Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Kaasareitten kanssa on ongelmaa. Tuohan pitäisi olla rykkösen kone ja muuntaminen ruiskuksi pitäisi kai onnistua helposti? Onko rykkösen koneessa muuta eroa? (Kokeilin jo googlettaa)
    -
  2. #2
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Onhan noissa eroa, aika löyhästi kuitenkin perustuu ekan sukupolven ykköseen. 02-03 läppärungot voisi käydä, mutta sitten tarvitaan mm. bensapumpullinen tankki ja ohjelmoitava ecu.

    Aika talkoot olisi tiedossa, pienempi talkoo on laittaa niihin kaasareihin korjaussarjat. Sen mitä olen noilla rykkösillä ja fasuilla ajanut niin varsin hyvin noi kaasarit toimii, vaikka maileja olisi jo takana, kunhan kuluvat osat on uusittu. Ultraäänipesulla ja korjaussarjalla noita saa elvytettyä jos on päässyt kanavat tukkeutumaan.

    Alkuunhan noi ruiskut oli huonompia kuin kaasarit kunnes säätöboksit ja tietotaito parani. Ykkösiä jopa kaasaroitiin kun moottori pysyi muuten samana ekoissa ruiskumalleissa.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  3. #3
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Yleensä, jos tämmösiä pitää kysellä, niin unoha. Sitten on sepät, jotka vaan tekee.

    Kaasarin muuttaminen ruiskuksi onnistuu, ja vaatii erinäisiä liikkeitä.

    Helpompi on korjata kaasarit.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #4
    Moro, yhden thunderacen olen ruiskuttanut. Sytkän ja suuttimien ohjauksen hoidin megasquirt 2 pohjautuvalla Atecu V3 boksilla. Bensansyötöstä vastasi CBR1100XX läppärungot ja kipinä tuli volkkarin 1.4TSI COP-puolilla. Käytin vakio pyörintänopeusanturia, lisäämään jouduin ainakin jäähdytinnesteen lämpöanturin, MAP-anturin, laajakaistalambdan ja ruiskuvehkeeseen kelpaavan polttoainepumpun. Suurin ongelma oli tilanahtaus, läppärunkojen sovitus rungon väliin oli erittäin tiukka, eikä ilmanputsarin ja tankin sovittaminenkaan ollut enää turhan helppoa. Muutoksen tein ainoastaan mielenkiinnosta ja omasta oppimisenhalusta, ei todellakaan tule olemaan helppo ja halpa oikotie pois kuluneisiin kaasareihin liittyvistä ongelmista. Lisäksi jonkun pitää vielä säätää rakentamasi mörökölli, ellet sitä itse osaa tehdä ja halua opetella.

    Sitä en osaa sanoa meneekö jonkun Rykkösen hilppeet suoraan FZS1000, mutta se on kuitenkin varmaa että rahaa et muutoksella säästä verrattuna kaasareiden kunnostamiseen. Pikaisesti katsottuna FZS1000 läppärungot 37mm vs - 04 R1 45mm, eli eipä taida sylinterikannetkaan olla kovinkaan samanlaiset.
  5. #5
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa _rieska_ kirjoitti Katso viesti
    Moro, yhden thunderacen olen ruiskuttanut. Pikaisesti katsottuna FZS1000 läppärungot 37mm vs - 04 R1 45mm, eli eipä taida sylinterikannetkaan olla kovinkaan samanlaiset.
    Hattu nousee täällä tolle ruiskuprojektille

    FZS1000 perustuu löyhästi 98-03 ykkösen koneeseen, siihenhän tuli ruisku 02-malliin. 04-06 on taas ihan eri kone.

    Joskus muutin 02-03 mallin koneen käymään kaasaripeliin ja siinäkin oli muuttuvia tekijöitä ihan riittävästi, mutta kannen ja sensorien vaihdolla ja pienillä sähkötempuilla se onnistui. Mut toi vieraan järjestelmän liittäminen on varmasti kertaluokkaa haastavampaa, varsinkin kun fasussa on kaasarit pystyssä ja airboksi niiden takana osittain satulan alla.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  6. #6
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Joo... jonkin kiven alta tuli heti jokin seppien seppä .

