Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 81:sta
  1. #1
    Ihmetystä herättää tuo pihalla seisova yzf750r yamaha, ei meinaa millään toimia, kaasarit on irrotettu ja putsailtu ja säädetty ohjeiden mukaan. Tai mitä nyt netistä niitä löysi.
    Tahtoo täyskaasulla vähän pätkiä paukkua eikä kierrä loppuun asti. Vanha kaasarivekotinhan tuo on. Exuppikin toimii.
    Bensapumppu ei tosin ole vakio, vaan joku motonetin 0,2bar imevä pumppu. Mutta eihän noissa oikein bensapaineita olekkaan???

    Jos joku ketä näitä on harrastanut voisi vähän vihjata mitä voisi tarkistaa seuraavaksi olisin hyvin kiitollinen.
  2. #2
    Lainaa Huqqis kirjoitti Katso viesti
    Ihmetystä herättää tuo pihalla seisova yzf750r yamaha, ei meinaa millään toimia, kaasarit on irrotettu ja putsailtu ja säädetty ohjeiden mukaan. Tai mitä nyt netistä niitä löysi.
    Tahtoo täyskaasulla vähän pätkiä paukkua eikä kierrä loppuun asti. Vanha kaasarivekotinhan tuo on. Exuppikin toimii.
    Bensapumppu ei tosin ole vakio, vaan joku motonetin 0,2bar imevä pumppu. Mutta eihän noissa oikein bensapaineita olekkaan???

    Jos joku ketä näitä on harrastanut voisi vähän vihjata mitä voisi tarkistaa seuraavaksi olisin hyvin kiitollinen.
    Miten toi exupin toiminta on tarkistettu ja onko vaijerit oikein säädetty?
    Bensapumpun ei pitäis vaikuttaa kun toimii ilman pumppuakin tiettyyn bensanpintaan asti.
    Miten bensanpinnat on katsottu?
    Noi nyt alkuun tuli mieleen.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  3. #3
    Jos ei bensat, niin sitten sähköt. Joskus vanhemmissa laitteissa kipinä pääsee karkuun isommilla kierroksilla. Yksi pytty kun oireilee, niin tekee vähän tuollaista.
    Periaatteessa pitäisi näkyä yhden tulpan värissä, jos monta iskua jää välistä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #4
    No nyt tuli ruuvattua sitä lisää, eli tankin tilalle laitettiin suppilo katosta roikkumaan, bensat siihen ja nätisti kävi ja otti kierroksia.
    Tankin laittoi niin näki siinä säppärin pienessä bensasuodattimessa että bensaa liikkuu todella vähän. Valutettiin bensat kannuun ja tankista valu sitä melkein tippoina, suodatin pois välistä ja bensaahan tuli sen verta mitä letkusta kerkes tulee, mutta miksi se toimi suodattimen kanssa jos oli se suppilo. Mitään eroa ei käynnillä ollut oliko tankin luukku auki vai kiinni, eli korvausilmaa saa. Exuppi oli säädetty viime kesänä ohjeiden mukaan mitä nekin nyt netistä löysi, ja noin 4-5t jälkeen alkaa läppä aukeen. Pyörä siis pätkii ja paukkuu pikkasen noin tonnin välein sinne ylös asti. Ja maantiellä kun väänsi vitosella kaasun pohjaan ei jaksanu yli 7 kiertää.
  5. #5
    Osaakos kukaan sanoa mitä tuossa kuuluu bensanpaine olla? Netissä väitetään että vain sen verran että tankista saa kaasarille bensan ku tankki alempana. Joku sivu taas myy korvaavaa tuotetta alkuperäisen tilalle missä paine sitten se 0-1bar.
  6. #6
    Lainaa Huqqis kirjoitti Katso viesti
    No nyt tuli ruuvattua sitä lisää, eli tankin tilalle laitettiin suppilo katosta roikkumaan, bensat siihen ja nätisti kävi ja otti kierroksia.
    Tankin laittoi niin näki siinä säppärin pienessä bensasuodattimessa että bensaa liikkuu todella vähän. Valutettiin bensat kannuun ja tankista valu sitä melkein tippoina, suodatin pois välistä ja bensaahan tuli sen verta mitä letkusta kerkes tulee, mutta miksi se toimi suodattimen kanssa jos oli se suppilo. Mitään eroa ei käynnillä ollut oliko tankin luukku auki vai kiinni, eli korvausilmaa saa. Exuppi oli säädetty viime kesänä ohjeiden mukaan mitä nekin nyt netistä löysi, ja noin 4-5t jälkeen alkaa läppä aukeen. Pyörä siis pätkii ja paukkuu pikkasen noin tonnin välein sinne ylös asti. Ja maantiellä kun väänsi vitosella kaasun pohjaan ei jaksanu yli 7 kiertää.
    Asettuuko se bensaletku nätisti kun tankki on paikoillaan (ei mene littuun tms ) ? Olisiko sen sisällä joku pieni tukos ? Tai sitten se suodatin on liian tiheä ja vastustaa liikaa kun ei ole pumppua auttamassa. Ei sitä suodatinta välttämättä tarvitse joten kokeile ilman sitä, joku putkenpätkä jatkoksi.
  7. #7
    Lainaa Huqqis kirjoitti Katso viesti
    No nyt tuli ruuvattua sitä lisää, eli tankin tilalle laitettiin suppilo katosta roikkumaan, bensat siihen ja nätisti kävi ja otti kierroksia.
    Tankin laittoi niin näki siinä säppärin pienessä bensasuodattimessa että bensaa liikkuu todella vähän. Valutettiin bensat kannuun ja tankista valu sitä melkein tippoina, suodatin pois välistä ja bensaahan tuli sen verta mitä letkusta kerkes tulee, mutta miksi se toimi suodattimen kanssa jos oli se suppilo. Mitään eroa ei käynnillä ollut oliko tankin luukku auki vai kiinni, eli korvausilmaa saa. Exuppi oli säädetty viime kesänä ohjeiden mukaan mitä nekin nyt netistä löysi, ja noin 4-5t jälkeen alkaa läppä aukeen. Pyörä siis pätkii ja paukkuu pikkasen noin tonnin välein sinne ylös asti. Ja maantiellä kun väänsi vitosella kaasun pohjaan ei jaksanu yli 7 kiertää.
    Suppilo korkeammalla? -> painetta just riittävästi.

