Olisin aikeissa ostaa motonetin rampit tuotenro 80-8835. Hinta 119 €. Ostaisitko toisen itsellesi hintaan 60€? Ite asustelen Vantaalla. Ramppisi voisi löytää tiensä pääkaupunkiseudulla tai halutessasi Alastaroon orgin päiville (alkaen n. 3.7=>)
Ramppien pituus 213 cm, leveys 30,5 cm. Kantavuus 317 kg/ramppi, 635 kg/pari. Myydään ainoastaan pareittain! Kokoontaittuva.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/8088...max-635-kgpari
Jos on parempaa tarjota, niin eikun suuta auki. Tarkoitus saada hyvä ramppi, joka kantaa myös "matkalehmän"
Tossa voisi olla toinen vaihtoehto:
https://www.tuontitukku.fi/tuote/ajo...6438140520081/
Käyrössä testattu toimiva ramppi.
https://www.puuilo.fi/Axa-ajoramppi-225cm-340kg
Ducati Diavel
https://www.motonet.fi/fi/tuote/8088...03m-taitettava
Itselläni ollu käytössä jonkun aikaa. On jykevä ja toimii.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
mä voin ostaa toisen, asun espoossa
jos haet konalasta voisin ajella sinne, soita 040/771/62/36 meronen
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Miten olette koonneet tuon aloitusviestissä olevan motonetin kaarevan rampin? Siinä helvetin jäätävän surkeassa ohjeessa käsketään laittamaan ne U-profiiliset puolat terävät reunat ylöspäin jotta pito renkaaseen olis hyvä. Ei saatana. Ehkä mönkkärin renkaalle, mutta että pehmeelle sportti/ratakumille?? Ite laitoin "lväärin" kauniimpi puoli ylös, ne kupukataruuvit ei oikein toimi noin vaan jää kanittaan..
Eli miten olette kasannu?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Terävät reunat ylöspäin, ei ongelmia renkaiden kanssa ja on töppönenkin pitäny.
RC8
Don't call me stupid, I'm insane!
Itse kasasin näin
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
On vissiin toiminu ok (jees tämä ON rakettitiedettä)
Noin minäkin kokosin, ihan nätisti ne ei tosin mene, kun sen kupukantaisen "kuningaspultin" neliömäinen osa yrittää tunkeutua puolan pyöreään reikään.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Moi.
Talutatteko kyykkypyörän peräkärryyn käsivoimin vai veto päällä kytkimellä kikkaillen? En ole ennen pyörää peräkärryyn lastannut enkä haluaisi oppia kokeilemalla ja virheistä.
Tuollainen ajoramppipari lienee tarpeen? En ainakaan usko, että peräkärryn hydraulikippi on kovin toimiva systeemi tässä hommassa?
Niinä muutamana kertana kun olen pläkkärin kippaavaan kärryyn ajanut, niin ilman ramppia ja sopiva vauhti. Ei sudittelua kärryn vanerilla ja kun kärry hakee vaakatasoon, niin hidastaen.
Sitten on hyvä muistaa, ettei tule perälaudan puolelta pois ennen kuin kärry lukittu kippaamattomaksi...Sama pätee purkuvaiheessa, katso mistä nouset kärryyn kun lukitukset olet aukaissut.
Suunnilleen päinvastoin pois. Moottori sammuksissa, kytkin pohjassa ja vaihde päällä. Pysähtyy paremmin, kun kytkintä käyttäen takapyörä osallistuu jarrutukseen. Jos tarvetta on.
Eedith: Oikein nohevaa on, jos kärry on parkkeerattu alamäkeen. Eli sinne ajaessa on alamäki. Ei siis ainankaan ylämäkeen.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Tärkeintä on omistaa sellainen tällainen eturenkaasta pystyssä pitävä tuki. On helppo työntä tuota ramppia pitkin Muuliin ja työntää pyörä telineeseen etulaitaa vasten ja jättää siihen. Sitten on helppo kiinnitelä liinoja kun pyörä seisoo itsellää n kärryssä.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/8075...kettiautoon-MP
Itse työnnän pyörän ramppia ylös, kevyempi mitä luulsi, mutta ittellä 187cm/110 kg antaa tietysti erilailla vipuvartta kun pienemmällä kaverilla. Mopo käymään ja hissukseen luistattelet ylös. Itsellä jännin paikka on kun etujarrulla pitää pyörää puoliksi kärryllä ja sitten hyppää itse sinne kärryyn. Tutisee vähän lava... Jalkojen alla.