    Hats off.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #7
    Ketjun aloittajan täytyy kysyä itseltään onko moottoripyöräharrastus 90% ajamista ja 10% pikkuremppaa ja puunausta. Vai 50% ajamista ja 60% rakentelua ja ongelmien ratkaisua.
    Jos tuo jälkimmäinen kuulostaa oikealta niin suosittelen rohkeasti lähtemään rakentelulinjalle. Kaikki tieto löytyy netistä ja osia löytyy purkaamoilta, mp foorumeilta ja ebaysta.
    Moottorinohjaimia löytyy laidasta laitaan, ääripäänä rakennussarja jos haluaa senkin itse tinailla kasaan!
    Itse aloittelin mp-käyttöön suunnitellulla microsquirtilla ja nykyinen on tamperelaisen alan harrastajan rakentama versio. Hyvä sivusto aloittaa ruiskuvehkeiden rakenteluun tutustuminen on http://www.finsquirt.net/forum/
    ...ja on muuten aika palkitseva hetki kun enimmäkseen omasta päästä ideoitu ja omilla käsillä rakennettu laite tärähtää vaikeuksien jälkeen tulille!...
  8. #8
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Max972 kirjoitti Katso viesti
    Ketjun aloittajan täytyy kysyä itseltään onko moottoripyöräharrastus 90% ajamista ja 10% pikkuremppaa ja puunausta. Vai 50% ajamista ja 60% rakentelua ja ongelmien ratkaisua.
    Jos tuo jälkimmäinen kuulostaa oikealta niin suosittelen rohkeasti lähtemään rakentelulinjalle. Kaikki tieto löytyy netistä ja osia löytyy purkaamoilta, mp foorumeilta ja ebaysta.
    Moottorinohjaimia löytyy laidasta laitaan, ääripäänä rakennussarja jos haluaa senkin itse tinailla kasaan!
    Itse aloittelin mp-käyttöön suunnitellulla microsquirtilla ja nykyinen on tamperelaisen alan harrastajan rakentama versio. Hyvä sivusto aloittaa ruiskuvehkeiden rakenteluun tutustuminen on http://www.finsquirt.net/forum/
    ...ja on muuten aika palkitseva hetki kun enimmäkseen omasta päästä ideoitu ja omilla käsillä rakennettu laite tärähtää vaikeuksien jälkeen tulille!...
    Tän sepän mä tunnen. Ihan pöljä!

    Unohti mainita, että kaljaa menee vitusti siellä tallissa! Myönnetään, että laitteet toimivat. Hyvin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #9
    ^Viestin tarkoitus oli...?
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  10. #10
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    ^Viestin tarkoitus oli...?
    Itseilmaisu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #11
    Taidanpa laittaa tuon korjaussarjan Kone käy ja kukkuu hyvin, mutta käynnistys on tarkkaa hommaa niin kylmänä ja kuumana. Helposti kastelee tulpat. Mistä kannattaisi tilailla?

    Tällaisesta ilmeisesti on kysymys?

    https://www.ebay.com/itm/Carburetor-...wAAOSwGW9awzoA
    Viimeksi muokannut: jj.lehtio; 28.06.2018 klo 09:25.
    -
  12. #12
    Lainaa jj.lehtio kirjoitti Katso viesti
    Taidanpa laittaa tuon korjaussarjan Kone käy ja kukkuu hyvin, mutta käynnistys on tarkkaa hommaa niin kylmänä ja kuumana. Helposti kastelee tulpat. Mistä kannattaisi tilailla?

    Tällaisesta ilmeisesti on kysymys?

    https://www.ebay.com/itm/Carburetor-...wAAOSwGW9awzoA
    Jep

    https://www.storm-motor.fi/osat/moot...5-mci-cab-y39/

    Yllättäen Stormilla "vähän" kalliimpi..


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  13.  
  14. #13