Onkos kukaan kuvannu ajojaan esim kiinnittämällä kännykän tankin päälle kuvaamaan, ja jos on niin onko olemassa joku hyvä teline siihen tai miten oletta saaneet sen kiinnitettyä niin että pysyy? Kännynä Samsung galaxy s7 (muistaakseni)...
Ja onko jollai linkittää pätkää kännyllä kuvatusta ajosta?
Ei tällä hetkellä löydy intoa/budjettia satsata oikeaan action-kamenraa mutta olis mukava saada kuvattua pian alkava ratailuharrastus alusta alkaen ja seurata (mahdollista tai ainakin toivottavaa) kehitystä kyseisessä touhussa![]()
Täh?
Suzuki GSX-R 1000R L8, kilvetön rataleluaihio
Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio - EX
Uutta ei ole pakko ostaa, mä hankin torifistä neljälläkympillä oikein mainion gopro-kopion SJCAM 4000 wifin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kurillani joskus kokeilin rintavaljaisiin, kännykän videon kuvausala on ihan liian kapea, näyttää hoopolta.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
ennen kunnon kypäräkameroita kokeiltiin vaikka mitä video nauhoituskeinoja. Lopputulos että mikään ei toimi. Ongelma on siinä, että joku tankkiimukuppi tai muu katekiinnike tärisee aivan järkyttävästi rata kierrosluvuilla. Jos se toimii kadulla, ei vielä tarkoita mitään, ratakuvaus on pelkkää värinää. kypärä on tärinättömin alusta kuvaamiseen. ja tuo kuvausalue on toinen, radalla suuntaus on etukumaran ajon takia vaikea. vain kypärä katsoo eteenpäin ja sen takia myös sellainen 170asteen kamera on hyvä, ettei ole niin tarkka sen suunnan takia.
jos menet ekaa kertaa radalla niin siinä ei ole mitään kuvattavaa. se vain häiritsee kun pitää aina miettiä sen käynnistymistä yms.
PAras kuvaus tulisi jos olisi joku toinen kypäräkameralla seuraamassa sinua. tai ajamalla edessä kamera taaksepäin.
gopro ja sen kopiot on mielestäni hirveitä törröjä kypärään kun ne on iso pinta menosuuntaan. Sonyt on parempia ja sen kaltaiset, jotka voi laittaa kypärän sivulle. ja ne on vain linssi eteenpäin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tämä. Melko monta kertaa saanut katsella itseään ruudulta, kiitos mm Pitkiksen, ja kyllä välillä on hävettänyt.
Mun vihje on, että jos menet ensimmäistä kertaa radalle, niin unohda kaikki härpäkkeet !! Niistä ei ole kuin kehityksen jarruiksi ensi alkuun. Siellä on kuitenkin Holtzu, Hansu tai joku muu kuvaamassa, niin saat ensimmäisiltä ratapäiviltä muistot mukaan. Ja jos joku ajaa sun perässä pitkään, niin varikolla ainakin itse olen käynyt jutustamassa "linssiluteen" kanssa, ja kertonut että videota ois tarjolla. Keskity olennaiseen, eli ajamiseen ja nauttimiseen. Seuraavilla kerroilla alkaa ehkä videollekin olla tarvetta.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
https://youtu.be/aYSVkSovc-Q
Tuossa on contour kiinni kypärässä. Ongelma on ettei pää kallistele pyörän kanssa samaan tahtiin ja videosta ei tule kovin näyttävä.
Paras tulos tulee kiinteällä asennuksella pyörän rakenteisiin, esim. Gopro etukatteeseen kiinni.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Ehkäpä en itsekkään halua nähdä itseäni ruudulla muiden kuvaamana, kyllä varmaanki saa hävetä
Itse kyllä näen niin että osaan kyllä sulkea kaiken ei-oleellisen ulkopuolelle ja keskittyä itse asiaan, näin ainakin tähän asti, ompa kyse sitten ollut esim yleisö lätkäkaukalon ympärillä, kiihytysradalla tms, mutta toki kuvaaminen ei välttämätöntä ole, katsotaan löytyykö siihen mitään ratkasua, jos ei niin sekin on ok, mutta mukava olis nähä POV-kulmasta, ei siis niin että on ulkopuolelta kuvattu mun koheltamista![]()
Täh?
Suzuki GSX-R 1000R L8, kilvetön rataleluaihio
Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio - EX
Mulla on kaksi GoProta. Jahka tulen ratapäiville, niin toisen saa kyllä lainaan, mutta noiden kiinnikkeiden tarrojen kanssa alkaa olla uupeloa. Kemoralle kuun vaihteessa ja siitä sujuvasti Alastarolle muistaakseni 4. päivä. Jos oot tulossa, ja haluat kameraa lainaan, niin kaksipuolista tarraa, ja saat kameraa lainaan. En mä kahta taida tarvita, kun en kuitenkaan tee videoita Youtubeen…
Mut tunnistaa siitä smurffin värisestä Bimmeristä, jos ei muuten ihmiset osaa osoittaa "maalia"![]()
Viimeksi muokannut: Knaku; 09.06.2018 klo 00:35.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Mull oli pyörässä keulassa pleksin ja etuvalon välissä gopro kiinnike mihin toi sjcam istahti passelisti. Ei ole missään netissä muttä kotikatottavaksi täysin passelia kuvaa. Tosin kuva aaltoilee jonkinverran tietyillä kierrosluvuilla, sanoin rouvalle että alastaron asvaltti on niin uusi että se ei ole vielä ihan stabiili, rouva meinas tikahtuu nauruun. Muuten se piti videoita tylsähkönä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
yksi tärkeä juttu on mielestäni se, että kamerassa pitää näkyä vähän pyörää, koska sellainen kuvaus jossa kuvan alareuna on ns ilmassa, niin se näyttää paljon huonommalta. Siitä ei katsoja heti tajua, että tämä on mp. ja jotenkin sen mittarin tms näkyminen tuo lisää videoon. Sivukameralla esim etujousituksen liikkeen näkyminen on hyvä lisä. silti videota pitää ottaa melkein joka sessiosta ja sitten leikata parhaat palat ja ne kovat kierrokset, koska ei niitä lämmitys ja poistumiskierroksia yms jaksa edes itse katsoa.
https://www.youtube.com/watch?v=go32zEQFItk
tämä onnistui mielestäni aika hyvin, koska kamera on kaatumasuojassa kiinni, niin näkyy jousitus ja kun kamera on matalalla niin maan vilistys korostaa vauhtia. yleensä kypäräkamera on sen verran korkealla, että vauhti eräällä tavalla ei näy.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Hienoa kuvaa ja hyvä kuvakulma kyllä![]()
Täh?
Suzuki GSX-R 1000R L8, kilvetön rataleluaihio
Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio - EX