Kaikenkaikkaan kriittisemmän tuntuista on peruuttaa etujarrua vasten ramppia alas, koska jos takarengas alkaa ohjautua rampin ohi, niin eturenkaan ohjauksen liike saa olla aika iso että vaikutusta on ja sitten eturengas tuppaa menemään reunalle... Eli hyvä linja prätkä-ramppi. Ja jos ei osu alas mennessä, niin työnnät /ajat moottorilla heti takaisin ylös. Katse alas renkaissa kun valutat alas.
Kippaava kärry taitaa toki ratkaista kaikki ongelmat.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Se on muuten aika kumma, ettei edes moottoripyöräliikkeissä ole samantyyppistä lastaussiltaa kuin rekkaterminaaleissa. Ei se olisi kummoinen homma tehdä pari metriä leveä korotus pihalle, korkeus sama kuin tyypillisessä peräkärryssä tai pakussa (tai tunkilla hienosäädettävä levy). Siihen vain veneen fenderit tai muut kumipuskurit, joita vasten saisi peruuttaa peräkärryn tai pakun.
Sen jälkeen pyörän taluttaminen pois kyydistä olisi vähintään yhtä helppoa kuin tasamaalla peruuttaminen. Kyytiin pääsisi ajamalla eikä pyörä kaatuisi vaikka kuinka tumpeloisi.
Ei ole kuitenkaan yksi eikä kaksi moottoripyörää, jotka kesän aikana putoavat kapealta rampilta joko asiakkaiden, tai liikkeen henkilökunnan toimesta. Liikevaihtoahan se tuo, mutta aika vittumaista muuten.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Itse pakkaan pakettiautoon, ja molemmilla tavoilla ollaan menty. Ja yhden rampin avulla. Ensimmäisellä kerralla jännitti aivan perhanasti, mutta kun järkeili eikä alkanut tekemään mitään "ihmeellistä" niin kyllä se pyörä pystyssä pysyy. Ja radalla kun on, niin pyytämällä saa kyllä kaverin varmistamaan ettei katastrofia pääse tapahtumaan.
Ensimmäiselle kerralle suosittelisin veto päällä, ja kippi lukittuna. Jos kynnys / nousu on korkea niin Baby Björn -vessajakkara auttaa nousussa. Kokemusta on.Ja kai siihen muutkin matalat jakkarat käy.
![]()
Viimeksi muokannut: Knaku; 13.06.2019 klo 09:14.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Mulla koppikärryn takaseinä toimii ramppina, saranat on nimittäin alareunassa. Leveys on 170cm joten siihen on helppo osua. Sisällä on kaksi kiikkutyyppistä etupyörätelinettä. Kiinnitys on helppoa yksinkin kun pyörä jää valmiiksi pystyasentoon.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Tuossa olikin jo tullut useita vastauksia, joita helppo kompata. Hyvin yltää jalat maahan ja alaspäin tullessa tosiaan mulla ainakin vaatii myös takajarrun käyttöä - pelkkä etunen tulee suttina alas eikä hidasta tarpeeksi mutta tuokaan ei ainakaan ole mulle ongelma. Takalaita kääntyy myös minulla alas ja toimii "ajosillan pätkänä" eli koko matka on ihan tasaista. Joskus märällä renkallaa on ylös mennessä pyrkinyt sutimaan, silloin vaan ottaa reilusti alas ja vähän enemmän vauhtia ja ajaa rohkeasti kyytiin - kyllä se kärryn etureunassa viimeistään pysähtyy![]()