large_a107825_0.jpg
En tiiä näkyykö kuva mutta tuommonen mulla siinä on
On varmaan moottorin suunnittelukohtaista, mutta noiden putkien pituuksilla ja reiän pinta-alalla vaikutetaan ilmaboksin resonanssitaajuuksiin ja ilman sisäänvirtausnopeuksiin, eli kyse siitä millä kierrosluvulla ilmaboksi "hönkäsee" ja millä taajuudella ja kierrosluvulla imusarja saa parhaiten ilmaa. Sama periaate toimii kaiuttimien resonanssiputkissa, joilla saadaan pienet kajarit toistamaan alataajuuksia paremmin suunnittelun mukaan.
Se sitte eriasia taas missä pyörissä ja minkä verran näitä on otettu huomioon suunnittelussa. Arvaan että joku nyrkkivakion mukainen ilmaboksin tilavuus - suppiloiden kulma, pituus ja pinta-ala ollee otettu kuitenkin huomioon koneen käyntiä suunnitellessa. Uusimmissa pyörissähän noita imusuppiloiden pituuksia muutetaan servoilla ecun ohjaamana tms.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Just siitä kans. Sitä en tosiaan sano että millainen tai onko mitään merkitystä missäkin pyörässä. Mutta mitoitukset joka läves määrää *jollain tasolla* ilmanputsarikotelon toimintaa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Uus pumppu tuli tänään ja menoks, paljon parempi nytten. Kaupunkiajossa ollut nykiminen hävisi. Pitäis tota exuppia vielä kahtella, jos joku mahtavuus vois mittailla ne exupin vaijerit jos sattuu pyörä olee palasina. Ite tehty uudet ku maksaa mitä ihte oon löytäny niin melkein satasen pari. Nyt exuppi auki jumitettu ja alle 2krpm ei tarvi ajatellakkaa liikkeelle lähtöä kun meinaa sammua.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Meneekö Exuppi tällä ohjeella säätöön: http://thunderacers.com/thunderace_b...en/howto/exup/
Suurinpiirtein itekkin tuolla tavalla ruuvin kanssa lukitsin sen paikalle ja vaijerit kiinni.
Ja sekin vielä jos omassa oli kans tuommonen vaijerin kiristyksen säätö ni ei sitten tarvi mittailla niitä vaijereitaei meinaa muistaa mitä sitä on viimevuonna tehny
![]()
Nii mites vielä ne kohojen korkeudet kuuluu olla? Ite säädin 14mm niinku jossain lukee, ja kaveri meinaas ettei saa bensaa ku ei kunnolla käy vieläkään. Ne kohoissa olevat peltilaput mitä väänsin että sain nostettua korkeutta meni niin killiin että vähän ihmetytti onko oikea tuo 14mm korkeus.
Onko siinä nuo Mikunin kaasarit? Yksi ohje ainakin sanoo, että YZF750R:ssä pitäisi mitata kirkkaalla letkulla bensanpinnan korkeutta suhteessa kohokammion ulkokuoressa olevaan merkkiin kaasareiden ollessa paikallaan.
https://litetek.co/Guide_Mikuni_BDST_Fuel_Level.html
Jes kiitos, missäkohtaa ne neulat kuulus olla sielä kaasareissa? Unohtu kokonaan kahtoa onko nekin päin helvataa
Jollen pahasti väärin muista niin keskimmäisessä urassa.
Pitänee tarkistaa kunhan menen tallille ensin.
Edit.
Tuli hiukan tarkistettua eli clipsit neulan kolmanteen uraan ylhäältä katsottuna.
Pääsuuttimet 1ja 4 125 ja 2 j 3 122.5 suuttimet (tämän muistin väärin).
Bensanpinta oli tosiaan se 6,8 - 7,8 mm kirkkaan letkun kera tarkistettuna.
Bensapumpun paineen pitäisi olla 20,0 kPa ja maksimi ampeerit 1.0 A
Mahtaako näistä olla mitään apuja.
Viimeksi muokannut: tate66; 18.06.2018 klo 09:22. Syy: Tarkennuksia
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Suuttimet mulla oli jostain syystä kaikissa 125, bensapintoja täytyy letkun kans kahtella. Neulan korkeudet voi varmaan kahtoo ilman et täytyy pakkaa repii irti. No ei sekää kova homma ollut vaikka joutais. Kiitos paljon.
Eipä tää kikkare toimi vieläkään, alkaa keinot käyä vähiin ja siinä samassa vielä hermot. Tulpat tänään vaihoin oli yötäkin mustemmat. Eikö tuommosen pitäisi toimia ihan kunnolla ilman nykimisiä ja pätkimisiä ilman exuppia?
