Reilu puoli tuntia ja sama juttu. Noh parin tunnin odottelun jälkeen ajattelin huvikseni vielä koittaa startata ja kas kummaa pyörä käyntiin ja vartin pelas, taas sama homma.

    Ajo siis pätki hieman samalla tavalla kuin bensa loppuisi, mittari pimenee ja lopulta meno loppuu. Sitten ei enää muuta kun startti napsuu.

    Eli onko vika jännitteensäätimessä vai missä?
    Se maksaa kuka nauttii!
  2. #2
    Mulla teki Kawasaki saman. Epäilin myös jännitteensäädintä, oli staattori kärvähtäny
  3. #3
    Lainaa juhakoo kirjoitti Katso viesti
    Mulla teki Kawasaki saman. Epäilin myös jännitteensäädintä, oli staattori kärvähtäny
    Mitenkäs tuon saan selvitettyä kummassa vika??
    Se maksaa kuka nauttii!
  4. #4
    täällä oli threadi joka kuvaa sen mittaamisen hyvin. Oikeastaan mittaus tasasähköllä akun navoista, ja vaihtosähköllä regun syöttöpiuhoista. jos regulle tulee hyvin ne kolme vaihetta, mutta ulos ei tule, niin regu, jos taas ei tule kunnolla vaihtosähköt regulle, niin sitten generaattori.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    täällä oli threadi joka kuvaa sen mittaamisen hyvin. Oikeastaan mittaus tasasähköllä akun navoista, ja vaihtosähköllä regun syöttöpiuhoista. jos regulle tulee hyvin ne kolme vaihetta, mutta ulos ei tule, niin regu, jos taas ei tule kunnolla vaihtosähköt regulle, niin sitten generaattori.
    Yritin löytää mutta ainut mitä sain oli "error 404 page not found" mutta tämä vika on itsessä...

    Niin ja tarkoitatko generaattorilla laturia??
    Se maksaa kuka nauttii!
  6. #6
    Kannattaa myös tarkastaa jos laturin ja säätimen välissä on vielä joku liitin, itsellä oli juurikin tuollainen kärvähtänyt eikä mopo ladannut kunnolla.

    Odottelun jälkeen käynnistyminen voi viitata johonkin muuhunkin ongelmaan, esim. maadoitukseen vaikka kyllä se akkukin vähän palautuu kun odottelee.

    Mielestäni täydella akulla pitäisi päästä pidemmälle kuin 15 min. riippuu toki pyörästäkin, uudemmat imee virtaa enemmän.
    Kawasaki ZXR 750R K1
    Honda VF 500F
    Honda VFR 750F
    Honda CBR 1000F
    Honda CBR 1000F
    Honda VF 1000F II
    Honda CB 750K
  7. #7
    Lainaa jarhe kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa myös tarkastaa jos laturin ja säätimen välissä on vielä joku liitin, itsellä oli juurikin tuollainen kärvähtänyt eikä mopo ladannut kunnolla.

    Odottelun jälkeen käynnistyminen voi viitata johonkin muuhunkin ongelmaan, esim. maadoitukseen vaikka kyllä se akkukin vähän palautuu kun odottelee.

    Mielestäni täydella akulla pitäisi päästä pidemmälle kuin 15 min. riippuu toki pyörästäkin, uudemmat imee virtaa enemmän.

    Pitääpä katsoa onko siellä joku liitin. Tuo 15 minuuttia on sellainen karkea arvio, saatto olla 30 minuuttiakin.
    Se maksaa kuka nauttii!
  8. #8
    Se latauksen ja säätimen mittaamista käsittelevä viestiketju on tämän MP Tekniikka -osion toiseksi ylimmäisenä kiinnitettynä viestiketjuna otsikolla "Moottoripyörän lataus".
  9.  
  10. #9
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Se latauksen ja säätimen mittaamista käsittelevä viestiketju on tämän MP Tekniikka -osion toiseksi ylimmäisenä kiinnitettynä viestiketjuna otsikolla "Moottoripyörän lataus".
    Kiitos

    Otin youtuben myös avuksi ja löysin hyvät pätkät missä opastettiin tuo jännitteensäätimen testaus mittarilla. Ja tänään mittailin ja totesin että kyllä se vika sinne sopisi.Tilasin uuden ja katotaan riittääkö se.
    Se maksaa kuka nauttii!