    Komppaan - kokeile tankin kanssa ilman suodatinta. Jos se auttaa jätä silleen tai kokeile toista suodatinta.
    Ainakin tuollaset muoviset suodattimet on toiminu ihan ok: Stormilta .

    Sit voi kannattaa vilkasta se vanhan suodattimen sisältö - olisko tankista irronnu jotain mujua tai vaikka vettä suodattimeen? Ja tarvittaessa putsaa tankki sisältä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  8. #8
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/190003...uosimalli=1969
    Mulla itelläni ollu tommonen riisselin suodin jo pitkään käytössä omassa, hyvin on bensaaki kestäny, ku vuoden välein vaihtaa. Riittävän isot lähdöt ja virtaa hyvin, ku on tommonen tihee verkko, eikä paperia. Mielestäni riittä, ku isommat kikkareet jää siihe, eikä me kiusaamaan neulaventtiilin väliin, tai tukkoa suutinta.
    Nii ja painehan kyl varmasti riittää, jos tuottoa tarpeeks, onko toi ihan normi setupissa, ettei oo viilailtu?
    Viimeksi muokannut: perazzi; 06.06.2018 klo 09:53.
  9. #9
    Meikä käyttää tätä suodatinta https://www.motonet.fi/fi/tuote/4002...-8-mm-letkulle

    Noita pieniä ja 8mm letkulle sopivia suodattimia pitää oikein etsiä kun tahtovat olla 6 mm letkuun normisti.
    Itse ainakin huomasin että biltsun 8 mm kangaspäällysteinen bensaletku pehmenee ja vetää littuun kun kone lämpiää riittävästi.
    Alkuperäisessä letkussa on se muovinen haitarituki letkun päällä, itseltänikin löytyy moinen mutta toisesta tankista pääsi roskaa kaasareille vaikka olinkin tankkia putsannut talvella(liian huonosti varmaankin).
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  10. #10
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Meikä käyttää tätä suodatinta https://www.motonet.fi/fi/tuote/4002...-8-mm-letkulle