Olikos siinä alkuperäiset neulat, niissä kuuluisi olla keskimmäisessä urassa ja neulan sivulla on pieni viiste mikä pitää laittaa oikein luistiin.
Neulat jää muuten hieman korkeammalle ja nykiminen ei kuulu kuvaan vaikka exup on pois käytöstä, vääntö on vain huonompaa alemmilla kierroksilla.
Kokeile laittaa neulat ylimpään uraan ja kokeile muuttuuko tilanne, tietysti voi kokeilla vääntää tyhjäkäyntiseosruuvit varttikierroksen lisää kiinni ja katsoa onko vaikutusta.
Tietysti tarkka synkkaus vaikuttaa myös asiaan.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Minkäs verran tuo laite syö bensaa? Onko kulutus normaalia vai meneekö enemmän tai vähemmän kuin normaalisti?
www.ridenuviz.com
Näitä koitan, äänestäki jo kuuluu kun ei tahdo alle 4k rpm kunnolla käyä.
Ja kulutuksesta sen verta et joku 7-8 kaupungissa
Rikkaallahan toi vähän tuntuu käyvän jos tulpatkin mustat.
Lait neulan sokat ylimpään uraan ja seosruuvit vain 1.5 kiekkaa auki jos sillä pysyy vielä käynnissä,onkohan sinne vaihdettu tyhjäkäynti suuttimet isompiin.
Paljonko pyörällä ajettu??
Neula putket tuppaa isontuu varsinkin suutin satsien kanssa factory pahempi.
Ilmanputsari kotelo kannattaa kattoo orkkis kuntoon omat modit huonontaa menoa monissa malleissa,kumitutin poisto esim. Bandiitissa sai pyörän käytöksen ihan sekaisin.
Misssäs kunnossa luistien kumikalvot on.
Lähtisin ihan ekaks pienentämään bensan saantia ja tarkistamaan ilman saantia.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Jos tulppa / tulpat on todella noessa niin se voi itsessään jo aiheuttaa sytytyksen katkomista. Oma pyörä temppuili (onneksi) vain yhden sylinterin osalta niin että pienillä kierroksillä, joko puolan rikkoutumisen tai puolan hapettuneiden liitosten takia, ei sytyttänyt kunnolla. Tuosta seurasi se että nokesi tulppaa rankasti. Korjaantui aina jos vaihtoi uuden tulpan, tai ajeli reippailla kierroksilla viitisen minuuttia ja tulpan pahin noki paloi pois sitä kautta. Jos keinot vähissä niin sytytyspuoleen liittyvät liitokset ja maadoitukset kannattaa myös käydä läpi.
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Oliko niitä tötteröitä joka kaasarille oma, ja sijaintipaikka putsarikotelon sisällä suorimen jälkeen? Jos on ne ovat imukurkkuja ja niiden tarkoitus on lisätä sylinteriä kohti liikkuvaa ilmamäärää. Se vaikuttaa etenkin alakierroksilla. Eivät ole ollenkaan turhia.
Jos taas on kysymys koteloon ulkoilmasta johtavasta putkesta, on sillä lähinnä imuääntä vaimentava vaikutus. En usko että neloskoneessa sitä on pulssiviritetty.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 27.06.2018 klo 22:32.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Pyörällä veivattu nyt noin 70tkm, kalvot oli kunnossa ne tarkistin samalla ku oli kaasarit irti, ne neuöan korkeudet nyt jäi ihan täysin. Ja juurikin se ennen ilmanputsaria olevaa tötteröä tarkoitin.
Ja ekan kerran tulppien vaihon yhteydessä jäi tulpan piuha käteen ja se pää vieläkin tulpassa kiinni, no googlaamalla selvis että ihan metritavarana tota myydään niin ajattelin ettei haittaa menoa kiinni vaan takas mistä tulikin.
Sokat on jo ylimmässä urassa, eli neula mahdollisimman alhaalla.
Mites nuo neulaventtiilit kuuluuko se jousi olla niin löysä että kohon oma paino jo painaa lyttyyn. Eikä tarvitse kauheasti kallistaa kaasareita.
Kokeile vääntää seosruuvit 1.5 kiekkaa auki,meneekö tyhjäkäynti huonoks tai sammuuko?
Jos on vaihdettu liian isot suuttimet??
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Säädöt menee hiukan siihen malliin että kannattaa tehdä muutos yksi kerrallaan niin pääsee hiljalleen oikeisiin asetuksiin.
Mielellään vielä paljon kerralla niin saa oikean tiedon minne suuntaan pitää seuraavaksi mennä.
Sanoisin että busain sanonta on raju kun tyhjäkäyntiseosruuvien pitäisi olla 2,5 kierrosta auki normisäädöissä, toki heti huomaa meneekö metsään niin voi hakea toista paikkaa.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..