Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Ostinpa tässä "uuden" pyörän vuosimallia -82. Eturengas on "melko" loppu ja paistoleima vuodelta 2004. Vissiin tarttis tehdä jotain.

    Minkäslainen rengas tuohon nyt kannattaa laittaa ? Virallinen koko on (vissiin) 3.60-19 ja sitä saa kyllä retrokuvioituna dunloppina ihan vaikka Stormilta. Jotenkin tulee mieleen että kannattaisiko laittaa kumminkin jotain modernimpaa Niinkuin nyt vaikka Pilot Road/Power 2...4? Ja mikähän olisi vastaava koko ?

    Sisäkumilliset kun ovat niin ilmeisesti sisäkumi kannattaa vaihtaa samalla ?

    Ihan lisämietteenä, sorateitä kun on tuossa lähistöllä ja asfaltilla hiekkaa kurveissa niin kannattaisiko laittaa joku seminappularengas ? Jos niin mikä ? Ajo kumminkin on pääasiassa asfalttia.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  2. #2
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti

    Sisäkumilliset kun ovat niin ilmeisesti sisäkumi kannattaa vaihtaa samalla ?
    Jos on pinnavanteet, niin vannenauha kannattaa vaihtaa samalla.
  3. #3
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jos on pinnavanteet, niin vannenauha kannattaa vaihtaa samalla.
    On ihan köykämiinistä valetut vanteet. Noin äkkipäätään en keksi mitä eroa noissa on tubeless-vanteisiin, mutta ilmeisesti sitten kumminkin jotain.

    Edit: Koko näyttääkin olevan 3.25-19 joka näyttää hieman laajentavan valikoimaa moderniimpinkiin malleihin.
    Viimeksi muokannut: s151669; 26.06.2019 klo 01:56.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  4. #4
    Noihin aikoihin joissakin valuvanteissakin käytettiin sisärengasta, koska valu oli melko haperoa eikä kunnolla pitänyt ilmaa. Monesti on joku 'suitable for tubeless tires' teksti, jos kelpaa tubeless - ei ehkä silti oikein hyvin pidä ilmaa. Laita uusi sisärengas, ei se niin paljon maksa.

    Tubeless-renkaan voi laittaa tube type-vanteelle sisärenkaan kanssa, mutta ei toisinpäin.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  5. #5
    Lainaa mopedman kirjoitti Katso viesti
    Noihin aikoihin joissakin valuvanteissakin käytettiin sisärengasta, koska valu oli melko haperoa eikä kunnolla pitänyt ilmaa. Monesti on joku 'suitable for tubeless tires' teksti, jos kelpaa tubeless - ei ehkä silti oikein hyvin pidä ilmaa. Laita uusi sisärengas, ei se niin paljon maksa.

    Tubeless-renkaan voi laittaa tube type-vanteelle sisärenkaan kanssa, mutta ei toisinpäin.
    Joo, kuulin samaa että ei vaan pidä. Ei se sisärenkaan hinta tässä hommassa mikään ratkaiseva tekijä koskaan ollut. En vaan ole vaihtanut sisärenkaita tähän mennessä kuin polkupyöriin

    Mitenkäs noi kokomerkinnät vastaa uusiin ?

    100/90R19 on siis 100mm leveä, jonka profiilisuhde on 90% eli siitä tulee 90mm korkea ja sopii 19" vanteelle.

    3.25-19 on niin mikä ? Kolme tuumaa ja vartti jotain mittaa mutta mitä ? Miten se profiilisuhde ? Sopinee edelleen 19" vanteelle.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  6. #6
    Tuumakoon renkaissa se on käytännössä leveys (noin). 3,25*25,4=78mm. R=radial eli vyörengas, voisi tuohon sinun vanhukseesi olla tuumakokoinen ristikudosrengas paree. Pitää myös katsoa että mahtuu, jos leveämmän haluaa, esim 3.50-19.

    https://www.motorcycleproducts.co.uk/tyreguide.php
    Viimeksi muokannut: mopedman; 26.06.2019 klo 16:25.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  7. #7
    Itsellä kävi pari vuotta sitten niin, että periatteessa oikean kokoinen moderni rengas -79 pyörässä ei mahtunutkaan pyörimään...tosin takanakki ja tietty kaksipuoleinen haarukka. Piti sitten vaan ostaa aikakauden tyylinen/profiilinen retrorengas.
  8.  
  9. #8
    No, saahan noita retrokokojakin uutena. Kaipa se nykyaikainen tuore kumi kumminkin paremmin pitää kuin semikalju korppu.

    Edit: Michelin näköjään tekee modernia kumia retrokokoon.
    https://www.mprengas-online.com/moot...-54-h/d-112935
    Tässä taitaa olla voittaja.
    Viimeksi muokannut: s151669; 26.06.2019 klo 23:09. Syy: Vastasinpa itse kysymykseeni
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5