    Noita pieniä ja 8mm letkulle sopivia suodattimia pitää oikein etsiä kun tahtovat olla 6 mm letkuun normisti.
    Itse ainakin huomasin että biltsun 8 mm kangaspäällysteinen bensaletku pehmenee ja vetää littuun kun kone lämpiää riittävästi.
    Alkuperäisessä letkussa on se muovinen haitarituki letkun päällä, itseltänikin löytyy moinen mutta toisesta tankista pääsi roskaa kaasareille vaikka olinkin tankkia putsannut talvella(liian huonosti varmaankin).
    Onko tossa paperifilsu sisällä?
  11. #11
    Oliko samat kamat linjassa sekä suppilon että tankin kans? Lähinnä sitä bensapumppua mietin, että toimiiko ollenkaan? Suppilo korkeammalla niin valuu paremmin läpi mut tankki matalalla ja jos pumppu ei toimi?
    Toki jos filtterissä hienoa mujua niin ahdistaahan sekin, mutta luulis nyt pumpun kans tulevan sen mitä suppilollakin roikottaessa...
    www.ridenuviz.com
  12. #12
    Lainaa rideMARKO kirjoitti Katso viesti
    Oliko samat kamat linjassa sekä suppilon että tankin kans? Lähinnä sitä bensapumppua mietin, että toimiiko ollenkaan? Suppilo korkeammalla niin valuu paremmin läpi mut tankki matalalla ja jos pumppu ei toimi?
    Toki jos filtterissä hienoa mujua niin ahdistaahan sekin, mutta luulis nyt pumpun kans tulevan sen mitä suppilollakin roikottaessa...
    Jos pumppu ei pelaa niin noin 170 kilsaa pystyy ajamaan täydellä tankilla kunnes bensantulo tyssää, tankin sisällä myös letku mutkalla mikä jättää pinnan kohtuullisen korkealle.

    Minulla loppui siinä vaiheessa meno kuin kananlento, rele oli silloin rikki ja pumppu ei pelittänyt.
    Nyt on tallilla uusi varapumppukin olemassa kun ei ollut mahdottoman arvokas.
    https://www.ebay.ie/itm/New-Fuel-Pum...QAAOSwaB5XsYGO
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  13. #13
    Vähän samaa näköä on nuo perus paperifiltterit mitä mulla oli, ennen pumppua ei tullut oikeen mitään. Filtteri pois välistä ja toimii paljon paremmin, edellinen omistaja ostanut siihen pyörään motonetistä uuden ulkoisen pumpun. 65L tunnissa menew kakkua siitä läpi. Jossai jenkkifoorumeilla suositteli joku jätkä facetin pumppua (https://www.autoracing.fi/facet-posi...lttoainepumppu)
    Ajattelin tuossa tilata tulpat ja tuon pumpun. Ei ainakaan liian kallis ole. Ja tankin sisällä se orkkispumppu oli vielä kun otin auki, ei toiminut. Kaikki sisällä oli joko rikki tai täynnä paskaa. Joten kaikki pois. Oli tuolla kans tälläinen pumppu (https://www.autoracing.fi/facet-road-polttoainepumppu)

    Kumpikohan olis sitte parempi?

    Ja juurikin samannäköinen pumppu mitä tate66 linkkas oli se ilmotettu 1bar. Saahan sinne tekemällä uuden samankaltaisen laitettua jos haluaa.
    Tiedä sitten onko tämmösille kaasareille se 1bar liikaa, joissakin vehkeissä tahtoo neulat ja neulaputket kulua kauhian nopeaan jos liian kova paine.
  14. #14
    Juu ja suodatin oli uusi, tankki oli putsattu ja kaasarista säädetty kohopinnat 14mm. Oli ennen kaasariremppaa melkein kaikki mitö sisällä oli päin mäntyä. Toimii kummiski nyt paremmin ku viimekesänä. Mutta olis pikkuhiljaa kiva saada kaikki kuntoon ja tehot takasin.
  15. #15
    Näin amatöörinä kyllä sanoisin että 1bar on aivan liikaa mille tahansa kaasarille. Jos vaikkapa metrin korkeudesta tuo kokeilu kannusta kaasariin toimii, sehän tarkoittaa vedellä n. 0.1bar, bensalla vähän vähemmän kun se on keveämpää. Mites kokeilu täydellä tankilla niin että sekä suodatin, että pumppu on pois välistä, siis pelkää letku?
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  16. #16
    Lainaa Huqqis kirjoitti Katso viesti
    .
    Tiedä sitten onko tämmösille kaasareille se 1bar liikaa, joissakin vehkeissä tahtoo neulat ja neulaputket kulua kauhian nopeaan jos liian kova paine.
    Tarkoitat varmaankin neulaventtiilin ja sen istukan kulumista ?
  17. #17
    onko se ikinä toiminut? sulla siis

    itsellä thunderace oli aika samanlainen, liian rikkaalla ja siksi ylhäältä empii. Kannattaa katsoa pääsuuttimet ja verrata originaaliarvoihin.

    ei noille kaasareille saa olla painetta juuri olleenkaan. joissain yamahoissa muistaakseni thunderacessa on kai semmoinen, että se kiihdyttää pumppua korkeilla kierroksilla. en tiedä onko tuossa sama.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  18. #18
    Tarkoitin neulaa ja putkea, ainakin joissain auton kaasareissa tätä voi tapahtua, tai sitten saatu informaatio on ollut väärää, enivei oma pyörä ei ole vielä mun aikana (3v) toiminut kunnolla. Ei muista mikä niistä suuttimista oli pääsuutin mutta ne ruuvattavat olivat kaikissa 125, jostain katoin että pitäis keskimmäisissä olla 122,5. Olis vaan kiva saada ne tehot takasin ylhäältäkin. Normaalissa kaupunki/maantieajossa tuskin kukaan muu kertomatta ehkä tajuaa että se ei vedä kunnolla, paitsi tietenkin ammattimies. Pientä nykimistä 40kmh tasakaasulla. Maantiellä kulkee hyvin. On jännä vaikka pyörä 25v vanha niin tietoa bensanpaineista vakiona tai tuotosta ei löydy mistään kaveri tossa viimevuonnsa tosin koitti laittaa pensatankkiin vähä paineilmaa kompurasta ja kuulemma käynti parani siksi aikaa. Pitää vielä tarkistaa minkälainen korvausilmasysteemi siinä tankissa on.
  19. #19
    Mun mielestä 2-3 kaasareissa pitäis olla isommat pääsuuttimet kuin reunoilla, toki nuo voi tarkistaa sähköisestä varaosakirjasta runkonumeron perusteella.
    http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...gue/index.aspx

    Pitänee käydä tallilla huomenissa kun pitäisi olla omaan mopoon diilerin tiedot printtinä, toki voi olla eroja sinun malliin kun minulla on 95-mallia tps:n kanssa.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  20. #20
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitat varmaankin neulaventtiilin ja sen istukan kulumista ?
    Lainaa Huqqis kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitin neulaa ja putkea, ainakin joissain auton kaasareissa tätä voi tapahtua, tai sitten saatu informaatio on ollut väärää, enivei oma pyörä ei ole vielä mun aikana (3v) toiminut kunnolla.
    En tiedä miten bensanpaine vaikuttaa neulan ja neulaputken kulumiseen, mutta miltäs ne neulat ja putket näytti kun kaasarit huolsit ja paljonko pyörällä on ajettu?
    www.ridenuviz.com
  21. #21
    Neulat oli hieman pyöreät päistä, ei vielä kulunut niin paljoo, ja mitä nyt putkia kattelin niin ei ollut soikeaksi ainakaan kuluneet.
    Mites se seosruuvi vaikuttaa koko kierrosalueeseen? Tietääkseni se ruuvi mitä voi säätää kun kaasarit on läjässä on vaan tyhjäkäyntiseos. Ja kuulemma ei pitäis vaikuttaa, sitä on ny kierretty 2,5 kierrosta auki. Pitäis vissii olla 2.
  22. #22
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa rideMARKO kirjoitti Katso viesti
    En tiedä miten bensanpaine vaikuttaa neulan ja neulaputken kulumiseen, mutta miltäs ne neulat ja putket näytti kun kaasarit huolsit ja paljonko pyörällä on ajettu?
    Ei vaikuta mitenkään. Sen sijaan tärinä ja neulan nojaaminen imun suuntaan saa neulaputken pikkuhiljaa soikeaksi, tai neulan ohenemaan. Kaasareiden bensapuolella on vain ja ainoastaan ilmanpaineen verran painetta, jos neulaventtiili kohokammiossa ei ole rikki (vuotaa).
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  23. #23
    Tänään vielä kokeilen ottaa sen exupin pois käytöstä ja vääntöä sen venttiilin vaan auki, ja jätän siihe moottoriin piuhat kiinni. Jos se ny olikin väärin säädetty. Kahtoo miten se sitten käyttäytyy.

    Kiitos kaikille avusta teistä oli apua !
  24. #24
    Sain eilen viimein vanhan 1000f CBR:n (sc21) soimaan suunnilleen kuten kuuluu. Oireet oli suht samanlaiset,yli 7000rpm meno muuttui nykiväksi mut alle pelas täysin. Olin aiemmin katsonut et bensapumppu pelaa,kaivoin kuitenkin irti. Pumpussa sellainen kärkihässäkkä (https://www.storm-motor.fi/yleisosat...pun-katkaisin/ ),siitä tuo maadoitusjohto irronnut tinauksista. Ton tinas niin pumppu päräjää kolminkertaista tahtia,nyt mopo kiskoo iloisesti läpi koko kierrosalueen. Eli kannattaa varmistaa et pumpussa riittävä tuotto,jossain autoon tarkoitetussa tarvikepumpussa ei välttämättä riitä.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  25. #25
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa ketju76 kirjoitti Katso viesti
    Sain eilen viimein vanhan 1000f CBR:n (sc21) soimaan suunnilleen kuten kuuluu. Oireet oli suht samanlaiset,yli 7000rpm meno muuttui nykiväksi mut alle pelas täysin. Olin aiemmin katsonut et bensapumppu pelaa,kaivoin kuitenkin irti. Pumpussa sellainen kärkihässäkkä (https://www.storm-motor.fi/yleisosat...pun-katkaisin/ ),siitä tuo maadoitusjohto irronnut tinauksista. Ton tinas niin pumppu päräjää kolminkertaista tahtia,nyt mopo kiskoo iloisesti läpi koko kierrosalueen. Eli kannattaa varmistaa et pumpussa riittävä tuotto,jossain autoon tarkoitetussa tarvikepumpussa ei välttämättä riitä.
    Enks mä sanonu, et se on se bensapumppu
    Me voitais ehkä jonkinlaiseen diiliin päästä siitä. Sulla on mun meili.
    Viimeksi muokannut: Zen; 11.06.2018 klo 18:05.
    Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  26. #26
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Enks mä sanonu, et se on se bensapumppu
    Me voitais ehkä jonkinlaiseen diiliin päästä siitä. Sulla on mun meili.
    Jeps,pistän meiliä. Kiitti vielä vinkistä.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  27. #27
    Hojo semmonen tuli vielä mieleen että että kun exuppi oli säädetty siten että kameralla kahtottu putkeen että se venttiilin asento ja vertas sitä siihen mihin ne vaijerit tulee kiinni. Ja kokeillu vaan vapaalla että venttiili säätyy tapista tappiin
  28. #28
    Ja vielä semmosta tuli mieleen onko sillä ilmanputsarissa olevalla tötteröllä jotain merkitystä onko se siinä vai ei. Tuli huomattua että siinä se tallissa on ja pyörä läjässä
  29. #29
    Lainaa Huqqis kirjoitti Katso viesti
    Ja vielä semmosta tuli mieleen onko sillä ilmanputsarissa olevalla tötteröllä jotain merkitystä onko se siinä vai ei. Tuli huomattua että siinä se tallissa on ja pyörä läjässä
    Mitä tarkoitat tötteröllä?
    Laitetaan vielä halkaisukuva ilmansuodattimesta, suoravetokaasareissa on erilainen ilmaboxi mutta veikkaan ettei sinulla ole niitä paikoillaan.

    Ilmansuodatin piano.jpg
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  30.  
  31. #30
    Se reikä mistä se vetää ilmaa sisään on semmonen tötterö, kuvassa näyttäs ainakin puuttuvan.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen